23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
25.06.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Region Nordjylland

Anskaffelse af udstyr til massespektrometri


Region Nordjylland

411049-2025 - Forudgående underretning om direkte tildeling
Danmark – Laboratorieudstyr, optisk udstyr og præcisionsudstyr (ikke briller) – Anskaffelse af udstyr til massespektrometri
OJ S 119/2025 25/06/2025
Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Varer
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Region Nordjylland
E-mail s.pilgaard@rn.dk
Køberens retlige status Regional myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Sundhed
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Anskaffelse af udstyr til massespektrometri
Beskrivelse Region Nordjylland agter at indkøbe udstyr til identifikation af bakterier og svampe vha. massespektrometri til Klinisk Mikrobiologisk Afdeling, Aalborg Universitetshospital
Identifikator for proceduren b76dd0b8-6d16-4002-80cd-08005a129f82
Intern ID RNA25KMA
Udbudsprocedure Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  38000000   Laboratorieudstyr, optisk udstyr og præcisionsudstyr (ikke briller)
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Hospitalsbyen    
By Gistrup
Postnummer 9260
Landsdel (NUTS) Nordjylland   ( DK050 )
Land Danmark
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel Anskaffelse af udstyr til massespektrometri
Beskrivelse Region Nordjylland agter at indkøbe udstyr til identifikation af bakterier og svampe vha. massespektrometri til Klinisk Mikrobiologisk Afdeling, Aalborg Universitetshospital
Intern ID RNA25KMA
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  38000000   Laboratorieudstyr, optisk udstyr og præcisionsudstyr (ikke briller)
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Hospitalsbyen    
By Gistrup
Postnummer 9260
Landsdel (NUTS) Nordjylland  ( DK050 )
Land Danmark
5.1.6.
Generelle oplysninger
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : Præcise oplysninger om klagefrist(er): • - Ved et udbud med prækvalifikation efter udbudsloven, ved forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden for 20 kalenderdage. Dette er regnet fra dagen efter ordregivers afsendelse af underretning om prækvalifikation. • - Andre klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal indgives 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt. o - Hvis klagen handler om overtrædelser af tilbudsloven eller udbudslovens §§ 191 og 192, er klagefristen på 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. • - Klager over indgåelse af rammeaftale efter udbudsloven (afsnit II, III og §§ 191 og 192), forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal være indgivet til klagenævnet inden 6 måneder regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. • - Klager over indgåelse af en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrence eller et dynamisk indkøbssystem omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. • - Klager over en ordregivers beslutning om at videreføre en kontrakt (udbudslovens § 185, stk. 2) skal indgives til klagenævnet inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, at ordregiveren har offentliggjort sin beslutning (udbudslovens § 185, stk. 2, 3. pkt.). • - Har ordregiveren fulgt proceduren i lov om Klagenævnet for Udbud § 4, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse indgives til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt.
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angånde skatter på det sted, hvor kontrakten skal udføres Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angående miljøbeskyttelse på det sted, hvor kontrakten skal udføres Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Region Nordjylland
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline Region Nordjylland
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Klagenævnet for Udbud
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten Region Nordjylland
Organisation, der udfører betalingen Region Nordjylland
Organisation, der underskriver kontrakten Region Nordjylland
TED eSender Mercell Holding ASA
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse 1 524 040,00   DKK
Direkte tildeling
Begrundelse for direkte tildeling Kontrakten kan kun tildeles af en bestemt økonomisk aktør på grund af manglende konkurrence af tekniske årsager
Anden begrundelse Region Nordjylland agter at anskaffe apparatur til delvis udskiftning af eksisterende løsning indenfor identifikation af bakterier og svampe vha. massespektrometri til Klinisk Mikrobiologisk Afdeling. Afdelingen råder i dag over 2 instrumenter hvoraf det ældste instrument aktuelt skal udskiftes. For at sikre en optimal arbejdsgang i laboratoriet, er det nødvendigt at der kan anvendes de samme stål-targets til påsætning at prøver ved alle arbejdsstationer. Stål-targets foretrækkes til størstedelen af afdelingens prøver, da de kan vaskes og genbruges. Region Nordjylland vurderer på baggrund af en gennemført markedsanalyse, at der kun er én leverandør, der kan imødekomme den samlede levering. Af tekniske årsager tildeles kontrakten derfor uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i henhold til udbudsloven §80, stk. 3, nr. 2. Kontrakten vil først blive indgået efter udløb af standstill på 10 kalenderdage, regnet fra den dag hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn Bruker Nordic AB
Tilbud
Tilbud – Identifikator RN25KMA
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Værdien af tilbuddet 1 524 040,00   DKK
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten Q-83400-2
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 19/06/2025
Organisation, der underskriver kontrakten Region Nordjylland
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Region Nordjylland
Registreringsnummer 29190941
Afdeling Økonomi
Postadresse Niels Bohrs Vej 30
By Aalborg Ø
Postnummer 9220
Landsdel (NUTS) Nordjylland  ( DK050 )
Land Danmark
Enhed Sanne Kjær Pilgaard
E-mail s.pilgaard@rn.dk
Telefon +45 21592331
Internetadresse https://rn.dk/
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation, der underskriver kontrakten
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
Organisation, der udfører betalingen
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Postadresse Nævnenes Hus, Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Østjylland  ( DK042 )
Land Danmark
Telefon +45 72405600
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715100
Internetadresse http://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angånde skatter på det sted, hvor kontrakten skal udføres
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angående miljøbeskyttelse på det sted, hvor kontrakten skal udføres
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Bruker Nordic AB
Registreringsnummer 26826861
Postadresse Kocksvej 22
By Frederikssund
Postnummer 3600
Landsdel (NUTS) Nordsjælland  ( DK013 )
Land Danmark
Telefon 47317444
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
8.1.
ORG-0005
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo  ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID 780b10f9-ae79-44cc-83b0-c099e8c1ad72   -   01
Formulartype Forudgående underretning om direkte tildeling
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Bekendtgørelsesundertype 25
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 20/06/2025   11:00:32 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 20/06/2025   13:00:40 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 411049-2025
EUT-S-nummer 119/2025
Offentliggørelsesdato 25/06/2025

Send til en kollega

0.047