23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
03.07.2025
Udbudstype
Forhåndsmeddelelse

Udbyder

Danmarks Radio

Genudbud af Rammeaftaler om Køb af Computere til DR


Danmarks Radio

429774-2025 - Planlægning
Danmark – Kontor- og edb-maskiner, -udstyr og -artikler, herunder ikke møbler og softwarepakker – Genudbud af Rammeaftaler om Køb af Computere til DR
OJ S 125/2025 03/07/2025
Forhåndsmeddelelse eller vejledende periodisk bekendtgørelse, der er anvendt til at afkorte tidsfrister for modtagelse af tilbud
Varer
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Danmarks Radio
E-mail otot@dr.dk
Køberens retlige status Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet Fritid, kultur og religion
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Genudbud af Rammeaftaler om Køb af Computere til DR
Beskrivelse DR genudbyder en rammeaftale om køb af computere for i alt 66 mio. kr. fordelt på to delaftaler, hver med en skønnet værdi på 33 mio. kr. Delaftale 1 vedrører køb af såvel stationære som bærbare computere til administrativt brug. DR forventer at anskaffe et mindre antal Chromebooks på denne delaftale. Delaftale 2 vedrører køb af stationære og bærbare computere til produktionsbrug. Deltagelse i udbuddet kræver dokumenteret erfaring med denne type leverancer, og DR henvender sig med udbuddet primært til de store og erfarne leverandører i markedet. Der er således sat krav til den årlige årsomsætning.
Intern ID 2025/24
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Hovedpunkterne i proceduren Offentligt Udbud efter Udbudsloven
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  30000000   Kontor- og edb-maskiner, -udstyr og -artikler, herunder ikke møbler og softwarepakker
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  30200000   Edb-maskiner og -artikler, 30213100   Bærbare datamater, 30213300   Stationære pc'er, 30214000   Arbejdsstationer, 30237280   Strømforsyningstilbehør, 30237410   Computermus, 30237460   Tastaturer til datamater
2.1.2.
Udførelsessted
Land Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
Yderligere oplysninger DR har filialer over hele Danmark. Computere skal kunne leveres landsdækkende.
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Emil Holms Kanal 20    
By København C
Postnummer 0999
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
Yderligere oplysninger DR's hovedsæde, hvor den største andel af de indkøbte computere forventes leveret.
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Oluf Palmes Allé 10    
By Aarhus
Postnummer 8200
Landsdel (NUTS) Østjylland   ( DK042 )
Land Danmark
Yderligere oplysninger DR's næststørste arbejdssted.
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 66 000 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 66 000 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger Ansøger skal udfylde og vedlægge ESPD’et til foreløbig dokumentation for Ansøgers opfyldelse af DR’s krav til egnethed samt økonomisk og teknisk formåen. Ansøgere kan basere sig på andre enheders økonomiske/finansielle kapacitet og tekniske/faglige kapacitet. Hvis Ansøger – baserer sig på andre enheders formåen, skal de krævede oplysninger i ESPD’et afgives for samtlige enheder. Det vil i forbindelse med egnethedsvurderingen være Ansøgerteamets samlede egnethed, der vurderes. Før DR’s beslutning om tildeling af kontrakten skal DR kræve, at den Tilbudsgiver, som DR har til hensigt at tildele kontrakten, fremlægger dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD’et. Dokumentationen vedrører de stillede krav til Tilbudsgivers personlige forhold samt økonomisk og teknisk formåen. Forskellen mellem den anslåede værdi og den maksimale værdi skyldes usikkerheden på den endelige værdi af rammeaftalen. Den estimerede værdi afspejler således ordregiverens skøn over det forventede køb under rammeaftalen, mens maksimumværdien afspejler den højeste estimerede værdi, inden for rammeaftalens løbetid. Dette tager dels hensyn til ordregiverens forventninger baseret på det mest sandsynlige køb under rammeaftalen, dels den forventede usikkerhed ved et sådant skøn. I forhold til den anslåede værdi gøres der særligt opmærksom på, at tilbudsgiverne ikke er sikret noget minimumskøb på rammeaftalen, og skønnet indebærer derfor ingen forpligtelse fra ordregivers side til at foretage et minimumskøb under rammeaftalen. Det gøres specifikt opmærksom på tilbudsgiveren, at tilbudsgiveren er bundet af de tilbudte priser, uanset den konkret opnåede omsætning under rammeaftalen. Det betyder, at tilbudsgiver også er bundet af de tilbudte priser, hvis den konkrete omsætning afviger fra den anslåede værdi, både opad og nedad
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
2.1.5.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
Det højeste antal delkontrakter, for hvilket en tilbudsgiver kan indgive tilbud 2
Betingelser for kontraktens udførelse
Det højeste antal delkontrakter, for hvilket der kan tildeles kontrakter til én tilbudsgiver 2
2.1.6.
Udelukkelsesgrunde
En situation, der svarer til konkurs i henhold til national ret Er den økonomiske aktør i en situation, som svarer til konkurs i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national ret?
Konkurs Er den økonomiske aktør gået konkurs?
Korruption Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for bestikkelse ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 3 i konventionen om bekæmpelse af bestikkelse, som involverer tjenestemænd ved De Europæiske Fællesskaber eller i Den Europæiske Unions medlemsstater (EFT C 195 af 25.6.1997, s. 1), og i artikel 2, stk. 1, i Rådets rammeafgørelse 2003/568/RIA af 22. juli 2003 om bekæmpelse af bestikkelse i den private sektor (EUT L 192 af 31.7.2003, s. 54). Denne udelukkelsesgrund omfatter også bestikkelse som defineret i den nationale ret gældende for den ordregivende myndighed (den ordregivende enhed) eller den økonomiske aktør.
Tvangsakkord uden for konkurs Er den økonomiske aktør under tvangsakkord uden for konkurs?
Deltagelse i en kriminel organisation Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for deltagelse i en kriminel organisation ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 2 i Rådets rammeafgørelse 2008/841/RIA af 24. oktober 2008 om bekæmpelse af organiseret kriminalitet (EUT L 300 af 11.11.2008, s. 42).
Tilsidesættelse af forpligtelser på miljølovgivningsområdet Er den økonomiske aktør bekendt med at have tilsidesat sine forpligtelser på miljølovgivningsområdet? Således som de i forbindelse med dette udbud fremgår af national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne eller artikel 18, stk. 2, i direktiv 2014/24/EU.
Hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 1 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2005/60/EF af 26. oktober 2005 om forebyggende foranstaltninger mod anvendelse af det finansielle system til hvidvaskning af penge og finansiering af terrorisme (EUT L 309 af 25.11.2005, s. 15).
Svig Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for svig ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som omhandlet i artikel 1 i konventionen om beskyttelse af De Europæiske Fællesskabers finansielle interesser (EFT C 316 af 27.11.1995, s. 48).
Børnearbejde og andre former for menneskehandel Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for børnearbejde og andre former for menneskehandel ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 2 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2011/36/EU af 5. april 2011 om forebyggelse og bekæmpelse af menneskehandel og beskyttelse af ofrene herfor, og om erstatning af Rådets rammeafgørelse 2002/629/RIA (EUT L 101 af 15.4.2011, s. 1).
Insolvens Er den økonomiske aktør under insolvens- eller likvidationsbehandling?
Tilsidesættelse af forpligtelser på det arbejdsretlige område Er den økonomiske aktør bekendt med at have tilsidesat sine forpligtelser på det arbejdsretlige område? Således som de i forbindelse med dette udbud fremgår af national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne eller artikel 18, stk. 2, i direktiv 2014/24/EU.
Aktiver, der administreres af en kurator Administreres den økonomiske aktørs aktiver af en kurator eller af retten?
Har afgivet urigtige oplysninger eller tilbageholdt oplysninger, som ikke var i stand til at fremlægge de krævede dokumenter og indhentet fortrolige oplysninger i forbindelse med denne procedure Har den økonomiske aktør befundet sig i en af følgende situationer: a) Denne har afgivet groft urigtige oplysninger ved meddelelsen af de oplysninger, der kræves til verifikation af, at der ikke er grundlag for udelukkelse, eller af at udvælgelseskriterierne er opfyldt, b) Denne har tilbageholdt sådanne oplysninger, c) Denne har været ude af stand til straks at fremsende den supplerende dokumentation, som en ordregivende myndighed eller en ordregivende enhed anmoder om, og d) Denne har uretmæssigt påvirket den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds beslutningsproces, indhentet fortrolige oplysninger, der kan give denne uretmæssige fordele i forbindelse med udbudsproceduren, eller uagtsomt givet vildledende oplysninger, der kan have væsentlig indflydelse på beslutninger vedrørende udelukkelse, udvælgelse eller tildeling?
Interessekonflikt som følge af deltagelse i udbudsproceduren Er den økonomiske aktør opmærksom på en interessekonflikt, jf. national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne, som følge af sin deltagelse i udbudsproceduren?
Direkte eller indirekte involvering i forberedelsen af denne udbudsprocedure Har den økonomiske aktør eller en virksomhed, der er knyttet til den økonomiske aktør, rådgivet den ordregivende myndighed eller den ordregivende enhed eller på anden måde været involveret i forberedelsen af udbudsproceduren?
Skyldig i alvorlige forsømmelser i forbindelse med udøvelsen af erhvervet Har den økonomiske aktør i forbindelse med udøvelsen af erhvervet gjort sig skyldig i alvorlige forsømmelser? Hvis det er relevant, se definitioner i national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne.
Tilsidesættelse af forpligtelser på sociallovgivningsområdet Er den økonomiske aktør bekendt med at have tilsidesat sine forpligtelser på sociallovgivningsområdet? Således som de i forbindelse med dette udbud fremgår af national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne eller artikel 18, stk. 2, i direktiv 2014/24/EU.
Betaling af socialsikringsbidrag Har den økonomiske aktør tilsidesat sine forpligtelser vedrørende betaling af bidrag til sociale sikringsordninger både i det land, hvor den økonomiske aktør er etableret, og i den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds medlemsstat, hvis denne er en anden end etableringslandet?
Erhvervsvirksomheden er indstillet Er den økonomiske aktørs erhvervsvirksomhed blevet indstillet?
Betaling af skatter og afgifter Har den økonomiske aktør tilsidesat sine forpligtelser vedrørende betaling af skatter og afgifter både i det land, hvor den økonomiske aktør er etableret, og i den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds medlemsstat, hvis denne er en anden end etableringslandet?
Terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i henholdsvis artikel 1 og 3 i Rådets rammeafgørelse 2002/475/RIA af 13. juni 2002 om bekæmpelse af terrorisme (EFT L 164 af 22.6.2002, s. 3). Denne udelukkelsesgrund omfatter også anstiftelse, medvirken og forsøg på at begå sådanne handlinger som omhandlet i nævnte rammeafgørelses artikel 4.
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0001
Titel Delaftale 1 Rammeaftale om køb af administrative computere
Beskrivelse DR Udbyder en rammeaftale om anskaffelse af flere kategorier af computere til administrativt brug. Rammeaftalen har en maksimal løbetid på 4 år.
Intern ID Computerudbud Delaftale 1
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  30000000   Kontor- og edb-maskiner, -udstyr og -artikler, herunder ikke møbler og softwarepakker
Valgmuligheder
Beskrivelse af optioner DR ønsker mulighed for at tilkøbe stærkere konfigurationer af de i rammeaftalen tilbudte computere.
5.1.2.
Udførelsessted
Land Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
Yderligere oplysninger DR har filialer over hele Danmark Levering skal være landsdækkende.
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Emil Holms Kanal 20    
By København C
Postnummer 0999
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
Yderligere oplysninger DR's Hovedsæde
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Oluf Palmes Allé 10    
By Aarhus
Postnummer 8200
Landsdel (NUTS) Østjylland  ( DK042 )
Land Danmark
Yderligere oplysninger DR's næststørste arbejdsplads
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 2   År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 2
Yderligere oplysninger om fornyelser Rammeaftalen løber i 2 år, hvorefter den kan forlænges af ordregiver med 2 x 1 år.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 33 000 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 33 000 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kriterium
Type Økonomisk og finansiel formåen
Navn Finansielle nøgletal
Beskrivelse Tilbudsgiver skal i ESPD’et angive finansielle nøgletal, herunder egenkapital og soliditetsgrad, for hvert af de seneste tre (3) disponible regnskabsår. Hvis virksomheden er yngre end tre (3) år angives de efterspurgte tal for de år, virksomheden har eksisteret. Minimumskrav til økonomisk og finansiel kapacitet: Rammeaftale om køb af administrative computere Tilbudsgiver skal som minimum kunne levere: En egenkapital på DKK 25 mio. for alle tre (3) regnskabsår En soliditetsgrad på minimum 10 % i alle tre (3) regnskabsår
Anvendelse af dette kriterium Anvendt

Kriterium
Type Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Navn Økonomisk og Finansiel Kapacitet samt Teknisk og Faglig Formåen
Beskrivelse Tilbudsgiver skal leve op til de minimumskrav, som er angivet i nærværende udbudsbekendtgørelse og ESPD'et. Tilbudsgivers økonomiske og finansielle kapacitet samt tekniske og faglige formåen vurderes på baggrund af Tilbudsgivers oplysninger i ESPD'et. Tilbud fra Tilbudsgivere, som ikke lever op til de i udbudsbekendtgørelsen og/eller ESPD'et angivne minimumskrav, vil blive betragtet som ukonditionsmæssige og blive afvist uden yderligere evaluering.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt

Kriterium
Type Teknisk og faglig formåen
Navn For så vidt angår vareindkøbskontrakter: levering af leverancer af den anførte type
Beskrivelse Som dokumentation for Tilbudsgivers faglige kvalifikationer skal Tilbudsgiver angive mindst tre (3) og maksimum fem (5) referencer på opgaver af lignende karakter udført inden for de seneste tre (3) år. Såfremt Tilbudsgiver ikke er i stand til at angive det ønskede antal, vil tilbuddet blive erklæret for ukonditionsmæssigt. Af referencerne bør fremgå: Navn og kontaktoplysninger på referencen Kontraktsum (hvis muligt) En beskrivelse af den udførte opgave Periode Minimumskrav til teknisk og faglig formåen: Rammeaftale om køb af administrative computere Det er et minimumskrav, at Leverandøren fremsender mindst tre (3) og maksimum fem (5) referencer, som alle viser erfaring med lignende opgaver hos offentlige virksomheder, institutioner eller myndigheder. Med lignende opgaver menes, at de enkelte opgaver hver især har haft mindst den samme kontraktværdi som den anslåede kontraktværdi i denne Rammeaftale om administrative computere og tablets. Hver reference må maksimum fylde, hvad der svarer til én (1) A4-side.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Kvalitet
Beskrivelse Kvalitet - Bæredygtighed (10 %) - Generelle krav (25 %) - Produkter (65 %)
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 50,00
Kriterium
TypePris
Navn Pris
Beskrivelse De tilbudte priser lægges sammen og danne tilsammen den evalueringstekniske pris. I den evalueringstekniske pris indgår en TCO-Beregning pr. computer.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 45,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Leveringstid
Beskrivelse Tilbudsgiver bedes beskrive sin leveringstid. Jo hurtigere leveringstid, des højere point.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 5,00
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Sprog, som udbudsdokumenterne er officielt tilgængelige på dansk
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
Elektronisk indgivelse Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Alternative tilbud Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud 09/09/2025   21:59:00 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Vedståelsesfrist for tilbuddet 6   Måneder
Betingelser for kontraktens udførelse
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Vilkår relateret til kontraktens udførelse Kontrakten har inkorporeret hensynet til virksomhedernes sociale ansvar, alt efter hvad der er relevant, som fastlagt i de konventioner, som principperne i UN Global Compact er formuleret på grundlag af, og som er fastlagt i OECD's retningslinjer for multinationale virksomheder. Kontrakten stiller endvidere krav i henhold til ILO-konvention nr. 94 om arbejdsklausuler i offentlige kontrakter og cirkulære nr. 9471 af 30. juni 2014. Hvis kontrakten tildeles en gruppe af operatører (såsom et konsortium), skal deltagerne i gruppen påtage sig solidarisk hæftelse og udpege en fælles repræsentant.
Der kræves en fortrolighedsaftale nej
Elektronisk fakturering Påkrævet
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Det maksimale antal deltagere 1
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for udbud
Oplysninger om klagefrister : "I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, eller klagenævnslovens § 2, stk. 1, nr. 1, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen. I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3) seks måneder efter, at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4. 4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden, jf. klagenævnslovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. klagenævnslovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1). Klagevejledningen fra Klagenævnet for Udbud kan findes på Klagenævnets hjemmeside."
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Danmarks Radio
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse Danmarks Radio
Organisation, der behandler tilbud Danmarks Radio
TED eSender Mercell Holding ASA
5.1.
Delkontrakt LOT-0002
Titel Delaftale 2 Rammeaftale om køb af produktionscomputere
Beskrivelse DR udbyder en rammeaftale om anskaffelse af computere til brug i DR's programproduktion.
Intern ID Computerudbud Delaftale 2
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  30000000   Kontor- og edb-maskiner, -udstyr og -artikler, herunder ikke møbler og softwarepakker
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  30213100   Bærbare datamater, 30213300   Stationære pc'er, 30214000   Arbejdsstationer, 30237280   Strømforsyningstilbehør, 30237410   Computermus, 30237460   Tastaturer til datamater
Valgmuligheder
Beskrivelse af optioner DR ønsker mulighed for at tilkøbe stærkere konfigurationer af de tilbudte computere.
5.1.2.
Udførelsessted
Land Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
Yderligere oplysninger DR har filialer over hele Danmark. Levering skal være landsdækkende
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Emil Holms Kanal 20    
By København C
Postnummer 0999
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
Yderligere oplysninger DR's hovedsæde
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Oluf Palmes Allé 10    
By Aarhus
Postnummer 8200
Landsdel (NUTS) Østjylland  ( DK042 )
Land Danmark
Yderligere oplysninger DR's næststørste arbejdsplads
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 2   År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 2
Yderligere oplysninger om fornyelser Ordregiver kan forlænge rammeaftalen med 2 x 1 år
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 33 000 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 33 000 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Yderligere oplysninger I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, eller klagenævnslovens § 2, stk. 1, nr. 1, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen. I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3) seks måneder efter, at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4. 4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden, jf. klagenævnslovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. klagenævnslovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1). Klagevejledningen fra Klagenævnet for Udbud kan findes på Klagenævnets hjemmeside.
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kriterium
Type Økonomisk og finansiel formåen
Navn Finansielle nøgletal
Beskrivelse Tilbudsgiver skal i ESPD’et angive finansielle nøgletal, herunder egenkapital og soliditetsgrad, for hvert af de seneste tre (3) disponible regnskabsår. Hvis virksomheden er yngre end tre (3) år angives de efterspurgte tal for de år, virksomheden har eksisteret. Minimumskrav til økonomisk og finansiel kapacitet: Rammeaftale om køb af produktionscomputere Tilbudsgiver skal som minimum kunne levere: En egenkapital på DKK 25 mio. for alle tre (3) regnskabsår En soliditetsgrad på minimum 10 % i alle tre (3) regnskabsår
Anvendelse af dette kriterium Anvendt

Kriterium
Type Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Navn Økonomisk og Finansiel Kapacitet samt Teknisk og Faglig Formåen
Anvendelse af dette kriterium Anvendt

Kriterium
Type Teknisk og faglig formåen
Navn Teknisk og faglig formåen
Beskrivelse Som dokumentation for Tilbudsgivers faglige kvalifikationer skal Tilbudsgiver angive mindst tre (3) og maksimum fem (5) referencer på opgaver af lignende karakter udført inden for de seneste tre (3) år. Såfremt Tilbudsgiver ikke er i stand til at angive det ønskede antal, vil tilbuddet blive erklæret for ukonditionsmæssigt. Af referencerne bør fremgå: Navn og kontaktoplysninger på referencen Kontraktsum (hvis muligt) En beskrivelse af den udførte opgave Periode
Anvendelse af dette kriterium Anvendt
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Pris
Beskrivelse Priserne for de tilbudte computere lægges sammen og danner tilsammen den evalueringstekniske pris. I den evalueringstekniske pris indgår også en TCO beregning pr. computer baseret få det forventede strømforbrug i computerens levetid.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 60,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Kvalitet
Beskrivelse Kvalitet - Bæredygtighed (10 %) - Generelle krav (25 %) - Produkter (65 %)
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 35,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Leveringstid
Beskrivelse Tilbudsgiver bedes beskrive sine leveringstider. Jo kortere leveringstid, des højere point.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 5,00
5.1.11.
Udbudsdokumenter
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
Elektronisk indgivelse Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Frist for modtagelse af tilbud 09/09/2025   21:59:00 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Betingelser for kontraktens udførelse
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Vilkår relateret til kontraktens udførelse Kontrakten har inkorporeret hensynet til virksomhedernes sociale ansvar, alt efter hvad der er relevant, som fastlagt i de konventioner, som principperne i UN Global Compact er formuleret på grundlag af, og som er fastlagt i OECD's retningslinjer for multinationale virksomheder. Kontrakten stiller endvidere krav i henhold til ILO-konvention nr. 94 om arbejdsklausuler i offentlige kontrakter og cirkulære nr. 9471 af 30. juni 2014. Hvis kontrakten tildeles en gruppe af operatører (såsom et konsortium), skal deltagerne i gruppen påtage sig solidarisk hæftelse og udpege en fælles repræsentant.
Elektronisk fakturering Påkrævet
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Det maksimale antal deltagere 1
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for udbud
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Danmarks Radio
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
TED eSender Mercell Holding ASA
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Danmarks Radio
Registreringsnummer 62786515
Postadresse DR Byen
By København S
Postnummer 2300
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Otte Ottesen
E-mail otot@dr.dk
Telefon 28546653
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse
Organisation, der behandler tilbud
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland  ( DK041 )
Land Danmark
Enhed Klagenævnet for udbud
Telefon +45 72405708
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) https://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo  ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID 068ac469-f1d9-4af1-9e54-ac2edb50c922   -   01
Formulartype Planlægning
Bekendtgørelsestype Forhåndsmeddelelse eller vejledende periodisk bekendtgørelse, der er anvendt til at afkorte tidsfrister for modtagelse af tilbud
Bekendtgørelsesundertype 7
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 02/07/2025   11:57:43 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 02/07/2025   11:58:21 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 429774-2025
EUT-S-nummer 125/2025
Offentliggørelsesdato 03/07/2025
Den påtænkte dato for offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse inden for denne procedure 22/08/2025

Send til en kollega

0.093