23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
04.07.2025
Udbudstype
Forhåndsmeddelelse

Udbyder

Region Sjælland

MDR og IR services til Region Sjælland 2026-2030


Region Sjælland

436053-2025 - Planlægning
Danmark – Udvikling af datasikkerhedsprogrammel – MDR og IR services til Region Sjælland 2026-2030
OJ S 126/2025 04/07/2025
Forhåndsmeddelelse eller vejledende periodisk bekendtgørelse, der er anvendt til at afkorte tidsfrister for modtagelse af tilbud
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Region Sjælland
Køberens retlige status Regional myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Sundhed
1.1.
Køber
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
E-mail kfst@kfst.dk
Køberens retlige status Regional myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Sundhed
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel MDR og IR services til Region Sjælland 2026-2030
Beskrivelse Dette er en forhåndsmeddelelse om kommende udbud med offentliggørelse i uge 35-36 med forkortet tilbudsfrist. Samtidig vil Ordregiver opfordre til at deltage i hørring af udvalgte dele af udbudsmaterialet med særlig vægt på kravspecifikation og prisblad.
Intern ID MDR og IR Services 2026
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Hovedpunkterne i proceduren Region Sjælland (Ordregiver) har til hensigt at gennemføre et EU - Udbud på MDR (Managed Detection and Response) og IR (Incident Response) Services. Udbuddet gennemføres som et offentligt udbud, hvilket indebærer, at enhver økonomisk aktør kan afgive tilbud. Dette er en forhåndsmeddelelse med to formål. Dels er det en forudgående indkaldelse af tilbud med henblik på at forkorte tilbudsfristen som forventes at blive offentliggjort i uge 35-36 med en tilbudsfrist på 15 dage og samtidig er det en opfordring til at deltage i en høring på dele af udbudsmaterialet. Region Sjælland inviterer derfor alle potentielle leverandører til at deltage i gennemgang af høringsmaterialet. For at kunne deltage i høringen kræver det online registrering via EU– Supply - Complete Tender Management (CTM) jf. følgende link: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=191513&B= Det er gratis at oprette sig som bruger. Hvis Leverandøren ønsker at modtage høringsmaterialet, skal leverandøren i forbindelse med sin Online registrering, som bruger i EU – Supply - Complete Tender Management(CTM), samtidigt bede om at få høringsmaterialet tilsendt via besked modulet i EU-supply - CTM. Ordregiver vil herefter sende høringsmaterialet til Leverandøren i EU – Supply - (CTM). Al kommunikation, herunder leverandørensbesvarelser af nærværende høringsmateriale skal foregå på dansk via EU – Supply, Complete Tender Management(CTM). 1. Leverandørens bemærkninger/kommentarer til høringsmaterialet: Ordregiver ønsker Leverandørens input til følgende: A. Identificerede, uhensigtsmæssigheder, fejl og uklarheder i høringsmaterialet. B. Identificerede risici, som gør det mere risikabelt at afgive tilbud og dermed kan resultere i dyrere tilbud. C. Forslag til ændringer og/eller forbedringer af høringsmaterialet. 2. Høringssvar: Leverandøren skal afgive sine høringssvar til høringsmaterialet i de fremsendte dokumenter, så der er direkte adgang til at se hvilke punkter Leverandøren kommentere på. Høringssvar må meget gerne indeholde uddybende forklaringer. Høringssvar vil blive behandlet fortroligt, dog med respekt for reglerne om aktindsigt. Ordregiver vil eventuelt kontakte Leverandøren for en uddybende besvarelse af et eller flere høringssvar. Ordregiver fremsender ikke en besvarelse af de modtaget høringssvar til høringsmaterialet, hverken under eller efterhøringen. Spørgsmål der ønskes besvaret, skal stilles i forbindelse med offentliggørelse af udbuddet. 3. Høringsfrist. Leverandøren bedes være opmærksom på, at leverandørens høringssvar skal være modtaget (uploadet via beskedmodulet i EU-Supply - CTM) senest den 16. juli 2025. Efter dette tidspunkt vil det ikke længere være muligt at fremsendehøringssvar i EU-Supply – CTM. 4. Dialog møder: Ordregiver agter at invitere 2-3 potentielle Leverandører, blandt de Leverandører, som har afgivet høringssvar i høringsperioden, til et eller flere individuelt høringsmøde/r (Teams møde) med den enkelte leverandør. Ordregiver vil til den enkelte leverandør, som Ordregiver ønsker at invitere til et høringsmøde (Teams møde), fremsende en invitation via EU – Supply – CTM til Leverandørens kontaktperson med oplysning om dag og tidspunkt for høringsmødet samt med en separat oversigt over de emner, som Ordregiver ønsker at drøfte med Leverandøren på høringsmødet. Leverandøren skal i EU – Supply – CTM bekræfte sin deltagelse i høringsmødet. Et høringsmøde forventes at have en varighed af 60 minutter.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  72212732   Udvikling af datasikkerhedsprogrammel
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  72220000   Konsulentvirksomhed i forbindelse med systemer og teknik
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Ærtekildevej 1    
By Ringsted
Postnummer 4100
Landsdel (NUTS) Københavns omegn   ( DK012 )
Land Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 19 000 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 25 000 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel MDR og IR services til Region Sjælland 2026-2030
Beskrivelse Dette er en forhåndsmeddelelse om kommende udbud med offentliggørelse i uge 35-36 med forkortet tilbudsfrist. Samtidig vil Ordregiver opfordre til at deltage i hørring af udvalgte dele af udbudsmaterialet med særlig vægt på kravspecifikation og prisblad.
Intern ID MDR og IR Services 2026
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  72212732   Udvikling af datasikkerhedsprogrammel
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  72220000   Konsulentvirksomhed i forbindelse med systemer og teknik
Valgmuligheder
Beskrivelse af optioner Det er ikke besluttet om optionerne skal være 4 gange 6 måneder eller 2 gange 12 måneder
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Ærtekildevej 1    
By Ringsted
Postnummer 4100
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 10/01/2026
Varigheds slutdato 09/01/2028
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 19 000 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 25 000 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kriterium
Type Økonomisk og finansiel formåen
Anvendelse af dette kriterium Endnu ikke kendt

Kriterium
Type Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendt

Kriterium
Type Teknisk og faglig formåen
Anvendelse af dette kriterium Endnu ikke kendt
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
Elektronisk indgivelse Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Elektronisk katalog Ikke tilladt
Alternative tilbud Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud 16/07/2025   21:59:00 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : Præcise oplysninger om klagefrist(er): Klage skal indgives til klagenævnet inden bestemte frister. Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være modtaget i klagenævnet inden 30 dage fra dagen efter ordregiverens underretning om, hvem der er blevet prækvalificeret. Andre klager skal være modtaget i klagenævnet inden 6 måneder fra dagen efter offentliggørelsen af ordregiverens bekendgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt, eller inden 12 måneder fra ordregiveren har underrettet tilbudsgiverne om, hvem ordregiveren vil indgå kontrakt med, hvis der er tale om en rammeaftale. Mere udførlig beskrivelse kan findes på Klagenævnet for Udbuds hjemmeside: www.klfu.dk
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Region Sjælland
TED eSender Mercell Holding ASA
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Region Sjælland
Registreringsnummer 29190658
Afdeling Koncern Indkøb
Postadresse Alleen 15
By Sorø
Postnummer 4180
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
Enhed Per Thomsen
Telefon +45 93576602
Denne organisations roller
Køber
Gruppeleder
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Nævnerens Hus, Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland  ( DK041 )
Land Danmark
Telefon +45 72405600
Internetadresse http://www.klfu.dk
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Internetadresse http://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo  ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID 4a258175-875d-4adf-9455-ce1039e41ee9   -   02
Formulartype Planlægning
Bekendtgørelsestype Forhåndsmeddelelse eller vejledende periodisk bekendtgørelse, der er anvendt til at afkorte tidsfrister for modtagelse af tilbud
Bekendtgørelsesundertype 7
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 03/07/2025   09:23:57 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 03/07/2025   09:25:20 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 436053-2025
EUT-S-nummer 126/2025
Offentliggørelsesdato 04/07/2025
Den påtænkte dato for offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse inden for denne procedure 28/08/2025

Send til en kollega

0.056