23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Electronic Supply

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
08.07.2025
Udbudstype
Forhåndsmeddelelse

Udbyder

Den Storkøbenhavnske Digitaliseringsforening

Markedsdialog vedrørende EOJ/ESJ til Den Storkøbenhavnske Digitaliseringsforening


Den Storkøbenhavnske Digitaliseringsforening

443094-2025 - Planlægning
Danmark – It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support – Markedsdialog vedrørende EOJ/ESJ til Den Storkøbenhavnske Digitaliseringsforening
OJ S 128/2025 08/07/2025
Forhåndsmeddelelse eller vejledende periodisk bekendtgørelse, der kun er anvendt til informationsformål
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Den Storkøbenhavnske Digitaliseringsforening
Køberens retlige status Gruppe af offentlige myndigheder
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Markedsdialog vedrørende EOJ/ESJ til Den Storkøbenhavnske Digitaliseringsforening
Beskrivelse Det kommende udbud er initieret af Den Storkøbenhavnske Digitaliseringsforening (DSD), der er en forening af kommuner omkring København, som gennem et samarbejde støtter hinanden på digitaliseringsområdet, f.eks. fælles projekter, vidensdeling og frivillige fælles udbud. Ud over de deltagende kommuner har DSD givet en række andre kommuner mulighed for at deltage. Der er 8 kommuner, der på nuværende tidspunkt har givet tilsagn om deltagelse i udbuddet. Udbuddet vil omhandle anskaffelse, vedligeholdelse og drift af en it-løsning for elektroniske borgerjournaler, der skal understøtte arbejdsgange og funktionalitet for Sundhed, Omsorg (EOJ) og forventeligt en option på Social (ESJ). Betegnelsen ESJ dækker DHUV — Digitalisering af Handicap og Udsatte Voksen — området. Dele af området udgøres af: Det specialiserede socialområde, vidtgående fysisk og psykisk handicappede, socialpsykiatrien og bostederne. Markedsdialog: Formålet med markedsdialogen er at opnå kendskab og indsigt i markedet, så et kommende udbud bedst muligt favner markedets formåen set i forhold til Den Storkøbenhavnske Digitaliseringsforenings behov, samtidig med at eventuelle risici bliver afdækket, så de kan mitigeres. Markedsdialogen forventes afholdt i uge 35, 26. - 27. august 2025. Den Storkøbenhavnske Digitaliseringsforening har i materialet på udbudssitet offentliggjort en drejebog for gennemførelsen af markedsdialogen, hvor både praktiske informationer fremgår, ligesom de overordnede emner, som ønskes adresseret på møderne, er lagt frem. Der vil tilgå spørgsmål under hvert emne til de udvalgte leverandører. Den Storkøbenhavnske Digitaliseringsforening opfordrer potentielle leverandører til at tilkendegive deres interesse i at deltage i markedsdialogen. Dette skal ske pr. mail til den kontaktperson, som fremgår af nærværende bekendtgørelse. Tilkendegivelse af interesse for deltagelse i markedsdialog skal være Den Storkøbenhavnske Digitaliseringsforening i hænde senest 4. august 2025. Den Storkøbenhavnske Digitaliseringsforening forventer at afholde dialog med forventeligt 2 leverandører og vil udvælge de leverandører, der repræsenterer markedet for EOJ/ESJ-løsninger bedst. De leverandører, der inviteres til at deltage i markedsdialogen, får besked den 5. august 2025. Den skønnede værdi af anskaffelsen er ikke kendt endnu, hvorfor værdien er sat til kr. 0. Udbuddet forventes gennemført som et udbud med forhandling og forventes offentliggjort i november 2025.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  72000000   It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  72200000   Programmering af software og konsulentvirksomhed, 72220000   Konsulentvirksomhed i forbindelse med systemer og teknik, 72224100   Planlægning af implementering af et system, 72224200   Planlægning af kvalitetssikring af systemer, 72230000   Udvikling af kundespecificeret programmel, 72240000   Systemanalyse og programmering, 72253100   Help-desk-tjenester, 72253200   Systemsupport, 72254000   Programmeltestning, 72260000   Programmelrelaterede tjenester, 72261000   Programmelsupport, 72263000   Implementering af programmel, 72265000   Konfigurering af programmel, 72266000   Konsulentvirksomhed i forbindelse med programmel
2.1.2.
Udførelsessted
Land Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 0,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger Udbuddet forventes gennemført som et udbud med forhandling og forventes offentliggjort i november 2025.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
3. Del
3.1.
Teknisk ID for delen PAR-0000
Titel Markedsdialog vedrørende EOJ/ESJ til Den Storkøbenhavnske Digitaliseringsforening
Beskrivelse Det kommende udbud er initieret af Den Storkøbenhavnske Digitaliseringsforening (DSD), der er en forening af kommuner omkring København, som gennem et samarbejde støtter hinanden på digitaliseringsområdet, f.eks. fælles projekter, vidensdeling og frivillige fælles udbud. Ud over de deltagende kommuner har DSD givet en række andre kommuner mulighed for at deltage. Der er 8 kommuner, der på nuværende tidspunkt har givet tilsagn om deltagelse i udbuddet. Udbuddet vil omhandle anskaffelse, vedligeholdelse og drift af en it-løsning for elektroniske borgerjournaler, der skal understøtte arbejdsgange og funktionalitet for Sundhed, Omsorg (EOJ) og forventeligt en option på Social (ESJ). Betegnelsen ESJ dækker DHUV — Digitalisering af Handicap og Udsatte Voksen — området. Dele af området udgøres af: Det specialiserede socialområde, vidtgående fysisk og psykisk handicappede, socialpsykiatrien og bostederne. Markedsdialog: Formålet med markedsdialogen er at opnå kendskab og indsigt i markedet, så et kommende udbud bedst muligt favner markedets formåen set i forhold til Den Storkøbenhavnske Digitaliseringsforenings behov, samtidig med at eventuelle risici bliver afdækket, så de kan mitigeres. Markedsdialogen forventes afholdt i uge 35, 26. - 27. august 2025. Den Storkøbenhavnske Digitaliseringsforening har i materialet på udbudssitet offentliggjort en drejebog for gennemførelsen af markedsdialogen, hvor både praktiske informationer fremgår, ligesom de overordnede emner, som ønskes adresseret på møderne, er lagt frem. Der vil tilgå spørgsmål under hvert emne til de udvalgte leverandører. Den Storkøbenhavnske Digitaliseringsforening opfordrer potentielle leverandører til at tilkendegive deres interesse i at deltage i markedsdialogen. Dette skal ske pr. mail til den kontaktperson, som fremgår af nærværende bekendtgørelse. Tilkendegivelse af interesse for deltagelse i markedsdialog skal være Den Storkøbenhavnske Digitaliseringsforening i hænde senest 4. august 2025. Den Storkøbenhavnske Digitaliseringsforening forventer at afholde dialog med forventeligt 2 leverandører og vil udvælge de leverandører, der repræsenterer markedet for EOJ/ESJ-løsninger bedst. De leverandører, der inviteres til at deltage i markedsdialogen, får besked den 5. august 2025. Den skønnede værdi af anskaffelsen er ikke kendt endnu, hvorfor værdien er sat til kr. 0. Udbuddet forventes gennemført som et udbud med forhandling og forventes offentliggjort i november 2025.
3.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  72000000   It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  72200000   Programmering af software og konsulentvirksomhed
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  72220000   Konsulentvirksomhed i forbindelse med systemer og teknik
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  72224100   Planlægning af implementering af et system
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  72224200   Planlægning af kvalitetssikring af systemer
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  72230000   Udvikling af kundespecificeret programmel
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  72240000   Systemanalyse og programmering
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  72253100   Help-desk-tjenester
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  72253200   Systemsupport
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  72254000   Programmeltestning
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  72260000   Programmelrelaterede tjenester
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  72261000   Programmelsupport
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  72263000   Implementering af programmel
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  72265000   Konfigurering af programmel
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  72266000   Konsulentvirksomhed i forbindelse med programmel
3.1.2.
Udførelsessted
Land Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
3.1.3.
Varighed
Anden varighed Ukendt
3.1.4.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 0,00   DKK
3.1.5.
Generelle oplysninger
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Yderligere oplysninger Udbuddet forventes gennemført som et udbud med forhandling og forventes offentliggjort i november 2025.
3.1.6.
Udbudsdokumenter
3.1.8.
Teknikker
Rammeaftale
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
3.1.9.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Den Storkøbenhavnske Digitaliseringsforening
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Den Storkøbenhavnske Digitaliseringsforening
Registreringsnummer 55 60 661
Postadresse Hvidovre Rådhus
By Hvidovre
Postnummer 2650
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
Enhed Cecilie Ørgaard Hald
Telefon +45 30 93 91 20
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland  ( DK041 )
Land Danmark
Enhed Klagenævnet for Udbud
Telefon +45 72405600
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) https://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo  ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID 66549b03-ce53-4a96-b3d7-b83e3a144734   -   01
Formulartype Planlægning
Bekendtgørelsestype Forhåndsmeddelelse eller vejledende periodisk bekendtgørelse, der kun er anvendt til informationsformål
Bekendtgørelsesundertype 4
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 07/07/2025   09:18:40 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 07/07/2025   09:18:40 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 443094-2025
EUT-S-nummer 128/2025
Offentliggørelsesdato 08/07/2025
Den påtænkte dato for offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse inden for denne procedure 28/11/2025
BREAKING
{{ article.headline }}
0.047|