1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Den Storkøbenhavnske Digitaliseringsforening
Køberens retlige status
:
Gruppe af offentlige myndigheder
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Generelle offentlige tjenesteydelser
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Markedsdialog vedrørende EOJ/ESJ til Den Storkøbenhavnske Digitaliseringsforening
Beskrivelse
:
Det kommende udbud er initieret af Den Storkøbenhavnske Digitaliseringsforening (DSD), der er en forening af kommuner omkring København, som gennem et samarbejde støtter hinanden på digitaliseringsområdet, f.eks. fælles projekter, vidensdeling og frivillige fælles udbud. Ud over de deltagende kommuner har DSD givet en række andre kommuner mulighed for at deltage. Der er 8 kommuner, der på nuværende tidspunkt har givet tilsagn om deltagelse i udbuddet. Udbuddet vil omhandle anskaffelse, vedligeholdelse og drift af en it-løsning for elektroniske borgerjournaler, der skal understøtte arbejdsgange og funktionalitet for Sundhed, Omsorg (EOJ) og forventeligt en option på Social (ESJ). Betegnelsen ESJ dækker DHUV — Digitalisering af Handicap og Udsatte Voksen — området. Dele af området udgøres af: Det specialiserede socialområde, vidtgående fysisk og psykisk handicappede, socialpsykiatrien og bostederne. Markedsdialog: Formålet med markedsdialogen er at opnå kendskab og indsigt i markedet, så et kommende udbud bedst muligt favner markedets formåen set i forhold til Den Storkøbenhavnske Digitaliseringsforenings behov, samtidig med at eventuelle risici bliver afdækket, så de kan mitigeres. Markedsdialogen forventes afholdt i uge 35, 26. - 27. august 2025. Den Storkøbenhavnske Digitaliseringsforening har i materialet på udbudssitet offentliggjort en drejebog for gennemførelsen af markedsdialogen, hvor både praktiske informationer fremgår, ligesom de overordnede emner, som ønskes adresseret på møderne, er lagt frem. Der vil tilgå spørgsmål under hvert emne til de udvalgte leverandører. Den Storkøbenhavnske Digitaliseringsforening opfordrer potentielle leverandører til at tilkendegive deres interesse i at deltage i markedsdialogen. Dette skal ske pr. mail til den kontaktperson, som fremgår af nærværende bekendtgørelse. Tilkendegivelse af interesse for deltagelse i markedsdialog skal være Den Storkøbenhavnske Digitaliseringsforening i hænde senest 4. august 2025. Den Storkøbenhavnske Digitaliseringsforening forventer at afholde dialog med forventeligt 2 leverandører og vil udvælge de leverandører, der repræsenterer markedet for EOJ/ESJ-løsninger bedst. De leverandører, der inviteres til at deltage i markedsdialogen, får besked den 5. august 2025. Den skønnede værdi af anskaffelsen er ikke kendt endnu, hvorfor værdien er sat til kr. 0. Udbuddet forventes gennemført som et udbud med forhandling og forventes offentliggjort i november 2025.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
72000000
It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
72200000
Programmering af software og konsulentvirksomhed,
72220000
Konsulentvirksomhed i forbindelse med systemer og teknik,
72224100
Planlægning af implementering af et system,
72224200
Planlægning af kvalitetssikring af systemer,
72230000
Udvikling af kundespecificeret programmel,
72240000
Systemanalyse og programmering,
72253100
Help-desk-tjenester,
72253200
Systemsupport,
72254000
Programmeltestning,
72260000
Programmelrelaterede tjenester,
72261000
Programmelsupport,
72263000
Implementering af programmel,
72265000
Konfigurering af programmel,
72266000
Konsulentvirksomhed i forbindelse med programmel
2.1.2.
Udførelsessted
Land
:
Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
0,00
DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger
:
Udbuddet forventes gennemført som et udbud med forhandling og forventes offentliggjort i november 2025.
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
3.
Del
3.1.
Teknisk ID for delen
:
PAR-0000
Titel
:
Markedsdialog vedrørende EOJ/ESJ til Den Storkøbenhavnske Digitaliseringsforening
Beskrivelse
:
Det kommende udbud er initieret af Den Storkøbenhavnske Digitaliseringsforening (DSD), der er en forening af kommuner omkring København, som gennem et samarbejde støtter hinanden på digitaliseringsområdet, f.eks. fælles projekter, vidensdeling og frivillige fælles udbud. Ud over de deltagende kommuner har DSD givet en række andre kommuner mulighed for at deltage. Der er 8 kommuner, der på nuværende tidspunkt har givet tilsagn om deltagelse i udbuddet. Udbuddet vil omhandle anskaffelse, vedligeholdelse og drift af en it-løsning for elektroniske borgerjournaler, der skal understøtte arbejdsgange og funktionalitet for Sundhed, Omsorg (EOJ) og forventeligt en option på Social (ESJ). Betegnelsen ESJ dækker DHUV — Digitalisering af Handicap og Udsatte Voksen — området. Dele af området udgøres af: Det specialiserede socialområde, vidtgående fysisk og psykisk handicappede, socialpsykiatrien og bostederne. Markedsdialog: Formålet med markedsdialogen er at opnå kendskab og indsigt i markedet, så et kommende udbud bedst muligt favner markedets formåen set i forhold til Den Storkøbenhavnske Digitaliseringsforenings behov, samtidig med at eventuelle risici bliver afdækket, så de kan mitigeres. Markedsdialogen forventes afholdt i uge 35, 26. - 27. august 2025. Den Storkøbenhavnske Digitaliseringsforening har i materialet på udbudssitet offentliggjort en drejebog for gennemførelsen af markedsdialogen, hvor både praktiske informationer fremgår, ligesom de overordnede emner, som ønskes adresseret på møderne, er lagt frem. Der vil tilgå spørgsmål under hvert emne til de udvalgte leverandører. Den Storkøbenhavnske Digitaliseringsforening opfordrer potentielle leverandører til at tilkendegive deres interesse i at deltage i markedsdialogen. Dette skal ske pr. mail til den kontaktperson, som fremgår af nærværende bekendtgørelse. Tilkendegivelse af interesse for deltagelse i markedsdialog skal være Den Storkøbenhavnske Digitaliseringsforening i hænde senest 4. august 2025. Den Storkøbenhavnske Digitaliseringsforening forventer at afholde dialog med forventeligt 2 leverandører og vil udvælge de leverandører, der repræsenterer markedet for EOJ/ESJ-løsninger bedst. De leverandører, der inviteres til at deltage i markedsdialogen, får besked den 5. august 2025. Den skønnede værdi af anskaffelsen er ikke kendt endnu, hvorfor værdien er sat til kr. 0. Udbuddet forventes gennemført som et udbud med forhandling og forventes offentliggjort i november 2025.
3.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
72000000
It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
72200000
Programmering af software og konsulentvirksomhed
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
72220000
Konsulentvirksomhed i forbindelse med systemer og teknik
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
72224100
Planlægning af implementering af et system
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
72224200
Planlægning af kvalitetssikring af systemer
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
72230000
Udvikling af kundespecificeret programmel
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
72240000
Systemanalyse og programmering
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
72253100
Help-desk-tjenester
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
72253200
Systemsupport
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
72254000
Programmeltestning
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
72260000
Programmelrelaterede tjenester
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
72261000
Programmelsupport
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
72263000
Implementering af programmel
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
72265000
Konfigurering af programmel
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
72266000
Konsulentvirksomhed i forbindelse med programmel
3.1.2.
Udførelsessted
Land
:
Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
3.1.3.
Varighed
Anden varighed
:
Ukendt
3.1.4.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
0,00
DKK
3.1.5.
Generelle oplysninger
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
Yderligere oplysninger
:
Udbuddet forventes gennemført som et udbud med forhandling og forventes offentliggjort i november 2025.
3.1.8.
Teknikker
Rammeaftale
:
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
3.1.9.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
Den Storkøbenhavnske Digitaliseringsforening
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Den Storkøbenhavnske Digitaliseringsforening
Registreringsnummer
:
55 60 661
Postadresse
:
Hvidovre Rådhus
By
:
Hvidovre
Postnummer
:
2650
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Cecilie Ørgaard Hald
Telefon
:
+45 30 93 91 20
Denne organisations roller
:
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Klagenævnet for Udbud
Telefon
:
+45 72405600
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Telefon
:
+45 41715000
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
Mercell Holding ASA
Registreringsnummer
:
980921565
Postadresse
:
Askekroken 11
By
:
Oslo
Postnummer
:
0277
Landsdel (NUTS)
:
Oslo
(
NO081
)
Land
:
Norge
Enhed
:
eSender
Telefon
:
+47 21018800
Fax
:
+47 21018801
Denne organisations roller
:
TED eSender
Bekendtgørelsens ID
:
66549b03-ce53-4a96-b3d7-b83e3a144734
-
01
Formulartype
:
Planlægning
Bekendtgørelsestype
:
Forhåndsmeddelelse eller vejledende periodisk bekendtgørelse, der kun er anvendt til informationsformål
Bekendtgørelsesundertype
:
4
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
07/07/2025
09:18:40 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender)
:
07/07/2025
09:18:40 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
Bekendtgørelsesnummer
:
443094-2025
EUT-S-nummer
:
128/2025
Offentliggørelsesdato
:
08/07/2025
Den påtænkte dato for offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse inden for denne procedure
:
28/11/2025