23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
10.07.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Tradium

Tradium & Learnmark - Udbud af fiberlasere - 2024


Tradium

450283-2025 - Resultater
Danmark – Lasere – Tradium & Learnmark - Udbud af fiberlasere - 2024
OJ S 130/2025 10/07/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Varer
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Tradium
Køberens retlige status Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet Uddannelse
1.1.
Køber
Officielt navn Learnmark
Køberens retlige status Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet Uddannelse
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Tradium & Learnmark - Udbud af fiberlasere - 2024
Beskrivelse Ovennævnte udbud af fiberlasere gennemføres af Servicemægleren A/S på vegne af Tradium & Learnmark som et offentligt udbud. Udbuddet er et fællesindkøb mellem Tradium & Learnmark.Opgaven omfatter levering og installation af 2 fiberlasere inkl. service og reparation ved driftsstop. Fiberlaserne skal leveres til henholdsvis Tradium i Randers og Learnmark i Horsens på følgende adresser:Tradium - SmedeafdelingenBlommevej 408930 Randers NØLearnmark Tech EUD & EUXVejlevej 1508700 HorsensUdbudsopgaven er ikke opdelt i delaftaler.Tilbudsgiverne bedes sætte sig grundigt ind i udbudsmaterialet.
Identifikator for proceduren f9bcabaa-dbbe-45c8-b637-edf0db138c06
Tidligere bekendtgørelse 3a59fdb0-09d0-4677-9186-6dc7d520c8ce-01
Intern ID 230282575
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
Hovedpunkterne i proceduren Udbuddet gennemføres som et offentligt udbud efter udbudsloven.Der er således kun en tilbudsfase.Udbudsprocessen gennemføres af Servicemægleren A/S (CVR: 18619385) som rådgiver for Tradium & Learnmark som udbyder leveringen af fiberlasere som fællesindkøb.Opgaven er ikke opdelt i delaftaler.Ordregiver har undladt at opdele opgaven i delaftaler, eftersom Ordregiver ser flere positive synergimæssige og økonomiske effekter ved, at det er én leverandør, der håndterer den samlede opgave for Ordregiver, hvorfor det er vurderet mest optimalt, at opgaven udbydes som én samlet opgave.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  38636100   Lasere
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  38636110   Lasere til industriel brug
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Vester Allé 26    
By Randers C
Postnummer 8900
Landsdel (NUTS) Østjylland   ( DK042 )
Land Danmark
Yderligere oplysninger Stadionsvej 2, 8700 Horsens (Learnmark)
2.1.4.
Generelle oplysninger
Indkaldelse af tilbud er afsluttet
Yderligere oplysninger Udbuddet gennemføres som er fællesindkøb af Servicemægleren A/S som udbudsrådgiver for Tradium & Learnmark. En række af Udbudslovens frivillige udelukkelsesgrunde er gældende for nærværende udbud., jf. Udbudslovens § 137, nr. 1, 2, 3, 5 og 6. For yderligere beskrivelse af udbuddet, henvises der til udbudsmaterialet.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel Tradium & Learnmark - Udbud af fiberlasere - 2024
Beskrivelse Ovennævnte udbud af fiberlasere gennemføres af Servicemægleren A/S på vegne af Tradium & Learnmark som et offentligt udbud. Udbuddet er et fællesindkøb mellem Tradium & Learnmark.Opgaven omfatter levering og installation af 2 fiberlasere inkl. service og reparation ved driftsstop. Fiberlaserne skal leveres til henholdsvis Tradium i Randers og Learnmark i Horsens på følgende adresser:Tradium - SmedeafdelingenBlommevej 408930 Randers NØLearnmark Tech EUD & EUXVejlevej 1508700 HorsensUdbudsopgaven er ikke opdelt i delaftaler.Tilbudsgiverne bedes sætte sig grundigt ind i udbudsmaterialet.
Intern ID 230282575
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  38636100   Lasere
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  38636110   Lasere til industriel brug
Valgmuligheder
Beskrivelse af optioner Der er en option på indkøb af et supplerende rørmodul.
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Vester Allé 26    
By Randers C
Postnummer 8900
Landsdel (NUTS) Østjylland  ( DK042 )
Land Danmark
Yderligere oplysninger Stadionsvej 2, 8700 Horsens (Learnmark)
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 8   Måneder
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Yderligere oplysninger Udbuddet gennemføres som er fællesindkøb af Servicemægleren A/S som udbudsrådgiver for Tradium & Learnmark. En række af Udbudslovens frivillige udelukkelsesgrunde er gældende for nærværende udbud., jf. Udbudslovens § 137, nr. 1, 2, 3, 5 og 6. For yderligere beskrivelse af udbuddet, henvises der til udbudsmaterialet.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Pris
Beskrivelse Ved vurderingen af "Pris” vil Ordregiver lægge vægt på de, i tilbudslisten, tilbudte priser på fiberlaser og fiberlaser forberedt til rørlasermodul samt optionen vedrørende et særskilt rørlasermodul.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 40,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Kvalitet
Beskrivelse Ved vurderingen af "kvalitet" vil Ordregiver foretage en vurdering af den tilbudte opgaveløsning vedrørende brugervenlighed, levering, service, vedligeholdelse og garanti.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 40,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Bæredygtighed
Beskrivelse Ved vurderingen af "bæredygtighed" vil Ordregiver foretage en vurdering af den tilbudte opgaveløsning vedrørende bæredygtighed.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 20,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Oplysninger om klagefrister : I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer, gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II, som ikke er omfattet af lovens stk. 1, skal, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort; 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen; 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4; 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. Har en ordregiver fulgt proceduren i lovens § 4, for at sikre, at en kontrakt ikke erklæres for uden virkning, jf. lovens § 7, stk. 3, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren, jf. lovens § 6, stk. 4, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. lovens § 12, stk. 1.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse ikke offentliggjort  
Begrundelse for senere offentliggørelseFair konkurrence
Dato for senere offentliggørelse 28/08/2028
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn AMADA DENMARK A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator 380010-2024
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Værdien af tilbuddet ikke offentliggjort
Begrundelse for senere offentliggørelse Fair konkurrence
Dato for senere offentliggørelse 28/08/2028
Koncessionsværdi
Underentreprise Nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten Kontrakt på køb af fiberlasere - Tradium & Learnmark 2024
Dato for indgåelse af kontrakten 09/09/2024
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Resumé af de klager som køberen har modtaget
Antal klagere 0
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 2
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Tradium
Registreringsnummer 32806872
Postadresse Vester Alle 26
By Randers C
Postnummer 8900
Landsdel (NUTS) Østjylland  ( DK042 )
Land Danmark
Enhed Emil Meldgaard på vegne af Ordregiver
Telefon +45 70208060
Fax +45 87476776
Internetadresse http://www.servicemaegleren.dk
Køberprofil https://tradium.dk/
Denne organisations roller
Køber
Gruppeleder
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Østjylland  ( DK042 )
Land Danmark
Telefon +45 72405600
Fax +45 33307799
Internetadresse http://www.naevneneshus.dk
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Fax +45 41715100
Internetadresse http://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Learnmark
Registreringsnummer 66294110
Postadresse Stadionsvej 2
By Horsens
Postnummer 8700
Landsdel (NUTS) Østjylland  ( DK042 )
Land Danmark
Enhed Emil Meldgaard på vegne af Ordregiver
Telefon 70 20 80 60
Internetadresse https://www.servicemaegleren.dk/
Køberprofil https://www.learnmark.dk/
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0005
Officielt navn AMADA DENMARK A/S
Den økonomiske operatørs størrelse Stor virksomhed
Registreringsnummer 14227547
Postadresse Erhvervsbyvej 2
By Horsens
Postnummer 8700
Landsdel (NUTS) Østjylland  ( DK042 )
Land Danmark
Enhed AMADA DENMARK A/S
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
8.1.
ORG-0006
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo  ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID a40b9632-6add-489d-b9cc-753ad4fb42f6   -   01
Formulartype Resultater
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 08/07/2025   12:53:31 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 08/07/2025   12:53:47 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 450283-2025
EUT-S-nummer 130/2025
Offentliggørelsesdato 10/07/2025

Send til en kollega

0.094