1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Energinet
Køberens retlige status
:
Offentlig virksomhed
Den ordregivende enheds aktiviteter
:
Elektricitetsrelaterede aktiviteter
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Udbud af levering og installation af AV-udstyr til konference- og møderum
Beskrivelse
:
Energinet er ved at forberede et udbud af en rammeaftale på levering og installation af AV-udstyr til konference- og møderum samt specialmødelokaler/special løsninger. I den forbindelse er der behov for dialog med markedet. Energinet er stadig i den spæde start og har i den forbindelse brug for lidt overordnede afklaringer på nuværende tidspunkt. Energinet bygger et nyt domicil, og i den forbindelse vil der være behov for etablering af ca. 100 mødelokaler og specialløsninger/specialmødelokaler inden for en relativ kort periode. Efter etableringen af den del, skal rammeaftalen dække det løbende behov for fornyelse, som måtte opstå i resten af rammeaftalens levetid i hele Energinet. Der vil være behov for sikkerhedsgodkendte medarbejdere til opgaven, og der vil være behov for en SPOC fra leverandørens side til at styre etablering af de 100 mødelokaler og sikre korrekt levering til aftalt tid.
Intern ID
:
25/11397
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Varer
Primær klassifikation
(
cpv
):
32000000
Radio-, fjernsyns-, kommunikations- og telekommunikationsudstyr og beslægtet udstyr
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
32321200
Av-udstyr
2.1.2.
Udførelsessted
Land
:
Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
Yderligere oplysninger
:
Sjælland og Jylland
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
300 000,00
DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger
:
Energinet ønsker et overordnet og kortfattet høringssvar fremsendt i EU-Supply på baggrund af det tilgængelige materiale i høringsmappen. - På baggrund af de skriftlige høringssvar kan Energinet beslutte at afholde en mere dybdegående markedsdialog i form af møder, som afholdes enten fysisk eller via Microsoft Teams. - Kun leverandører, som Energinet vurderer, har en oprigtig teknisk mulighed for at udføre opgaven, kan forventes at blive inviteret. - De modtagne svar deles ikke med andre potentielle tilbudsgivere, men anvendes alene af Energinet til at forbedre udbudsmaterialet i forbindelse med det kommende udbud. - Afklarende spørgsmål skal stilles via EU-Supply. - Høringssvar skal være formuleret på dansk og skal sendes via EU-Supply senest den 12. August 2025, kl. 12 dansk tid.
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/25/EU
3.
Del
3.1.
Teknisk ID for delen
:
PAR-0000
Titel
:
Udbud af levering og installation af AV-udstyr til konference- og møderum
Beskrivelse
:
Energinet er ved at forberede et udbud af en rammeaftale på levering og installation af AV-udstyr til konference- og møderum samt specialmødelokaler/special løsninger. I den forbindelse er der behov for dialog med markedet. Energinet er stadig i den spæde start og har i den forbindelse brug for lidt overordnede afklaringer på nuværende tidspunkt. Energinet bygger et nyt domicil, og i den forbindelse vil der være behov for etablering af ca. 100 mødelokaler og specialløsninger/specialmødelokaler inden for en relativ kort periode. Efter etableringen af den del, skal rammeaftalen dække det løbende behov for fornyelse, som måtte opstå i resten af rammeaftalens levetid i hele Energinet. Der vil være behov for sikkerhedsgodkendte medarbejdere til opgaven, og der vil være behov for en SPOC fra leverandørens side til at styre etablering af de 100 mødelokaler og sikre korrekt levering til aftalt tid.
Intern ID
:
25/11397
3.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Varer
Primær klassifikation
(
cpv
):
32000000
Radio-, fjernsyns-, kommunikations- og telekommunikationsudstyr og beslægtet udstyr
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
32321200
Av-udstyr
3.1.2.
Udførelsessted
Land
:
Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
3.1.4.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
300 000,00
DKK
3.1.5.
Generelle oplysninger
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
Yderligere oplysninger
:
Energinet ønsker et overordnet og kortfattet høringssvar fremsendt i EU-Supply på baggrund af det tilgængelige materiale i høringsmappen. - På baggrund af de skriftlige høringssvar kan Energinet beslutte at afholde en mere dybdegående markedsdialog i form af møder, som afholdes enten fysisk eller via Microsoft Teams. - Kun leverandører, som Energinet vurderer, har en oprigtig teknisk mulighed for at udføre opgaven, kan forventes at blive inviteret. - De modtagne svar deles ikke med andre potentielle tilbudsgivere, men anvendes alene af Energinet til at forbedre udbudsmaterialet i forbindelse med det kommende udbud. - Afklarende spørgsmål skal stilles via EU-Supply. - Høringssvar skal være formuleret på dansk og skal sendes via EU-Supply senest den 12. August 2025, kl. 12 dansk tid.
3.1.9.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Energinet
Registreringsnummer
:
28980671
Postadresse
:
Tonne Kjærsvej 65
By
:
Fredericia
Postnummer
:
7000
Landsdel (NUTS)
:
Sydjylland
(
DK032
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Indkøbsafdelingen - K
Telefon
:
+45 70102244
Denne organisations roller
:
Køber
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Nævnenes Hus, Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Østjylland
(
DK042
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 72405708
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsen Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 41715000
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
Mercell Holding ASA
Registreringsnummer
:
980921565
Postadresse
:
Askekroken 11
By
:
Oslo
Postnummer
:
0277
Landsdel (NUTS)
:
Oslo
(
NO081
)
Land
:
Norge
Enhed
:
eSender
Telefon
:
+47 21018800
Fax
:
+47 21018801
Denne organisations roller
:
TED eSender
Bekendtgørelsens ID
:
6d97bd60-a360-449a-bcbc-975e93699d14
-
01
Formulartype
:
Planlægning
Bekendtgørelsestype
:
Forhåndsmeddelelse eller vejledende periodisk bekendtgørelse, der kun er anvendt til informationsformål
Bekendtgørelsesundertype
:
5
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
09/07/2025
13:35:28 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender)
:
09/07/2025
14:00:55 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
Bekendtgørelsesnummer
:
452791-2025
EUT-S-nummer
:
131/2025
Offentliggørelsesdato
:
11/07/2025