23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
11.07.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Region Nordjylland

Anskaffelse af fuldautomatiseret mikrotom


Region Nordjylland

455273-2025 - Forudgående underretning om direkte tildeling
Danmark – Laboratorieudstyr, optisk udstyr og præcisionsudstyr (ikke briller) – Anskaffelse af fuldautomatiseret mikrotom
OJ S 131/2025 11/07/2025
Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Varer
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Region Nordjylland
E-mail s.pilgaard@rn.dk
Køberens retlige status Regional myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Sundhed
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Anskaffelse af fuldautomatiseret mikrotom
Beskrivelse Region Nordjylland agter at anskaffe et stk. fuldautomatiseret mikrotom (Automatisk Skæremaskine) til Patologisk Afdeling på Aalborg Universitetshospital.
Identifikator for proceduren 9e055e8d-4105-4f89-944f-efb8e49e8a47
Intern ID DIPA1-2025
Udbudsprocedure Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  38000000   Laboratorieudstyr, optisk udstyr og præcisionsudstyr (ikke briller)
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Hospitalsbyen    
By Gistrup
Postnummer 9260
Landsdel (NUTS) Nordjylland   ( DK050 )
Land Danmark
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel Anskaffelse af fuldautomatiseret mikrotom
Beskrivelse Region Nordjylland agter at anskaffe et stk. fuldautomatiseret mikrotom (Automatisk Skæremaskine) til Patologisk Afdeling på Aalborg Universitetshospital.
Intern ID DIPA1-2025
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  38000000   Laboratorieudstyr, optisk udstyr og præcisionsudstyr (ikke briller)
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Hospitalsbyen    
By Gistrup
Postnummer 9260
Landsdel (NUTS) Nordjylland  ( DK050 )
Land Danmark
5.1.6.
Generelle oplysninger
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for mægling Klagenævnet for Udbud
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : Præcise oplysninger om klagefrist(er): • - Ved et udbud med prækvalifikation efter udbudsloven, ved forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden for 20 kalenderdage. Dette er regnet fra dagen efter ordregivers afsendelse af underretning om prækvalifikation. • - Andre klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal indgives 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt. o - Hvis klagen handler om overtrædelser af tilbudsloven eller udbudslovens §§ 191 og 192, er klagefristen på 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. • - Klager over indgåelse af rammeaftale efter udbudsloven (afsnit II, III og §§ 191 og 192), forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal være indgivet til klagenævnet inden 6 måneder regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. • - Klager over indgåelse af en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrence eller et dynamisk indkøbssystem omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. • - Klager over en ordregivers beslutning om at videreføre en kontrakt (udbudslovens § 185, stk. 2) skal indgives til klagenævnet inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, at ordregiveren har offentliggjort sin beslutning (udbudslovens § 185, stk. 2, 3. pkt.). • - Har ordregiveren fulgt proceduren i lov om Klagenævnet for Udbud § 4, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse indgives til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt.
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angånde skatter på det sted, hvor kontrakten skal udføres Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angående miljøbeskyttelse på det sted, hvor kontrakten skal udføres Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Region Nordjylland
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline Region Nordjylland
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Klagenævnet for Udbud
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten Region Nordjylland
Organisation, der udfører betalingen Region Nordjylland
Organisation, der underskriver kontrakten Region Nordjylland
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse 3 622 900,00   DKK
Direkte tildeling
Begrundelse for direkte tildeling Kontrakten kan kun tildeles af en bestemt økonomisk aktør på grund af manglende konkurrence af tekniske årsager
Anden begrundelse Region Nordjylland agter at anskaffe et stk. fuldautomatiseret mikrotom (Automatisk Skæremaskine) til Patologisk Afdeling på Aalborg Universitetshospital. Patologiafdelingen ønsker, at udstyret er et ”stand-alone”- og uafhængig af hvilke vævskassetter der anvendes. Udstyret skal kunne skære blokke fra alm. vævskassetter og Paraformkassetter som er indstøbt på AutoTEC 120. Udstyret skal kunne mikrotomere mellem 200-300 blokke pr. dag. Udstyret skal kunne aflæse stregkoder på vævskassetter og printe stregkoder på glas. Desuden skal udstyret automatisk kunne detektere positionen af blokken og automatisk tilpasse snitfladen så skærevinklen bliver optimal. Derudover skal systemet automatisk kunne trimme og skære snit på blokkene, placere snit på glas og kvalitets kontrollere snittene. Endelig skal udstyret kunne håndtere flere glas pr. blok. Udstyret skal kunne integreres med patologisystemet, hvorved skæring af blokke bliver logbar. Implementering af nyt automatiseret system bidrager til at overholde svar tider for prøver i prioritet kræftpakkeforløb. Samtidig minimere/eliminere ensidige og rutinemæssige arbejdsgange, samt medføre et bedre fysisk arbejdsmiljø og tillige minimere ventetid på mikrotomi af vævsblokke. Region Nordjylland vurderer på baggrund af en gennemført markedsanalyse, at der kun er én leverandør, der kan imødekomme den samlede levering. Af tekniske årsager tildeles kontrakten derfor uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i henhold til udbudsloven §80, stk. 3, nr. 2. Kontrakten vil først blive indgået efter udløb af standstill på 10 kalenderdage, regnet fra den dag hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn Axlab A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator DIPA1-2025
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Værdien af tilbuddet 3 622 900,00   DKK
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten 5515R
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 09/07/2025
Organisation, der underskriver kontrakten Region Nordjylland
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Region Nordjylland
Registreringsnummer 29190941
Afdeling Økonomi
Postadresse Niels Bohrs Vej 30
By Aalborg Ø
Postnummer 9220
Landsdel (NUTS) Nordjylland  ( DK050 )
Land Danmark
Enhed Sanne Kjær Pilgaard
E-mail s.pilgaard@rn.dk
Telefon +45 21592331
Internetadresse https://rn.dk/
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation, der underskriver kontrakten
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
Organisation, der udfører betalingen
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Postadresse Nævnenes Hus, Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Østjylland  ( DK042 )
Land Danmark
Telefon +45 72405600
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
Organisation med ansvar for mægling
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715100
Internetadresse http://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angånde skatter på det sted, hvor kontrakten skal udføres
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angående miljøbeskyttelse på det sted, hvor kontrakten skal udføres
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Axlab A/S
Den økonomiske operatørs størrelse Mellemstor virksomhed
Registreringsnummer 18237148
Postadresse Bygstubben 4
By Vedbæk
Postnummer 2950
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
8.1.
ORG-0005
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo  ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID bae39a1a-9b2a-4795-8bb4-a1f960f64540   -   01
Formulartype Forudgående underretning om direkte tildeling
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Bekendtgørelsesundertype 25
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 10/07/2025   08:33:17 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 10/07/2025   10:00:48 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 455273-2025
EUT-S-nummer 131/2025
Offentliggørelsesdato 11/07/2025

Send til en kollega

0.047