23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2017/S 096-189229
Offentliggjort
19.05.2017
Udbudstype
Udbud efter forhandling

Udbyder

Lægemiddelstyrelsen

Vindere

Rammekontrakt om applikationsvedligehold hos Lægemiddelstyrelsen

(11.11.2017)
KMD A/S
Lautrupparken 40-42
2750 Ballerup

Rammekontrakt om Applikationsvedligehold hos Lægemiddelstyrelsen


Lægemiddelstyrelsen

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Lægemiddelstyrelsen
12070918
Axel Heidesgade 1
København S
2300
Danmark
Kontaktperson: Troels Mogensen
Telefon: +45 44889344
E-mail: trm@dkma.dk
NUTS-kode: DK011

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://laegemiddelstyrelsen.dk/

Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/244519

I.2) Fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=186838&B=SUNDHEDSSTYRELSEN
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=186838&B=SUNDHEDSSTYRELSEN
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Agentur/kontor på nationalt plan eller forbundplan
I.5) Hovedaktivitet
Sundhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Rammekontrakt om Applikationsvedligehold hos Lægemiddelstyrelsen.

Sagsnr.: 2017051236
II.1.2) Hoved-CPV-kode
72267100
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Lægemiddelstyrelsen udbyder en rammekontrakt som dækker vedligehold og videreudvikling af applikationer hos Lægemiddelstyrelsen, Formålet er at sikre Lægemiddelstyrelsen mulighed for at forsøge at forfølge en single sourcing strategi indenfor applikationsvedligehold og dermed opnå en bedre totaløkonomi indenfor samme. Det er Lægemiddelstyrelsens hensigt at etablere et nært samarbejde med den kommende leverandør om at løse opgaverne på den mest hensigtsmæssige måde. Der er tale om en portefølje af applikationer, hvor Lægemiddelstyrelsen har ret til at tilføje og fjerne services via ændringsanmodninger. Leverandøren garanteres således ikke nogen bestemt omsætning under Kontrakten. Udbudsproceduren er udbud med forhandling, med én forhandlingsrunde.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 50 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
48810000
48814000
72222300
72267200
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK011
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Lægemiddelstyrelsen udbyder en rammekontrakt som dækker vedligehold og videreudvikling af applikationer hos Lægemiddelstyrelsen, Formålet er at sikre Lægemiddelstyrelsen mulighed for at forsøge at forfølge en single sourcing strategi indenfor applikationsvedligehold og dermed opnå en bedre totaløkonomi indenfor samme. Det er Lægemiddelstyrelsens hensigt at etablere et nært samarbejde med den kommende leverandør om at løse opgaverne på den mest hensigtsmæssige måde. Der er tale om en portefølje af applikationer, hvor Lægemiddelstyrelsen har ret til at tilføje og fjerne services via ændringsanmodninger. Leverandøren garanteres således ikke nogen bestemt omsætning under Kontrakten. Udbudsproceduren er udbud med forhandling, med én forhandlingsrunde.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 50 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 4
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

Lægemiddelstyrelsen vælger 4 ansøgere der prækvalificeres på baggrund af hvilke af ansøgernes referencer (se pkt. III.1.3), Lægemiddelstyrelsen vurderer er mest relevante i forhold til den udbudte opgave, som den er beskrevet i udbudsmaterialet.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
Liste over og kort beskrivelse af betingelser:

Tilbudsgiver må ikke være omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde under §§ 135 og 136 i Udbudsloven. Tilbudsgiver må desuden heller ikke være omfattet af de frivillige udelukkelsesgrunde under § 137 i Udbudsloven, med undtagelse af § 137, nr. 5 vedr. misligholdelse af tidligere offentlige kontrakter.

III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Tilbudsgiver skal angive omsætning og soliditet for seneste afsluttede regnskabsår.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Tilbudsgiver skal have en omsætning på mindst 25 mio. DKK og en soliditet på 10 %.

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

De 4 prækvalificerede tilbudsgivere vælges ud fra dem som kan fremlægge de mest relevante og repræsentative referencer, som enten er igangværende eller afsluttet indenfor de seneste 3 år. Relevansen bedømmes ud fra de services som Lægemiddelstyrelsen har beskrevet i bilag 2, samt dette bilags underbilag.

Referencerne skal indeholde kontaktoplysninger, og ordregiver forbeholder sig ret til at henvende sig til referencen for at få den bekræftet og uddybet.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Tilbudsgiver skal mindst fremlægge 5 referencer og maksimalt 10.

Tilbudsgivers skal som minimum have 2 referencer der omfatter programmeringssproget Java.

Tilbudsgivers skal som minimum have 2 referencer der omfatter Microsoft teknologier.

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

Se rammekontrakten.

III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Udbud med forhandling
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
Rammeaftale med en enkelt aktør
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
Anvendelse af etapeopdelt procedure for gradvis at reducere det antal løsninger, der skal drøftes, eller tilbud, der skal forhandles
IV.1.5) Oplysninger om forhandling
Den ordregivende myndighed forbeholder sig retten til at tildele kontrakten på grundlag af de første bud uden at indgå forhandlinger
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 16/06/2017
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
Dato: 30/06/2017
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Elektronisk fakturering accepteres
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:

Spørgsmål til nærværende udbud skal stilles gennem det elektroniske udbudssystem, CTM. Henvendelser direkte til Lægemiddelstyrelsens udenom CTM, vil høfligt blive henvist til CTM.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
E-mail: klfu@erst.dk

Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Ved et udbud med prækvalifikation efter udbudsloven, forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens afsendelse af underretning om prækvalifikation.

Andre klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til klagenævnet inden 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt.

Klager over indgåelse af en rammeaftale efter udbudsloven (afsnit II, III og §§ 191 og 192), forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal være indgivet til klagenævnet inden 6 måneder regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.

Har ordregiveren fulgt proceduren i lov om Klagenævnet for Udbud § 4, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse være indgivet til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt.

Se også klagevejledningen fra Klagenævnet for Udbud her:

https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
København Ø
2100
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@erst.dk

Internetadresse:https://www.klfu.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
17/05/2017

Send til en kollega

0.048