23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Electronic Supply

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
15.07.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Københavns Universitet

Kontrakt om levering af liquid chromatography mass spectrometry system til high-throughput metabolomics analyser


Københavns Universitet

459549-2025 - Resultater
Danmark – Massespektrometer – Kontrakt om levering af liquid chromatography mass spectrometry system til high-throughput metabolomics analyser
OJ S 133/2025 15/07/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Varer
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Københavns Universitet
E-mail tmm@adm.ku.dk
Køberens retlige status Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet Uddannelse
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Kontrakt om levering af liquid chromatography mass spectrometry system til high-throughput metabolomics analyser
Beskrivelse bekendtgørelse af indgået kontrakt med eneleverandør efterfølgende profylakse bekendtgørelse 396772-2025
Identifikator for proceduren 5e28881b-ec41-42d6-9dff-8d9bb6bfbc4e
Intern ID 043-1493/25-7000
Udbudsprocedure Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse
Hovedpunkterne i proceduren Der er indgået kontrakt med en eneleverandør efter offentliggørelse af profylaksebekendtgørelse.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  38433100   Massespektrometer
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  38000000   Laboratorieudstyr, optisk udstyr og præcisionsudstyr (ikke briller), 38432200   Kromatografer
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Rolighedsvej 26-30, 2. sal    
By københavn
Postnummer 1958
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel Kontrakt om levering af liquid chromatography mass spectrometry system til high-throughput metabolomics analyser
Beskrivelse bekendtgørelse af indgået kontrakt med eneleverandør efterfølgende profylakse bekendtgørelse 396772-2025
Intern ID 043-1493/25-7000
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  38433100   Massespektrometer
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  38000000   Laboratorieudstyr, optisk udstyr og præcisionsudstyr (ikke briller), 38432200   Kromatografer
Mængde 1   styk
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Rolighedsvej 26-30, 2. sal    
By københavn
Postnummer 1958
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypeKvalitet
Navn research requirements
Beskrivelse Der er indgået kontrakt med eneleverandør baseret på leverandørens evne til at opfylde de tekniske specifikationer.
Beskrivelse af den metode, der skal anvendes, hvis vægtningen ikke kan udtrykkes ved hjælp af kriterier Der er indgået kontrakt med eneleverandør baseret på leverandørens evne til at opfylde de tekniske specifikationer.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende frist for indgivelse af klage: Der kan i standstill perioden med opsættende virkning klages til Klagenævnet for Udbud. Der henvises i øvrigt til betingelserne i §§ 5-6, jf. § 4, stk. 1, nr. 3 i Bekendtgørelse af lov om Klagenævnet for Udbud. Klagefrist på 30 kalenderdage for klage over en ordregivers beslutning om, at ordregiveren har til hensigt at indgå kontrakt med en bestemt virksomhed og har anvendt proceduren i § 4. Klagefristen løber fra offentliggørelsen af bekendtgørelse om indgåelse af kontrakt, jf. § 7, stk. 3. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. § 12, stk. 1.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten Københavns Universitet
Organisation, der udfører betalingen Københavns Universitet
Organisation, der underskriver kontrakten Københavns Universitet
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse 2 000 000,00   DKK
Direkte tildeling
Begrundelse for direkte tildeling Kontrakten kan kun tildeles af en bestemt økonomisk aktør på grund af manglende konkurrence af tekniske årsager
Anden begrundelse Kontrakten kan kun tildeles af en bestemt økonomisk aktør på grund af manglende konkurrence af tekniske årsager Anden begrundelse: Vi har behov for bedre massenøjagtighed (> 120.000 FWHM) i forhold til det apparatur, vi har nu, for at kunne identificere ukendte stoffer; dette er helt centralt for metabolomics. Dette er det centrale kriterium. Vi har desuden behov for analytisk stabilitet og høj analyse-effektivitet (high-throughput), lavt støjniveau for data og enkel filhåndtering og softwareadgang, så også studerende kan få adgang til data. Også på støjniveau og softwareadgang er der kun én leverandør, hvor vi som udgangspunkt kan skabe adgang for alle vores studerende. Vi har behov for bedre massenøjagtighed (> 120.000 FWHM) i forhold til det apparatur, vi har nu, for at kunne identificere ukendte stoffer; dette er helt centralt for metabolomics. Dette er det centrale kriterium. Vi har desuden behov for analytisk stabilitet og høj analyse-effektivitet (high-throughput), lavt støjniveau for data og enkel filhåndtering og softwareadgang, så også studerende kan få adgang til data. Også på støjniveau og softwareadgang er der kun én leverandør, hvor vi som udgangspunkt kan skabe adgang for alle vores studerende.
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn Thermo Electron A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator 043-1493/25-7000_tilbud
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Værdien af tilbuddet 2 000 000,00   DKK
Tilbuddet blev rangordnet ja
Koncessionsværdi
Underentreprise Nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten 043-1493/25-7000
Titel 043-1493/25-7000 kontrakt om levering af liquid chromatography mass spectrometry system til high-throughput metabolomics analyser
Dato for indgåelse af kontrakten 07/07/2025
Organisation, der underskriver kontrakten Københavns Universitet
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Resumé af de klager som køberen har modtaget
Antal klagere 0
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 1
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Københavns Universitet
Registreringsnummer 29979812
Postadresse Nørregade 10
By København K
Postnummer 1165
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Tina Marie Møller
E-mail tmm@adm.ku.dk
Telefon +45 35327223
Internetadresse http://www.ku.dk/
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der underskriver kontrakten
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
Organisation, der udfører betalingen
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Nævnenes Hus, Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vest- og Sydsjælland  ( DK022 )
Land Danmark
Telefon +45 72405600
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Internetadresse https://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Thermo Electron A/S
Den økonomiske operatørs størrelse Mikrovirksomhed, lille eller mellemstor virksomhed
Registreringsnummer DK28314388
Postadresse Gydevang 33
By Allerød
Postnummer 3450
Landsdel (NUTS) Nordsjælland  ( DK013 )
Land Danmark
Telefon 23745937
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
8.1.
ORG-0005
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo  ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID e7d46a65-81c5-44a1-a941-d2227c50d558   -   01
Formulartype Resultater
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 14/07/2025   08:37:00 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 14/07/2025   12:00:59 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 459549-2025
EUT-S-nummer 133/2025
Offentliggørelsesdato 15/07/2025
BREAKING
{{ article.headline }}
0.046|