23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
15.07.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Folketingets Ombudsmand

Udbud af vedligeholdelse og videreudvikling af ESDH-system


Folketingets Ombudsmand

462163-2025 - Resultater
Danmark – It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support – Udbud af vedligeholdelse og videreudvikling af ESDH-system
OJ S 133/2025 15/07/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Folketingets Ombudsmand
E-mail bki@ramboll.com
Køberens retlige status Central regeringsmyndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Udbud af vedligeholdelse og videreudvikling af ESDH-system
Beskrivelse Udbuddet omfatter en kontrakt om vedligeholdelse og videreudvikling af ordregivers eksisterende ESDH-system (Public 360), som ordregiver har fået tilpasset, og som ordregiver har en tidsubegrænset brugsret til. Leverandøren skal fra overtagelsesdagen vedligeholde og supportere alle dele af systemet, herunder levere sådanne ydelser, der er nødvendige for at holde systemet i god og driftssikker stand, samt sikre, at systemet i hele kontraktens løbetid opfylder alle kontraktens krav og i øvrigt understøtter ordregivers forretningsmæssige mål. Kontrakten skal således give ordregiver mulighed for at nyttiggøre licenserne i forhold til et udbud af vedligeholdelse og videreudvikling af ESDH-systemet. Ordregiver råder over ca. 120 brugerlicenser. Af rettighedsmæssige årsager er det alene Tietoevry som producent, der kan vedligeholde Public 360, hvorfor udbuddet i praksis forudsætter, at Tietoevry indtræder som underleverandør til samtlige de leverandører i markedet, der måtte være interesseret i udbuddet. Det påhviler i den forbindelse ordregiver at sikre, at der er en tilstrækkelig konkurrence mellem tilbudsgiverne. I forbindelse med udbuddet har ordregiver udarbejdet en skriftlig instruks til Tietoevry, der sikrer, at Tietoevry behandler alle hovedleverandører lige, ligesom ordregiver løbende udøver den nødvendige kontrol hermed på basis af de i instruksen fastsatte kontrolmekanismer. Ordregiver forestår selv driften af systemet. Udbuddet omfatter en kontrakt, der indeholder elementer af såvel en offentlig kontrakt som en rammeaftale. Kontrakten omfatter således både leverandørens pligt til at levere vedligeholdelse af det eksisterende ESDH-system, ligesom der vil indgå et element af rammeaftale i forbindelse med ordregivers mulighed for i kontraktperioden at bestille ændringer og videreudvikling af systemet, så systemet løbende kan tilpasses udviklingen i ordregivers forretningsmæssige behov. I henhold til Udbudslovens § 49, stk. 2 om opdeling i delkontrakter (opdel-eller-forklar-princippet) er det ordregivers vurdering, at anskaffelsen ikke kan opdeles, idet der er tale om udbud af en kontrakt om sammenhængende ydelser, som ikke kan opdeles i delaftaler henset til ordregivers behov for en samlet kontrakt med et samlet ansvar.
Identifikator for proceduren 7ae86ec9-574b-4211-bde0-04acf9cf4d64
Tidligere bekendtgørelse b0ebd2cc-f8d0-4ac7-a6a1-6bad943a054d-01
Intern ID Folketingets Ombudsmand
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  72000000   It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  72261000   Programmelsupport, 72262000   Programmeludvikling, 72267000   Programmelvedligeholdelses- og reparationstjenester
2.1.2.
Udførelsessted
Land Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
Yderligere oplysninger Hos enten ordregiver eller leverandøren.
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 4 800 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel Udbud af vedligeholdelse og videreudvikling af ESDH-system
Beskrivelse Udbuddet omfatter en kontrakt om vedligeholdelse og videreudvikling af ordregivers eksisterende ESDH-system (Public 360), som ordregiver har fået tilpasset, og som ordregiver har en tidsubegrænset brugsret til. Leverandøren skal fra overtagelsesdagen vedligeholde og supportere alle dele af systemet, herunder levere sådanne ydelser, der er nødvendige for at holde systemet i god og driftssikker stand, samt sikre, at systemet i hele kontraktens løbetid opfylder alle kontraktens krav og i øvrigt understøtter ordregivers forretningsmæssige mål. Kontrakten skal således give ordregiver mulighed for at nyttiggøre licenserne i forhold til et udbud af vedligeholdelse og videreudvikling af ESDH-systemet. Ordregiver råder over ca. 120 brugerlicenser. Af rettighedsmæssige årsager er det alene Tietoevry som producent, der kan vedligeholde Public 360, hvorfor udbuddet i praksis forudsætter, at Tietoevry indtræder som underleverandør til samtlige de leverandører i markedet, der måtte være interesseret i udbuddet. Det påhviler i den forbindelse ordregiver at sikre, at der er en tilstrækkelig konkurrence mellem tilbudsgiverne. I forbindelse med udbuddet har ordregiver udarbejdet en skriftlig instruks til Tietoevry, der sikrer, at Tietoevry behandler alle hovedleverandører lige, ligesom ordregiver løbende udøver den nødvendige kontrol hermed på basis af de i instruksen fastsatte kontrolmekanismer. Ordregiver forestår selv driften af systemet. Udbuddet omfatter en kontrakt, der indeholder elementer af såvel en offentlig kontrakt som en rammeaftale. Kontrakten omfatter således både leverandørens pligt til at levere vedligeholdelse af det eksisterende ESDH-system, ligesom der vil indgå et element af rammeaftale i forbindelse med ordregivers mulighed for i kontraktperioden at bestille ændringer og videreudvikling af systemet, så systemet løbende kan tilpasses udviklingen i ordregivers forretningsmæssige behov. I henhold til Udbudslovens § 49, stk. 2 om opdeling i delkontrakter (opdel-eller-forklar-princippet) er det ordregivers vurdering, at anskaffelsen ikke kan opdeles, idet der er tale om udbud af en kontrakt om sammenhængende ydelser, som ikke kan opdeles i delaftaler henset til ordregivers behov for en samlet kontrakt med et samlet ansvar.
Intern ID Folketingets Ombudsmand
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  72000000   It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  72261000   Programmelsupport, 72262000   Programmeludvikling, 72267000   Programmelvedligeholdelses- og reparationstjenester
5.1.2.
Udførelsessted
Land Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
Yderligere oplysninger Hos enten ordregiver eller leverandøren.
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 4   År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 2
Yderligere oplysninger om fornyelser Option på forlængelse med 2 x 1 år for 1 år ad gangen
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 4 800 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Kvalitet
Beskrivelse En nærmere beskrivelse af underkriteriet fremgår af udbudsbetingelserne.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 40,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Metode og proces
Beskrivelse En nærmere beskrivelse af underkriteriet fremgår af udbudsbetingelserne.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 25,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Kontraktlige vilkår
Beskrivelse En nærmere beskrivelse af underkriteriet fremgår af udbudsbetingelserne.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 10,00
Kriterium
TypePris
Navn Pris
Beskrivelse En nærmere beskrivelse af underkriteriet fremgår af udbudsbetingelserne.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 25,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : Klager skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, jf. lovens § 7, stk. 2, nr. 1. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i stand still perioden. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i stand still perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
TED eSender Mercell Holding ASA
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse 4 953 950,00   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn Tietoevry Denmark A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator Folketingets Ombudsmand 2025
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Værdien af tilbuddet 4 953 950,00   DKK
Koncessionsværdi
Tilbuddet er et alternativt tilbud nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten Folketingets Ombudsmand 2025
Titel Kontrakt om vedligeholdelse og videreudvikling af ESDH-system
Dato for indgåelse af kontrakten 11/07/2025
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 1
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Folketingets Ombudsmand
Registreringsnummer 33946384
Postadresse Gammeltorv 22
By København K
Postnummer 1457
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Birger Kidmose
E-mail bki@ramboll.com
Telefon +45 51611000
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Nævnenes Hus, Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Østjylland  ( DK042 )
Land Danmark
Telefon +45 72405600
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Internetadresse http://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Tietoevry Denmark A/S
Registreringsnummer 25680480
Postadresse Østbanegade 121-123
By København Ø
Postnummer 2100
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
E-mail xx@tietoevry.com
Telefon +45 45588888
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
8.1.
ORG-0005
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo  ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID f4df13a8-cb37-41fd-90fc-36fe318ab3a5   -   01
Formulartype Resultater
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 14/07/2025   11:30:49 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 14/07/2025   11:30:49 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 462163-2025
EUT-S-nummer 133/2025
Offentliggørelsesdato 15/07/2025

Send til en kollega

0.047