23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
25.07.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Københavns Kommune - Økonomiforvaltningen

AI platform til tilstandsvurderinger og vedligeholdelsesplaner


Københavns Kommune - Økonomiforvaltningen

489042-2025 - Resultater
Danmark – It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support – AI platform til tilstandsvurderinger og vedligeholdelsesplaner
OJ S 141/2025 25/07/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Københavns Kommune - Økonomiforvaltningen
E-mail l80j@kk.dk
Køberens retlige status Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel AI platform til tilstandsvurderinger og vedligeholdelsesplaner
Beskrivelse Ordregiver anskaffer en softwareløsning til analyse af bygningsdata ved hjælp af kunstig intelligens (AI) til understøttelse af tilstandsvurderinger og planlagt periodisk vedligeholdelse. Som en af Danmarks største ejendomsadministratorer med ca. 3.500 bygninger har ordregiver et behov for effektiv styring af ejendomsporteføljen. Ved at anvende innovative løsninger, kan ordregiver effektivt udarbejde tilstandsvurderinger samt arbejde strategisk med vedligeholdelsesplaner for at sikre effektiv økonomistyring af ejendomsporteføljen.Ordregiver har til hensigt at indgå kontrakt med virksomheden Proprty.ai om levering af AI-platform til analyse af ordregivers bygningsdata. Det er ordregivers vurdering at Proprty.ai er den eneste økonomiske aktør på markedet for softwareløsninger som kan levere en datadrevet platform som kan bidrage til økonomisk effektiv styring af tilstandsvurderinger og vedligeholdelsesplaner til større ejendomsporteføljer. Løsningen anvender kunstig intelligens til at analysere bygningsdata baseret på en større datamodel og derigennem lave tilstandsvurderinger og beregnes optimale vedligeholdelsesplaner for de enkelte bygninger og ejendomsporteføljen som helhed. Ordregivers saglige begrundelse for nødvendigheden af en datadrevet og analytisk tilgang til behandling af tilstandsvurderinger og vedligeholdelsesplaner, skyldes særligt ejendomsporteføljens størrelse på ca. 2,6 mio. m2 og 3.500 bygninger.Ordregiver har tidligere annonceret bekendtgørelse om frivillig forudgående gennemsigtighed. Bekendtgørelsesnummer: 70980-2025
Identifikator for proceduren 48ef8c55-c3a6-42bd-b35b-75db84c04298
Intern ID 261392668
Udbudsprocedure Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse
Hovedpunkterne i proceduren Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  72000000   It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
2.1.4.
Generelle oplysninger
Indkaldelse af tilbud er afsluttet
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel AI platform til tilstandsvurderinger og vedligeholdelsesplaner
Beskrivelse Ordregiver anskaffer en softwareløsning til analyse af bygningsdata ved hjælp af kunstig intelligens (AI) til understøttelse af tilstandsvurderinger og planlagt periodisk vedligeholdelse. Som en af Danmarks største ejendomsadministratorer med ca. 3.500 bygninger har ordregiver et behov for effektiv styring af ejendomsporteføljen. Ved at anvende innovative løsninger, kan ordregiver effektivt udarbejde tilstandsvurderinger samt arbejde strategisk med vedligeholdelsesplaner for at sikre effektiv økonomistyring af ejendomsporteføljen.Ordregiver har til hensigt at indgå kontrakt med virksomheden Proprty.ai om levering af AI-platform til analyse af ordregivers bygningsdata. Det er ordregivers vurdering at Proprty.ai er den eneste økonomiske aktør på markedet for softwareløsninger som kan levere en datadrevet platform som kan bidrage til økonomisk effektiv styring af tilstandsvurderinger og vedligeholdelsesplaner til større ejendomsporteføljer. Løsningen anvender kunstig intelligens til at analysere bygningsdata baseret på en større datamodel og derigennem lave tilstandsvurderinger og beregnes optimale vedligeholdelsesplaner for de enkelte bygninger og ejendomsporteføljen som helhed. Ordregivers saglige begrundelse for nødvendigheden af en datadrevet og analytisk tilgang til behandling af tilstandsvurderinger og vedligeholdelsesplaner, skyldes særligt ejendomsporteføljens størrelse på ca. 2,6 mio. m2 og 3.500 bygninger.Ordregiver har tidligere annonceret bekendtgørelse om frivillig forudgående gennemsigtighed. Bekendtgørelsesnummer: 70980-2025
Intern ID 261392668
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  72000000   It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) nej
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Pris
Beskrivelse Kontrakten er tildelt på baggrund af udbudsproceduren "Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse" jf. udbudslovens § 80. stk. 3.
Kategori for tildelingskriteriet fast værdiFast værdi (i alt)
Tildelingskriterium talværdi 1,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Oplysninger om klagefrister : I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer, gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II, som ikke er omfattet af lovens stk. 1, skal, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort; 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen; 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4; 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. Har en ordregiver fulgt proceduren i lovens § 4, for at sikre, at en kontrakt ikke erklæres for uden virkning, jf. lovens § 7, stk. 3, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren, jf. lovens § 6, stk. 4, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. lovens § 12, stk. 1.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse 14 500 000,00   DKK
Direkte tildeling
Begrundelse for direkte tildeling Kontrakten kan kun tildeles af en bestemt økonomisk aktør på grund af manglende konkurrence af tekniske årsager
Anden begrundelse Ordregiver vurderer ikke at markedet kan tilbyde et rimeligt alternativ som opfylder samme behov.
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn Proprty.ai
Tilbud
Tilbud – Identifikator Tilbud fra Proprty.ai
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Værdien af tilbuddet 14 500 000,00   DKK
Koncessionsværdi
Underentreprise Nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten Kontrakt om AI tilstandsvurderinger
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Resumé af de klager som køberen har modtaget
Antal klagere 0
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud fra små virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 1
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Københavns Kommune - Økonomiforvaltningen
Registreringsnummer 64942212
Afdeling Økonomiforvaltningen
Postadresse Borups Allé 177
By København NV
Postnummer 2400
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Rawand Sabir
E-mail l80j@kk.dk
Telefon +45 51778722
Fax +45 51778722
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland  ( DK041 )
Land Danmark
Telefon +45 72405600
Fax +45 33307799
Internetadresse http://www.naevneneshus.dk
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Fax +45 41715100
Internetadresse http://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Proprty.ai
Den økonomiske operatørs størrelse Lille virksomhed
Registreringsnummer 43641298
Postadresse Gammel Mønt 3 A 2
By København K
Postnummer 1117
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
8.1.
ORG-0005
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo  ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID b318bd94-530c-4e59-94ba-d22cc677dfbd   -   01
Formulartype Resultater
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 24/07/2025   08:20:35 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 24/07/2025   08:20:52 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 489042-2025
EUT-S-nummer 141/2025
Offentliggørelsesdato 25/07/2025

Send til en kollega

0.031