23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2017/S 099-196423
Offentliggjort
24.05.2017
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Læsø Kommune

Vindere

WAN infrastruktur til Læsø Kommune

(28.10.2017)
Nord Energi Fibernet A/S
Ørstedsvej 2
9800 Hjørring

WAN infrastruktur til Læsø Kommune


Læsø Kommune

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Læsø Kommune
Doktorvejen 2
Læsø
9940
Danmark
Kontaktperson: Mette Dalsgaard
E-mail: md@netplan.dk
NUTS-kode: DK050

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.laesoe.dk

I.2) Fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://www.ethics.dk/asp6/tender/np_0216_20170522.nsf
Yderligere oplysninger fås på anden adresse:
Netplan A/S
Hedeager 3
Aarhus N
8200
Danmark
Kontaktperson: Mette Dalsgaard
Telefon: +45 24759181
E-mail: md@netplan.dk
NUTS-kode: DK042

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.netplan.dk

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://www.ethics.dk/asp6/tender/np_0216_20170522.nsf
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

WAN infrastruktur til Læsø Kommune.

II.1.2) Hoved-CPV-kode
32430000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Læsø Kommune efterspørger en netværksydelse til kommunens datakommunikation (WAN). Løsningen omfatter et netværk, der skal forbinde kommunens decentrale lokationer med kommunens centrale driftscenter.

II.1.5) Anslået samlet værdi
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
72720000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK050
Hovedudførelsessted:

Læsø Kommune.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Læsø Kommune efterspørger en netværksydelse til kommunens datakommunikation (WAN). Løsningen omfatter et netværk, der skal forbinde kommunens decentrale lokationer (administration, skoler, plejecentre, dagtilbud m. fl.) med kommunens centrale driftscenter. WAN løsningen forventes at omfatte cirka 21 lokationer indenfor kommunes geografi og skal leveres med båndbredder fra 100/100 Mbit/s til 1/1 Gbit/s, med mulighed for opgradering op til 10/10 Gbit/s.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 2 400 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 60
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

2 gange 12 måneder.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Optioner vil blive beskrevet i udbudsmaterialet, og omfatter bl.a. internetforbindelser, opgradering af forbindelser og optionelle adresser.

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
Liste over og kort beskrivelse af betingelser:

Ingen krav.

III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

I ESPD'ens Del IV.B skal udfyldes: Specifik omsætning (for de seneste 3 regnskabsår), Etablering af virksomhed (hvis relevant), Finansielle nøgletal: Soliditetsgrad (for de seneste 3 regnskabsår), og Erhvervsansvarsforsikring.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

En soliditetsgrad på minimum 20 i det senest disponible regnskabsår.

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

I ESPD'ens Del IV.C skal udfyldes: Teknisk og faglig formåen — For så vidt angår tjenesteydelseskontrakter: udførelse af tjenesteydelser af den anførte type. For referenceperioden gælder løsninger i drift indenfor de seneste 3 år, dog kan implementeringen være foretaget indenfor de seneste 5 år.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Minimum 1 relevant reference iht. den udbudte opgave beskrevet i afsnit II.2.4).

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:
III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 27/06/2017
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 27/06/2017
Tidspunkt: 12:01

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
VI.3) Yderligere oplysninger:

Endelig aftale er betinget af kommunalbestyrelsens godkendelse.

I forbindelse med anmodning om deltagelse i nærværende offentlige udbud, skal tilbudsgiver benytte »Standardformular for det fælles europæiske udbudsdokument« (ESPD) som kan hentes på udbudssiden jf. afsnit I.3). Endvidere henvises der til »Vejledning til det fælles Europæiske udbudsdokument« samme sted, for vejledning i udfyldelse af standardformularen. Tilbudsgiver skal udfylde Del II.A, Del II.B, Del III.A, Del III.B og Del III.C.

Såfremt Tilbudsgiver baserer sig på andre enheders kapacitet skal Del.II.C: Oplysninger om udnyttelse af andre enheders kapacitet udfyldes, og der udfyldes et ESPD pr. enhed. Den resterende del af ESPD skal udfyldes i henhold til III.1.2) og III.1.3). Anmodning om deltagelse i nærværende udbud sker ved at oploade den udfyldte ESPD på udbudssiden jf. afsnit I.3). ESPD'en skal enten underskrives på selve formularen og/eller elektronisk via ETHICS.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405708
E-mail: klfu@naevneneshus.dk

Internetadresse:http://www.klfu.dk/

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til Lov om nr. 492 af 12.5.2010 om Klagenævnet for Udbud (med senere ændringer) gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud. Ved klager over ikke at være udvalgt skal klagen være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, fra dagen efter afsendelse af underretning, jf. lovens § 7, stk. 1. Ved klager over udbud skal klagen være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort, jf. lovens § 7, stk. 2, nr. 1. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 3, stk. 1.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jakobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Fax: +45 41715100

Internetadresse:http://kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
22/05/2017

Send til en kollega

0.031