23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
08.08.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Region Syddanmark

PTH blodprøveudstyr


Region Syddanmark

521089-2025 - Forudgående underretning om direkte tildeling
Danmark – Laboratorieudstyr, optisk udstyr og præcisionsudstyr (ikke briller) – PTH blodprøveudstyr
OJ S 151/2025 08/08/2025
Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Varer
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Region Syddanmark
E-mail LONB@rsyd.dk
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel PTH blodprøveudstyr
Beskrivelse Analyse af blodprøver under operation af patienter, der får fjernet syge biskjoldbruskkirtler.
Identifikator for proceduren fd3920c0-d04d-4160-9409-ea93e7b9ebcc
Intern ID I-17049
Udbudsprocedure Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  38000000   Laboratorieudstyr, optisk udstyr og præcisionsudstyr (ikke briller)
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse J.B. Winsløws Vej 4    
By Odense C
Postnummer 5000
Landsdel (NUTS) Fyn   ( DK031 )
Land Danmark
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel PTH blodprøveudstyr
Beskrivelse Analyse af blodprøver under operation af patienter, der får fjernet syge biskjoldbruskkirtler.
Intern ID I-17049
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  38000000   Laboratorieudstyr, optisk udstyr og præcisionsudstyr (ikke briller)
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse J.B. Winsløws Vej 4    
By Odense C
Postnummer 5000
Landsdel (NUTS) Fyn  ( DK031 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 8   År
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : Følgende klagefrister gælder ved klage til Klagenævnet for Udbud Ved et udbud med prækvalifikation efter udbudsloven, ved forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden for 20 kalenderdage. Dette er regnet fra dagen efter ordregivers afsendelse af underretning om prækvalifikation. Andre klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal indgives 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt. Hvis klagen handler om overtrædelser af tilbudsloven eller udbudslovens §§ 191 og 192, er klagefristen på 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. Klager over indgåelse af rammeaftale efter udbudsloven (afsnit II, III og §§ 191 og 192), forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal være indgivet til klagenævnet inden 6 måneder regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. Klager over indgåelse af en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrence eller et dynamisk indkøbssystem omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. Klager over en ordregivers beslutning om at videreføre en kontrakt (udbudslovens § 185, stk. 2) skal indgives til klagenævnet inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, at ordregiveren har offentliggjort sin beslutning (udbudslovens § 185, stk. 2, 3. pkt.). Har ordregiveren fulgt proceduren i lov om Klagenævnet for Udbud § 4, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse indgives til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt. Samtidig med klagens fremsendelse til Klagenævnet for Udbud skal klageren sende en kopi af klagen med bilag til Ordregiveren, gerne pr. e-mail. Reglerne om klagefrister findes i § 7 i lov om Klagenævnet for Udbud.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Region Syddanmark
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline Region Syddanmark
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten Region Syddanmark
Organisation, der udfører betalingen Region Syddanmark
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse 3 223 980,00   DKK
Direkte tildeling
Begrundelse for direkte tildeling Kontrakten kan kun tildeles af en bestemt økonomisk aktør på grund af manglende konkurrence af tekniske årsager
Anden begrundelse Parathyroideahormon (PTH) udgør en central regulator for calciumhomeostasen og spiller en afgørende rolle i diagnostik og behandling af endokrine forstyrrelser såsom hyperparathyroidisme og hypoparathyroidisme samt relaterede nyrefunktionelle sygdomme. Især ved kirurgiske interventioner, herunder parathyreoidektomi, er hurtig og præcis intraoperativ PTH-måling essentiel, da den muliggør realtidsbeslutninger, som er nødvendige for de kirurgiske resultater. Begrundelse for indkøb: Indtil december 2024 blev peroperative PTH-målinger udført med laboratoriebetjent udstyr. Imidlertid har implementeringen af det nye MDR-regulativ vedrørende PTH-reagenser medført udfasningen af denne metode. På OUH, hvor vi fungerer som regionscenter for HPT-operationer med et årligt volumen på 300-400 indgreb, er det bydende nødvendigt at sikre en mere fleksibel og pålidelig løsning for den peroperative PTH-måling. En POCT-løsning (Point-of-Care Testing) fremstår her som optimal, idet den muliggør hurtige og daglige målinger, hvilket understøtter en effektiv og kontinuerlig operationsdrift. · Det skal være et POCT udstyr der skal betjenes af klinikere · Det skal være nemt at betjene og skal være transportabelt · Der er en høj præcision med en CV% på 10 % · BIAS på 3 % i forhold til tidligere anvendt udstyr på reduktion på PTH ved operation · nbcl er valideret/verificeret og godkendt overfor tidligere anvendt udstyr fra Future Dianogstic · Service-organisation i Danmark, som kan være on-site inden for 8 timer.
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn Kem-En-Tec Nordic A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator Tilbud-252005 PTH-system NBCL Joe Larsen Region Syd
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten Kontrakt_I-17049_PTH blodprøveudstyr
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Region Syddanmark
Registreringsnummer 29190909
Postadresse Damhaven 12
By Vejle
Postnummer 7100
Landsdel (NUTS) Sydjylland  ( DK032 )
Land Danmark
Enhed Lone Bjerregaard
E-mail LONB@rsyd.dk
Telefon +45 99440376
Internetadresse https://www.regionsyddanmark.dk
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
Organisation, der udfører betalingen
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Postadresse Nævnenes Hus, Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland  ( DK041 )
Land Danmark
Telefon +45 72405708
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Internetadresse https://www.kfst.dk/
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Kem-En-Tec Nordic A/S
Den økonomiske operatørs størrelse Mikrovirksomhed
Registreringsnummer 15268271
Postadresse Kuldyssen 10
By Tåstrup
Postnummer 2630
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
8.1.
ORG-0005
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo  ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID ffc771ed-aedc-4c1e-8145-d8cbf873d6e4   -   01
Formulartype Forudgående underretning om direkte tildeling
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Bekendtgørelsesundertype 25
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 06/08/2025   10:41:02 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 07/08/2025   10:01:06 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 521089-2025
EUT-S-nummer 151/2025
Offentliggørelsesdato 08/08/2025

Send til en kollega

0.032