23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
13.08.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Lyngby-Taarbæk Kommune

Udbud af kontrakt om nødkald til borgere i eget hjem


Lyngby-Taarbæk Kommune

531836-2025 - Resultater
Danmark – Radio-, fjernsyns-, kommunikations- og telekommunikationsudstyr og beslægtet udstyr – Udbud af kontrakt om nødkald til borgere i eget hjem
OJ S 154/2025 13/08/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Varer - Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Lyngby-Taarbæk Kommune
E-mail mahax@ltk.dk
Køberens retlige status Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Udbud af kontrakt om nødkald til borgere i eget hjem
Beskrivelse Der efterspørges et alarm- og adviseringssystem (nødkaldssystem) samt tilknyttede enheder til borgere i eget hjem. Systemet skal leveres som en SaaS-løsning. ”Tilknyttede enheder” udgøres af modtageenheder, der modtager nødkaldet og viderestiller til modtageren af nødkaldet, samt af nødkaldsenheder, som anvendes til afsendelse af nødkald.
Identifikator for proceduren 08f54b38-86c0-4dc9-af27-7587ad97c351
Tidligere bekendtgørelse acaf31f5-eeb5-4293-bee3-1ec69dc9c8b3-01
Intern ID 88.20.00-G01-18-24
Udbudsprocedure Udbud med forhandling/indkaldelse af tilbud med forudgående offentliggørelse
Proceduren er en hasteprocedure nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Supplerende kontrakttype Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  32000000   Radio-, fjernsyns-, kommunikations- og telekommunikationsudstyr og beslægtet udstyr
2.1.2.
Udførelsessted
By Kongens Lyngby
Postnummer 2800
Landsdel (NUTS) Københavns omegn   ( DK012 )
Land Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 3 000 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Indkaldelse af tilbud er afsluttet
Yderligere oplysninger Erklæring om EU’s sanktionsforordning (”Rusland-erklæring”): I forbindelse med dette udbud gælder Rådets Forordning (EU) nr. 2022/576 som ændrer Rådets Forordning nr. 833/2014 om restriktive foranstaltninger på baggrund af Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine (herefter ”Forordningen”). Ansøger/tilbudsgiver skal erklære, at denne ikke er omfattet af forbuddet i denne forordnings artikel 5k, stk. 1 mod at tildele offentlige kontrakter til bl.a. russiske statsborgere eller fysiske eller juridiske personer, enheder eller organer, der er etableret i Rusland mv. Erklæringen skal indsendes samtidig med ansøgning om prækvalifikation. Udbudsmaterialets skabelon for ”Rusland-erklæring” kan anvendes. Ansøgere/tilbudsgivere, der er omfattet af forbuddet, vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsprocessen. Som dokumentation for, at tilbudsgiver opfylder de stillede krav i forhold til økonomisk og finansiel formåen vil tilbudsgiver blive bedt om at fremlægge uddrag af tilbudsgivers årsregnskaber eller tilsvarende dokumentation, der viser tilbudsgivers positive egenkapital i de seneste 3 afsluttede regnskabsår, eller så længe virksomheden har eksisteret. Derudover vil tilbudsgiver blive bedt om at fremlægge en erklæring om, at tilbudsgivers gennemsnitlig nettoomsætning inden for levering af nødkaldsløsninger til offentlige myndigheder eller virksomheder, der er underlagt lignende regler, er på minimum 2. mio. kr. i de seneste 3 afsluttede regnskabsår, eller så længe virksomheder har eksisteret. Ansøger opfordres til at fremsende dokumentation sammen med sin ansøgning, men det er ikke et krav. Grundet teknisk fejl i systemet, er der ifm. denne ændringsbekendtgørelse ændret på det tidligere angivne antal i feltet "Mindste antal ansøgere, der skal indkaldes til anden fase af proceduren" (BT-50-Lot) under Procedure - Anden fase. Antallet er ændret fra 3 til ingen. Dette har ikke betydning for igangværende faser af udbuddet, og nævnes alene som en forklarende note.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel Udbud af kontrakt om nødkald til borgere i eget hjem
Beskrivelse Der efterspørges et alarm- og adviseringssystem (nødkaldssystem) samt tilknyttede enheder til borgere i eget hjem. Systemet skal leveres som en SaaS-løsning. ”Tilknyttede enheder” udgøres af modtageenheder, der modtager nødkaldet og viderestiller til modtageren af nødkaldet, samt af nødkaldsenheder, som anvendes til afsendelse af nødkald.
Intern ID 88.20.00-G01-18-24
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Supplerende kontrakttype Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  32000000   Radio-, fjernsyns-, kommunikations- og telekommunikationsudstyr og beslægtet udstyr
Valgmuligheder
Beskrivelse af optioner - Implementering af adgangsstyring via FK-adgangsstyring senest den 31. december 2026. Prisen skal desuden indeholde al nødvendig udvikling, samt eventuel ekstra omkostninger for drift af adgangsstyringssystemet i aftalens resterende løbetid. - Engangsvederlag - Timepris for system-support, f.eks. etablering af nye funktionaliteter, snitflader mv. - timepris - Ekstra uddannelsesdage (ud over det i implementeringen indeholdte) - pris pr. uddannelsesdag
5.1.2.
Udførelsessted
By Kongens Lyngby
Postnummer 2800
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 09/06/2025
Varigheds slutdato 01/06/2031
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 2
Yderligere oplysninger om fornyelser Ordregiver har option på forlængelse i 2 x 24 måneder.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 3 000 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Yderligere oplysninger Erklæring om EU’s sanktionsforordning (”Rusland-erklæring”): I forbindelse med dette udbud gælder Rådets Forordning (EU) nr. 2022/576 som ændrer Rådets Forordning nr. 833/2014 om restriktive foranstaltninger på baggrund af Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine (herefter ”Forordningen”). Ansøger/tilbudsgiver skal erklære, at denne ikke er omfattet af forbuddet i denne forordnings artikel 5k, stk. 1 mod at tildele offentlige kontrakter til bl.a. russiske statsborgere eller fysiske eller juridiske personer, enheder eller organer, der er etableret i Rusland mv. Erklæringen skal indsendes samtidig med ansøgning om prækvalifikation. Udbudsmaterialets skabelon for ”Rusland-erklæring” kan anvendes. Ansøgere/tilbudsgivere, der er omfattet af forbuddet, vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsprocessen. Som dokumentation for, at tilbudsgiver opfylder de stillede krav i forhold til økonomisk og finansiel formåen vil tilbudsgiver blive bedt om at fremlægge uddrag af tilbudsgivers årsregnskaber eller tilsvarende dokumentation, der viser tilbudsgivers positive egenkapital i de seneste 3 afsluttede regnskabsår, eller så længe virksomheden har eksisteret. Derudover vil tilbudsgiver blive bedt om at fremlægge en erklæring om, at tilbudsgivers gennemsnitlig nettoomsætning inden for levering af nødkaldsløsninger til offentlige myndigheder eller virksomheder, der er underlagt lignende regler, er på minimum 2. mio. kr. i de seneste 3 afsluttede regnskabsår, eller så længe virksomheder har eksisteret. Ansøger opfordres til at fremsende dokumentation sammen med sin ansøgning, men det er ikke et krav. Grundet teknisk fejl i systemet, er der ifm. denne ændringsbekendtgørelse ændret på det tidligere angivne antal i feltet "Mindste antal ansøgere, der skal indkaldes til anden fase af proceduren" (BT-50-Lot) under Procedure - Anden fase. Antallet er ændret fra 3 til ingen. Dette har ikke betydning for igangværende faser af udbuddet, og nævnes alene som en forklarende note.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Pris
Beskrivelse Ved vurderingen af pris lægges der vægt på den evalueringstekniske pris, som fremgår af tilbudslistens ”Total – evalueringsteknisk pris”. Tilbudsgivers tilbudte priser skal omfatte alle de med kontraktens udførelse forbundne direkte og indirekte omkostninger. De felter i tilbudslisten der er angivet som enhedspriser medtages i den evalueringstekniske pris ved at gange enhedsprisen med det forventede forbrug i kontraktens løbetid. Det forventede forbrug for hver enhed fremgår af tilbudslisten.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 40,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Funktionaliteter
Beskrivelse Tilbudsgiver skal aflevere en beskrivelse af funktionaliteter markeret med ”EK”, jf. funktionsbeskrivelsen.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 20,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Plan for uddannelse og redegørelse for drift- og funktionsprøve
Beskrivelse Tilbudsgiver skal levere: - Tilbudsgivers plan for uddannelse af Ordregiver i systemet. - Tilbudsgivers redegørelse for drift- og funktionsprøven, der skal foretages forud for ibrugtagning.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 10,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Drift og vedligeholdelse, herunder garanti, service og support
Beskrivelse Tilbudsgiver skal levere: - En generel beskrivelse af tilbudsgivers drift og vedligeholdelse, tilbudsgivers anvendelse af driftshåndbøger, driftsplaner og driftsdokumenation, tilbudsgivers fokus på udvikling, opdateringer og løbende tilpasninger, beredskab (herunder for angreb via ransomware og andre vira, retablering og datalæg), sikkerhedsrutiner (herunder sikring af data under nedbrud samt kvalitetssikring/-styring) - En beskrivelse af tilbudt garanti for de tilbudte tilknyttede enheder, herunder længden af den tilbudte garanti (minimum 24 måneder), hvordan kunden kan benytte garantien, frister for udbedringer o.l. - En beskrivelse af den tilbudte service og support, herunder tilbudt oppetid (minimum 99 %) ud over det i kravspecifikationen angivne, reaktionstider ved kundens fejlmeldinger i forhold til systemet og reklamationer i forhold til tilknyttede
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 30,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : Ved et udbud med prækvalifikation efter udbudsloven, ved forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden for 20 kalenderdage. Dette er regnet fra dagen efter ordregivers afsendelse af underretning om prækvalifikation. Andre klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal indgives 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Lyngby-Taarbæk Kommune
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline Lyngby-Taarbæk Kommune
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten Lyngby-Taarbæk Kommune
Organisation, der udfører betalingen Lyngby-Taarbæk Kommune
Organisation, der underskriver kontrakten Lyngby-Taarbæk Kommune
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse 1 573 375,00   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn Access Technology A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator Udbud af kontrakt om nødkaldsystem til borgere i eget hjem
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Værdien af tilbuddet 1 573 375,00   DKK
Koncessionsværdi
Underentreprise Nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten 25-C0004
Titel Kontrakt om nødkaldssystem til borgere i eget hjem
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 04/06/2025
Dato for indgåelse af kontrakten 12/08/2025
Organisation, der underskriver kontrakten Lyngby-Taarbæk Kommune
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Resumé af de klager som køberen har modtaget
Antal klagere 0
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Ansøgning om deltagelse
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 6
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 2
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Lyngby-Taarbæk Kommune
Registreringsnummer ORG-11715311
By Kongens Lyngby
Postnummer 2800
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
Enhed Maria Cecilie Hansen
E-mail mahax@ltk.dk
Telefon 61133481
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation, der underskriver kontrakten
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
Organisation, der udfører betalingen
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer ORG-37795526
Postadresse Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland  ( DK041 )
Land Danmark
Enhed Klagenævnet for Udbud
Telefon +45 72405600
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer ORG-10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) https://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Access Technology A/S
Den økonomiske operatørs størrelse Lille virksomhed
Registreringsnummer 32831192
Postadresse Marøgelhøj 22c
By Lystrup
Postnummer 8520
Landsdel (NUTS) Østjylland  ( DK042 )
Land Danmark
Enhed Thomas Ginnerup Kristensen
E-mail tgk@acct.dk
Telefon 25332565
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
8.1.
ORG-0005
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo  ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID e58b1721-ddcf-4087-be28-7cde162a7f40   -   01
Formulartype Resultater
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 12/08/2025   08:51:18 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 12/08/2025   09:03:02 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 531836-2025
EUT-S-nummer 154/2025
Offentliggørelsesdato 13/08/2025

Send til en kollega

0.031