23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
25.08.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Danmarks Radio

Genudbud af Rammeaftaler om Køb af Computere til DR


Danmarks Radio

553021-2025 - Konkurrencevilkår
Danmark – Pc'er – Genudbud af Rammeaftaler om Køb af Computere til DR
OJ S 161/2025 25/08/2025
Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Varer - Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Danmarks Radio
E-mail drkontakt@dr.dk
Køberens retlige status Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet Fritid, kultur og religion
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Genudbud af Rammeaftaler om Køb af Computere til DR
Beskrivelse Dette genudbud vedrører DR’s nuværende rammeaftaler om computere , der udløber ultimo 2025. Der er foretaget en række justeringer af kravspecifikationen siden det første udbud i juni 2025. DR ønsker at indgå nye rammeaftaler for de kommende 2 år med mulighed for forlængelse i op til 2 år. Nærværende udbud omfatter ikke it-tilbehør, tablets, Apple-computere, service eller gensalg/genanvendelse, da disse områder udbydes på anden vis eller er dækkede af eksisterende aftaler. DR har til hensigt at indgå en rammeaftale med to selvstændige delaftaler, der fungerer som selvstændige rammeaftaler: • Delaftale 1: Rammeaftale om køb af administrative computere • Delaftale 2: Rammeaftale om køb af produktionscomputere Begge rammeaftaler omfatter en række specificerede modeller og tilkøb hertil samt andre konfigurationer af samme modeller. Rammeaftalerne ønskes begge indgået for en 2-årig periode med mulighed for forlængelse á to gange 12 måneder. Efter rammeaftalens indgåelse vil ordrer blive tildelt ved simpel bestilling hos den valgte leverandør på de vilkår, der er fastsat i rammeaftalen og tilhørende bilag.
Identifikator for proceduren 90dbb613-d062-4837-bed7-85178badbd0c
Tidligere bekendtgørelse 345762-2025
Intern ID 2025/24
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
Hovedpunkterne i proceduren Offentligt Udbud efter Udbudsloven
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Supplerende kontrakttype Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  30213000   Pc'er
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  30213100   Bærbare datamater, 30213300   Stationære pc'er
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Emil Holms Kanal 20    
By København C
Postnummer 0999
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
Yderligere oplysninger DR's Hovedsæde
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Oluf Palmes Allé 10    
By Aarhus
Postnummer 8200
Landsdel (NUTS) Østjylland   ( DK042 )
Land Danmark
Yderligere oplysninger DR's næststørste arbejdssted
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 66 000 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 66 000 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger Alle deltagere i udbudsforretningen vil samtidig og skriftligt blive orienteret om resultatet af DR’s tilbudsevaluering. Underretningen til de/den vindende Tilbudsgiver(e) om, at dennes/disses tilbud er identificeret som de/det vindende tilbud, er en erklæring om, at DR har til hensigt at tildele og dermed indgå aftale med den/de pågældende Tilbudsgiver(r). Der er ingen bindende aftale eller løfte herom, før kontrakten er underskrevet af begge parter. Kontrakten underskrives umiddelbart efter udløb af stand still perioden, medmindre der i denne periode indgives en officiel klage til Klagenævnet for Udbud. DR anser ikke udbudsforretningen for afsluttet, før kontrakten er underskrevet. Meddelelse om resultatet af udbudsforretningen vil endvidere blive bekendtgjort i De Europæiske Fællesskabers Tidende i overensstemmelse med gældende regler herfor. Reglerne om klagefrister findes i § 7 i lov om Klagenævnet for Udbud. Ifølge Bekendtgørelse af lov om Klagenævnet for Udbud § 6, stk. 4 skal en klager senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud. Klagevejledningen fra Klagenævnet for Udbud kan findes på Klagenævnets hjemmeside.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
2.1.5.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
Det højeste antal delkontrakter, for hvilket en tilbudsgiver kan indgive tilbud 2
Betingelser for kontraktens udførelse
Det højeste antal delkontrakter, for hvilket der kan tildeles kontrakter til én tilbudsgiver 2
2.1.6.
Udelukkelsesgrunde
En situation, der svarer til konkurs i henhold til national ret Er den økonomiske aktør i en situation, som svarer til konkurs i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national ret?
Konkurs Er den økonomiske aktør gået konkurs?
Korruption Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for bestikkelse ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 3 i konventionen om bekæmpelse af bestikkelse, som involverer tjenestemænd ved De Europæiske Fællesskaber eller i Den Europæiske Unions medlemsstater (EFT C 195 af 25.6.1997, s. 1), og i artikel 2, stk. 1, i Rådets rammeafgørelse 2003/568/RIA af 22. juli 2003 om bekæmpelse af bestikkelse i den private sektor (EUT L 192 af 31.7.2003, s. 54). Denne udelukkelsesgrund omfatter også bestikkelse som defineret i den nationale ret gældende for den ordregivende myndighed (den ordregivende enhed) eller den økonomiske aktør.
Tvangsakkord uden for konkurs Er den økonomiske aktør under tvangsakkord uden for konkurs?
Deltagelse i en kriminel organisation Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for deltagelse i en kriminel organisation ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 2 i Rådets rammeafgørelse 2008/841/RIA af 24. oktober 2008 om bekæmpelse af organiseret kriminalitet (EUT L 300 af 11.11.2008, s. 42).
Aftaler med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning Har ordregiver tilstrækkelige plausible indikationer til at konkludere, at tilbudsgiveren har indgået en aftale med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning, udelukkes de pågældende økonomiske aktører og tilbudsgiveren
Tilsidesættelse af forpligtelser på miljølovgivningsområdet Er den økonomiske aktør bekendt med at have tilsidesat sine forpligtelser på miljølovgivningsområdet? Således som de i forbindelse med dette udbud fremgår af national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne eller artikel 18, stk. 2, i direktiv 2014/24/EU.
Hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 1 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2005/60/EF af 26. oktober 2005 om forebyggende foranstaltninger mod anvendelse af det finansielle system til hvidvaskning af penge og finansiering af terrorisme (EUT L 309 af 25.11.2005, s. 15).
Svig Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for svig ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som omhandlet i artikel 1 i konventionen om beskyttelse af De Europæiske Fællesskabers finansielle interesser (EFT C 316 af 27.11.1995, s. 48).
Børnearbejde og andre former for menneskehandel Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for børnearbejde og andre former for menneskehandel ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 2 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2011/36/EU af 5. april 2011 om forebyggelse og bekæmpelse af menneskehandel og beskyttelse af ofrene herfor, og om erstatning af Rådets rammeafgørelse 2002/629/RIA (EUT L 101 af 15.4.2011, s. 1).
Insolvens Er den økonomiske aktør under insolvens- eller likvidationsbehandling?
Tilsidesættelse af forpligtelser på det arbejdsretlige område Er den økonomiske aktør bekendt med at have tilsidesat sine forpligtelser på det arbejdsretlige område? Således som de i forbindelse med dette udbud fremgår af national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne eller artikel 18, stk. 2, i direktiv 2014/24/EU.
Aktiver, der administreres af en kurator Administreres den økonomiske aktørs aktiver af en kurator eller af retten?
Har afgivet urigtige oplysninger eller tilbageholdt oplysninger, som ikke var i stand til at fremlægge de krævede dokumenter og indhentet fortrolige oplysninger i forbindelse med denne procedure Har den økonomiske aktør befundet sig i en af følgende situationer: a) Denne har afgivet groft urigtige oplysninger ved meddelelsen af de oplysninger, der kræves til verifikation af, at der ikke er grundlag for udelukkelse, eller af at udvælgelseskriterierne er opfyldt, b) Denne har tilbageholdt sådanne oplysninger, c) Denne har været ude af stand til straks at fremsende den supplerende dokumentation, som en ordregivende myndighed eller en ordregivende enhed anmoder om, og d) Denne har uretmæssigt påvirket den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds beslutningsproces, indhentet fortrolige oplysninger, der kan give denne uretmæssige fordele i forbindelse med udbudsproceduren, eller uagtsomt givet vildledende oplysninger, der kan have væsentlig indflydelse på beslutninger vedrørende udelukkelse, udvælgelse eller tildeling?
Interessekonflikt som følge af deltagelse i udbudsproceduren Er den økonomiske aktør opmærksom på en interessekonflikt, jf. national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne, som følge af sin deltagelse i udbudsproceduren?
Direkte eller indirekte involvering i forberedelsen af denne udbudsprocedure Har den økonomiske aktør eller en virksomhed, der er knyttet til den økonomiske aktør, rådgivet den ordregivende myndighed eller den ordregivende enhed eller på anden måde været involveret i forberedelsen af udbudsproceduren?
Skyldig i alvorlige forsømmelser i forbindelse med udøvelsen af erhvervet Har den økonomiske aktør i forbindelse med udøvelsen af erhvervet gjort sig skyldig i alvorlige forsømmelser? Hvis det er relevant, se definitioner i national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne.
Tilsidesættelse af forpligtelser på sociallovgivningsområdet Er den økonomiske aktør bekendt med at have tilsidesat sine forpligtelser på sociallovgivningsområdet? Således som de i forbindelse med dette udbud fremgår af national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne eller artikel 18, stk. 2, i direktiv 2014/24/EU.
Betaling af socialsikringsbidrag Har den økonomiske aktør tilsidesat sine forpligtelser vedrørende betaling af bidrag til sociale sikringsordninger både i det land, hvor den økonomiske aktør er etableret, og i den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds medlemsstat, hvis denne er en anden end etableringslandet?
Erhvervsvirksomheden er indstillet Er den økonomiske aktørs erhvervsvirksomhed blevet indstillet?
Betaling af skatter og afgifter Har den økonomiske aktør tilsidesat sine forpligtelser vedrørende betaling af skatter og afgifter både i det land, hvor den økonomiske aktør er etableret, og i den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds medlemsstat, hvis denne er en anden end etableringslandet?
Terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i henholdsvis artikel 1 og 3 i Rådets rammeafgørelse 2002/475/RIA af 13. juni 2002 om bekæmpelse af terrorisme (EFT L 164 af 22.6.2002, s. 3). Denne udelukkelsesgrund omfatter også anstiftelse, medvirken og forsøg på at begå sådanne handlinger som omhandlet i nævnte rammeafgørelses artikel 4.
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0001
Titel Delaftale 1 Rammeaftale om køb af administrative computere
Beskrivelse Rammeaftalen omfatter levering af ca. 1000 administrative computere årligt samt originalt tilbehør i form af mus, tastatur og strømforsyning. DR anskaffer en del af sin samlede indkøbsvolumen via SKI. De nævnte anskaffelser gælder specifikke produktkategorier og fabrikater, som ikke er omfattet af rammeaftalen.
Intern ID Computerudbud Delaftale 1
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  30213000   Pc'er
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  30213100   Bærbare datamater, 30213300   Stationære pc'er
Valgmuligheder
Beskrivelse af optioner DR ønsker mulighed for at kunne opgradere udvalgt computerhardware til en højere standard end den i kravspecifikationen angivne.
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Emil Holms Kanal 20    
By København C
Postnummer 0999
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
Yderligere oplysninger DR's Hovedsæde
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Oluf Palmes Allé 10    
By Aarhus
Postnummer 8200
Landsdel (NUTS) Østjylland  ( DK042 )
Land Danmark
Yderligere oplysninger DR's næststørste arbejdsplads
5.1.2.
Udførelsessted
Land Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
Yderligere oplysninger DR har produktionssteder over hele landet, og levering til disse lokationer er en del af leverandørens forpligtelser overfor DR.
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 2   År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 2
Yderligere oplysninger om fornyelser Rammeaftalen kan af ordregiver forlænges 2 gange á 12 måneder.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 33 000 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 33 000 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Dette udbud er også egnet for små og mellemstore virksomheder (SMV'er)nej
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kriterium
Type Økonomisk og finansiel formåen
Navn Finansielle nøgletal
Beskrivelse For så vidt angår de finansielle nøgletal (såsom forholdet mellem aktiver og passiver), der er anført i den relevante meddelelse, i udbudsdokumenterne eller i ESPD, erklærer den økonomiske aktør, at de faktiske værdier for de nøgletal, der anmodes om, er som følger:
Anvendelse af dette kriterium Anvendt

Kriterium
Type Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendt

Kriterium
Type Teknisk og faglig formåen
Navn For så vidt angår vareindkøbskontrakter: levering af leverancer af den anførte type
Beskrivelse Kun for så vidt angår offentlige vareindkøbskontrakter: I referenceperioden har den økonomiske aktør leveret følgende betydelige leverancer af den anførte type. Ordregivende myndigheder kan kræve op til tre års erfaring og tillade, at der tages hensyn til erfaring, som ikke er indhøstet inden for de seneste tre år.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Kvalitet
Beskrivelse Point for kriteriet kvalitet gives ud fra 3 underkriterier: (=intern vægtning) 1) Bæredygtighed (10%) 2) Generelle krav (25%) 3) Produkter (65%)
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 50,00
Kriterium
TypePris
Navn Pris
Beskrivelse Prisen for hver af de tilbudte computere fastsættes ud fra en TCO-beregning, der inddrager strømforbruget i computerens levetid. Den samlede tilbudspris for alle tilbudte varer evalueres ud fra modellen "gennemsnitspris med gearing", hvor gearingen er sat til 40%. Et tilbud, der er 40% dyrere end den gennemsnitlige tilbudspris opnår, således 0 point, mens et tilbud, der er 40 % billigere end den gennemsnitlige tilbudspris opnår 10 point.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 45,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Leveringstid
Beskrivelse DR ønsker så korte leveringstider som muligt. Leveringstiden regnes fra Tilbudsgiveren modtager indkøbsordren fra DR og til DR kvitterer for varen ved modtagelsen. Kommunikationen foregår via mail. Tilbudsgiver bedes angive leveringstiden for samtlige specificerede Produkter på delaftalen. Hvis leveringstiden varierer for de forskellige Produkter skal dette fremgå. Det vægtes positivt desto kortere leveringstid Tilbudsgiveren tilbyder på samtlige Produkter. Leveringstiden må ikke overstige 3 uger (21 kalenderdage) for 95 % af de leverede Produkter. Dette minimumskrav fraviges dog, når forsinkelsen skyldes de nævnte tilfælde i Rammeaftalens punkt 12.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 5,00
5.1.11.
Udbudsdokumenter
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
Elektronisk indgivelse Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Elektronisk katalog Ikke tilladt
Alternative tilbud Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud 09/09/2025   21:59:00 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Vedståelsesfrist for tilbuddet 6   Måneder
Oplysninger om offentlig iværksættelse
Åbningsdato 10/09/2025   07:00:00 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Yderligere oplysninger Det vil ikke være muligt at overvære åbningen, da den sker elektronisk.
Betingelser for kontraktens udførelse
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Der kræves en fortrolighedsaftale nej
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling ja
Der vil blive anvendt elektronisk betaling ja
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Det maksimale antal deltagere 1
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for udbud
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse Danmarks Radio
Organisation, der behandler tilbud Danmarks Radio
TED eSender Mercell Holding ASA
5.1.
Delkontrakt LOT-0002
Titel Delaftale 2 Rammeaftale om køb af produktionscomputere
Beskrivelse Rammeaftalen omfatter levering af computere samt originalt tilbehør i form af mus, tastatur og strømforsyning til brug i DR's produktion. Produktionscomputere levetidsforlænges, så længe det er muligt og rentabelt, og antallet af nyanskaffelser må forventes at variere med efterspørgslen.
Intern ID Computerudbud Delaftale 2
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  30214000   Arbejdsstationer
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  30213100   Bærbare datamater, 30213300   Stationære pc'er
Valgmuligheder
Beskrivelse af optioner DR ønsker mulighed for at kunne opgradere udvalgt computerhardware til en højere standard end den i kravspecifikationen angivne. Optioner fremgår af kravspecifikationen.
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Emil Holms Kanal 20    
By København C
Postnummer 0999
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
Yderligere oplysninger DR's Hovedsæde
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Oluf Palmes Allé 10    
By Aarhus
Postnummer 8200
Landsdel (NUTS) Østjylland  ( DK042 )
Land Danmark
Yderligere oplysninger DR's næststørste arbejdsplads
5.1.2.
Udførelsessted
Land Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
Yderligere oplysninger DR har lokationer over hele Danmark, og levering til disse lokationer er en del af leverandørens forpligtelser overfor DR.
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 2   År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 2
Yderligere oplysninger om fornyelser Rammeaftalen kan forlænges 2 gange á 12 måneder
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 33 000 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 33 000 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Dette udbud er også egnet for små og mellemstore virksomheder (SMV'er)ja
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kriterium
Type Økonomisk og finansiel formåen
Navn Finansielle nøgletal
Beskrivelse For så vidt angår de finansielle nøgletal (såsom forholdet mellem aktiver og passiver), der er anført i den relevante meddelelse, i udbudsdokumenterne eller i ESPD, erklærer den økonomiske aktør, at de faktiske værdier for de nøgletal, der anmodes om, er som følger:
Anvendelse af dette kriterium Anvendt

Kriterium
Type Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendt

Kriterium
Type Teknisk og faglig formåen
Navn For så vidt angår vareindkøbskontrakter: levering af leverancer af den anførte type
Beskrivelse Kun for så vidt angår offentlige vareindkøbskontrakter: I referenceperioden har den økonomiske aktør leveret følgende betydelige leverancer af den anførte type. Ordregivende myndigheder kan kræve op til tre års erfaring og tillade, at der tages hensyn til erfaring, som ikke er indhøstet inden for de seneste tre år.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Pris
Beskrivelse Prisen for hver af de tilbudte computere fastsættes ud fra en TCO-beregning, der inddrager strømforbruget i computerens levetid. Den samlede tilbudspris for alle tilbudte varer evalueres ud fra modellen "gennemsnitspris med gearing", hvor gearingen er sat til 50%. Et tilbud, der er 40% dyrere end den gennemsnitlige tilbudspris opnår, således 0 point, mens et tilbud, der er 40 % billigere end den gennemsnitlige tilbudspris opnår 10 point.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 60,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Kvalitet
Beskrivelse Point for kriteriet kvalitet gives ud fra 3 underkriterier: (=intern vægtning) 1) Bæredygtighed (10%) 2) Generelle krav (25%) 3) Produkter (65%)
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 35,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Leveringstid
Beskrivelse DR ønsker så korte leveringstider som muligt. Leveringstiden regnes fra Tilbudsgiveren modtager indkøbsordren fra DR og til DR kvitterer for varen ved modtagelsen. Kommunikationen foregår via mail. Tilbudsgiver bedes angive leveringstiden for samtlige specificerede Produkter på delaftalen. Hvis leveringstiden varierer for de forskellige Produkter skal dette fremgå. Det vægtes positivt desto kortere leveringstid Tilbudsgiveren tilbyder på samtlige Produkter. Leveringstiden må ikke overstige 3 uger (21 kalenderdage) for 95 % af de leverede Produkter. Dette minimumskrav fraviges dog, når forsinkelsen skyldes de nævnte tilfælde i Rammeaftalens punkt 12.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 5,00
5.1.11.
Udbudsdokumenter
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
Elektronisk indgivelse Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Elektronisk katalog Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud 09/09/2025   21:59:00 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Vedståelsesfrist for tilbuddet 6   Måneder
Oplysninger om offentlig iværksættelse
Åbningsdato 10/09/2025   07:00:00 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Yderligere oplysninger Det vil ikke være muligt at overvære åbningen, da den sker elektronisk.
Betingelser for kontraktens udførelse
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling ja
Der vil blive anvendt elektronisk betaling ja
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Det maksimale antal deltagere 1
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for udbud
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Danmarks Radio
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline Danmarks Radio
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse Danmarks Radio
Organisation, der behandler tilbud Danmarks Radio
TED eSender Mercell Holding ASA
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Danmarks Radio
Registreringsnummer 62786515
Postadresse DR Byen
By København S
Postnummer 2300
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Otte Ottesen
E-mail drkontakt@dr.dk
Telefon 35203040
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse
Organisation, der behandler tilbud
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland  ( DK041 )
Land Danmark
Enhed Klagenævnet for udbud
Telefon +45 72405708
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) https://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo  ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID dbad2464-f271-49f8-b5fd-b0cace910e9c   -   01
Formulartype Konkurrencevilkår
Bekendtgørelsestype Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 16
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 22/08/2025   09:52:09 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 22/08/2025   11:18:08 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 553021-2025
EUT-S-nummer 161/2025
Offentliggørelsesdato 25/08/2025

Send til en kollega

0.031