1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Rigspolitiet
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Udbud af Ny radiobaseret kommunikationsløsning til Grønlands Politi
Beskrivelse
:
Udbud af rammeaftale om levering, support- og vedligeholdelse samt konfigurering og videreudvikling af Ny radiobaseret kommunikationsløsning til Grønlands Politi. Rammeaftalen omfatter en kommunikationsløsning, herunder etableringen, drift, vedligehold, videreudvikling og konfiguration af selve løsningen samt terminaler og tilbehør.
Identifikator for proceduren
:
b010a9ed-950a-476b-b829-70d5945b2c16
Intern ID
:
2022-100701
Udbudsprocedure
:
Udbud med forhandling/indkaldelse af tilbud med forudgående offentliggørelse
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
64210000
Telefon- og datatransmissionstjenester
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
32200000
Transmissionsudstyr til radiotelefoni, radiotelegrafi, radiofoni og fjernsyn,
32500000
Telekommunikationsleverancer,
72317000
Datalagring,
72318000
Datatransmission
2.1.2.
Udførelsessted
Land
:
Grønland
Hvor som helst i det pågældende land
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger
:
Rigspolitiet meddeler, at udbuddet annulleres. Beslutningen er truffet på baggrund af en vurdering af, at der er behov for en ny tilgang til projektet i lyset af den teknologiske udvikling samt budgetmæssige overvejelser.
Retsgrundlag
:
Direktiv 2009/81/EF
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0000
Titel
:
Udbud af Ny radiobaseret kommunikationsløsning til Grønlands Politi
Beskrivelse
:
Udbud af rammeaftale om levering, support- og vedligeholdelse samt konfigurering og videreudvikling af Ny radiobaseret kommunikationsløsning til Grønlands Politi. Rammeaftalen omfatter en kommunikationsløsning, herunder etableringen, drift, vedligehold, videreudvikling og konfiguration af selve løsningen samt terminaler og tilbehør.
Intern ID
:
2022-100701
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
64210000
Telefon- og datatransmissionstjenester
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
32200000
Transmissionsudstyr til radiotelefoni, radiotelegrafi, radiofoni og fjernsyn,
32500000
Telekommunikationsleverancer,
72317000
Datalagring,
72318000
Datatransmission
5.1.2.
Udførelsessted
Land
:
Grønland
Hvor som helst i det pågældende land
5.1.6.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger
:
Rigspolitiet meddeler, at udbuddet annulleres. Beslutningen er truffet på baggrund af en vurdering af, at der er behov for en ny tilgang til projektet i lyset af den teknologiske udvikling samt budgetmæssige overvejelser.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium:
Type:
Kvalitet
Beskrivelse
:
Kvalitet
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Prioriteret rækkefølge
Tildelingskriterium talværdi
:
0,00
Kriterium:
Type:
Pris
Beskrivelse
:
Pris
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Prioriteret rækkefølge
Tildelingskriterium talværdi
:
0,00
Begrundelse for ikke at angive vægtningen af tildelingskriterierne
:
Vægtningen af tildelingskriterierne fremgår af udbudsmaterialet, som kun stilles til rådighed for de prækvalificerede tilbudsgivere.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister
:
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud (lov nr. 492 af 12. maj 2010 med senere ændringer), skal klage indgives til Klagenævnet for Udbud inden følgende klagefrister: Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalen-derdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2. I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og ud-budslovens § 171, stk. 4. 4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbuds-lovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt under-rette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgi-vet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er klfu@naevneneshus.dk. Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
6.
Resultater
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er ikke udvalgt en vinder, og konkurrencen er afsluttet.
Årsagen til at der ikke udvælges en vinder
:
Afgørelse truffet af køber på grund af ændrede behov
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Resumé af de klager som køberen har modtaget
Antal klagere
:
0
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Ansøgning om deltagelse
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
5
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Rigspolitiet
Registreringsnummer
:
17143611
Postadresse
:
Polititorvet 14
By
:
København V
Postnummer
:
1780
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Christina Serritzlew Grønholt
Telefon
:
+45 30449765
Denne organisations roller
:
Køber
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Nævnenes Hus, Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Nordjylland
(
DK050
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 72405600
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 41715000
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
Mercell Holding ASA
Registreringsnummer
:
980921565
Postadresse
:
Askekroken 11
By
:
Oslo
Postnummer
:
0277
Landsdel (NUTS)
:
Oslo
(
NO081
)
Land
:
Norge
Enhed
:
eSender
Telefon
:
+47 21018800
Fax
:
+47 21018801
Denne organisations roller
:
TED eSender
Bekendtgørelsens ID
:
8695cbc6-0583-44a8-84f3-1d6668ec2e66
-
01
Formulartype
:
Resultater
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype
:
31
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
21/08/2025
13:17:58 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender)
:
21/08/2025
13:30:41 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
Bekendtgørelsesnummer
:
553945-2025
EUT-S-nummer
:
161/2025
Offentliggørelsesdato
:
25/08/2025