23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
27.08.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Miljøstyrelsen

Indkøb af drift og udvikling til IT-systemet GeoEnviron


Miljøstyrelsen

557498-2025 - Forudgående underretning om direkte tildeling
Danmark – It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support – Indkøb af drift og udvikling til IT-systemet GeoEnviron
OJ S 163/2025 27/08/2025
Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Miljøstyrelsen
E-mail mojac@mst.dk
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Indkøb af drift og udvikling til IT-systemet GeoEnviron
Beskrivelse Miljøstyrelsen har behov for at indkøbe drift og videreudvikling af IT-systemet GeoEnviron. GeoEnviron anvendes til indsamling, bearbejdning og administration af miljødata. Systemet anvendes til at kortlægge og håndtere alt fra tilladelser, tilsyn, håndhævelser og opfølgning inden for de forskellige miljøfaglige områder.
Identifikator for proceduren 71ad12ad-ce06-424e-ad1e-ac090324c4a9
Intern ID 2025-47738
Udbudsprocedure Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  72000000   It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  48219300   Programpakke til administration, 48780000   Programpakke til systemadministration, datalagerstyring og indholdsforvaltning
2.1.2.
Udførelsessted
Land Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel Indkøb af drift og udvikling til IT-systemet GeoEnviron
Beskrivelse Miljøstyrelsen har behov for at indkøbe drift og videreudvikling af IT-systemet GeoEnviron. GeoEnviron anvendes til indsamling, bearbejdning og administration af miljødata. Systemet anvendes til at kortlægge og håndtere alt fra tilladelser, tilsyn, håndhævelser og opfølgning inden for de forskellige miljøfaglige områder.
Intern ID 2025-47738
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  72000000   It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  48219300   Programpakke til administration, 48780000   Programpakke til systemadministration, datalagerstyring og indholdsforvaltning
Valgmuligheder
Beskrivelse af optioner Der vil blive indgået både kontrakter til både drift og videreudvikling.
5.1.2.
Udførelsessted
Land Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 2
Yderligere oplysninger om fornyelser Denne bekendtgørelse vedrører forlængelser/tillægskontrakter for maksimalt 2 år.
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Oplysninger om klagefrister : I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer, gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II, som ikke er omfattet af lovens stk. 1, skal, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort; 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen; 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4; 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. Har en ordregiver fulgt proceduren i lovens § 4, for at sikre, at en kontrakt ikke erklæres for uden virkning, jf. lovens § 7, stk. 3, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren, jf. lovens § 6, stk. 4, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. lovens § 12, stk. 1.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten Miljøstyrelsen
Organisation, der udfører betalingen Miljøstyrelsen
Organisation, der underskriver kontrakten Miljøstyrelsen
TED eSender Mercell Holding ASA
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse 4 000 000,00   DKK
Direkte tildeling
Begrundelse for direkte tildeling Kontrakten kan kun tildeles af en bestemt økonomisk aktør på grund af eksklusive rettigheder, herunder intellektuelle ejendomsrettigheder
Anden begrundelse Miljøstyrelsen har fået gennemført en markedsundersøgelse, som konkluderer, at der ikke findes aktuelle løsninger på markedet, som kan løfte opgaven. Det konkluderes i denne markedsundersøgelse, at der vil være betydelige omstillingsomkostninger og behov for en udviklingsperiode på 1-2 år. Adspurgte leverandører med løsninger, som ved videreudvikling kunne være mulige at tilpasse, har ikke ønsket at investere i udviklingen af en konkurrerende løsning.
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn Geokon A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator 1
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Værdien af tilbuddet 4 000 000,00   DKK
Tilbuddet blev rangordnet nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten 1
Titel Et antal kontrakter vedr. drift support og videreudvikling henover en 2-årig periode.
Organisation, der underskriver kontrakten Miljøstyrelsen
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Miljøstyrelsen
Registreringsnummer 25798376
Postadresse Lerches gade 35
By Odense
Postnummer 5000
Landsdel (NUTS) Fyn  ( DK031 )
Land Danmark
Enhed Morten Jacobsen
E-mail mojac@mst.dk
Telefon +45 21390622
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der underskriver kontrakten
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
Organisation, der udfører betalingen
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland  ( DK041 )
Land Danmark
Telefon +45 72405600
Fax +45 33307799
Internetadresse http://www.naevneneshus.dk
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Fax +45 41715100
Internetadresse http://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Geokon A/S
Registreringsnummer 15959177
Postadresse Rødovrevej 11
By rødovre
Postnummer 2610
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
E-mail info@geokon.dk
Telefon +4536723011
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
8.1.
ORG-0005
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo  ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID 0ccbd8a0-f773-456c-abe6-3542b374ad19   -   01
Formulartype Forudgående underretning om direkte tildeling
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Bekendtgørelsesundertype 25
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 26/08/2025   11:32:34 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 26/08/2025   11:32:50 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 557498-2025
EUT-S-nummer 163/2025
Offentliggørelsesdato 27/08/2025

Send til en kollega

0.039