1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
SERVIA A.M.B.A.
Køberens retlige status
:
Enhed med særlige eller eksklusive rettigheder
Den ordregivende enheds aktiviteter
:
Elektricitetsrelaterede aktiviteter
1.1.
Køber
Officielt navn
:
TREFOR Infrastruktur A/S
Køberens retlige status
:
Enhed med særlige eller eksklusive rettigheder
Den ordregivende enheds aktiviteter
:
Elektricitetsrelaterede aktiviteter
1.1.
Køber
Officielt navn
:
TREFOR EL-NET A/S
Køberens retlige status
:
Enhed med særlige eller eksklusive rettigheder
Den ordregivende enheds aktiviteter
:
Elektricitetsrelaterede aktiviteter
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Udbud af elmålere
Beskrivelse
:
Leverancen omfatter anskaffelse af målere samt etablering og brugsrettigheder til de nødvendige Head End System (HES) og Kommunikationsplatform. Leverancen inkluderer endvidere efterfølgende drift, vedligeholdelse og support af HES, kommunikationsplatform samt datahjemtagning. Det samlede årlige indkøb på rammeaftalen forventes at være 4.500 målere til udskiftning af eksisterende installationer eller nyetablering i Ordregivers forsyningsområde. Rammeaftalen på indkøb af elafregningsmålere forventes at have kontraktstart juli 2025 og er gældende i syv (7) år med mulighed for forlængelse i op til 12 måneder på uændrede vilkår. Ordregiver har mulighed for at udvide rammen med 100% på baggrund af udvikling i befolkningstilvækst i Ordregi-vers forsyningsområde samt som følge af behovet for øget elektrificering. Kontrakt på drift og support har forventet kontraktstart juli 2025 og er gældende i hele rammeaftalens løbetid in-klusive forlængelse, så op til i alt otte (8) år med mulighed for forlængelse i op til yderligere syv (7) år. Kontrakterne på drift og support vedrører alene målere indkøbt på den udbudte rammeaftale.
Identifikator for proceduren
:
916a3999-aefd-4e36-b262-0cabd06c4211
Tidligere bekendtgørelse
:
74493-2025
Intern ID
:
419348
Udbudsprocedure
:
Udbud med forhandling/indkaldelse af tilbud med forudgående offentliggørelse
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Varer
Supplerende kontrakttype
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
38554000
Elektricitetsmålere
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
38551000
Energimålere,
50411300
Reparation og vedligeholdelse af elmålere
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse
:
Kokbjerg 30
By
:
Kolding
Postnummer
:
6000
Landsdel (NUTS)
:
Sydjylland
(
DK032
)
Land
:
Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
35 000 000,00
DKK
Rammeaftalens maksimumværdi
:
70 000 000,00
DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/25/EU
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0000
Titel
:
Udbud af elmålere
Beskrivelse
:
Leverancen omfatter anskaffelse af målere samt etablering og brugsrettigheder til de nødvendige Head End System (HES) og Kommunikationsplatform. Leverancen inkluderer endvidere efterfølgende drift, vedligeholdelse og support af HES, kommunikationsplatform samt datahjemtagning. Det samlede årlige indkøb på rammeaftalen forventes at være 4.500 målere til udskiftning af eksisterende installationer eller nyetablering i Ordregivers forsyningsområde. Rammeaftalen på indkøb af elafregningsmålere forventes at have kontraktstart juli 2025 og er gældende i syv (7) år med mulighed for forlængelse i op til 12 måneder på uændrede vilkår. Ordregiver har mulighed for at udvide rammen med 100% på baggrund af udvikling i befolkningstilvækst i Ordregivers forsyningsområde samt som følge af behovet for øget elektrificering. Kontrakt på drift og support har forventet kontraktstart juli 2025 og er gældende i hele rammeaftalens løbetid inklusive forlængelse, så op til i alt otte (8) år med mulighed for forlængelse i op til yderligere syv (7) år. Kontrakterne på drift og support vedrører alene målere indkøbt på den udbudte rammeaftale.
Intern ID
:
419348
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Varer
Supplerende kontrakttype
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
38554000
Elektricitetsmålere
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
38551000
Energimålere,
50411300
Reparation og vedligeholdelse af elmålere
Valgmuligheder
:
Beskrivelse af optioner
:
Rammeaftalen kan forlængelse i 1 x 12 måneder. Driftsperioden er berammet til at kunne forlænges i samme 1 x 12 måneder og efterfølgende i op til 7 år.
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse
:
Kokbjerg 30
By
:
Kolding
Postnummer
:
6000
Landsdel (NUTS)
:
Sydjylland
(
DK032
)
Land
:
Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato
:
27/08/2025
Varighed
:
7
År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser
:
1
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
35 000 000,00
DKK
Rammeaftalens maksimumværdi
:
70 000 000,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
Yderligere oplysninger
:
Tilbud skal vedstås i 3 måneder fra tilbudsafgivelse. Ordregiver forventer at gennemføre én forhandlingsrunde. Ordregiver forbeholder sig ret til at ændre på antallet af forhandlingsrunder. Dette vil til enhver tid ske ved forudgående underretning til samtlige tilbudsgivere. Ordregiver forbeholder sig retten til at tildele Rammeaftalen på baggrund af det indledende forhandlingstilbud. Ordregiver forbeholder sig ret til at reducere antallet af tilbudsgivere efter 1. forhandlingsrunde. Ordregiver vil reducere antallet af tilbudsgivere på baggrund af det senest indleverede tilbud ud fra en vurdering af det i udbudsbetingelserne anførte tildelingskriterium.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium:
Type:
Pris
Navn
:
Pris
Beskrivelse
:
Pris
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
35,00
Kriterium:
Type:
Kvalitet
Navn
:
Kvalitet og funktionalitet
Beskrivelse
:
Kvalitet og funktionalitet
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
35,00
Kriterium:
Type:
Kvalitet
Navn
:
Metode og proces
Beskrivelse
:
Metode og proces
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
20,00
Kriterium:
Type:
Kvalitet
Navn
:
Innovation
Beskrivelse
:
Innovation
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
10,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister
:
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf.lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens §2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2. I andre situationer skal klage over udbud, jf.lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf.udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill - perioden, jf.lovens § 6, stk. 4.I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill - perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf.lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1). Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på: www.erhvervsstyrelsen.dk.
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angånde skatter på det sted, hvor kontrakten skal udføres
:
TREFOR Infrastruktur A/S
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angående miljøbeskyttelse på det sted, hvor kontrakten skal udføres
:
TREFOR Infrastruktur A/S
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angående sikkerhed på arbejdspladsen og arbejdsvilkår på det sted, hvor kontrakten skal udføres
:
TREFOR Infrastruktur A/S
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
SERVIA A.M.B.A.
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
:
TREFOR EL-NET A/S
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
6.
Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse
:
28 901 474,00
DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
Aidon Oy
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
93903
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0000
Værdien af tilbuddet
:
28 901 474,00
DKK
Koncessionsværdi:
Tilbuddet er et alternativt tilbud
:
nej
Produktets eller tjenesteydelsens oprindelsesland
:
Finland
Underentreprise
:
Nej
Kontraktoplysninger:
Identifikator for kontrakten
:
93903
Titel
:
Udbud af elmålere / Aidon Oy
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud
:
27/06/2025
Dato for indgåelse af kontrakten
:
27/08/2025
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale
:
ja
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter, der skabte rammeaftalen
:
74493-2025
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
2
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra mikrovirksomheder samt små eller mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
0
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i andre EØS-lande end købers land
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
1
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i lande uden for EØS
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
0
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud, der er indgivet ad elektronisk vej
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
2
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
SERVIA A.M.B.A.
Registreringsnummer
:
40532285
Postadresse
:
Kokbjerg 30
By
:
Kolding
Postnummer
:
6000
Landsdel (NUTS)
:
Sydjylland
(
DK032
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Anne-Mette Runge Fris
Telefon
:
+45 76962100
Denne organisations roller
:
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
TREFOR Infrastruktur A/S
Registreringsnummer
:
39174219
Postadresse
:
Kokbjerg 30
By
:
Kolding
Postnummer
:
6000
Landsdel (NUTS)
:
Sydjylland
(
DK032
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Anne-Mette Runge Fris
Telefon
:
+45 76962100
Denne organisations roller
:
Køber
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angånde skatter på det sted, hvor kontrakten skal udføres
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angående miljøbeskyttelse på det sted, hvor kontrakten skal udføres
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angående sikkerhed på arbejdspladsen og arbejdsvilkår på det sted, hvor kontrakten skal udføres
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
TREFOR EL-NET A/S
Registreringsnummer
:
20806397
Postadresse
:
Kokbjerg 30
By
:
Kolding
Postnummer
:
6000
Landsdel (NUTS)
:
Sydjylland
(
DK032
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Anne-Mette Runge Fris
Telefon
:
+45 76962100
Denne organisations roller
:
Køber
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
8.1.
ORG-1000
Officielt navn
:
Comdia ApS
Registreringsnummer
:
33501404
Postadresse
:
Lindvedvej 73
By
:
Odense S
Postnummer
:
5260
Landsdel (NUTS)
:
Fyn
(
DK031
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 7199 3672
Denne organisations roller
:
TED eSender
8.1.
ORG-1001
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Nævnenes Hus, Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 7240 5600
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-1002
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 4171 5000
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-1003
Officielt navn
:
Aidon Oy
Den økonomiske operatørs størrelse
:
Mikrovirksomhed, lille eller mellemstor virksomhed
Registreringsnummer
:
FI18819604
Postadresse
:
Piippukatu 11
By
:
Jyväskylä
Postnummer
:
40100
Landsdel (NUTS)
:
Keski-Suomi
(
FI198
)
Land
:
Finland
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter
:
LOT-0000
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID
:
10742c00-4c92-4c3b-bd3e-57ecad06a21b
-
01
Formulartype
:
Resultater
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype
:
30
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
04/09/2025
11:56:56 (UTC+2) østeuropæisk tid, centraleuropæisk sommertid
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
Bekendtgørelsesnummer
:
580965-2025
EUT-S-nummer
:
170/2025
Offentliggørelsesdato
:
05/09/2025