23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Electronic Supply

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
09.09.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Danmarks Radio

Genudbud af Rammeaftaler om Køb af Computere til DR


Danmarks Radio

586489-2025 - Konkurrencevilkår
Danmark – Pc'er – Genudbud af Rammeaftaler om Køb af Computere til DR
OJ S 172/2025 09/09/2025
Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen - Meddelelse om ændring
Varer - Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Danmarks Radio
E-mail drkontakt@dr.dk
Køberens retlige status Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet Fritid, kultur og religion
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Genudbud af Rammeaftaler om Køb af Computere til DR
Beskrivelse Dette genudbud vedrører DR’s nuværende rammeaftaler om computere , der udløber ultimo 2025. Der er foretaget en række justeringer af kravspecifikationen siden det første udbud i juni 2025. DR ønsker at indgå nye rammeaftaler for de kommende 2 år med mulighed for forlængelse i op til 2 år. Nærværende udbud omfatter ikke it-tilbehør, tablets, Apple-computere, service eller gensalg/genanvendelse, da disse områder udbydes på anden vis eller er dækkede af eksisterende aftaler. DR har til hensigt at indgå en rammeaftale med to selvstændige delaftaler, der fungerer som selvstændige rammeaftaler: • Delaftale 1: Rammeaftale om køb af administrative computere • Delaftale 2: Rammeaftale om køb af produktionscomputere Begge rammeaftaler omfatter en række specificerede modeller og tilkøb hertil samt andre konfigurationer af samme modeller. Rammeaftalerne ønskes begge indgået for en 2-årig periode med mulighed for forlængelse á to gange 12 måneder. Efter rammeaftalens indgåelse vil ordrer blive tildelt ved simpel bestilling hos den valgte leverandør på de vilkår, der er fastsat i rammeaftalen og tilhørende bilag.
Identifikator for proceduren 90dbb613-d062-4837-bed7-85178badbd0c
Tidligere bekendtgørelse 345762-2025
Intern ID 2025/24
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
Hovedpunkterne i proceduren Offentligt Udbud efter Udbudsloven
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Supplerende kontrakttype Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  30213000   Pc'er
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  30213100   Bærbare datamater, 30213300   Stationære pc'er
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Emil Holms Kanal 20    
By København C
Postnummer 0999
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
Yderligere oplysninger DR's Hovedsæde
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Oluf Palmes Allé 10    
By Aarhus
Postnummer 8200
Landsdel (NUTS) Østjylland   ( DK042 )
Land Danmark
Yderligere oplysninger DR's næststørste arbejdssted
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 66 000 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger Alle deltagere i udbudsforretningen vil samtidig og skriftligt blive orienteret om resultatet af DR’s tilbudsevaluering. Underretningen til de/den vindende Tilbudsgiver(e) om, at dennes/disses tilbud er identificeret som de/det vindende tilbud, er en erklæring om, at DR har til hensigt at tildele og dermed indgå aftale med den/de pågældende Tilbudsgiver(r). Der er ingen bindende aftale eller løfte herom, før kontrakten er underskrevet af begge parter. Kontrakten underskrives umiddelbart efter udløb af stand still perioden, medmindre der i denne periode indgives en officiel klage til Klagenævnet for Udbud. DR anser ikke udbudsforretningen for afsluttet, før kontrakten er underskrevet. Meddelelse om resultatet af udbudsforretningen vil endvidere blive bekendtgjort i De Europæiske Fællesskabers Tidende i overensstemmelse med gældende regler herfor. Reglerne om klagefrister findes i § 7 i lov om Klagenævnet for Udbud. Ifølge Bekendtgørelse af lov om Klagenævnet for Udbud § 6, stk. 4 skal en klager senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud. Klagevejledningen fra Klagenævnet for Udbud kan findes på Klagenævnets hjemmeside.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
2.1.5.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
Det højeste antal delkontrakter, for hvilket en tilbudsgiver kan indgive tilbud 2
Betingelser for kontraktens udførelse
Det højeste antal delkontrakter, for hvilket der kan tildeles kontrakter til én tilbudsgiver 2
2.1.6.
Udelukkelsesgrunde
Kilder til grundlag for udelukkelse Fælles europæisk udbudsdokument (ESPD)
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0001
Titel Delaftale 1 Rammeaftale om køb af administrative computere
Beskrivelse Rammeaftalen omfatter levering af ca. 1000 administrative computere årligt samt originalt tilbehør i form af mus, tastatur og strømforsyning. DR anskaffer en del af sin samlede indkøbsvolumen via SKI. De nævnte anskaffelser gælder specifikke produktkategorier og fabrikater, som ikke er omfattet af rammeaftalen.
Intern ID Computerudbud Delaftale 1
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  30213000   Pc'er
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  30213100   Bærbare datamater, 30213300   Stationære pc'er
Valgmuligheder
Beskrivelse af optioner DR ønsker mulighed for at kunne opgradere udvalgt computerhardware til en højere standard end den i kravspecifikationen angivne.
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Emil Holms Kanal 20    
By København C
Postnummer 0999
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
Yderligere oplysninger DR's Hovedsæde
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Oluf Palmes Allé 10    
By Aarhus
Postnummer 8200
Landsdel (NUTS) Østjylland  ( DK042 )
Land Danmark
Yderligere oplysninger DR's næststørste arbejdsplads
5.1.2.
Udførelsessted
Land Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
Yderligere oplysninger DR har produktionssteder over hele landet, og levering til disse lokationer er en del af leverandørens forpligtelser overfor DR.
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 2   År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 2
Yderligere oplysninger om fornyelser Rammeaftalen kan af ordregiver forlænges 2 gange á 12 måneder.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 33 000 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 66 000 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Dette udbud er også egnet for små og mellemstore virksomheder (SMV'er)nej
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kilder til udvælgelseskriterier Fælles europæisk udbudsdokument (ESPD)
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Kvalitet
Beskrivelse Point for kriteriet kvalitet gives ud fra 3 underkriterier: (=intern vægtning) 1) Bæredygtighed (10%) 2) Generelle krav (25%) 3) Produkter (65%)
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 50,00
Kriterium
TypePris
Navn Pris
Beskrivelse Prisen for hver af de tilbudte computere fastsættes ud fra en TCO-beregning, der inddrager strømforbruget i computerens levetid. Den samlede tilbudspris for alle tilbudte varer evalueres ud fra modellen "gennemsnitspris med gearing", hvor gearingen er sat til 40%. Et tilbud, der er 40% dyrere end den gennemsnitlige tilbudspris opnår, således 0 point, mens et tilbud, der er 40 % billigere end den gennemsnitlige tilbudspris opnår 10 point.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 45,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Leveringstid
Beskrivelse DR ønsker så korte leveringstider som muligt. Leveringstiden regnes fra Tilbudsgiveren modtager indkøbsordren fra DR og til DR kvitterer for varen ved modtagelsen. Kommunikationen foregår via mail. Tilbudsgiver bedes angive leveringstiden for samtlige specificerede Produkter på delaftalen. Hvis leveringstiden varierer for de forskellige Produkter skal dette fremgå. Det vægtes positivt desto kortere leveringstid Tilbudsgiveren tilbyder på samtlige Produkter. Leveringstiden må ikke overstige 3 uger (21 kalenderdage) for 95 % af de leverede Produkter. Dette minimumskrav fraviges dog, når forsinkelsen skyldes de nævnte tilfælde i Rammeaftalens punkt 12.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 5,00
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Frist for anmodning om yderligere oplysninger 07/09/2025   22:00:00 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
Elektronisk indgivelse Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Elektronisk katalog Ikke tilladt
Alternative tilbud Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud 15/09/2025   21:59:00 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Vedståelsesfrist for tilbuddet 6   Måneder
Oplysninger om offentlig iværksættelse
Åbningsdato 16/09/2025   07:00:00 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Yderligere oplysninger Det vil ikke være muligt at overvære åbningen, da den sker elektronisk.
Betingelser for kontraktens udførelse
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Der kræves en fortrolighedsaftale nej
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling ja
Der vil blive anvendt elektronisk betaling ja
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Det maksimale antal deltagere 1
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for udbud
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse Danmarks Radio
Organisation, der behandler tilbud Danmarks Radio
5.1.
Delkontrakt LOT-0002
Titel Delaftale 2 Rammeaftale om køb af produktionscomputere
Beskrivelse Rammeaftalen omfatter levering af computere samt originalt tilbehør i form af mus, tastatur og strømforsyning til brug i DR's produktion. Produktionscomputere levetidsforlænges, så længe det er muligt og rentabelt, og antallet af nyanskaffelser må forventes at variere med efterspørgslen.
Intern ID Computerudbud Delaftale 2
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  30214000   Arbejdsstationer
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  30213100   Bærbare datamater, 30213300   Stationære pc'er
Valgmuligheder
Beskrivelse af optioner DR ønsker mulighed for at kunne opgradere udvalgt computerhardware til en højere standard end den i kravspecifikationen angivne. Optioner fremgår af kravspecifikationen.
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Emil Holms Kanal 20    
By København C
Postnummer 0999
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
Yderligere oplysninger DR's Hovedsæde
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Oluf Palmes Allé 10    
By Aarhus
Postnummer 8200
Landsdel (NUTS) Østjylland  ( DK042 )
Land Danmark
Yderligere oplysninger DR's næststørste arbejdsplads
5.1.2.
Udførelsessted
Land Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
Yderligere oplysninger DR har lokationer over hele Danmark, og levering til disse lokationer er en del af leverandørens forpligtelser overfor DR.
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 2   År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 2
Yderligere oplysninger om fornyelser Rammeaftalen kan forlænges 2 gange á 12 måneder
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 33 000 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 33 000 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Dette udbud er også egnet for små og mellemstore virksomheder (SMV'er)ja
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kilder til udvælgelseskriterier Fælles europæisk udbudsdokument (ESPD)
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Pris
Beskrivelse Prisen for hver af de tilbudte computere fastsættes ud fra en TCO-beregning, der inddrager strømforbruget i computerens levetid. Den samlede tilbudspris for alle tilbudte varer evalueres ud fra modellen "gennemsnitspris med gearing", hvor gearingen er sat til 50%. Et tilbud, der er 40% dyrere end den gennemsnitlige tilbudspris opnår, således 0 point, mens et tilbud, der er 40 % billigere end den gennemsnitlige tilbudspris opnår 10 point.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 60,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Kvalitet
Beskrivelse Point for kriteriet kvalitet gives ud fra 3 underkriterier: (=intern vægtning) 1) Bæredygtighed (10%) 2) Generelle krav (25%) 3) Produkter (65%)
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 35,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Leveringstid
Beskrivelse DR ønsker så korte leveringstider som muligt. Leveringstiden regnes fra Tilbudsgiveren modtager indkøbsordren fra DR og til DR kvitterer for varen ved modtagelsen. Kommunikationen foregår via mail. Tilbudsgiver bedes angive leveringstiden for samtlige specificerede Produkter på delaftalen. Hvis leveringstiden varierer for de forskellige Produkter skal dette fremgå. Det vægtes positivt desto kortere leveringstid Tilbudsgiveren tilbyder på samtlige Produkter. Leveringstiden må ikke overstige 3 uger (21 kalenderdage) for 95 % af de leverede Produkter. Dette minimumskrav fraviges dog, når forsinkelsen skyldes de nævnte tilfælde i Rammeaftalens punkt 12.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 5,00
5.1.11.
Udbudsdokumenter
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
Elektronisk indgivelse Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Elektronisk katalog Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud 15/09/2025   21:59:00 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Vedståelsesfrist for tilbuddet 6   Måneder
Oplysninger om offentlig iværksættelse
Åbningsdato 16/09/2025   07:00:00 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Yderligere oplysninger Det vil ikke være muligt at overvære åbningen, da den sker elektronisk.
Betingelser for kontraktens udførelse
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling ja
Der vil blive anvendt elektronisk betaling ja
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Det maksimale antal deltagere 1
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for udbud
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Danmarks Radio
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline Danmarks Radio
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse Danmarks Radio
Organisation, der behandler tilbud Danmarks Radio
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Danmarks Radio
Registreringsnummer 62786515
Postadresse DR Byen
By København S
Postnummer 2300
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Otte Ottesen
E-mail drkontakt@dr.dk
Telefon 35203040
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse
Organisation, der behandler tilbud
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland  ( DK041 )
Land Danmark
Enhed Klagenævnet for udbud
Telefon +45 72405708
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) https://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo  ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
10. Ændring
Udgave af den foregående bekendtgørelse, der skal ændres dbad2464-f271-49f8-b5fd-b0cace910e9c-01
Hovedårsagen til ændringen Berigtigelse – udgiver
Beskrivelse Forlængelse af tilbudsfristen til udgangen af den 15. september 2025. Grundet fejl i den udsendte tilbudsliste vedrørende delaftale 2, forlænges tilbudsfristen 6 dage i forbindelse med offentliggørelsen af en korrigeret tilbudsliste. Forlængelsen sker derfor i henhold til Udbudslovens § 93 stk. 4 no 1) på grund af meddelelse af supplerende oplysninger dagen før den oprindelige tilbudsfrist.
10.1.
Ændring
Afsnitsidentifikator PROCEDURE
10.1.
Ændring
Afsnitsidentifikator LOT-0001
10.1.
Ændring
Afsnitsidentifikator LOT-0002
Beskrivelse af ændringer Der er udsendt et revideret prisark; Bilag 2.2. - Sortiment og Priser Inkl. krav 4.2.7 & 4.4.6. De nævnte krav refererer til kravspecifikationen, hvor det er angivet, at tilbudsgiver skal oplyse prisen for 2 nærmere definerede tilkøb i prisarket. Det tidligere udsendte prisark havde ikke de angivne linjer til oplysning af priserne.
Udbudsdokumenterne blev ændret den 08/09/2025
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID 2654f82b-66d6-4b13-b0fb-5a00397d3c35   -   01
Formulartype Konkurrencevilkår
Bekendtgørelsestype Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 16
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 08/09/2025   09:28:29 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 08/09/2025   09:31:16 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 586489-2025
EUT-S-nummer 172/2025
Offentliggørelsesdato 09/09/2025
BREAKING
{{ article.headline }}
0.047