23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Electronic Supply

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
16.09.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Region Sjælland

MDR og IR services til Region Sjælland 2026-2030


Region Sjælland

603655-2025 - Konkurrencevilkår
Danmark – Udvikling af datasikkerhedsprogrammel – MDR og IR services til Region Sjælland 2026-2030
OJ S 177/2025 16/09/2025
Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen - Meddelelse om ændring
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Region Sjælland
Køberens retlige status Regional myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Sundhed
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel MDR og IR services til Region Sjælland 2026-2030
Beskrivelse Disse udbudsbetingelser gælder for Region Sjællands udbud i henhold til Afsnit II i Udbudsloven af en rammeaftale vedrørende anskaffelse af MDR (Managed Detection and Response) og IR (Incident Response) Services. Udbuddet gennemføres som et offentligt udbud med forkortet tilbudsfrist jf. afsnit om tidligere bekendtgørelser.
Identifikator for proceduren 949e7666-c5ff-4362-8e79-f4126bd60d9c
Tidligere bekendtgørelse 436053-2025
Intern ID MDR og IR Services 2026
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
Hovedpunkterne i proceduren Udbuddet gennemføres som med forkortet tilbudsfrist jf. udbudslovens § 57, stk. 3.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  72212732   Udvikling af datasikkerhedsprogrammel
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  72220000   Konsulentvirksomhed i forbindelse med systemer og teknik
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Københavns omegn   ( DK012 )
Land Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 19 000 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
2.1.6.
Udelukkelsesgrunde
Kilder til grundlag for udelukkelse Fælles europæisk udbudsdokument (ESPD)
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel MDR og IR services til Region Sjælland 2026-2030
Beskrivelse Disse udbudsbetingelser gælder for Region Sjællands udbud i henhold til Afsnit II i Udbudsloven af en rammeaftale vedrørende anskaffelse af MDR (Managed Detection and Response) og IR (Incident Response) Services. Udbuddet gennemføres som et offentligt udbud med forkortet tilbudsfrist jf. afsnit om tidligere bekendtgørelser.
Intern ID MDR og IR Services 2026
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  72212732   Udvikling af datasikkerhedsprogrammel
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  72220000   Konsulentvirksomhed i forbindelse med systemer og teknik
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 48   Måneder
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 2
Yderligere oplysninger om fornyelser 2 gange 12 måneder
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 19 000 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 25 000 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kilder til udvælgelseskriterier Bekendtgørelse
Kriterium Gennemsnitlig årlig omsætning
Beskrivelse Økonomisk og finansiel formåen For at blive erklæret egnet, skal Tilbudsgiver opfylde nedenstående vedrørende økonomisk og finansiel formåen: Det er et minimumskrav, at den gennemsnitlige årsomsætning, dvs. nettoomsætning, i de seneste 3 disponible regnskabsår er minimum 20 mio. dkk. Nøgletal skal oplyses i ESPD, del IV, pkt. B.

Kriterium Referencer på specificerede leverancer
Beskrivelse Egnethed i forhold til teknisk og faglig formåen For at blive erklæret egnet, skal Tilbudsgiver opfylde nedenstående vedrørende teknisk og faglig formåen: • Eks: Tilbudsgiver skal anføre to (2) forskellige leverancer som er (eller har været) igangværende indenfor de seneste tre (3) år før tilbudsfristen – der skal have været realitet på levering i henhold til leverancen • Referencerne bedes indeholde: • Angivelse af Kunden • Beskrivelse af indholdet af opgaven, herunder varekøb, service- og supportaftale, vedligeholdelse og tjenesteydelser. • Beskrivelse af kompleksiteten i mængden af produkter som er blevet leveret, driftsstatus (igangværende/ophørt). • Kontraktens varighed (dato for ikrafttræden og slutdato) • Årlig kontraktværdi o For rammeaftaler angives det estimerede årlige kontraktværdi. Minimumskrav til det niveau, der kræves: • Tilbudsgiver skal have minimum to (2) sammenlignelige leverancer. o En reference anses for sammenlignelig når den har lighed med den udbudte kontrakt og kunde. • Med lighed med kontrakten forstås opgaver, som i størrelse, indhold af kontrakten og kompleksitet i mængden af produkter eller løsning bedst svarer til den udbudte kontrakt. • Med lighed med kunden forstås en offentlig/privat større virksomhed med et betydeligt antal ansatte og en geografisk fordeling på flere lokationer over et større område. Referenceliste, skal oplyses i ESPD, del IV, pkt. C.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypeKvalitet
Beskrivelse Kvalitet vil blive evalueret ud fra Tilbudsgivers besvarelse af Evalueringskrav i kontraktbilag 02 Kravspecifikation og prisblad
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 60,00
Kriterium
TypePris
Beskrivelse Pris vil blive evalueret ud fra Tilbudsgivers besvarelse af priselementerne i kontraktbilag 02 Kravspecifikation og prisblad
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 40,00
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Sprog, som udbudsdokumenterne er officielt tilgængelige på dansk
Frist for anmodning om yderligere oplysninger 07/09/2025   22:00:00 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
Elektronisk indgivelse Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Elektronisk katalog Ikke tilladt
Alternative tilbud Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud 19/09/2025   21:59:00 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Vedståelsesfrist for tilbuddet 6   Måneder
Oplysninger om offentlig iværksættelse
Yderligere oplysninger Der vil ikke være mulighed for at deltage i en offentlig åbning af tilbud
Betingelser for kontraktens udførelse
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Vilkår relateret til kontraktens udførelse Der stilles i kontrakten krav om, at leverandørens ydelser skal leveres med respekt for nationale og internationale love og regler vedrørende menneskerettigheder, arbejdstagerrettigheder, miljø og antikorruption. Se yderligere udkast til kontrakt pkt. 7.2 Den vindende tilbudsgiver vil skulle behandle personoplysninger på Ordregivers vegne. Der skal derfor underskrives en databehandleraftale i medfør af persondatalovgivningen. Se yderligere i udkast til kontrakt pkt. 18. Dertil er det et krav, at tilbudsgivers medarbejdere som arbejder på og med Kundens data, har en dansk sikkerhedsgodkendelse og en ren straffeattest. Se nærmere i Kontraktbilag 2.
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling ja
Der vil blive anvendt elektronisk betaling ja
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Det maksimale antal deltagere 1
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : Præcise oplysninger om klagefrist(er): Klage skal indgives til klagenævnet inden bestemte frister. Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være modtaget i klagenævnet inden 30 dage fra dagen efter ordregiverens underretning om, hvem der er blevet prækvalificeret. Andre klager skal være modtaget i klagenævnet inden 6 måneder fra dagen efter offentliggørelsen af ordregiverens bekendgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt, eller inden 12 måneder fra ordregiveren har underrettet tilbudsgiverne om, hvem ordregiveren vil indgå kontrakt med, hvis der er tale om en rammeaftale. Mere udførlig beskrivelse kan findes på Klagenævnet for Udbuds hjemmeside: www.klfu.dk
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Region Sjælland
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline Region Sjælland
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse Region Sjælland
Organisation, der behandler tilbud Region Sjælland
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Region Sjælland
Registreringsnummer 29190658
Afdeling Koncern Indkøb
Postadresse Alleen 15
By Sorø
Postnummer 4180
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
Enhed Per Thomsen
Telefon +45 93576602
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse
Organisation, der behandler tilbud
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Nævnerens Hus, Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland  ( DK041 )
Land Danmark
Telefon +45 72405600
Internetadresse http://www.klfu.dk
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Internetadresse http://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo  ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
10. Ændring
Udgave af den foregående bekendtgørelse, der skal ændres 8cbd75c0-cf9f-4b8a-a1b6-5af227ecbc52-01
Hovedårsagen til ændringen Der foreligger nu oplysninger
Beskrivelse Ordregiver har offentliggjort supplerende oplysninger hvorfor tilbudsfristen forlænges.
10.1.
Ændring
Afsnitsidentifikator PROCEDURE
10.1.
Ændring
Afsnitsidentifikator LOT-0000
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID 83551720-891e-4518-a44b-e633811c9db9   -   01
Formulartype Konkurrencevilkår
Bekendtgørelsestype Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 16
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 12/09/2025   13:28:07 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 12/09/2025   13:35:26 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 603655-2025
EUT-S-nummer 177/2025
Offentliggørelsesdato 16/09/2025
BREAKING
{{ article.headline }}
0.032