1. 
  Køber 
 
 
  
   
   1.1.  
  
 
   
   Køber 
  
 
   
   Officielt navn
   : 
   Københavns Kommune - Økonomiforvaltningen 
  
 
   
   
   Køberens retlige status
   : 
   Lokal myndighed 
  
 
   
   Den ordregivende myndigheds aktivitet
   : 
   Generelle offentlige tjenesteydelser 
  
 
   
 
   2. 
  Procedure 
 
 
  
   
   2.1.  
  
 
   
   Procedure 
  
 
   
   Titel
   : 
   ABA alarmtransmissionsenheder og softwareplatform 
  
 
   
   Beskrivelse
   : 
   Ved nærværende udbud ønsker Ordregiver at indhente tilbud på alarmtransmissionsenheder til transmittering af alarmsignal fra ABA central til alarmberedskab samt tilknyttet software til alarmtransmissionsenheden. Kontrakten omfatter:Levering af 450 alarmtransmissionsenhederLøbende levering af alarmtransmissionsenheder i en 6 årig periodeSoftwareløsning til monitorering af alarmtransmissionsenhederne 
  
 
   
   Identifikator for proceduren
   : 
   97770510-6680-4cca-95e7-ebe0f41cfbb4 
  
 
   
   Tidligere bekendtgørelse
   : 
   423469-2025 
  
 
   
   Intern ID
   : 
   265592031 
  
 
   
   Udbudsprocedure
   : 
   Offentligt udbud 
  
 
   
   Proceduren er en hasteprocedure
   : 
   nej 
  
 
   
   Hovedpunkterne i proceduren
   : 
   Udbuddet gennemføres som et offentligt udbud. Enhver økonomisk aktør kan afgive et tilbud inden tilbudsfristens udløb. 
  
 
   
    
    2.1.1.  
   
 
    
    Formål 
   
 
    
    Kontraktens hovedformål
    : 
    Varer 
   
 
    
    Supplerende kontrakttype
    : 
    Tjenesteydelser 
   
 
    
    Primær klassifikation
     
    (
    cpv
    ): 
    31625200
     
    Brandalarmsystemer 
   
 
    
    Supplerende klassifikation
     
    (
    cpv
    ): 
    72000000
     
    It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support, 
    79711000
     
    Alarm-overvågningstjenester 
   
 
    
   
    
    2.1.2.  
   
 
    
    Udførelsessted 
   
 
    
    Postadresse
    : 
    Borups Alle 177
     
      
   
 
    
    By
    : 
    København NV 
   
 
    
    Postnummer
    : 
    2400 
   
 
    
    Landsdel (NUTS)
    : 
    Byen København
     
    (
    DK011
    ) 
   
 
    
    Land
    : 
    Danmark 
   
 
    
    Yderligere oplysninger
    : 
    Levering af transmissionsenheder skal foretages til denne adresse. 
   
 
    
   
    
    2.1.3.  
   
 
    
    Værdi 
   
 
    
    Anslået værdi eksklusiv moms
    : 
    2 500 000,00
     
    DKK 
   
 
    
   
    
    2.1.4.  
   
 
    
    Generelle oplysninger 
   
 
    
    Yderligere oplysninger
    : 
    Ordregiver forbeholder sig retten til at anmode ansøgere eller tilbudsgivere om at supplere, præcisere eller fuldstændiggøre ufuldstændige eller fejlbehæftede ansøgning eller tilbud ved at indsende relevante oplysninger eller dokumenter i overensstemmelse med udbudslovens § 159 stk. 5. 
   
 
    
    Retsgrundlag
    :  
   
 
    
    Direktiv 2014/24/EU 
   
 
    
   
    
    2.1.6.  
   
 
    
    Udelukkelsesgrunde 
   
 
    
    Kilder til grundlag for udelukkelse
    : 
    Fælles europæisk udbudsdokument (ESPD) 
   
 
    
   
 
   5. 
  Delkontrakt 
 
 
  
   
   5.1.  
  
 
   
   Delkontrakt
   : 
   LOT-0000 
  
 
   
   Titel
   : 
   ABA alarmtransmissionsenheder og softwareplatform 
  
 
   
   Beskrivelse
   : 
   Ved nærværende udbud ønsker Ordregiver at indhente tilbud på alarmtransmissionsenheder til transmittering af alarmsignal fra ABA central til alarmberedskab samt tilknyttet software til alarmtransmissionsenheden. Kontrakten omfatter:Levering af 450 alarmtransmissionsenhederLøbende levering af alarmtransmissionsenheder i en 6 årig periodeSoftwareløsning til monitorering af alarmtransmissionsenhederne 
  
 
   
   Intern ID
   : 
   265592031 
  
 
   
    
    5.1.1.  
   
 
    
    Formål 
   
 
    
    Kontraktens hovedformål
    : 
    Varer 
   
 
    
    Supplerende kontrakttype
    : 
    Tjenesteydelser 
   
 
    
    Primær klassifikation
     
    (
    cpv
    ): 
    31625200
     
    Brandalarmsystemer 
   
 
    
    Supplerende klassifikation
     
    (
    cpv
    ): 
    72000000
     
    It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support, 
    79711000
     
    Alarm-overvågningstjenester 
   
 
    
   
    
    5.1.2.  
   
 
    
    Udførelsessted 
   
 
    
    Postadresse
    : 
    Borups Alle 177
     
      
   
 
    
    By
    : 
    København NV 
   
 
    
    Postnummer
    : 
    2400 
   
 
    
    Landsdel (NUTS)
    : 
    Byen København
     (
    DK011
    ) 
   
 
    
    Land
    : 
    Danmark 
   
 
    
    Yderligere oplysninger
    : 
    Levering af transmissionsenheder skal foretages til denne adresse. 
   
 
    
   
    
    5.1.3.  
   
 
    
    Anslået varighed 
   
 
    
    Varighed
    : 
    72
     
    Måneder 
   
 
    
   
    
    5.1.5.  
   
 
    
    Værdi 
   
 
    
    Anslået værdi eksklusiv moms
    : 
    2 500 000,00
     
    DKK 
   
 
    
   
    
    5.1.6.  
   
 
    
    Generelle oplysninger 
   
 
    
    Reserveret deltagelse
    : 
    Deltagelse uden forbehold. 
   
 
    
    Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler 
   
 
    
    Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
    : 
    nej 
   
 
    
    Yderligere oplysninger
    : 
    Ordregiver forbeholder sig retten til at anmode ansøgere eller tilbudsgivere om at supplere, præcisere eller fuldstændiggøre ufuldstændige eller fejlbehæftede ansøgning eller tilbud ved at indsende relevante oplysninger eller dokumenter i overensstemmelse med udbudslovens § 159 stk. 5. 
   
 
    
   
    
    5.1.9.  
   
 
    
    Udvælgelseskriterier 
   
 
    
    Kilder til udvælgelseskriterier
    : 
    Fælles europæisk udbudsdokument (ESPD) 
   
 
    
   
    
    5.1.10.  
   
 
    
    Tildelingskriterier 
   
 
    
    Kriterium:  
    
 
     Type: 
     Pris 
    
 
     
     Navn
     : 
     Samlet evalueringsteknisk pris 
    
 
     
     Beskrivelse
     : 
     Tilbudsgiver skal angive sine priser i bilag 3a – Leverandørens priser Ordregiver beregner en evalueringsteknisk pris for hvert tilbud. Den evalueringstekniske pris beregnes med en totalomkostningsmodel som omfatter indkøb, drift og vedligehold af 450 transmissionsenheder i 6 år. Uddannelsesvederlag og timebaseret ydelser medregnes én gang i den evalueringstekniske pris. Den evalueringstekniske pris omregnes herefter til point på en skala fra 0 til 10 point. 
    
 
     
     Kategori for tildelingskriteriet vægt: 
     Vægtning (procentdel, præcis) 
    
 
     
     Tildelingskriterium talværdi
     : 
     40,00 
    
 
     
    
    Kriterium:  
    
 
     Type: 
     Kvalitet 
    
 
     
     Navn
     : 
     Kvalitet 
    
 
     
     Beskrivelse
     : 
     Underkriteriet kvalitet er opdelt i 3 delkriterier: • Transmissionsenheder • Softwareplatform • Demoversion af softwareplatform Evaluering af delkriterierne foretages på baggrund af tilbudsgivers besvarelse af følgende bilag: For delkriteriet transmissionsenheder: Bilag 1 – kravspecifikation – Transmissionsenheder For delkriteriet softwareplatform: Bilag 2 – kravspecifikation – Softwareplatform For delkriteriet demoversion af softwareplatform: Tilbudsgiver skal fremsende link til en demo af softwareplatformen samt brugernavn og adgangskode som kan anvendes til login på platformen. Tilbudsgiver skal forvente at cirka 10 brugere skal tilgå demoversionen. 
    
 
     
     Kategori for tildelingskriteriet vægt: 
     Vægtning (procentdel, præcis) 
    
 
     
     Tildelingskriterium talværdi
     : 
     60,00 
    
 
     
    
   
    
    5.1.11.  
   
 
    
    Udbudsdokumenter 
   
 
    
    Sprog, som udbudsdokumenterne er officielt tilgængelige på
    : 
    dansk 
   
 
    
    Frist for anmodning om yderligere oplysninger
    : 
    15/10/2025
     
    10:00:00 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT 
   
 
    
    
   
    
    5.1.12.  
   
 
    
    Udbudsvilkår 
   
 
    
    Vilkår for indgivelse
    :  
     
     Elektronisk indgivelse
     : 
     Påkrævet 
    
 
     
     
     Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på
     : 
     dansk 
    
 
     
     Elektronisk katalog
     : 
     Tilladt 
    
 
     
     Alternative tilbud
     : 
     Ikke tilladt 
    
 
     
     Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud
     : 
     Ikke tilladt 
    
 
     
     Frist for modtagelse af tilbud
     : 
     22/10/2025
      
     10:00:00 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT 
    
 
     
     Vedståelsesfrist for tilbuddet
     : 
     3
      
     Måneder 
    
 
     
    
    Oplysninger om offentlig iværksættelse
    :  
     
     Åbningsdato
     : 
     22/10/2025
      
     10:00:00 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT 
    
 
     
    
    Betingelser for kontraktens udførelse
    :  
     
     Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse
     : 
     Nej 
    
 
     
     Vilkår relateret til kontraktens udførelse
     : 
     Tilbudsgiver skal overholde Ordregivers krav vedrørende samfundsansvar i henhold til bilag 6 (CSR). Tilbudsgiver skal også overholde arbejdsklausulen i bilag 7 vedrørende sikring af arbejdstagerrettigheder i forbindelse med arbejde udført for Ordregiver. ifølge artikel 5k i Rådets forordning (EU) 2022/576 af 8. april 2022 om ændring af forordning (EU) nr. 833/2014 om restriktive foranstaltninger på baggrund af Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine gælder et forbud mod at tildele kontrakter til russiske selskaber og russisk kontrollerede selskaber mv. Tilbudsgiver skal underskrive tro- og loveerklæring herom. 
    
 
     
     Elektronisk fakturering
     : 
     Påkrævet 
    
 
     
     Der vil blive anvendt elektronisk bestilling
     : 
     ja 
    
 
     
     Der vil blive anvendt elektronisk betaling
     : 
     ja 
    
 
     
     Oplysninger om finansiering og betaling
     : 
     Tilbudsgiver skal være dækket er en erhvervsansvarsforsikring med en dækningssum på DKK 5.000.000. 
    
 
     
    
   
    
    5.1.15.  
   
 
    
    Teknikker 
   
 
    
    Rammeaftale
    :  
     
     Ingen rammeaftale 
    
 
     
    
    Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
    :  
     
     Intet dynamisk indkøbssystem 
    
 
     
    
    Elektronisk auktion
    : 
    nej 
   
 
    
   
    
    5.1.16.  
   
 
    
    Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang 
   
 
    
    Organisation med ansvar for klager
    : 
    Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus 
   
 
    
    Oplysninger om klagefrister
    : 
    I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer, gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II, som ikke er omfattet af lovens stk. 1, skal, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort; 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen; 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4; 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. Har en ordregiver fulgt proceduren i lovens § 4, for at sikre, at en kontrakt ikke erklæres for uden virkning, jf. lovens § 7, stk. 3, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren, jf. lovens § 6, stk. 4, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. lovens § 12, stk. 1. 
   
 
    
    Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
    : 
    Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen 
   
 
    
   
 
   8. 
  Organisationer 
 
 
  
   
   8.1.  
  
 
   
   ORG-0001 
  
 
   
   Officielt navn
   : 
   Københavns Kommune - Økonomiforvaltningen 
  
 
   
   Registreringsnummer
   : 
   64942212 
  
 
   
   Afdeling
   : 
   Økonomiforvaltningen 
  
 
   
   Postadresse
   : 
   Borups Allé 177 
  
 
   
   By
   : 
   København NV 
  
 
   
   Postnummer
   : 
   2400 
  
 
   
   Landsdel (NUTS)
   : 
   Byen København
    (
   DK011
   ) 
  
 
   
   Land
   : 
   Danmark 
  
 
   
   Enhed
   : 
   Rawand Sabir 
  
 
   
   
   Telefon
   : 
   +45 33663366 
  
 
   
   Fax
   : 
   +45 51778722 
  
 
   
   Denne organisations roller
   :  
    
    Køber 
   
 
    
   
  
   
   8.1.  
  
 
   
   ORG-0002 
  
 
   
   Officielt navn
   : 
   Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus 
  
 
   
   Registreringsnummer
   : 
   37795526 
  
 
   
   Postadresse
   : 
   Toldboden 2 
  
 
   
   By
   : 
   Viborg 
  
 
   
   Postnummer
   : 
   8800 
  
 
   
   Landsdel (NUTS)
   : 
   Vestjylland
    (
   DK041
   ) 
  
 
   
   Land
   : 
   Danmark 
  
 
   
   
   Telefon
   : 
   +45 72405600 
  
 
   
   Fax
   : 
   +45 33307799 
  
 
   
   
   Denne organisations roller
   :  
    
    Organisation med ansvar for klager 
   
 
    
   
  
   
   8.1.  
  
 
   
   ORG-0003 
  
 
   
   Officielt navn
   : 
   Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen 
  
 
   
   Registreringsnummer
   : 
   10294819 
  
 
   
   Postadresse
   : 
   Carl Jacobsens Vej 35 
  
 
   
   By
   : 
   Valby 
  
 
   
   Postnummer
   : 
   2500 
  
 
   
   Landsdel (NUTS)
   : 
   Byen København
    (
   DK011
   ) 
  
 
   
   Land
   : 
   Danmark 
  
 
   
   
   Telefon
   : 
   +45 41715000 
  
 
   
   Fax
   : 
   +45 41715100 
  
 
   
   
   Denne organisations roller
   :  
    
    Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne 
   
 
    
   
  
   
   8.1.  
  
 
   
   ORG-0004 
  
 
   
   Officielt navn
   : 
   Mercell Holding ASA 
  
 
   
   Registreringsnummer
   : 
   980921565 
  
 
   
   Postadresse
   : 
   Askekroken 11 
  
 
   
   By
   : 
   Oslo 
  
 
   
   Postnummer
   : 
   0277 
  
 
   
   Landsdel (NUTS)
   : 
   Oslo
    (
   NO081
   ) 
  
 
   
   Land
   : 
   Norge 
  
 
   
   Enhed
   : 
   eSender 
  
 
   
   
   Telefon
   : 
   +47 21018800 
  
 
   
   Fax
   : 
   +47 21018801 
  
 
   
   
   Denne organisations roller
   :  
    
    TED eSender 
   
 
    
   
  
   
   Bekendtgørelsens ID
   : 
   c7253acf-92cf-4eb0-93f5-9447ad700781
     -  
   01 
  
 
   
   Formulartype
   : 
   Konkurrencevilkår 
  
 
   
   Bekendtgørelsestype
   : 
   Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen 
  
 
   
   Bekendtgørelsesundertype
   : 
   16 
  
 
   
   Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
   : 
   15/09/2025
    
   10:41:47 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT 
  
 
   
   Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender)
   : 
   15/09/2025
    
   10:42:30 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT 
  
 
   
   Bekendtgørelsens officielle sprog
   : 
   dansk 
  
 
   
   Bekendtgørelsesnummer
   : 
   605007-2025 
  
 
   
   EUT-S-nummer
   : 
   177/2025 
  
 
   
   Offentliggørelsesdato
   : 
   16/09/2025