1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Sund & Bælt Holding A/S
Køberens retlige status
:
Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Boliger og offentlige faciliteter
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Femern Bælt A/S
Køberens retlige status
:
Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Boliger og offentlige faciliteter
1.1.
Køber
Officielt navn
:
BroBizz A/S
Køberens retlige status
:
Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Boliger og offentlige faciliteter
1.1.
Køber
Officielt navn
:
BroBizz Operatør A/S
Køberens retlige status
:
Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Boliger og offentlige faciliteter
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Sund & Bælt Partner A/S
Køberens retlige status
:
Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Boliger og offentlige faciliteter
1.1.
Køber
Officielt navn
:
A/S Storebælt
Køberens retlige status
:
Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Boliger og offentlige faciliteter
1.1.
Køber
Officielt navn
:
A/S Øresund
Køberens retlige status
:
Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Boliger og offentlige faciliteter
1.1.
Køber
Officielt navn
:
A/S Femern Landanlæg
Køberens retlige status
:
Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Boliger og offentlige faciliteter
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Rammeaftale om drift og vedligehold af MAXIMO vedligeholdelsessystem
Beskrivelse
:
Sund & Bælt anvender Maximo Application Suite (MAS) som Enterprise Asset Management system. Sund & Bælts aktiviteter omfatter konstruktion, drift & vedligeholdelse af nogle af verdens største broer og tunneler, herunder Storebæltsforbindelsen, Øresundsforbindelsen og den kommende Femern Bælt-forbindelse. Derudover ejer Sund & Bælt fire færgehavne nord og syd for Storebæltsforbindelsen, og Sund & Bælt sikrer, at de vedligeholdes og drives. Havne er Odden, Ebeltoft, Spodsbjerg og Tårs havne. Leverandøren skal varetage drift, opgradering, udvikling, vedligeholdelse og service af Sund & Bælts vedligeholdssystem MAXIMO samt tilknyttede integrationer, som nærmere beskrevet i Bilag 1. Herudover skal leverandøren yde sparring med Kunden ift. muligheder, analyser og ibrugtagning af ny funktionalitet og/eller optimeringer i forretningsgange; herunder også give input til business cases og støtte op om sikring af beskrevne gevinster. Kunden har igangsat initiativer til at opnå en højere grad af tilstandsbaseret vedligeholdelse, og arbejder kontinuerligt med at afdække muligheder og ibrugtage nye moduler i MAS. Dertil udvider Kunden sin portefølje af infrastrukturanlæg, hvor endnu større fokus ligger på digitale tvillinger og digitalisering af analoge arbejdsgange, som også skal kunne udnyttes og understøttes af MAS. MAXIMO afvikles i Azure Cloud på en Red Hat OpenShift Container Platform jf. design anvist af IBM. Løsningen er baseret på MAXIMO standardfunktionalitet med tilpasninger samt integrationer til GIS-system, rapporteringssystem, økonomisystem m.fl. Hertil benyttelse af modulerne Manage, Mobile, Spatial og forventeligt også 3D/BIM, Monitor og Defect Management i nær fremtid. Rammeaftalen er ikke-eksklusiv, og Kunden er således berettiget - men ikke forpligtet - til at anvende leverandøren. Leverandøren er forpligtet til at levere de i Rammeaftalen omfattede ydelser. Kunden forpligter sig ikke til at aftage nogen bestemt mængde af de ydelser, der omfattes af Rammeaftalen.
Identifikator for proceduren
:
e68d5a5d-61a3-46a1-942f-c654c24d9b03
Tidligere bekendtgørelse
:
26536076-4d14-423b-a191-ca9e9b6c4509-01
Intern ID
:
-
Udbudsprocedure
:
Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure
:
nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
72000000
It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
72200000
Programmering af software og konsulentvirksomhed,
72223000
Gennemgang af behov for informationsteknologi,
72224000
Konsulentvirksomhed i forbindelse med projektstyring,
72224100
Planlægning af implementering af et system,
72224200
Planlægning af kvalitetssikring af systemer
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Yderligere oplysninger
:
Der er tale om drift, vedligehold og udvikling af et IT-system. Sund & Bælt forventer, at opgaverne kan varetages fra Leverandørens kontor, men møder i København eller anden lokation i Danmark kan forekomme efter anmodning fra Sund & Bælt.
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
10 000 000,00
DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger
:
Ordregiver annullerer hermed nærværende udbudsproces, idet ordregiver er blevet opmærksom på, at der er behov for ændring af et krav i udbudsmaterialet. Ordregiver vil straks genudbyde kontrakten. Interesserede tilbudsgivere opfordres til at holde øje med offentliggørelse af det nye udbud.
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0000
Titel
:
Rammeaftale om drift og vedligehold af MAXIMO vedligeholdelsessystem
Beskrivelse
:
Sund & Bælt anvender Maximo Application Suite (MAS) som Enterprise Asset Management system. Sund & Bælts aktiviteter omfatter konstruktion, drift & vedligeholdelse af nogle af verdens største broer og tunneler, herunder Storebæltsforbindelsen, Øresundsforbindelsen og den kommende Femern Bælt-forbindelse. Derudover ejer Sund & Bælt fire færgehavne nord og syd for Storebæltsforbindelsen, og Sund & Bælt sikrer, at de vedligeholdes og drives. Havne er Odden, Ebeltoft, Spodsbjerg og Tårs havne. Leverandøren skal varetage drift, opgradering, udvikling, vedligeholdelse og service af Sund & Bælts vedligeholdssystem MAXIMO samt tilknyttede integrationer, som nærmere beskrevet i Bilag 1. Herudover skal leverandøren yde sparring med Kunden ift. muligheder, analyser og ibrugtagning af ny funktionalitet og/eller optimeringer i forretningsgange; herunder også give input til business cases og støtte op om sikring af beskrevne gevinster. Kunden har igangsat initiativer til at opnå en højere grad af tilstandsbaseret vedligeholdelse, og arbejder kontinuerligt med at afdække muligheder og ibrugtage nye moduler i MAS. Dertil udvider Kunden sin portefølje af infrastrukturanlæg, hvor endnu større fokus ligger på digitale tvillinger og digitalisering af analoge arbejdsgange, som også skal kunne udnyttes og understøttes af MAS. MAXIMO afvikles i Azure Cloud på en Red Hat OpenShift Container Platform jf. design anvist af IBM. Løsningen er baseret på MAXIMO standardfunktionalitet med tilpasninger samt integrationer til GIS-system, rapporteringssystem, økonomisystem m.fl. Hertil benyttelse af modulerne Manage, Mobile, Spatial og forventeligt også 3D/BIM, Monitor og Defect Management i nær fremtid. Rammeaftalen er ikke-eksklusiv, og Kunden er således berettiget - men ikke forpligtet - til at anvende leverandøren. Leverandøren er forpligtet til at levere de i Rammeaftalen omfattede ydelser. Kunden forpligter sig ikke til at aftage nogen bestemt mængde af de ydelser, der omfattes af Rammeaftalen.
Intern ID
:
-
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
72000000
It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
72200000
Programmering af software og konsulentvirksomhed,
72223000
Gennemgang af behov for informationsteknologi,
72224000
Konsulentvirksomhed i forbindelse med projektstyring,
72224100
Planlægning af implementering af et system,
72224200
Planlægning af kvalitetssikring af systemer
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Yderligere oplysninger
:
Der er tale om drift, vedligehold og udvikling af et IT-system. Sund & Bælt forventer, at opgaverne kan varetages fra Leverandørens kontor, men møder i København eller anden lokation i Danmark kan forekomme efter anmodning fra Sund & Bælt.
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed
:
4
År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser
:
1
Yderligere oplysninger om fornyelser
:
Kunden har mulighed for, senest 3 måneder før udløbet af Rammeaftalen, skriftligt at kræve denne forlænget med en periode af 1 år på uændrede vilkår. Rammeaftalen kan således samlet set maksimalt få en længde på 4 år regnet fra Rammeaftalens ikrafttræden.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
10 000 000,00
DKK
Rammeaftalens maksimumværdi
:
20 000 000,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
Yderligere oplysninger
:
Ordregiver annullerer hermed nærværende udbudsproces, idet ordregiver er blevet opmærksom på, at der er behov for ændring af et krav i udbudsmaterialet. Ordregiver vil straks genudbyde kontrakten. Interesserede tilbudsgivere opfordres til at holde øje med offentliggørelse af det nye udbud.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium:
Type:
Pris
Navn
:
Pris
Beskrivelse
:
Se udbudsbetingelserne
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
40,00
Kriterium:
Type:
Kvalitet
Navn
:
Tilgang til opgaveløsning
Beskrivelse
:
Se udbudsbetingelserne
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
30,00
Kriterium:
Type:
Kvalitet
Navn
:
Organisation og nøglepersoner
Beskrivelse
:
Se udbudsbetingelserne
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
30,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister
:
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud (lov nr. 492 af 12. maj 2010 med senere ændringer), skal klage indgives til Klagenævnet for Udbud inden følgende klagefrister: Klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og ud-budslovens § 171, stk. 4. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er klfu@naevneneshus.dk. Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
6.
Resultater
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er ikke udvalgt en vinder, og konkurrencen er afsluttet.
Årsagen til at der ikke udvælges en vinder
:
Afgørelse truffet af køber på grund af ændrede behov
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
0
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Sund & Bælt Holding A/S
Registreringsnummer
:
15694688
Afdeling
:
Sund & Bælt Holding A/S
Postadresse
:
Vester Søgade 10
By
:
København V
Postnummer
:
1601
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Mia Iversen
Telefon
:
+45 61262786
Denne organisations roller
:
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Nævnenes Hus, Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Østjylland
(
DK042
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 72405600
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 41715000
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
Femern Bælt A/S
Registreringsnummer
:
28 98 65 64
By
:
København
Postnummer
:
1601
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+4561262786
Denne organisations roller
:
Køber
8.1.
ORG-0005
Officielt navn
:
BroBizz A/S
Registreringsnummer
:
31 85 48 22
By
:
København
Postnummer
:
1601
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+4561262786
Denne organisations roller
:
Køber
8.1.
ORG-0006
Officielt navn
:
BroBizz Operatør A/S
Registreringsnummer
:
39 14 42 39
By
:
København
Postnummer
:
1601
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+4561262786
Denne organisations roller
:
Køber
8.1.
ORG-0007
Officielt navn
:
Sund & Bælt Partner A/S
Registreringsnummer
:
26 01 91 33
By
:
København
Postnummer
:
1601
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+4561262786
Denne organisations roller
:
Køber
8.1.
ORG-0008
Officielt navn
:
A/S Storebælt
Registreringsnummer
:
10 63 49 70
By
:
København
Postnummer
:
1601
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+4561262786
Denne organisations roller
:
Køber
8.1.
ORG-0009
Officielt navn
:
A/S Øresund
Registreringsnummer
:
15 80 78 30
By
:
København
Postnummer
:
1601
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+4561262786
Denne organisations roller
:
Køber
8.1.
ORG-0010
Officielt navn
:
A/S Femern Landanlæg
Registreringsnummer
:
32 56 79 67
By
:
København
Postnummer
:
1601
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+4561262786
Denne organisations roller
:
Køber
8.1.
ORG-0011
Officielt navn
:
Mercell Holding ASA
Registreringsnummer
:
980921565
Postadresse
:
Askekroken 11
By
:
Oslo
Postnummer
:
0277
Landsdel (NUTS)
:
Oslo
(
NO081
)
Land
:
Norge
Enhed
:
eSender
Telefon
:
+47 21018800
Fax
:
+47 21018801
Denne organisations roller
:
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID
:
98eb1a0c-308d-40e3-92e2-7960ca30bd21
-
01
Formulartype
:
Resultater
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype
:
29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
16/09/2025
13:29:38 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender)
:
16/09/2025
16:45:54 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
Bekendtgørelsesnummer
:
611557-2025
EUT-S-nummer
:
179/2025
Offentliggørelsesdato
:
18/09/2025