1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Sydvestjysk Brandvæsen I/S
Køberens retlige status
:
Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Generelle offentlige tjenesteydelser
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Udbud af turbinesprøjte til Sydvestjysk Brandvæsen
Beskrivelse
:
Udbuddet vedrører indkøb og levering af et specialkøretøj, der er særligt egnet til brande i store og komplekse bygninger herunder kemikalievirksomheder; en såkaldt turbinesprøjte. Turbinesprøjten skal være konstrueret således, at den er specielt egnet til kemikalieindsatser, hvor der hurtigt skal kunne indsættes med meget store luft-og vandmængder i en vandtåge bestående af vanddråber ikke over 400 my. Det er vigtigt, at turbinesprøjen skal kunne betjenes af få personer, og alle de brandmæssige betjeninger skal kunne udføres via fjernbetjening. Køretøjet forventes leveret 1. januar 2027.
Identifikator for proceduren
:
1a89a12f-3ac6-4a8b-b7e2-0c58284485e9
Tidligere bekendtgørelse
:
345824-2025
Intern ID
:
478837
Udbudsprocedure
:
Offentligt udbud
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Varer
Primær klassifikation
(
cpv
):
34144210
Brandkøretøjer
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
35111000
Brandbekæmpelsesudstyr,
34144212
Brandkøretøjer med vandtank,
35111200
Brandslukningsmaterialer,
35000000
Sikkerheds-, brandbekæmpelses, politi- og forsvarsudstyr
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Sydjylland
(
DK032
)
Land
:
Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
12 000 000,00
DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0000
Titel
:
Udbud af turbinesprøjte til Sydvestjysk Brandvæsen
Beskrivelse
:
Udbuddet vedrører indkøb og levering af et specialkøretøj, der er særligt egnet til brande i store og komplekse bygninger herunder kemikalievirksomheder; en såkaldt turbinesprøjte. Turbinesprøjten skal være konstrueret således, at den er specielt egnet til kemikalieindsatser, hvor der hurtigt skal kunne indsættes med meget store luft-og vandmængder i en vandtåge bestående af vanddråber ikke over 400 my. Det er vigtigt, at turbinesprøjen skal kunne betjenes af få personer, og alle de brandmæssige betjeninger skal kunne udføres via fjernbetjening. Køretøjet forventes leveret 1. januar 2027.
Intern ID
:
478837
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Varer
Primær klassifikation
(
cpv
):
34144210
Brandkøretøjer
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
35111000
Brandbekæmpelsesudstyr,
34144212
Brandkøretøjer med vandtank,
35111200
Brandslukningsmaterialer,
35000000
Sikkerheds-, brandbekæmpelses, politi- og forsvarsudstyr
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Sydjylland
(
DK032
)
Land
:
Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato
:
01/01/2027
Varigheds slutdato
:
01/01/2037
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser
:
0
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
12 000 000,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium:
Type:
Pris
Beskrivelse
:
Tilbud vurderes på baggrund af det økonomisk mest fordelagtige tilbud på baggrund af tildelingskriteriet pris.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
100,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister
:
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf.lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens §2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2. I andre situationer skal klage over udbud, jf.lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf.udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill - perioden, jf.lovens § 6, stk. 4.I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill - perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf.lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1). Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på: www.erhvervsstyrelsen.dk.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
Sydvestjysk Brandvæsen I/S
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
:
Sydvestjysk Brandvæsen I/S
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
6.
Resultater
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er ikke udvalgt en vinder, og konkurrencen er afsluttet.
Årsagen til at der ikke udvælges en vinder
:
Der er kun modtaget ét antageligt tilbud, én ansøgning om deltagelse eller ét projekt
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud, der er indgivet ad elektronisk vej
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
2
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Sydvestjysk Brandvæsen I/S
Registreringsnummer
:
35432795
Postadresse
:
Vibevej 18
By
:
Esbjerg Ø
Postnummer
:
6705
Landsdel (NUTS)
:
Fyn
(
DK031
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Ditte Munk Vækild
Telefon
:
+45 76161616
Denne organisations roller
:
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
8.1.
ORG-1000
Officielt navn
:
Comdia ApS
Registreringsnummer
:
33501404
Postadresse
:
Lindvedvej 73
By
:
Odense S
Postnummer
:
5260
Landsdel (NUTS)
:
Fyn
(
DK031
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 7199 3672
Denne organisations roller
:
TED eSender
8.1.
ORG-1001
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Nævnenes Hus, Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 7240 5600
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-1002
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 4171 5000
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
Bekendtgørelsens ID
:
b0d01012-f03d-484d-8ecb-e28fde9c783d
-
01
Formulartype
:
Resultater
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype
:
29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
22/09/2025
09:22:20 (UTC+2) østeuropæisk tid, centraleuropæisk sommertid
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
Bekendtgørelsesnummer
:
620778-2025
EUT-S-nummer
:
182/2025
Offentliggørelsesdato
:
23/09/2025