23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Electronic Supply

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
24.09.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Aarhus Kommune

Sporingsenheder (genudbud)


Aarhus Kommune

624019-2025 - Resultater
Danmark – It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support – Sporingsenheder (genudbud)
OJ S 183/2025 24/09/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Tjenesteydelser - Varer
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Aarhus Kommune
E-mail regeh@aarhus.dk
Køberens retlige status Regional myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
1.1.
Køber
Officielt navn ODD FELLOWPLEJEHJEMMET SCT OLAF
E-mail regeh@aarhus.dk
Køberens retlige status Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Sporingsenheder (genudbud)
Beskrivelse Udbuddet omfatter Kontrakt på levering af Sporingsenheder til Aarhus Kommune. Dette er et genudbud af udbuddet med publikations-ID 71321-2025. Det er enhver ansøgers/tilbudsgivers pligt at sætte sig ind i det foreliggende materiale, da der kan være ændringer. Generelt gælder det, at de spørgsmål, der tidligere er blevet fremsendt, og hvor man måtte finde, at svarene ikke er indarbejdet i det nye materiale, bedes blive genfremsendt, såfremt svarene herpå skal indgå som en del af det aktuelle udbud. Løsningen skal kunne anvendes til sporing af borgere og opfylde kravene i kravspecifikationen. Leverandøren skal desuden stille ét sporings- og administrationssystem til rådighed for Aarhus Kommune.
Identifikator for proceduren 245193e7-1257-41b5-bc38-1b2957be38bf
Tidligere bekendtgørelse 169647-2025
Intern ID 445823
Udbudsprocedure Udbud med forhandling/indkaldelse af tilbud med forudgående offentliggørelse
Hovedpunkterne i proceduren Ordregiver forbeholder sig retten til at tildele kontrakten på baggrund af det indledende tilbud. Der ydes ikke vederlag for deltagelse, og der anvendes ikke shortlisting.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Supplerende kontrakttype Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  72000000   It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
2.1.2.
Udførelsessted
Hvor som helst
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger Aarhus Kommune forbeholder sig ret til at indgå Aftalen på baggrund af de indledende tilbud uden at gennemføre en forhandlingsrunde. Vælger Aarhus Kommune at forhandle om de indkomne tilbud, vil alle tilbudsgivere, der har afgivet et tilbud, blive inviteret til en tilbudspræsentation, og en forhandling af deres afgivne tilbud dog med undtagelse af mindstekrav og andre grundlæggende elementer. Alle, der har afgivet et tilbud, vil således deltage i forhandlingsrunden. Indeholder tilbuddet forbehold, der betyder, at tilbuddet må anses som ukonditionsmæssigt, vil dette blive påpeget af Aarhus Kommune, således at tilbudsgiver kan tilpasse sit reviderede tilbud. Tilbudsgiver opfordres dog til at afgive indledende tilbud baseret på, at der ikke tages forbehold. Forbehold i de indledende tilbud bevirker dog ikke, at det indledende tilbud anses for at være ukonditionsmæssigt, men vil i stedet indgå i forhandlingerne. Det bemærkes, at Aarhus Kommune dog kan vælge at tildele aftale(r) på baggrund af et indledende tilbud. Såfremt Aarhus Kommune tildeler aftaler(r) på baggrund af et indledende tilbud, vil forbehold i et indledende tilbud blive behandlet på samme måde som forbehold i det endelige tilbud, jf. afsnit 2.5.3. Efter forhandlingsrunden udsender Aarhus Kommune oplysninger om eventuelle ændringer eller tilpasninger af udbudsmaterialet. Tilbudsgiverne vil herefter indenfor en nærmere fastsat frist, skulle aflevere det næste/endelige tilbud til den frist, der meldes ud på Comdia. På baggrund af de endelige tilbud og med udgangspunkt i tildelingskriteriet træffer Aarhus Kommune beslutning om hvilken tilbudsgiver, der vil blive tildelt aftalen. Aarhus Kommune forventer at afholde én forhandlingsrunde, men forbeholder sig ret til at gennemføre flere forhandlingsrunder, samt retten til at gennemføre forhandlinger på andre måder end fysiske møder, eksempelvis ved Microsoft Teamsmøder. Såfremt forhandlingsforløbet ændres, orienteres samtlige tilbudsgivere herom med angivelse af det reviderede forløb for forhandlingerne. Efter hver forhandlingsrunde orienteres samtlige tilbudsgivere om, hvorvidt den næste tilbudsafgivelse er det endelige tilbud, som der ikke kan forhandles om. Forhandlingsrunden vil maksimalt vare i 3 timer, hvor tilbudsgiver først vil få stillet maksimalt 1,5 time til rådighed til en præsentation af det fremsendte tilbud herunder præsentation af vareprøver samt sporingsog administrationssystemet jf. afsnit 7.4.1. Aarhus Kommune vil herefter have mulighed for at stille opklarende spørgsmål og/eller forhandle tilbuddet. Der ydes ikke vederlag for tilbudsgivers deltagelse.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel Sporingsenheder (genudbud)
Beskrivelse Udbuddet omfatter Kontrakt på levering af Sporingsenheder til Aarhus Kommune. Løsningen skal kunne anvendes til sporing af borgere og opfylde kravene i kravspecifikationen. Leverandøren skal desuden stille ét sporings- og administrationssystem til rådighed for Aarhus Kommune.
Intern ID 445823
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Supplerende kontrakttype Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  72000000   It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
Mængde 2 500   stykker
5.1.2.
Udførelsessted
Hvor som helst
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 01/11/2025
Varighed 7   År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 0
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Yderligere oplysninger Aarhus Kommune er forpligtet til at udelukke en ansøger, der er omfattet af en eller flere af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens §§ 134a136, hvis ikke ansøgeren kan dokumentere sin pålidelighed i henhold til udbudslovens § 138. Ansøger skal i ESPD’et i Comdia angive, hvorvidt ansøger er omfattet af en obligatorisk udelukkelsesgrund. Desuden gælder i dette udbud følgende frivillige udelukkelsesgrunde. Aarhus Kommune er således forpligtet til at udelukke en ansøger, der er omfattet af følgende frivillige udelukkelsesgrunde, medmindre ansøgeren kan dokumentere sin pålidelighed i henhold til udbudslovens § 138: • Ansøger har tilsidesat gældende forpligtelser inden for det miljøsocialeller arbejdsretlige område, jf. Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1. • Ansøger er erklæret konkurs eller er under insolvenseller likviditetsbehandling, jf. Udbudslovens § 137, stk. 1., nr. 2. • Aarhus Kommune har tilstrækkelige plausible indikationer til at konkludere, at ansøger har indgået en aftale med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning, jf. Udbudslovens § 137, stk. 1., nr. 3. • Aarhus Kommune kan påvise, at ansøger væsentligt har misligholdt en tidligere offentlig kontrakt, jf. Udbudslovens § 137, stk. 1., nr. 4. • Aarhus Kommune kan påvise, at ansøger uretmæssigt har forsøgt at påvirke Aarhus Kommunes beslutningsproces, hvis ansøger har fået fortrolige oplysninger, der kan give dem uretmæssige fordele i forbindelse med udbudsproceduren, eller såfremt ansøger groft uagtsomt har givet vildledende oplysninger, der kan have væsentlig indflydelse på beslutninger, jf. Udbudslovens § 137, stk. 1., nr. 5. Der henvises til afsnit 3.3 Udfyldelse af ESPD og indhentning af dokumentation. Ansøgninger, der ikke indeholder de efterspurgte oplysninger, kan Aarhus Kommune afvise som ukonditionsmæssige. Aarhus Kommune forbeholder sig dog muligheden for at bringe reparationsreglen i § 159, stk. 5, i anvendelse, såfremt visse oplysninger mangler eller ikke er fyldestgørende, forudsat at dette kan ske inden for rammerne af bestemmelsen. Der kan ikke tildeles kontrakt til virksomheder som er omfattet af følgende forhold, som beskrevet i Rådets forordning (EU) nr. 833/2014 om restriktive foranstaltninger på baggrund af Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine, artikel 5k ((indsat ved forordning nr. 2022/576 af 8. april 2022 og ændret ved forordning nr. 2023/427 af 25. februar 2023), hvorefter det er forbudt at tildele offentlige kontrakter til eller med: a) russiske statsborgere, fysiske personer, der er bosiddende i Rusland, eller juridiske personer, enheder eller organer, der er etableret i Rusland b) juridiske personer, enheder eller organer, hvoraf en enhed som omhandlet i nærværende stykkes litra a) direkte eller indirekte ejer over 50 %, eller c) fysiske eller juridiske personer, enheder eller organer, der handler på vegne af eller efter anvisning fra en enhed som omhandlet i nærværende stykkes litra a) eller b), Ligeledes kan der ikke anvendes underleverandører eller støttende enheder, der er omfattet af ovenstående, hvis denne aktørs bidrag udgør mere end 10 % af kontraktværdien. Aarhus Kommune vil, i forbindelse med prækvalifikation, indhente dokumentation for pålidelighed af de oplysninger, der fremgår af ESPD fra de ansøgere, som Aarhus Kommune forventer at prækvalificere. Samtidigt hermed vil Aarhus Kommune jf. Udbudslovens § 151, stk. 2, indhente eventuelle konsortieerklæringer og/eller støtteerklæringer fra anden/andre virksomheder fra virksomheder, man har til hensigt at prækvalificere. De ansøgere, som Aarhus Kommune forventer at prækvalificere, skal fremsende dokumentation for ESPD inden for en passende frist, der meddeles af Aarhus Kommune. I det omfang dokumentationen omfatter en serviceattest, accepteres denne, såfremt den er udstedt maksimalt 6 måneder før ansøgningsfristen. Der gøres opmærksom på, at der kan forventes op til 23 ugers behandlingstid ved udstedelse af serviceattester. Serviceattesten kan kun indeholde oplysning om, hvorvidt virksomheder eller ledelsespersoner er dømt og/eller har vedtaget bødeforlæg for strafbare forhold, hvis de har givet samtykke til, at Erhvervsstyrelsen indhenter straffeattest. Vær derfor opmærksom på, at der aktivt skal gives dette samtykke i forbindelse med rekvirering af serviceattesten. Den straffeattest, som Erhvervsstyrelsen har beføjelser til at indhente (til offentligt brug), dækker dog kun de seneste to år, og ikke de foreskrevne fem år. Derfor skal ledelsespersonerne også på tro og love erklære, at de ikke er dømt og/eller har vedtaget bødeforlæg for forhold, som ikke er indeholdt i den indhentede straffeattest. I praksis kan ansøger indgive både samtykkeerklæring samt tro og loveerklæring ved at anvende den skabelon hertil, som findes på Erhvervsstyrelsens hjemmeside. Såfremt ansøgningen er afgivet fra virksomheder, der er udenlandske og hjemmehørende i EU, indhentes der dokumentation i henhold til ECertis. Hvis ansøgers land ikke har angivet oplysninger om dokumentation i ECertis, anvendes fremgangsmåden i udbudslovens § 153. Såfremt ansøgningen er afgivet fra virksomheder, der er udenlandske og ikke hjemmehørende i EU, anvendes fremgangsmåden i udbudslovens § 153. Ansøger skal være opmærksom på, at hvis dokumenter eller certifikater ikke udstedes af den pågældende medlemsstat eller land eller ikke er dækkende for udelukkelsesgrunden, kan de erstattes af en erklæring under ed. I lande, hvor edsaflæggelse ikke anvendes, kan en erklæring på tro og love accepteres. Den skal opfylde en af følgende betingelser: • Afgivet for en kompetent retslig eller administrativ myndighed • Afgivet for en notar • Afgivet for en kompetent faglig organisation i hjemlandet eller et senere opholdsland Som dokumentation for, at virksomheden og dennes eventuelle underleverandører og støttende enheder ikke er omfattet af Rådets forordning (EU) nr. 833/2014, artikel 5k, litra ac (indsat ved forordning nr. 2022/576 af 8. april 2022 og ændret ved forordning nr. 2023/427 af 25. februar 2023) som beskrevet i afsnit 3.1.1. Udelukkelse pga. russisk ejerskab eller etablering indhentes underskrevet Troog loveerklæring vedrørende russisk etablering og ejerskab, se udbudsbilag 6. Ordregiver kan kræve yderligere dokumentation i form af koncerndiagrammer, ejerskabsfortegnelser mv. Referencelisten fra ESPD’et betragtes som endelig dokumentation. Der vil således ikke blive indhentet yderligere dokumentation for referencerne fra de ansøgere, som Aarhus Kommune forventer at prækvalificere. Aarhus Kommune forbeholder sig ret til at kontakte de oplyste referencer. Med hensyn til dokumentation for økonomisk og finansiel formåen skal følgende fremlægges som endelig dokumentation, når Aarhus Kommune anmoder herom. Ansøgers regnskaber eller uddrag heraf, for det seneste disponible årsregnskab, hvis offentliggørelse af årsregnskaber er lovpligtigt i det land, hvor Ansøger er etableret. Ansøger kan godtgøre sin økonomiske og finansielle formåen ved ethvert andet dokument, som Aarhus Kommune vurderer passende, hvis ansøgeren af en gyldig grund ikke er i stand til at fremlægge de dokumenter, som Aarhus Kommune forlanger. Kravene til dokumentation for pålidelighed af de oplysninger, der er afgivet i ESPD gælder ligeledes konsortiedeltagere samt enheder, hvis formåen ansøger baserer sig på. Dokumentation for oplysningerne afgivet i ESPD samt evt. konsortieog/eller støtteerklæringer kan medsendes ansøgningen. Tilbuddet er bindende for tilbudsgiver i seks måneder fra fristen for modtagelse af tilbud. Vedståelsesfristen består i hele denne periode, uanset at der meddeles beslutning om tildeling af Aftale og aftalen underskrives Aftalen træder i kraft den 01.09.2025 og er uopsigelig for begge parter, indtil der er indkøbt minimum 1800 enheder under Aftalen eller på et hvilket som helst tidspunkt herefter med et varsel på 30 dage, jf. dog afsnit 22 Misligholdelse og afsnit 23 Ophævelse og opsigelse af Aftalen. Aftalen ophører uden varsel, når Aarhus Kommune har indkøbt 2500 enheder, medmindre opsigelsesadgangen efter 1800 indkøbte enheder udnyttes. Leverandøren er forpligtet til at tegne relevant produkt og erhvervsansvarsforsikring og opretholde sådan forsikring i hele aftaleperioden. Forsikringen skal mindst dække indtil 5 mio. danske kr. pr. skade og 5 mio. danske kr. pr. forsikringsår.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Beskrivelse Tilbudsgiver skal ved besvarelse af underkriterium Pris aflevere/beskrive/oplyse følgende: Bilag 2 Tilbudsliste
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 20,00
Kriterium
TypeKvalitet
Beskrivelse Kvalitet som beskrevet i udbudsbetingelserne.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 80,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : Ved et udbud med prækvalifikation efter udbudsloven, forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens afsendelse af underretning om prækvalifikation. Andre klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til klagenævnet inden 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt. Angår klagen overtrædelser af tilbudsloven eller udbudslovens §§ 191 og 192, regnes klagefristen på 45 kalenderdage fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelings beslutningen. Klager over indgåelse af en rammeaftale efter udbudsloven (afsnit II, III og §§ 191 og 192), forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal være indgivet til klagenævnet inden 6 måneder regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. Klager over indgåelse af en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. Klager over en ordregivers beslutning om at videreføre en kontrakt (udbudslovens § 185, stk. 2) skal indgives til klagenævnet inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, at ordregiveren har offentliggjort sin beslutning (udbudslovens § 185, stk. 2, 3. pkt.). Har ordregiveren fulgt proceduren i lov om Klagenævnet for Udbud § 4, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse være indgivet til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Aarhus Kommune
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
6. Resultater
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder Der er ikke udvalgt en vinder, og konkurrencen er afsluttet.
Årsagen til at der ikke udvælges en vinder Alle tilbud, ansøgninger om deltagelse eller projekter blev trukket tilbage eller eller ikke fundet antagelige
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud, der er indgivet ad elektronisk vej
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 1
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Aarhus Kommune
Registreringsnummer 55133018
Postadresse Rådhuspladsen 2
By Aarhus C
Postnummer 8000
Landsdel (NUTS) Østjylland  ( DK042 )
Land Danmark
Enhed René Gervig Hansen
E-mail regeh@aarhus.dk
Telefon +45 89402000
Internetadresse https://www.aarhus.dk
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
8.1.
ORG-0002
Officielt navn ODD FELLOWPLEJEHJEMMET SCT OLAF
Registreringsnummer 27776817
Postadresse Hjulbjergvej 58
By Højbjerg
Postnummer 8270
Landsdel (NUTS) Østjylland  ( DK042 )
Land Danmark
Enhed René Gervig Hansen
E-mail regeh@aarhus.dk
Telefon +45 89402000
Internetadresse https://plejehjemmet-sct-olaf.dk/
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-1000
Officielt navn Comdia ApS
Registreringsnummer 33501404
Postadresse Lindvedvej 73
By Odense S
Postnummer 5260
Landsdel (NUTS) Fyn  ( DK031 )
Land Danmark
E-mail support@comdia.com
Telefon +45 7199 3672
Internetadresse https://www.comdia.com/
Denne organisations roller
TED eSender
8.1.
ORG-1001
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Nævnenes Hus, Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland  ( DK041 )
Land Danmark
Telefon +45 7240 5600
Internetadresse http://www.klfu.dk
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-1002
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 4171 5000
Internetadresse https://www.kfst.dk/
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID bee3738e-45f2-4ce6-bff4-31bf2be03010   -   01
Formulartype Resultater
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 23/09/2025   13:53:45 (UTC+2) østeuropæisk tid, centraleuropæisk sommertid
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 624019-2025
EUT-S-nummer 183/2025
Offentliggørelsesdato 24/09/2025
BREAKING
{{ article.headline }}
0.046