23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Electronic Supply

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
25.09.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen

Udbud af kontrakt vedr. Digital læringsplatform og E-læringskursus


Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen

626649-2025 - Resultater
Danmark – Forretningstjenesteydelser: forskrifter, markedsføring, rådgivning, rekruttering, trykning og sikkerhed – Udbud af kontrakt vedr. Digital læringsplatform og E-læringskursus
OJ S 184/2025 25/09/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
E-mail paj@kfst.dk
Køberens retlige status Central regeringsmyndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Udbud af kontrakt vedr. Digital læringsplatform og E-læringskursus
Beskrivelse Naturskaderådet er et uafhængigt råd. Det er nedsat i henhold til lov om visse naturskader. Rådet afgør, om der har været stormflod, oversvømmelse fra vandløb og søer, tørke og stormfald. Naturskaderådet fører også tilsyn med og behandler klager over forsikringsselskabernes behandling af stormflodssager, sager om oversvømmelse fra vandløb og søer og tørkesager. Den daglige administration varetages med bistand fra Naturskaderådets sekretariatet, der er en del af Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen. Den udbudte kontrakt omfatter udvikling af et E-læringskursus og levering og drift af en Digital læringsplatform, hvorpå E-læringskurset stilles til rådighed. E-læringskurset og den understøttende Digitale læringsplatform skal anvendes til Naturskaderåets sekretariats undervisning af fagprofessionelle hos landets forsikringsselskaber. Kontraktens ydelser er nærmere beskrevet i udbudsmaterialets Bilag 3 – Kravspecifikation til E-læringskursus og Bilag 4 – Kravspecifikation til Digital læringsplatform.
Identifikator for proceduren c3dfc412-cbd8-485b-811a-83b576a56f11
Tidligere bekendtgørelse 7d1ece91-c5cd-44a7-a7f8-2ce8a3bb8a5d-01
Intern ID 2025/9
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  79000000   Forretningstjenesteydelser: forskrifter, markedsføring, rådgivning, rekruttering, trykning og sikkerhed
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  48000000   Programpakker og informationssystemer, 48931000   Programpakke til uddannelsesformål, 72000000   It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support, 79550000   Maskinskrivning, tekstbehandling og desktop publishing, 80420000   E-læringstjenester
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35    
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
Yderligere oplysninger Ordregiver kan kræve at møder, som afholdes i løbet af kontraktperioden, skal afholdes på ordregivers adresse. Leverandøren kan udføre øvrige dele af opgaven hvor som helst, under overholdelse af kontraktens bestemmelser om lokationskrav om persondata.
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 2 200 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger Den udbudte kontrakt er ikke opdelt i delkontrakter, jf. udbudslovens § 49, stk. 2, da en opdeling vurderes at være uhensigtsmæssig, da udvikleren af E-læringskurset har behov for tæt samspil med leverandøren af den Digitale læringsplatform. Tilbudsgiver skal udfylde og aflevere ESPD’et som et foreløbigt bevis for udbudslovens § 148, stk. 1, nr. 1-3 nævnte forhold. Inden beslutning om tildeling af kontrakten skal dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD'et, fremlægges, jf. udbudslovens §§ 151 og 152. Ordregiver skal endvidere udelukke økonomiske aktører, som er omfattet af EU’s sanktioner i henhold til EU-forordning nr. 833/2014 med senere ændringer, artikel 5k.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel Udbud af kontrakt vedr. Digital læringsplatform og E-læringskursus
Beskrivelse Naturskaderådet er et uafhængigt råd. Det er nedsat i henhold til lov om visse naturskader. Rådet afgør, om der har været stormflod, oversvømmelse fra vandløb og søer, tørke og stormfald. Naturskaderådet fører også tilsyn med og behandler klager over forsikringsselskabernes behandling af stormflodssager, sager om oversvømmelse fra vandløb og søer og tørkesager. Den daglige administration varetages med bistand fra Naturskaderådets sekretariatet, der er en del af Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen. Den udbudte kontrakt omfatter udvikling af et E-læringskursus og levering og drift af en Digital læringsplatform, hvorpå E-læringskurset stilles til rådighed. E-læringskurset og den understøttende Digitale læringsplatform skal anvendes til Naturskaderåets sekretariats undervisning af fagprofessionelle hos landets forsikringsselskaber. Kontraktens ydelser er nærmere beskrevet i udbudsmaterialets Bilag 3 – Kravspecifikation til E-læringskursus og Bilag 4 – Kravspecifikation til Digital læringsplatform.
Intern ID 2025/9
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  79000000   Forretningstjenesteydelser: forskrifter, markedsføring, rådgivning, rekruttering, trykning og sikkerhed
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  48000000   Programpakker og informationssystemer, 48931000   Programpakke til uddannelsesformål, 72000000   It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support, 79550000   Maskinskrivning, tekstbehandling og desktop publishing, 80420000   E-læringstjenester
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35    
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
Yderligere oplysninger Ordregiver kan kræve at møder, som afholdes i løbet af kontraktperioden, skal afholdes på ordregivers adresse. Leverandøren kan udføre øvrige dele af opgaven hvor som helst, under overholdelse af kontraktens bestemmelser om lokationskrav om persondata.
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 48   Måneder
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 2 200 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Yderligere oplysninger Den udbudte kontrakt er ikke opdelt i delkontrakter, jf. udbudslovens § 49, stk. 2, da en opdeling vurderes at være uhensigtsmæssig, da udvikleren af E-læringskurset har behov for tæt samspil med leverandøren af den Digitale læringsplatform. Tilbudsgiver skal udfylde og aflevere ESPD’et som et foreløbigt bevis for udbudslovens § 148, stk. 1, nr. 1-3 nævnte forhold. Inden beslutning om tildeling af kontrakten skal dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD'et, fremlægges, jf. udbudslovens §§ 151 og 152. Ordregiver skal endvidere udelukke økonomiske aktører, som er omfattet af EU’s sanktioner i henhold til EU-forordning nr. 833/2014 med senere ændringer, artikel 5k.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Udvikling af E-læringskursus
Beskrivelse Der evalueres på tilbudsgivers beskrivelse af, hvilken metode og tilgang, som tilbudsgiver vil anvende til udviklingen af E-læringskurset, samt tilbudsgivers beskrivelse af, hvordan de foreslår at E-læringskurset designes og formidles, således det bedst muligt understøtter kursets faglige indhold, samt fastholder Kursistens interesse.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 30,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Digital læringsplatform
Beskrivelse Der evalueres på tilbudsgivers beskrivelse af hvordan den systemtekniske løsning er med til at understøtte kravet om brugervenlighed.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 25,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Tids- og milepælsplan
Beskrivelse Der evalueres på om tilbudsgivers tids- og milepælsplan er fyldestgørende og robust og på begrundelsen for planens realisme i forhold til overholdelse af de fastsatte aktiviteter.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 10,00
Kriterium
TypePris
Navn Pris
Beskrivelse Den kvalitetstekniske pris.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 35,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer, gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II, som ikke er omfattet af lovens stk. 1, skal, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort; 2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen; 3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4; 4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. Har en ordregiver fulgt proceduren i lovens § 4, for at sikre, at en kontrakt ikke erklæres for uden virkning, jf. lovens § 7, stk. 3, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren, jf. lovens § 6, stk. 4, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på naevneneshus.dk.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse 1 749 909,00   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn Storyboard ApS
Tilbud
Tilbud – Identifikator Storyboard ApS Tilbud
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Værdien af tilbuddet 1 749 909,00   DKK
Tilbuddet blev rangordnet nej
Koncessionsværdi
Tilbuddet er et alternativt tilbud nej
Underentreprise Endnu ikke kendte
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten Kontrakt vedr. digital læringsplatform og e-læringskursus
Dato for indgåelse af kontrakten 19/09/2025
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 4
Type modtagne indgivelser Tilbud fra mikrovirksomheder samt små eller mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 4
Type modtagne indgivelser Tilbud, der er indgivet ad elektronisk vej
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 4
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Patrick Jensen
E-mail paj@kfst.dk
Telefon +45 41715245
Internetadresse https://kfst.dk/
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland  ( DK041 )
Land Danmark
Enhed Klagenævnet for Udbud
Telefon +45 72405600
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer DK10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) https://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Storyboard ApS
Den økonomiske operatørs størrelse Mikrovirksomhed, lille eller mellemstor virksomhed
Organisationen er en fysisk person
Registreringsnummer 43245155
Postadresse Ragnagade 7 2 th
By København Ø
Postnummer 2100
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
E-mail info@storyboard.dk
Telefon +45 30 74 31 38
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
8.1.
ORG-0005
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo  ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID c7408932-dbf8-4a0d-90cf-346e8c5fbdb1   -   01
Formulartype Resultater
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 24/09/2025   06:57:08 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 24/09/2025   06:57:35 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 626649-2025
EUT-S-nummer 184/2025
Offentliggørelsesdato 25/09/2025
BREAKING
{{ article.headline }}
0.047