Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Rigspolitiet
Opdateringer
IV.2.2)
I stedet for:
Dato: 27-07-2017
Time: 12:00
Læses:
Dato: 07-08-2017
Time: 12:00
IV.2.7)
I stedet for:
Dato: 27-07-2017
Time: 12:00
Læses:
Dato: 07-08-2017
Time: 12:00
IV.2.2)
Placering af det tekst, der skal ændres:Dato:
I stedet for:
Dato: 07-08-2017
Time: 12:00
Læses:
Dato: 21-08-2017
Time: 12:00
IV.2.7)
Placering af det tekst, der skal ændres:Dato:
I stedet for:
Dato: 07-08-2017
Time: 12:00
Læses:
Dato: 21-08-2017
Time: 12:00
Offentligt udbud af konsulentydelser til support, vedligehold og udvikling af Politiets SAP system (POLPAI)
Rigspolitiet
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
17143611
Polititorvet 14
København V
1780
Danmark
Kontaktperson: Josephine Maria Utzon-Rødbro
Telefon: +45 41373881
E-mail: jut001@politi.dk
NUTS-kode: DK012
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://permalink.mercell.com/70380648.aspx
Østre Stationsvej 33, Vestfløjen
Odense C
5000
Danmark
E-mail: support.dk@mercell.com
NUTS-kode: DK012
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://permalink.mercell.com/70380648.aspx
Del II: Genstand
Offentligt udbud af konsulentydelser til support, vedligehold og udvikling af Politiets SAP system (POLPAI).
Rigspolitiet udbyder hermed rammeaftale om levering af konsulentydelser til support, vedligehold og udvikling af Politiets SAP system (POLPAI) med tilhørende integrationer til 3. parts applikationer.
De efterspurgte ydelser til Politiets SAP system (POLPAI) vil være indenfor:
— -Support (incidents og servicerequests),
— -Vedligehold (Request for Change — RFC) og
— -Udvikling (Projekter).
Udbuddet er opdelt i 2 delaftaler, henholdsvis delaftale 1: HR og Platform og delaftale 2: Logistik.
Delaftale 1: HR og Platform
Delaftale 1 består af 2 forretningsområder, HR og Platform.
Forretningsområdet HR vedrører således Support-, Vedligeholdelses- og Udviklingsopgaver relateret til følgende SAP HCM områder/moduler:
CATS, OM, PA, PT, LSO, Kompetence-styring, PD(MUS/LUS), E-rekruttering, SAP CO, SAP Record/Case Management og tilhørende portal funktioner,POLPAI/SLS (Politiets og Anklagemyndighedens lønløsning), SLS Løntjek (Politiets og Anklagemyndighedens lønkontrol), SLS FRAV (Politiets og Anklagemyndighedens fraværsoplysninger til Staten), NemRefusion (Politiets og Anklagemyndighedens refusionsløsning) og POLVAGT (Politiets tjenesteplanlægningsløsning) add on til POLPAI.
Forretningsområdet Platform består af Support, Vedligehold og Udvikling indenfor følgende områder/moduler:
SAP ECC 6.0 EHP 7.0, SAP Netviewer 7.4, SAP Solution Manager, Autorisationer/Roller,Transporter,Governance, SAP Portal/Java/ABAP, ESS/MSS, Webdynpro, Adobe Interactive Forms,
SAP BW/BI/BO og
SAP API.
Ordregiver har option på at forlænge rammeaftalen en (1) gang med et (1) år regnet fra det gældende ophørstidspunkt.
Delaftale 2: Logistik.
Ordregiver anvender SAP logistikmoduler til understøttelse af materielstyring (våben, udstyr, forplejning mv.), service af udstyr (våben) og bilbookning af puljebiler.
Det forventes, at håndtering af uniformer og håndtering af alle køretøjer (service, reparationer, brændstofregnskab mv.) vil blive inkluderet i løbet af 2018 og 2019.
Der anvendes følgende SAP moduler:
MM/IM,
SAP Record/Case Management,
PM og
PAM — Pool Asset Manegement, Booking af køretøjer.
Herudover må der forventes at være opgaver relateret til den anvendte brugergrænseflade baseret på SAP Portal løsningen, WEB Dynpro forms, rapporter og infosets (Querrys).
Ordregiver har option på at forlænge rammeaftalen en (1) gang med et (1) år regnet fra det gældende ophørstidspunkt.
Ordregiver har option på at forlænge rammeaftalen en (1) gang med et (1) år regnet fra det gældende ophørstidspunkt.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
I »B: Økonomiske og finansiel formåen« i ESPD skal tilbudsgiver oplyse, om tilbudsgiver lever op til kravene til økonomisk og finansiel formåen i medfør af udbudsloven § 140, stk. 1, nr. 2.
Tilbudsgiver skal udfylde følgende:
— Feltet »Samlet årsomsætning« skal udfyldes for de seneste tre (3) disponible regnskabsår. Tallene angives i DKK. Såfremt tallene ikke foreligger for hele perioden, udfyldes feltet »Etablering af virksomhed« .
— I feltet »Erhvervsansvarsforsikring« angives oplysninger om erhvervsansvarsforsikring. Beløb angives i danske kroner.
Er betaling modtaget i anden valuta end DKK, bedes tilbudsgiver omregne denne til DKK til en kurs, der svarer til den dagskurs, der var gældende på leveringsdatoen for hver enkelt leverance (benyt evt. dette link: http://nationalbanken.statistikbank.dk/909).
Mindstekrav til økonomisk og finansiel formåen
Som mindstekrav kræves af tilbudsgiver:
Delaftale 1 (HR og Platform):
— Samlet årsomsætning: Som mindstekrav kræves en samlet årlig omsætning på mindst 50 000 000 DKK i hvert af de seneste tre (3) disponible regnskabsår for det selskab (cvr nr. eller tilsvarende), der byder ind.
— Erhvervsansvarsforsikring: Dækningssummen ifølge erhvervsansvarsforsikringen skal udgøre mindst 5 000 000 DKK pr. hændelse.
Delaftale 2 (Logistik):
— Samlet årsomsætning: Som mindstekrav kræves en samlet årlig omsætning på mindst 25 000 000 DKK i hvert af de seneste tre (3) disponible regnskabsår for det selskab (cvr nr. eller tilsvarende), der byder ind.
— Erhvervsansvarsforsikring: Dækningssummen ifølge erhvervsansvarsforsikringen skal udgøre mindst 5 000 000 DKK pr. hændelse.
I »C: Teknisk og faglig formåen« i ESPD skal tilbudsgiver oplyse om denne har tilstrækkelig erfaring fra tidligere gennemførte udbud inden for samme område.
Tilbudsgiver skal udfylde følgende:
— Tilbudsgiver skal for hver delaftale, der afgives tilbud på angive de tre (3) betydeligste leverancer pr. forretningsområde, der er udført inden for de seneste tre (3) år med relevans for den udbudte opgave. Der må maksimalt angives 5 (referencer). Hver reference bedes indeholde en kort beskrivelse af den udførte leverance. Beskrivelsen af leverancen bør indeholde en klar beskrivelse af, hvilke af de under udbudsbekendtgørelsens pkt. II.1.4) og II.2.4), anførte ydelser leverancen vedrørte, samt tilbudsgivers rolle i udførelsen af leverancen. Endvidere bedes referencen indeholde angivelse af beløb og tidspunkter for levering samt den offentlige eller private modtager, jf. mere herom i afsnit 6.1.4.1.
Er betaling modtaget i anden valuta end DKK, bedes tilbudsgiver omregne denne til DKK til en kurs, der svarer til den dagskurs, der var gældende på leveringsdatoen for hver enkelt leverance (benyt evt. dette link: http://nationalbanken.statistikbank.dk/909).
Mindstekrav til teknisk og faglig formåen:
Delaftale 1 (HR og Platform):
Der skal angives tre (3) referencer pr. forretningsområde, dvs. henholdsvis: tre (3) referencer for HR og tre (3) referencer for Platform, således samlet seks (6) referencer.
Anføres der flere end tre (3) referencer pr. forretningsområde, vil der udelukkende blive lagt vægt på tre (3) referencer.
Delaftale 2 (Logistisk):
Der skal angives tre (3) referencer pr. forretningsområde, således tre (3) referencer for Logistik.
Anføres der flere end tre (3) referencer, vil der udelukkende blive lagt vægt på tre (3) referencer.
Der gøres opmærksom på, at størstedelen af ydelserne under den udbudte rammeaftale af support, vedligehold og udvikling af Politiets SAP System
(POLPAI) skal udføres on-site hos Ordregiver. Leverandøren skal efterleve Kundens til enhver tid gældende retningslinjer for informationssikkerhed, samt tiltræde Ordregivers standardfortrolighedsaftale. I delaftalerne er hensynet til samfundsansvar, som formuleret i de konventioner, der ligger til grund for principperne i FN's Global Compact, og som formuleret i OECD's retningslinjer for Multinationale virksomheder, inddraget i relevant omfang. Der er desuden stillet kontraktmæssige krav i henhold til ILO-konvention 94 om arbejdsklausuler i offentlige kontrakter og cirkulære nr. 9471 af 30.6.2014.
Delaftalerne stiller krav om overholdelse af persondatalovgivningen.
Delaftalerne indeholder krav om, at relevante medarbejdere, der varetager opgaver i forbindelse med opfyldelsen af delaftalerne, skal kunne sikkerhedsgodkendes.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Som en del af tilbudsfasen vil det være muligt for tilbudsgiverne at gennemgå dokumentationen til tilbudsgivers orientering, hvor der under overvågning af ordregiverens medarbejdere gives adgang til Systemet inklusive SAP Solution Manager.
Denne adgang forventes at ville blive stillet til rådighed på ordregivers adresse i perioden henholdsvis den 22.-24.5.2017 og 29.-31.5.2017. Adgangen vil have en maksimal varighed af fire (4) timer. Der vil blive udsendt invitationer via Mercell.
Det vil være muligt for tilbudsgiver at deltage med op til to (2) medarbejdere.
Det er en forudsætning for adgang til datarum/gennemgang af dokumentation, at tilbudsgiver har udfyldt og underskrevet appendiks 2 — Fortrolighedserklæring, jf. afsnit 7.1.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Fax: +45 33307799
Internetadresse:http://www.klfu.dk
I henhold til lbk nr. 593 af 2.6.2016 om håndhævelse af udbuds reglerne
m.v. gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage
regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem
der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for
beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har
indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den
dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden,
jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige
angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Fax: +45 41715100
Internetadresse:http://www.kfst.dk