23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Electronic Supply

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
03.10.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Herning Kommune

Vask og leje af arbejdsbeklædning til Herning Kommune


Herning Kommune

647775-2025 - Konkurrencevilkår
Danmark – Vask og rensning – Vask og leje af arbejdsbeklædning til Herning Kommune
OJ S 190/2025 03/10/2025
Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Herning Kommune
Køberens retlige status Regional myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Vask og leje af arbejdsbeklædning til Herning Kommune
Beskrivelse Kontrakten der udbydes, omhandler en vaske- og lejeløsning af arbejdsbeklædning til Ordregiver. Dette indebærer at vindende Tilbudsgiver blandt andet indkøber, tilpasser, vasker, vedligeholder, udskifter og varetager samtlige opgaver i forhold til logistik og administration i forbindelse med kontrakten. Dette indebærer også at der til enhver tid er tilstrækkeligt beklædning tilknyttet aftalen og at dette leveres til rette tid og sted. Al beklædning skal i forbindelse med idriftsættelse af kontrakten være leveret og klar til anvendelse, for nærmere beskrivelse af arbejdsbeklædningen samt kravene til vask henvises der til: Bilag 1 – Tilbudsliste Bilag 2 – Kravspecifikation Kontrakt Kontrakten er forpligtende for afdelingen, Sundhed & Ældre, i Herning Kommune. Kontrakten er ikke forpligtende for Herning Kommunes øvrige afdelinger.
Identifikator for proceduren 713cb547-df1a-4c49-8932-d65380e28a0f
Intern ID b1392e72-fb39-4ab7-b05d-a59c8e0bc8f0
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  98310000   Vask og rensning
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Vestjylland   ( DK041 )
Land Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 33 000 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
2.1.6.
Udelukkelsesgrunde
Kilder til grundlag for udelukkelse Fælles europæisk udbudsdokument (ESPD)
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel Vask og leje af arbejdsbeklædning til Herning Kommune
Beskrivelse Kontrakten der udbydes, omhandler en vaske- og lejeløsning af arbejdsbeklædning til Ordregiver. Dette indebærer at vindende Tilbudsgiver blandt andet indkøber, tilpasser, vasker, vedligeholder, udskifter og varetager samtlige opgaver i forhold til logistik og administration i forbindelse med kontrakten. Dette indebærer også at der til enhver tid er tilstrækkeligt beklædning tilknyttet aftalen og at dette leveres til rette tid og sted. Al beklædning skal i forbindelse med idriftsættelse af kontrakten være leveret og klar til anvendelse, for nærmere beskrivelse af arbejdsbeklædningen samt kravene til vask henvises der til: Bilag 1 – Tilbudsliste Bilag 2 – Kravspecifikation Kontrakt Kontrakten er forpligtende for afdelingen, Sundhed & Ældre, i Herning Kommune. Kontrakten er ikke forpligtende for Herning Kommunes øvrige afdelinger.
Intern ID 9785811d-ff1c-4427-b471-c1ce11acda6c
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  98310000   Vask og rensning
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Vestjylland  ( DK041 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 01/04/2026
Varigheds slutdato 31/08/2032
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 1
Yderligere oplysninger om fornyelser Kontrakten kan forlænges 1 x 12 måneder.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 33 000 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Dette udbud er også egnet for små og mellemstore virksomheder (SMV'er)ja
5.1.7.
Strategiske udbud
Formålet med strategiske udbud Reduktion af miljømæssige indvirkninger
Beskrivelse Samtlige tilbudte beklædningsdele skal være mærket med eller opfylde kriterierne til mindst ét af nedenstående mærker: • Global Organic Textile Standard • EU Blomsten • Oeko Tex 100 Standard Vaskeriet, der håndterer beklædning til Ordregiver, skal desuden være Svanemærket eller opfylde kriterierne for Svanemærket.
Tilgang til reduktion af miljøpåvirkninger Andet
Grønne udbudskriterier Andre kriterier for grønne offentlige udbud
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kilder til udvælgelseskriterier Fælles europæisk udbudsdokument (ESPD) Udbudsdokument
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Pris
Beskrivelse Underkriteriet pris vurderes på baggrund af priserne, som er angivet af Tilbudsgiver i bilag 2 – Tilbudsliste.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 40,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Service og samarbejde
Beskrivelse Beskrivelse af service og samarbejde
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 30,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Implementeringsplan/forløb
Beskrivelse Beskrivelse af implementeringsplan/forløb
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 25,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Ressourcestyring og IT-løsning
Beskrivelse Beskrivelse af ressource styring og IT-løsning
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 5,00
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Frist for anmodning om yderligere oplysninger 05/11/2025   22:55:00 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
Elektronisk indgivelse Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Elektronisk katalog Påkrævet
Alternative tilbud Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud 12/11/2025   11:00:00 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Vedståelsesfrist for tilbuddet 6   Måneder
Oplysninger om offentlig iværksættelse
Åbningsdato 12/11/2025   11:00:00 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Betingelser for kontraktens udførelse
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling ja
Der vil blive anvendt elektronisk betaling ja
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Herning Kommune
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline Herning Kommune
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse Herning Kommune
Organisation, der behandler tilbud Herning Kommune
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Herning Kommune
Registreringsnummer 29 18 99 19
Postadresse Torvet 5
By Herning
Postnummer 7400
Landsdel (NUTS) Vestjylland  ( DK041 )
Land Danmark
Enhed Line Ellehave-Sørensen
Telefon 96282345
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse
Organisation, der behandler tilbud
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland  ( DK041 )
Land Danmark
Enhed Klagenævnet for Udbud
Telefon +45 72405600
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) https://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo  ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID f404ea6c-5564-4d97-a9ac-8c21aae744bf   -   01
Formulartype Konkurrencevilkår
Bekendtgørelsestype Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 16
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 02/10/2025   11:06:08 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 02/10/2025   11:24:34 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 647775-2025
EUT-S-nummer 190/2025
Offentliggørelsesdato 03/10/2025
BREAKING
{{ article.headline }}
0.062|