1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Energinet Eltransmission A/S
Den ordregivende enheds aktiviteter
:
Elektricitetsrelaterede aktiviteter
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Indkøb af komplette glasisolatorer til ETP2 - 400 kV JARD-KAS
Beskrivelse
:
Ordregiver ønsker at anskaffe komplette glasisolatorer jf. ydelsesbeskrivelsen dok. 25/08651-13. For yderligere detaljer vedrørende anskaffelsen henvises til de tilhørende bilag. Kontraktens værdi forventes at udgøre DKK 7.000.000. For yderligere detaljer vedrørende anskaffelsen henvises til de tilhørende bilag
Identifikator for proceduren
:
85e87b4f-eecc-45a2-827f-32dc02c1c28a
Tidligere bekendtgørelse
:
eaca9f15-6771-4eaf-b240-3ff2f6506ce0-01
Intern ID
:
25/08651
Udbudsprocedure
:
Udbud med forhandling/indkaldelse af tilbud med forudgående offentliggørelse
Proceduren er en hasteprocedure
:
nej
Hovedpunkterne i proceduren
:
Offentligt udbud. Tilbudsgiver skal vedstå sit tilbud i 6 måneder fra den anførte tilbudsfrist.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Varer
Primær klassifikation
(
cpv
):
44111511
Elektriske isolatorer
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
31320000
Stærkstrømskabler
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse
:
Kassøvej 22
By
:
Rødekro
Postnummer
:
6230
Landsdel (NUTS)
:
Sydjylland
(
DK032
)
Land
:
Danmark
Yderligere oplysninger
:
Station Kassø
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
7 000 000,00
DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Indkaldelse af tilbud er afsluttet
Yderligere oplysninger
:
Det bemærkes, at der er tale om et offentligt udbud. Ved ønske om at deltage i denne udbudsproces, skal det tilhørende ESPD udfyldes. ESPD’et til denne udbudsproces kan findes i EU-Supply. ESPD’et skal udfyldes i EU-Supply, hvorefter det afleveres via ”Min besvarelse”. Vejledning til udfyldelse af ESPD kan findes på Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens hjemmeside, www.kfst.dk (Ordregiver tager ikke ansvaret for indholdet af vejledningen). Bemærk venligst følgende: - En tilbudsgiver, der deltager alene, men baserer sig på en eller flere andre enheders kapacitet (f.eks. et moderselskab eller søsterselskab eller en underleverandør), skal sikre, at der til tilbuddet vedlægges, såvel tilbudsgivers eget ESPD, samt et separat ESPD for hver af de enheder, som denne ønsker at basere sig på med en udfyldt del II: ”Oplysninger om den økonomiske aktør” og del III: ”Udelukkelsesgrunde” samt relevant information vedrørende del IV: ”Udvælgelseskriterier”. Det vedlagte ESPD fra disse andre enheder bør være behørigt udfyldt og underskrevet. Herudover skal der i forbindelse med fremlæggelse af endelig dokumentation yderligere vedlægges dokumentation for disse enheders/underleverandørers forpligtelse i så henseende i form af støtteerklæring. - Når grupper af økonomiske aktører, herunder midlertidige sammenslutninger, afgiver tilbud i forening, skal der for hver af de deltagende økonomiske aktører udfyldes et fuldt ESPD særskilt med de krævede oplysninger. Herudover skal der i forbindelse med den endelige dokumentation yderligere vedlægges Konsortieerklæring, hvormed parterne erklærer at udgøre et konsortium eller anden form for sammenslutning, som hæfter solidarisk, ubetinget og direkte for opfyldelse af den udbudte opgave.
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/25/EU
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0000
Titel
:
Indkøb af komplette glasisolatorer til ETP2 - 400 kV JARD-KAS
Beskrivelse
:
Ordregiver ønsker at anskaffe komplette glasisolatorer jf. ydelsesbeskrivelsen dok. 25/08651-13. For yderligere detaljer vedrørende anskaffelsen henvises til de tilhørende bilag. Kontraktens værdi forventes at udgøre DKK 7.000.000. For yderligere detaljer vedrørende anskaffelsen henvises til de tilhørende bilag
Intern ID
:
25/08651
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Varer
Primær klassifikation
(
cpv
):
44111511
Elektriske isolatorer
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
31320000
Stærkstrømskabler
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse
:
Kassøvej 22
By
:
Rødekro
Postnummer
:
6230
Landsdel (NUTS)
:
Sydjylland
(
DK032
)
Land
:
Danmark
Yderligere oplysninger
:
Station Kassø
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato
:
01/09/2025
Varigheds slutdato
:
30/09/2026
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser
:
0
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
7 000 000,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
Yderligere oplysninger
:
Det bemærkes, at der er tale om et offentligt udbud. Ved ønske om at deltage i denne udbudsproces, skal det tilhørende ESPD udfyldes. ESPD’et til denne udbudsproces kan findes i EU-Supply. ESPD’et skal udfyldes i EU-Supply, hvorefter det afleveres via ”Min besvarelse”. Vejledning til udfyldelse af ESPD kan findes på Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens hjemmeside, www.kfst.dk (Ordregiver tager ikke ansvaret for indholdet af vejledningen). Bemærk venligst følgende: - En tilbudsgiver, der deltager alene, men baserer sig på en eller flere andre enheders kapacitet (f.eks. et moderselskab eller søsterselskab eller en underleverandør), skal sikre, at der til tilbuddet vedlægges, såvel tilbudsgivers eget ESPD, samt et separat ESPD for hver af de enheder, som denne ønsker at basere sig på med en udfyldt del II: ”Oplysninger om den økonomiske aktør” og del III: ”Udelukkelsesgrunde” samt relevant information vedrørende del IV: ”Udvælgelseskriterier”. Det vedlagte ESPD fra disse andre enheder bør være behørigt udfyldt og underskrevet. Herudover skal der i forbindelse med fremlæggelse af endelig dokumentation yderligere vedlægges dokumentation for disse enheders/underleverandørers forpligtelse i så henseende i form af støtteerklæring. - Når grupper af økonomiske aktører, herunder midlertidige sammenslutninger, afgiver tilbud i forening, skal der for hver af de deltagende økonomiske aktører udfyldes et fuldt ESPD særskilt med de krævede oplysninger. Herudover skal der i forbindelse med den endelige dokumentation yderligere vedlægges Konsortieerklæring, hvormed parterne erklærer at udgøre et konsortium eller anden form for sammenslutning, som hæfter solidarisk, ubetinget og direkte for opfyldelse af den udbudte opgave.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium:
Type:
Pris
Navn
:
Pris
Beskrivelse
:
Priser skal indføres i den vedlagte Tilbudsliste som foreskrevet. Priserne skal afgives ekskl. moms, men inkl. alle øvrige omkost-ninger forbundet med anskaffelsen. Priser skal afgives i DKK.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
100,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister
:
En klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være modtaget i Klagenævnet for Udbud inden 20 dage fra dagen efter ordregi-verens underretning om, hvem der er blevet prækvalificeret. Andre klager skal være modtaget i Klagenævnet for Udbud: 1. Inden 45 dage fra dagen efter, at ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregive-ren har indgået kontrakt, 2. Inden 30 dage fra dagen efter, at ordregiver har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, eller 3. Inden 6 måneder fra dagen efter, at ordregiver har underrettet tilbudsgiverne om, hvem ordregiveren vil indgå kontrakt med, hvis der er tale om en rammeaftale.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
Energinet Eltransmission A/S
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
:
Energinet Eltransmission A/S
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
:
Energinet Eltransmission A/S
Organisation, der udfører betalingen
:
Energinet Eltransmission A/S
Organisation, der underskriver kontrakten
:
Energinet Eltransmission A/S
6.
Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse
:
4 202 002,00
DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
Allied Insulators
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
399073 - 25/08651 - Indkøb af komplette glasisolatorer til ETP2 - 400 kV JARD-KAS
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0000
Værdien af tilbuddet
:
4 202 002,00
DKK
Tilbuddet blev rangordnet
:
nej
Koncessionsværdi:
Tilbuddet er et alternativt tilbud
:
nej
Underentreprise
:
Nej
Kontraktoplysninger:
Identifikator for kontrakten
:
399073 - 25/08651 - Indkøb af komplette glasisolatorer til ETP2 - 400 kV JARD-KAS
Dato for indgåelse af kontrakten
:
15/09/2025
Organisation, der underskriver kontrakten
:
Energinet Eltransmission A/S
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
2
Udvalg af tilbud
:
Værdien af det antagelige tilbud med den laveste værdi
:
4 202 002,00
DKK
Værdien af det antagelige tilbud med den højeste værdi
:
5 719 798,00
DKK
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Energinet Eltransmission A/S
Registreringsnummer
:
39314878
Postadresse
:
Tonne Kjærsvej 65
By
:
Fredericia
Postnummer
:
7000
Landsdel (NUTS)
:
Sydjylland
(
DK032
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Indkøbsafdelingen - A
Telefon
:
+45 70102244
Denne organisations roller
:
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation, der underskriver kontrakten
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
Organisation, der udfører betalingen
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Nævnenes Hus, Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Østjylland
(
DK042
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 72405708
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsen Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 41715000
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
Allied Insulators
Den økonomiske operatørs størrelse
:
Mikrovirksomhed, lille eller mellemstor virksomhed
Registreringsnummer
:
994285761
Postadresse
:
Unit 5 Scotia Business Park, Fitzgerald Way
By
:
Stoke-on-Trent
Postnummer
:
ST6 4HN
Land
:
Det Forenede Kongerige
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter
:
LOT-0000
8.1.
ORG-0005
Officielt navn
:
Mercell Holding ASA
Registreringsnummer
:
980921565
Postadresse
:
Askekroken 11
By
:
Oslo
Postnummer
:
0277
Landsdel (NUTS)
:
Oslo
(
NO081
)
Land
:
Norge
Enhed
:
eSender
Telefon
:
+47 21018800
Fax
:
+47 21018801
Denne organisations roller
:
TED eSender
Bekendtgørelsens ID
:
a481f16c-4a6e-4acd-addb-0e7a785e0807
-
01
Formulartype
:
Resultater
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype
:
30
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
03/10/2025
08:27:30 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender)
:
03/10/2025
09:01:33 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
Bekendtgørelsesnummer
:
651085-2025
EUT-S-nummer
:
191/2025
Offentliggørelsesdato
:
06/10/2025