1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Frederiksberg Kommune
Køberens retlige status
:
Regional myndighed
Køberen er en ordregivende enhed
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Generelle offentlige tjenesteydelser
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Udbud af ladestandere (Udbud 2025)
Beskrivelse
:
Dette udbud vedrører 10 koncessionskontrakter (delaftaler) om etablering og drift af ladestandere for Frederiksberg Kommune. Ladestanderne skal kunne levere en udgangseffekt på henholdsvis 22 kW (delaftale 1-8) og min. 50 kW (delaftale 9-10) – begge typer skal kunne håndtere loadsharing. I Frederiksberg Kommune er der allerede etableret ladeinfrastruktur, som sikrer en bred geografisk dækning. Behovet for yderligere ladeinfrastruktur stiger imidlertid løbende i takt med, at andelen af elbiler stiger, ligesom ladeinfrastrukturen skal udvides, for at komme i mål med de politiske målsætninger. Hovedparten af den eksisterende ladeinfrastruktur er etableret med en femårig tilladelse med hjemmel i vej-lovens §80 før AFI-loven. Efterhånden som disse udløber konkurrenceudsættes de i overensstemmelse med AFI-loven og nærværende udbud er blandt andet udtryk for dette. Desuden udbydes også 39 nye lokaliteter, hvor der ikke er ladestandere i dag. Ud af de 39 nye lokaliteter, skal der etableres hurtigladere (min 50 kW) på 4 af disse lokationer. Oversigt over lokaliteterne, herunder information om, hvorvidt der er tale om eksisterende eller ny lokalitet, fremgår af udbudsmaterialet. Tilbudsgiver kan vælge at give tilbud på en, flere eller alle delaftaler. Tilbudsgiver skal, hvis der afgives tilbud på flere delaftaler, angive prioritetsrækkefølge i tilbudslisten. Alene tilbud, der opnår en pointscore på minimum 5 for ”Design/æstetik”, vil kunne få tildelt kontrakt. Det indebærer, at tilbud, der ikke lever op til dette krav, vil udgå fra evalueringen og bliver således ikke taget i betragtning. En tilbudsgiver kan maksimalt tildeles tre delaftaler blandt delaftale 1-8 og maksimalt én delaftale blandt delaftale 9-10. De operatører med hvem kommunen indgår kontrakt opnår ret og pligt til at virke som operatør af ladepunk-ter og udbyder af opladningstjenester til slutbrugere. Udbuddet sker i henhold til. Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2014/23/EU af 26. februar 2014 om til-deling af koncessionskontrakter (koncessionsdirektivet) som implementeret ved BEK nr. 1080 af 29/06/2022, og gennemføres som et offentligt udbud. Den årlige koncessionsafgift i aftaleperioden for den enkelte delaftale bliver fastsat på baggrund af den af leverandøren tilbudte koncessionsafgift. De udbudte koncessionskontrakterne træder i kraft og har varighed som følger: • Delaftale 1-5: træder i kraft den 1. januar 2026 og løber indtil 31. december 2035 • Delaftale 6-8: træder i kraft den 1. januar 2027 og løber indtil 31. december 2036 • Delaftale 9-10: træder i kraft den 1. januar 2026 og løber indtil 31. december 2035
Identifikator for proceduren
:
422227f5-3ee0-4ae6-b84a-120d9d62f34f
Intern ID
:
474f4102-74c7-4963-8912-73978b2bbaee
Udbudsprocedure
:
Offentligt udbud
Hovedpunkterne i proceduren
:
Udbuddet sker i henhold til. Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2014/23/EU af 26. februar 2014 om tildeling af koncessionskontrakter (koncessionsdirektivet) som implementeret ved BEK nr. 1080 af 29/06/2022, og gennemføres som et offentligt udbud, hvor alle økonomiske aktører, der lever op til de stillede minimumskrav, kan afgive tilbud.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Supplerende kontrakttype
:
Bygge og anlæg
Primær klassifikation
(
cpv
):
51000000
Installationstjenester (undtagen programmel)
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
51112100
Installation af udstyr til distribution af elektricitet
2.1.2.
Udførelsessted
Hvor som helst
Yderligere oplysninger
:
De udbudte ladestandere skal etableres og driftes på specifikke lokationer indenfor Frederiksberg Kommune defineret af ordregiver, jf. udbudsmaterialets nærmere angivelser.
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
19 980 000,00
DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger
:
udbuddet finder udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2), 6) og 7).Som dokumentation for opfyldelse af minimumskrav til egnethed vil tilbudsgiver blive bedt om at fremlæg-ge følgende til bekræftelse af oplysningerne afgivet i ESPD:Uddrag af tilbudsgivers årsregnskaber eller tilsvarende dokumentation, der viser tilbudsgivers egenkapital for det seneste regnskabsår, eller så længe virksomheden har eksisteretListe med kontaktoplysninger – e-mailadresse og telefonnummer – til kontaktperson hos de kunder, der er oplyst som referencer i ESPD, i det omfang disse kontaktoplysninger ikke fremgår af ESPD. Der gøres opmærksom på, at tilbudsgiver ikke er forpligtet til at fremlægge dokumentation, som kommunen selv kan skaffe via adgang til en national database. I det omfang det måtte gøres sig gældende, vil tilbudsgiver derfor i stedet for at fremlægge den pågældende dokumentation kunne oplyse kommunen om, hvor oplysningerne vil kunne findes. Den opgjorte anslåede kontraktværdi/koncessionsværdi er opgjort som summen af de estimerede koncessionsafgifter for de enkelte delaftaler ganget med kontraktperioden.
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/23/EU
2.1.5.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
:
Det højeste antal delkontrakter, for hvilket en tilbudsgiver kan indgive tilbud
:
10
Betingelser for kontraktens udførelse
:
Det højeste antal delkontrakter, for hvilket der kan tildeles kontrakter til én tilbudsgiver
:
4
2.1.6.
Udelukkelsesgrunde
Kilder til grundlag for udelukkelse
:
Fælles europæisk udbudsdokument (ESPD)
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0001
Titel
:
Delaftale nr. 1
Beskrivelse
:
22kW ladere 46 udtag, nye lokationer For yderligere information om delaftalen henvises til udbudsmaterialet.
Intern ID
:
ab164796-075f-4771-b013-656a274dba69
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
51000000
Installationstjenester (undtagen programmel)
5.1.2.
Udførelsessted
Hvor som helst
Yderligere oplysninger
:
Ladestandere skal placeres på de af kommunen anviste lokationer inden for Frederiksberg Kommune.
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato
:
01/01/2026
Varigheds slutdato
:
31/12/2035
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
2 760 000,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse
:
Deltagelse uden forbehold.
Navnene på og de faglige kvalifikationer for det personale, der skal udføre kontrakten, skal angives
:
Ikke påkrævet
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kilder til udvælgelseskriterier
:
Bekendtgørelse
Kriterium
:
Finansielt forhold
Beskrivelse
:
Tilbudsgiver skal i ESPD oplyse sin egenkapital for det seneste regnskabsår. Det er et minimumskrav, at tilbudsgiver har haft en egenkapital på min 5 mio. kr. i det senest afsluttede regnskabsår, eller hvis virksomheden endnu ikke har aflagt sit første årsregnskab, at tilbudsgiver på tidspunktet for tilbudsafgivelse har en egenkapital på 5 mio. kr. Tilbudsgiver skal kunne levere fornøden dokumentation for opfyldelse af mindstekravet i form af uddrag af tilbudsgivers årsregnskab eller tilsvarende dokumentation, der viser tilbudsgivers egenkapital for det seneste regnskabsår, eller så længe virksomheden har eksisteret.
Kriterium
:
Referencer på specificerede tjenester
Beskrivelse
:
Tilbudsgiver skal opliste de op til 5 betydeligste kontrakter om etablering og drift af offentligt tilgængelige ladestandere, tilbudsgiver har udført eller udfører inden for de seneste 3 år. Det er et minimumskrav, at tilbudsgiver kan dokumentere, at denne har opsat og på tidspunktet for tilbudsafgivelse opererer og drifter minimum 30 offentligt tilgængelige ladestandere. Tilbudsgiver skal som dokumentation for opfyldelse af mindstekravet levere liste med kontaktoplysninger – e-mailadresse og telefonnummer – til kontaktperson hos de kunder, der er oplyst som referencer i ESPD, i det omfang disse kontaktoplysninger ikke fremgår af ESPD.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium:
Type:
Pris
Navn
:
Årlig koncessionsafgift
Beskrivelse
:
Der lægges vægt på den tilbudte årlige koncessionsafgift, jf. Bilag 3 - Tilbudsliste. Der henvises i øvrigt til udbudsbetingelserne for yderligere beskrivelse af kriteriet.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
50,00
Kriterium:
Type:
Kvalitet
Navn
:
Design/æstetik
Beskrivelse
:
Der lægges vægt på de tilbudte ladestanderes design/æstetik. Der henvises i øvrigt til udbudsbetingelserne for yderligere beskrivelse af kriteriet.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
35,00
Kriterium:
Type:
Kvalitet
Navn
:
Grøn strøm
Beskrivelse
:
For delkriteriet ”Grøn strøm” vil det vægte positivt, at tilbudsgiver tilbyder og leverer så høj en andel af den årligt anvendte/solgte strøm fra tilbudsgiverens/operatørens ladestandere, som muligt.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
15,00
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Frist for anmodning om yderligere oplysninger
:
28/10/2025
11:00:00 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
:
Elektronisk indgivelse
:
Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på
:
dansk
Alternative tilbud
:
Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud
:
Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud
:
07/11/2025
11:00:00 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Vedståelsesfrist for tilbuddet
:
6
Måneder
Oplysninger, der kan suppleres efter indgivelsesfristen er udløbet
:
Køberen kan beslutte, at visse manglende tilbudsrelaterede dokumenter kan indsendes senere.
Yderligere oplysninger
:
Ordregiver forbeholder sig ret til at anvende de muligheder for at supplere, præcisere eller fuldstændiggøre et tilbud, der fremgår af udbudsloven § 159, stk. 5.
Betingelser for kontraktens udførelse
:
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse
:
Nej
Der kræves en fortrolighedsaftale
:
nej
Elektronisk fakturering
:
Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling
:
nej
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister
:
I henhold til LBK nr. 593 af 02.06.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud: Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på kr. 20.000 til Klagenævnet for Udbud.
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angånde skatter på det sted, hvor kontrakten skal udføres
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
Frederiksberg Kommune
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
:
Frederiksberg Kommune
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse
:
Frederiksberg Kommune
Organisation, der behandler tilbud
:
Frederiksberg Kommune
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0002
Titel
:
Delaftale nr. 2
Beskrivelse
:
22kW ladere 44 udtag, nye lokationer
Intern ID
:
bcc6c05b-860d-4b98-85cd-383067a068de
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
51000000
Installationstjenester (undtagen programmel)
5.1.2.
Udførelsessted
Hvor som helst
Yderligere oplysninger
:
Ladestandere skal placeres på de af kommunen anviste lokationer inden for Frederiksberg Kommune.
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato
:
01/01/2026
Varigheds slutdato
:
31/12/2035
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
2 640 000,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse
:
Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
5.1.7.
Strategiske udbud
Grønne udbudskriterier
:
Andre kriterier for grønne offentlige udbud
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kilder til udvælgelseskriterier
:
Bekendtgørelse
Kriterium
:
Finansielt forhold
Beskrivelse
:
Tilbudsgiver skal i ESPD oplyse sin egenkapital for det seneste regnskabsår. Det er et minimumskrav, at tilbudsgiver har haft en egenkapital på min 5 mio. kr. i det senest afsluttede regnskabsår, eller hvis virksomheden endnu ikke har aflagt sit første årsregnskab, at tilbudsgiver på tidspunktet for tilbudsafgivelse har en egenkapital på 5 mio. kr. Tilbudsgiver skal kunne levere fornøden dokumentation for opfyldelse af mindstekravet i form af uddrag af tilbudsgivers årsregnskab eller tilsvarende dokumentation, der viser tilbudsgivers egenkapital for det seneste regnskabsår, eller så længe virksomheden har eksisteret.
Kriterium
:
Referencer på specificerede tjenester
Beskrivelse
:
Tilbudsgiver skal opliste de op til 5 betydeligste kontrakter om etablering og drift af offentligt tilgængelige ladestandere, tilbudsgiver har udført eller udfører inden for de seneste 3 år. Det er et minimumskrav, at tilbudsgiver kan dokumentere, at denne har opsat og på tidspunktet for tilbudsafgivelse opererer og drifter minimum 30 offentligt tilgængelige ladestandere. Tilbudsgiver skal som dokumentation for opfyldelse af mindstekravet levere liste med kontaktoplysninger – e-mailadresse og telefonnummer – til kontaktperson hos de kunder, der er oplyst som referencer i ESPD, i det omfang disse kontaktoplysninger ikke fremgår af ESPD.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium:
Type:
Pris
Navn
:
Årlig koncessionsafgift
Beskrivelse
:
Der lægges vægt på den tilbudte årlige koncessionsafgift, jf. Bilag 3 - Tilbudsliste. Der henvises i øvrigt til udbudsbetingelserne for yderligere beskrivelse af kriteriet.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
50,00
Kriterium:
Type:
Kvalitet
Navn
:
Design/æstetik
Beskrivelse
:
Der lægges vægt på de tilbudte ladestanderes design/æstetik. Der henvises i øvrigt til udbudsbetingelserne for yderligere beskrivelse af kriteriet.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
35,00
Kriterium:
Type:
Kvalitet
Navn
:
Grøn strøm
Beskrivelse
:
For delkriteriet ”Grøn strøm” vil det vægte positivt, at tilbudsgiver tilbyder og leverer så høj en andel af den årligt anvendte/solgte strøm fra tilbudsgiverens/operatørens ladestandere, som muligt.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
15,00
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Frist for anmodning om yderligere oplysninger
:
28/10/2025
11:00:00 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
:
Elektronisk indgivelse
:
Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på
:
dansk
Alternative tilbud
:
Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud
:
Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud
:
07/11/2025
11:00:00 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Vedståelsesfrist for tilbuddet
:
6
Måneder
Oplysninger, der kan suppleres efter indgivelsesfristen er udløbet
:
Køberen kan beslutte, at visse manglende tilbudsrelaterede dokumenter kan indsendes senere.
Yderligere oplysninger
:
Ordregiver forbeholder sig ret til at anvende de muligheder for at supplere, præcisere eller fuldstændiggøre et tilbud, der fremgår af udbudsloven § 159, stk. 5.
Betingelser for kontraktens udførelse
:
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse
:
Nej
Der kræves en fortrolighedsaftale
:
nej
Elektronisk fakturering
:
Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling
:
nej
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister
:
I henhold til LBK nr. 593 af 02.06.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud: Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på kr. 20.000 til Klagenævnet for Udbud.
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angånde skatter på det sted, hvor kontrakten skal udføres
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
Frederiksberg Kommune
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
:
Frederiksberg Kommune
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse
:
Frederiksberg Kommune
Organisation, der behandler tilbud
:
Frederiksberg Kommune
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0003
Titel
:
Delaftale nr. 3
Beskrivelse
:
22kW ladere 41 udtag, nye lokationer For yderligere information om delaftalen henvises til udbudsmaterialet.
Intern ID
:
31f4abf8-0943-41e6-b7ff-88c73b1ed04c
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
51000000
Installationstjenester (undtagen programmel)
5.1.2.
Udførelsessted
Hvor som helst
Yderligere oplysninger
:
Ladestandere skal placeres på de af kommunen anviste lokationer inden for Frederiksberg Kommune.
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato
:
01/01/2026
Varigheds slutdato
:
31/12/2035
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
2 460 000,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse
:
Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kilder til udvælgelseskriterier
:
Bekendtgørelse
Kriterium
:
Finansielt forhold
Beskrivelse
:
Tilbudsgiver skal i ESPD oplyse sin egenkapital for det seneste regnskabsår. Det er et minimumskrav, at tilbudsgiver har haft en egenkapital på min 5 mio. kr. i det senest afsluttede regnskabsår, eller hvis virksomheden endnu ikke har aflagt sit første årsregnskab, at tilbudsgiver på tidspunktet for tilbudsafgivelse har en egenkapital på 5 mio. kr. Tilbudsgiver skal kunne levere fornøden dokumentation for opfyldelse af mindstekravet i form af uddrag af tilbudsgivers årsregnskab eller tilsvarende dokumentation, der viser tilbudsgivers egenkapital for det seneste regnskabsår, eller så længe virksomheden har eksisteret.
Kriterium
:
Referencer på specificerede tjenester
Beskrivelse
:
Tilbudsgiver skal opliste de op til 5 betydeligste kontrakter om etablering og drift af offentligt tilgængelige ladestandere, tilbudsgiver har udført eller udfører inden for de seneste 3 år. Det er et minimumskrav, at tilbudsgiver kan dokumentere, at denne har opsat og på tidspunktet for tilbudsafgivelse opererer og drifter minimum 30 offentligt tilgængelige ladestandere. Tilbudsgiver skal som dokumentation for opfyldelse af mindstekravet levere liste med kontaktoplysninger – e-mailadresse og telefonnummer – til kontaktperson hos de kunder, der er oplyst som referencer i ESPD, i det omfang disse kontaktoplysninger ikke fremgår af ESPD.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium:
Type:
Pris
Navn
:
Årlig koncessionsafgift
Beskrivelse
:
Der lægges vægt på den tilbudte årlige koncessionsafgift, jf. Bilag 3 - Tilbudsliste. Der henvises i øvrigt til udbudsbetingelserne for yderligere beskrivelse af kriteriet.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
50,00
Kriterium:
Type:
Kvalitet
Navn
:
Design/æstetik
Beskrivelse
:
Der lægges vægt på de tilbudte ladestanderes design/æstetik. Der henvises i øvrigt til udbudsbetingelserne for yderligere beskrivelse af kriteriet.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
35,00
Kriterium:
Type:
Kvalitet
Navn
:
Grøn strøm
Beskrivelse
:
For delkriteriet ”Grøn strøm” vil det vægte positivt, at tilbudsgiver tilbyder og leverer så høj en andel af den årligt anvendte/solgte strøm fra tilbudsgiverens/operatørens ladestandere, som muligt.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
15,00
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Frist for anmodning om yderligere oplysninger
:
28/10/2025
11:00:00 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
:
Elektronisk indgivelse
:
Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på
:
dansk
Alternative tilbud
:
Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud
:
Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud
:
07/11/2025
11:00:00 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Vedståelsesfrist for tilbuddet
:
6
Måneder
Oplysninger, der kan suppleres efter indgivelsesfristen er udløbet
:
Køberen kan beslutte, at visse manglende tilbudsrelaterede dokumenter kan indsendes senere.
Yderligere oplysninger
:
Ordregiver forbeholder sig ret til at anvende de muligheder for at supplere, præcisere eller fuldstændiggøre et tilbud, der fremgår af udbudsloven § 159, stk. 5.
Betingelser for kontraktens udførelse
:
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse
:
Nej
Der kræves en fortrolighedsaftale
:
nej
Elektronisk fakturering
:
Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling
:
nej
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister
:
I henhold til LBK nr. 593 af 02.06.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud: Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på kr. 20.000 til Klagenævnet for Udbud.
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angående sikkerhed på arbejdspladsen og arbejdsvilkår på det sted, hvor kontrakten skal udføres
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
Frederiksberg Kommune
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
:
Frederiksberg Kommune
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse
:
Frederiksberg Kommune
Organisation, der behandler tilbud
:
Frederiksberg Kommune
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0004
Titel
:
Delaftale nr. 4
Beskrivelse
:
22kW ladere 46 udtag, nye lokationer For yderligere information om delaftalen henvises til udbudsmaterialet.
Intern ID
:
f60e8a02-2d99-4b2f-a853-207ebe2bcda2
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
51000000
Installationstjenester (undtagen programmel)
5.1.2.
Udførelsessted
Hvor som helst
Yderligere oplysninger
:
Ladestandere skal placeres på de af kommunen anviste lokationer inden for Frederiksberg Kommune.
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato
:
01/01/2026
Varigheds slutdato
:
31/12/2035
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
2 760 000,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse
:
Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kilder til udvælgelseskriterier
:
Bekendtgørelse
Kriterium
:
Finansielt forhold
Beskrivelse
:
Tilbudsgiver skal i ESPD oplyse sin egenkapital for det seneste regnskabsår. Det er et minimumskrav, at tilbudsgiver har haft en egenkapital på min 5 mio. kr. i det senest afsluttede regnskabsår, eller hvis virksomheden endnu ikke har aflagt sit første årsregnskab, at tilbudsgiver på tidspunktet for tilbudsafgivelse har en egenkapital på 5 mio. kr. Tilbudsgiver skal kunne levere fornøden dokumentation for opfyldelse af mindstekravet i form af uddrag af tilbudsgivers årsregnskab eller tilsvarende dokumentation, der viser tilbudsgivers egenkapital for det seneste regnskabsår, eller så længe virksomheden har eksisteret.
Kriterium
:
Referencer på specificerede tjenester
Beskrivelse
:
Tilbudsgiver skal opliste de op til 5 betydeligste kontrakter om etablering og drift af offentligt tilgængelige ladestandere, tilbudsgiver har udført eller udfører inden for de seneste 3 år. Det er et minimumskrav, at tilbudsgiver kan dokumentere, at denne har opsat og på tidspunktet for tilbudsafgivelse opererer og drifter minimum 30 offentligt tilgængelige ladestandere. Tilbudsgiver skal som dokumentation for opfyldelse af mindstekravet levere liste med kontaktoplysninger – e-mailadresse og telefonnummer – til kontaktperson hos de kunder, der er oplyst som referencer i ESPD, i det omfang disse kontaktoplysninger ikke fremgår af ESPD.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium:
Type:
Pris
Navn
:
Årlig koncessionsafgift
Beskrivelse
:
Der lægges vægt på den tilbudte årlige koncessionsafgift, jf. Bilag 3 - Tilbudsliste. Der henvises i øvrigt til udbudsbetingelserne for yderligere beskrivelse af kriteriet.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
50,00
Kriterium:
Type:
Kvalitet
Navn
:
Design/æstetik
Beskrivelse
:
Der lægges vægt på de tilbudte ladestanderes design/æstetik. Der henvises i øvrigt til udbudsbetingelserne for yderligere beskrivelse af kriteriet.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
35,00
Kriterium:
Type:
Kvalitet
Navn
:
Grøn strøm
Beskrivelse
:
For delkriteriet ”Grøn strøm” vil det vægte positivt, at tilbudsgiver tilbyder og leverer så høj en andel af den årligt anvendte/solgte strøm fra tilbudsgiverens/operatørens ladestandere, som muligt.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
15,00
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Frist for anmodning om yderligere oplysninger
:
28/10/2025
11:00:00 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
:
Elektronisk indgivelse
:
Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på
:
dansk
Alternative tilbud
:
Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud
:
Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud
:
07/11/2025
11:00:00 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Vedståelsesfrist for tilbuddet
:
6
Måneder
Oplysninger, der kan suppleres efter indgivelsesfristen er udløbet
:
Køberen kan beslutte, at visse manglende tilbudsrelaterede dokumenter kan indsendes senere.
Yderligere oplysninger
:
Ordregiver forbeholder sig ret til at anvende de muligheder for at supplere, præcisere eller fuldstændiggøre et tilbud, der fremgår af udbudsloven § 159, stk. 5.
Betingelser for kontraktens udførelse
:
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse
:
Nej
Der kræves en fortrolighedsaftale
:
nej
Elektronisk fakturering
:
Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling
:
nej
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister
:
I henhold til LBK nr. 593 af 02.06.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud: Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på kr. 20.000 til Klagenævnet for Udbud.
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angånde skatter på det sted, hvor kontrakten skal udføres
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
Frederiksberg Kommune
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
:
Frederiksberg Kommune
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse
:
Frederiksberg Kommune
Organisation, der behandler tilbud
:
Frederiksberg Kommune
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0005
Titel
:
Delaftale nr. 5
Beskrivelse
:
22kW ladere 44 udtag, nye lokationer For yderligere information om delaftalen henvises til udbudsmaterialet.
Intern ID
:
1a8c76ef-24d4-4c60-816a-3a1238dc7f2f
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
51000000
Installationstjenester (undtagen programmel)
5.1.2.
Udførelsessted
Hvor som helst
Yderligere oplysninger
:
Ladestandere skal placeres på de af kommunen anviste lokationer inden for Frederiksberg Kommune.
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato
:
01/01/2026
Varigheds slutdato
:
31/12/2035
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
2 640 000,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse
:
Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kilder til udvælgelseskriterier
:
Bekendtgørelse
Kriterium
:
Finansielt forhold
Beskrivelse
:
Tilbudsgiver skal i ESPD oplyse sin egenkapital for det seneste regnskabsår. Det er et minimumskrav, at tilbudsgiver har haft en egenkapital på min 5 mio. kr. i det senest afsluttede regnskabsår, eller hvis virksomheden endnu ikke har aflagt sit første årsregnskab, at tilbudsgiver på tidspunktet for tilbudsafgivelse har en egenkapital på 5 mio. kr. Tilbudsgiver skal kunne levere fornøden dokumentation for opfyldelse af mindstekravet i form af uddrag af tilbudsgivers årsregnskab eller tilsvarende dokumentation, der viser tilbudsgivers egenkapital for det seneste regnskabsår, eller så længe virksomheden har eksisteret.
Kriterium
:
Referencer på specificerede tjenester
Beskrivelse
:
Tilbudsgiver skal opliste de op til 5 betydeligste kontrakter om etablering og drift af offentligt tilgængelige ladestandere, tilbudsgiver har udført eller udfører inden for de seneste 3 år. Det er et minimumskrav, at tilbudsgiver kan dokumentere, at denne har opsat og på tidspunktet for tilbudsafgivelse opererer og drifter minimum 30 offentligt tilgængelige ladestandere. Tilbudsgiver skal som dokumentation for opfyldelse af mindstekravet levere liste med kontaktoplysninger – e-mailadresse og telefonnummer – til kontaktperson hos de kunder, der er oplyst som referencer i ESPD, i det omfang disse kontaktoplysninger ikke fremgår af ESPD.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium:
Type:
Pris
Navn
:
Årlig koncessionsafgift
Beskrivelse
:
Der lægges vægt på den tilbudte årlige koncessionsafgift, jf. Bilag 3 - Tilbudsliste. Der henvises i øvrigt til udbudsbetingelserne for yderligere beskrivelse af kriteriet.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
50,00
Kriterium:
Type:
Kvalitet
Navn
:
Design/æstetik
Beskrivelse
:
Der lægges vægt på de tilbudte ladestanderes design/æstetik. Der henvises i øvrigt til udbudsbetingelserne for yderligere beskrivelse af kriteriet.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
35,00
Kriterium:
Type:
Kvalitet
Navn
:
Grøn strøm
Beskrivelse
:
For delkriteriet ”Grøn strøm” vil det vægte positivt, at tilbudsgiver tilbyder og leverer så høj en andel af den årligt anvendte/solgte strøm fra tilbudsgiverens/operatørens ladestandere, som muligt.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
15,00
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Frist for anmodning om yderligere oplysninger
:
28/10/2025
11:00:00 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
:
Elektronisk indgivelse
:
Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på
:
dansk
Alternative tilbud
:
Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud
:
Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud
:
07/11/2025
11:00:00 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Vedståelsesfrist for tilbuddet
:
6
Måneder
Oplysninger, der kan suppleres efter indgivelsesfristen er udløbet
:
Køberen kan beslutte, at visse manglende tilbudsrelaterede dokumenter kan indsendes senere.
Yderligere oplysninger
:
Ordregiver forbeholder sig ret til at anvende de muligheder for at supplere, præcisere eller fuldstændiggøre et tilbud, der fremgår af udbudsloven § 159, stk. 5.
Betingelser for kontraktens udførelse
:
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse
:
Nej
Der kræves en fortrolighedsaftale
:
nej
Elektronisk fakturering
:
Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling
:
nej
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister
:
I henhold til LBK nr. 593 af 02.06.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud: Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på kr. 20.000 til Klagenævnet for Udbud.
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angånde skatter på det sted, hvor kontrakten skal udføres
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
Frederiksberg Kommune
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
:
Frederiksberg Kommune
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse
:
Frederiksberg Kommune
Organisation, der behandler tilbud
:
Frederiksberg Kommune
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0006
Titel
:
Delaftale nr. 6
Beskrivelse
:
22kW ladere 44 udtag, eksisterende ladeøer. Der er en ladeø, der udvides med tre ladestandere. For yderligere information om delaftalen henvises til udbudsmaterialet.
Intern ID
:
55b941a3-5fa1-416c-9b08-fc193229b473
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
51000000
Installationstjenester (undtagen programmel)
5.1.2.
Udførelsessted
Hvor som helst
Yderligere oplysninger
:
Ladestandere skal placeres på de af kommunen anviste lokationer inden for Frederiksberg Kommune.
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato
:
01/01/2027
Varigheds slutdato
:
31/12/2036
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
2 640 000,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse
:
Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kilder til udvælgelseskriterier
:
Bekendtgørelse
Kriterium
:
Finansielt forhold
Beskrivelse
:
Tilbudsgiver skal i ESPD oplyse sin egenkapital for det seneste regnskabsår. Det er et minimumskrav, at tilbudsgiver har haft en egenkapital på min 5 mio. kr. i det senest afsluttede regnskabsår, eller hvis virksomheden endnu ikke har aflagt sit første årsregnskab, at tilbudsgiver på tidspunktet for tilbudsafgivelse har en egenkapital på 5 mio. kr. Tilbudsgiver skal kunne levere fornøden dokumentation for opfyldelse af mindstekravet i form af uddrag af tilbudsgivers årsregnskab eller tilsvarende dokumentation, der viser tilbudsgivers egenkapital for det seneste regnskabsår, eller så længe virksomheden har eksisteret.
Kriterium
:
Referencer på specificerede tjenester
Beskrivelse
:
Tilbudsgiver skal opliste de op til 5 betydeligste kontrakter om etablering og drift af offentligt tilgængelige ladestandere, tilbudsgiver har udført eller udfører inden for de seneste 3 år. Det er et minimumskrav, at tilbudsgiver kan dokumentere, at denne har opsat og på tidspunktet for tilbudsafgivelse opererer og drifter minimum 30 offentligt tilgængelige ladestandere. Tilbudsgiver skal som dokumentation for opfyldelse af mindstekravet levere liste med kontaktoplysninger – e-mailadresse og telefonnummer – til kontaktperson hos de kunder, der er oplyst som referencer i ESPD, i det omfang disse kontaktoplysninger ikke fremgår af ESPD.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium:
Type:
Pris
Navn
:
Årlig koncessionsafgift
Beskrivelse
:
Der lægges vægt på den tilbudte årlige koncessionsafgift, jf. Bilag 3 - Tilbudsliste. Der henvises i øvrigt til udbudsbetingelserne for yderligere beskrivelse af kriteriet.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
50,00
Kriterium:
Type:
Kvalitet
Navn
:
Design/æstetik
Beskrivelse
:
Der lægges vægt på de tilbudte ladestanderes design/æstetik. Der henvises i øvrigt til udbudsbetingelserne for yderligere beskrivelse af kriteriet.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
35,00
Kriterium:
Type:
Kvalitet
Navn
:
Grøn strøm
Beskrivelse
:
For delkriteriet ”Grøn strøm” vil det vægte positivt, at tilbudsgiver tilbyder og leverer så høj en andel af den årligt anvendte/solgte strøm fra tilbudsgiverens/operatørens ladestandere, som muligt.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
15,00
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Frist for anmodning om yderligere oplysninger
:
28/10/2025
11:00:00 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
:
Elektronisk indgivelse
:
Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på
:
dansk
Alternative tilbud
:
Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud
:
Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud
:
07/11/2025
11:00:00 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Vedståelsesfrist for tilbuddet
:
6
Måneder
Oplysninger, der kan suppleres efter indgivelsesfristen er udløbet
:
Køberen kan beslutte, at visse manglende tilbudsrelaterede dokumenter kan indsendes senere.
Yderligere oplysninger
:
Ordregiver forbeholder sig ret til at anvende de muligheder for at supplere, præcisere eller fuldstændiggøre et tilbud, der fremgår af udbudsloven § 159, stk. 5.
Betingelser for kontraktens udførelse
:
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse
:
Nej
Der kræves en fortrolighedsaftale
:
nej
Elektronisk fakturering
:
Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling
:
nej
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister
:
I henhold til LBK nr. 593 af 02.06.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud: Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på kr. 20.000 til Klagenævnet for Udbud.
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angånde skatter på det sted, hvor kontrakten skal udføres
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
Frederiksberg Kommune
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
:
Frederiksberg Kommune
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse
:
Frederiksberg Kommune
Organisation, der behandler tilbud
:
Frederiksberg Kommune
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0007
Titel
:
Delaftale nr. 7
Beskrivelse
:
22kW ladere 30 udtag, eksisterende ladeøer. Der er en ladeø, der udvides med to ladestandere. For yderligere information om delaftalen henvises til udbudsmaterialet.
Intern ID
:
94936178-ea30-4470-9f13-b75332ba2001
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
51000000
Installationstjenester (undtagen programmel)
5.1.2.
Udførelsessted
Hvor som helst
Yderligere oplysninger
:
Ladestandere skal placeres på de af kommunen anviste lokationer inden for Frederiksberg Kommune.
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato
:
01/01/2027
Varigheds slutdato
:
31/12/2036
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
1 800 000,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse
:
Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kilder til udvælgelseskriterier
:
Bekendtgørelse
Kriterium
:
Finansielt forhold
Beskrivelse
:
Tilbudsgiver skal i ESPD oplyse sin egenkapital for det seneste regnskabsår. Det er et minimumskrav, at tilbudsgiver har haft en egenkapital på min 5 mio. kr. i det senest afsluttede regnskabsår, eller hvis virksomheden endnu ikke har aflagt sit første årsregnskab, at tilbudsgiver på tidspunktet for tilbudsafgivelse har en egenkapital på 5 mio. kr. Tilbudsgiver skal kunne levere fornøden dokumentation for opfyldelse af mindstekravet i form af uddrag af tilbudsgivers årsregnskab eller tilsvarende dokumentation, der viser tilbudsgivers egenkapital for det seneste regnskabsår, eller så længe virksomheden har eksisteret.
Kriterium
:
Referencer på specificerede tjenester
Beskrivelse
:
Tilbudsgiver skal opliste de op til 5 betydeligste kontrakter om etablering og drift af offentligt tilgængelige ladestandere, tilbudsgiver har udført eller udfører inden for de seneste 3 år. Det er et minimumskrav, at tilbudsgiver kan dokumentere, at denne har opsat og på tidspunktet for tilbudsafgivelse opererer og drifter minimum 30 offentligt tilgængelige ladestandere. Tilbudsgiver skal som dokumentation for opfyldelse af mindstekravet levere liste med kontaktoplysninger – e-mailadresse og telefonnummer – til kontaktperson hos de kunder, der er oplyst som referencer i ESPD, i det omfang disse kontaktoplysninger ikke fremgår af ESPD.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium:
Type:
Pris
Navn
:
Årlig koncessionsafgift
Beskrivelse
:
Der lægges vægt på den tilbudte årlige koncessionsafgift, jf. Bilag 3 - Tilbudsliste. Der henvises i øvrigt til udbudsbetingelserne for yderligere beskrivelse af kriteriet.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
50,00
Kriterium:
Type:
Kvalitet
Navn
:
Design/æstetik
Beskrivelse
:
Der lægges vægt på de tilbudte ladestanderes design/æstetik. Der henvises i øvrigt til udbudsbetingelserne for yderligere beskrivelse af kriteriet.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
35,00
Kriterium:
Type:
Kvalitet
Navn
:
Grøn strøm
Beskrivelse
:
For delkriteriet ”Grøn strøm” vil det vægte positivt, at tilbudsgiver tilbyder og leverer så høj en andel af den årligt anvendte/solgte strøm fra tilbudsgiverens/operatørens ladestandere, som muligt.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
15,00
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Frist for anmodning om yderligere oplysninger
:
28/10/2025
11:00:00 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
:
Elektronisk indgivelse
:
Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på
:
dansk
Alternative tilbud
:
Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud
:
Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud
:
07/11/2025
11:00:00 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Vedståelsesfrist for tilbuddet
:
6
Måneder
Oplysninger, der kan suppleres efter indgivelsesfristen er udløbet
:
Køberen kan beslutte, at visse manglende tilbudsrelaterede dokumenter kan indsendes senere.
Yderligere oplysninger
:
Ordregiver forbeholder sig ret til at anvende de muligheder for at supplere, præcisere eller fuldstændiggøre et tilbud, der fremgår af udbudsloven § 159, stk. 5.
Betingelser for kontraktens udførelse
:
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse
:
Nej
Der kræves en fortrolighedsaftale
:
nej
Elektronisk fakturering
:
Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling
:
nej
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister
:
I henhold til LBK nr. 593 af 02.06.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud: Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på kr. 20.000 til Klagenævnet for Udbud.
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angånde skatter på det sted, hvor kontrakten skal udføres
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
Frederiksberg Kommune
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
:
Frederiksberg Kommune
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse
:
Frederiksberg Kommune
Organisation, der behandler tilbud
:
Frederiksberg Kommune
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0008
Titel
:
Delaftale nr. 8
Beskrivelse
:
22kW ladere 22 udtag, eksisterende ladeøer Der er en ladeø, der udvides med to ladestandere. For yderligere information om delaftalen henvises til udbudsmaterialet.
Intern ID
:
10eccc36-1b83-44e0-aafc-117468b93727
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
51000000
Installationstjenester (undtagen programmel)
5.1.2.
Udførelsessted
Hvor som helst
Yderligere oplysninger
:
Ladestandere skal placeres på de af kommunen anviste lokationer inden for Frederiksberg Kommune.
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato
:
01/01/2027
Varigheds slutdato
:
31/12/2036
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
1 320 000,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse
:
Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kilder til udvælgelseskriterier
:
Bekendtgørelse
Kriterium
:
Finansielt forhold
Beskrivelse
:
Tilbudsgiver skal i ESPD oplyse sin egenkapital for det seneste regnskabsår. Det er et minimumskrav, at tilbudsgiver har haft en egenkapital på min 5 mio. kr. i det senest afsluttede regnskabsår, eller hvis virksomheden endnu ikke har aflagt sit første årsregnskab, at tilbudsgiver på tidspunktet for tilbudsafgivelse har en egenkapital på 5 mio. kr. Tilbudsgiver skal kunne levere fornøden dokumentation for opfyldelse af mindstekravet i form af uddrag af tilbudsgivers årsregnskab eller tilsvarende dokumentation, der viser tilbudsgivers egenkapital for det seneste regnskabsår, eller så længe virksomheden har eksisteret.
Kriterium
:
Referencer på specificerede tjenester
Beskrivelse
:
Tilbudsgiver skal opliste de op til 5 betydeligste kontrakter om etablering og drift af offentligt tilgængelige ladestandere, tilbudsgiver har udført eller udfører inden for de seneste 3 år. Det er et minimumskrav, at tilbudsgiver kan dokumentere, at denne har opsat og på tidspunktet for tilbudsafgivelse opererer og drifter minimum 30 offentligt tilgængelige ladestandere. Tilbudsgiver skal som dokumentation for opfyldelse af mindstekravet levere liste med kontaktoplysninger – e-mailadresse og telefonnummer – til kontaktperson hos de kunder, der er oplyst som referencer i ESPD, i det omfang disse kontaktoplysninger ikke fremgår af ESPD.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium:
Type:
Pris
Navn
:
Årlig koncessionsafgift
Beskrivelse
:
Der lægges vægt på den tilbudte årlige koncessionsafgift, jf. Bilag 3 - Tilbudsliste. Der henvises i øvrigt til udbudsbetingelserne for yderligere beskrivelse af kriteriet.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
50,00
Kriterium:
Type:
Kvalitet
Navn
:
Design/æstetik
Beskrivelse
:
Der lægges vægt på de tilbudte ladestanderes design/æstetik. Der henvises i øvrigt til udbudsbetingelserne for yderligere beskrivelse af kriteriet.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
35,00
Kriterium:
Type:
Kvalitet
Navn
:
Grøn strøm
Beskrivelse
:
For delkriteriet ”Grøn strøm” vil det vægte positivt, at tilbudsgiver tilbyder og leverer så høj en andel af den årligt anvendte/solgte strøm fra tilbudsgiverens/operatørens ladestandere, som muligt.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
15,00
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Frist for anmodning om yderligere oplysninger
:
28/10/2025
11:00:00 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
:
Elektronisk indgivelse
:
Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på
:
dansk
Alternative tilbud
:
Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud
:
Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud
:
07/11/2025
11:00:00 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Vedståelsesfrist for tilbuddet
:
6
Måneder
Oplysninger, der kan suppleres efter indgivelsesfristen er udløbet
:
Køberen kan beslutte, at visse manglende tilbudsrelaterede dokumenter kan indsendes senere.
Yderligere oplysninger
:
Ordregiver forbeholder sig ret til at anvende de muligheder for at supplere, præcisere eller fuldstændiggøre et tilbud, der fremgår af udbudsloven § 159, stk. 5.
Betingelser for kontraktens udførelse
:
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse
:
Nej
Der kræves en fortrolighedsaftale
:
nej
Elektronisk fakturering
:
Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling
:
nej
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister
:
I henhold til LBK nr. 593 af 02.06.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud: Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på kr. 20.000 til Klagenævnet for Udbud.
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angånde skatter på det sted, hvor kontrakten skal udføres
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
Frederiksberg Kommune
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
:
Frederiksberg Kommune
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse
:
Frederiksberg Kommune
Organisation, der behandler tilbud
:
Frederiksberg Kommune
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0009
Titel
:
Delaftale nr. 9
Beskrivelse
:
50kW ladere 4 udtag, nye lokationer
Intern ID
:
3aaea813-fab6-4107-be8d-4ec364ce2633
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
51000000
Installationstjenester (undtagen programmel)
5.1.2.
Udførelsessted
Hvor som helst
Yderligere oplysninger
:
Ladestandere skal placeres på de af kommunen anviste lokationer inden for Frederiksberg Kommune.
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato
:
01/01/2026
Varigheds slutdato
:
31/12/2035
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
480 000,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse
:
Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kilder til udvælgelseskriterier
:
Bekendtgørelse
Kriterium
:
Finansielt forhold
Beskrivelse
:
Tilbudsgiver skal i ESPD oplyse sin egenkapital for det seneste regnskabsår. Det er et minimumskrav, at tilbudsgiver har haft en egenkapital på min 5 mio. kr. i det senest afsluttede regnskabsår, eller hvis virksomheden endnu ikke har aflagt sit første årsregnskab, at tilbudsgiver på tidspunktet for tilbudsafgivelse har en egenkapital på 5 mio. kr. Tilbudsgiver skal kunne levere fornøden dokumentation for opfyldelse af mindstekravet i form af uddrag af tilbudsgivers årsregnskab eller tilsvarende dokumentation, der viser tilbudsgivers egenkapital for det seneste regnskabsår, eller så længe virksomheden har eksisteret.
Kriterium
:
Referencer på specificerede tjenester
Beskrivelse
:
Tilbudsgiver skal opliste de op til 5 betydeligste kontrakter om etablering og drift af offentligt tilgængelige ladestandere, tilbudsgiver har udført eller udfører inden for de seneste 3 år. Det er et minimumskrav, at tilbudsgiver kan dokumentere, at denne har opsat og på tidspunktet for tilbudsafgivelse opererer og drifter minimum 30 offentligt tilgængelige ladestandere. Tilbudsgiver skal som dokumentation for opfyldelse af mindstekravet levere liste med kontaktoplysninger – e-mailadresse og telefonnummer – til kontaktperson hos de kunder, der er oplyst som referencer i ESPD, i det omfang disse kontaktoplysninger ikke fremgår af ESPD.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium:
Type:
Pris
Navn
:
Årlig koncessionsafgift
Beskrivelse
:
Der lægges vægt på den tilbudte årlige koncessionsafgift, jf. Bilag 3 - Tilbudsliste. Der henvises i øvrigt til udbudsbetingelserne for yderligere beskrivelse af kriteriet.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
50,00
Kriterium:
Type:
Kvalitet
Navn
:
Design/æstetik
Beskrivelse
:
Der lægges vægt på de tilbudte ladestanderes design/æstetik. Der henvises i øvrigt til udbudsbetingelserne for yderligere beskrivelse af kriteriet.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
35,00
Kriterium:
Type:
Kvalitet
Navn
:
Grøn strøm
Beskrivelse
:
For delkriteriet ”Grøn strøm” vil det vægte positivt, at tilbudsgiver tilbyder og leverer så høj en andel af den årligt anvendte/solgte strøm fra tilbudsgiverens/operatørens ladestandere, som muligt.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
15,00
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Frist for anmodning om yderligere oplysninger
:
28/10/2025
11:00:00 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
:
Elektronisk indgivelse
:
Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på
:
dansk
Alternative tilbud
:
Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud
:
Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud
:
07/11/2025
11:00:00 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Vedståelsesfrist for tilbuddet
:
6
Måneder
Oplysninger, der kan suppleres efter indgivelsesfristen er udløbet
:
Køberen kan beslutte, at visse manglende tilbudsrelaterede dokumenter kan indsendes senere.
Yderligere oplysninger
:
Ordregiver forbeholder sig ret til at anvende de muligheder for at supplere, præcisere eller fuldstændiggøre et tilbud, der fremgår af udbudsloven § 159, stk. 5.
Betingelser for kontraktens udførelse
:
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse
:
Nej
Der kræves en fortrolighedsaftale
:
nej
Elektronisk fakturering
:
Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling
:
nej
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister
:
I henhold til LBK nr. 593 af 02.06.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud: Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på kr. 20.000 til Klagenævnet for Udbud.
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angånde skatter på det sted, hvor kontrakten skal udføres
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
Frederiksberg Kommune
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
:
Frederiksberg Kommune
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse
:
Frederiksberg Kommune
Organisation, der behandler tilbud
:
Frederiksberg Kommune
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0010
Titel
:
Delaftale nr. 10
Beskrivelse
:
50kW ladere 4 udtag, nye lokationer For yderligere information om delaftalen henvises til udbudsmaterialet.
Intern ID
:
f664e031-b650-4398-a369-1c52807ca54b
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
51000000
Installationstjenester (undtagen programmel)
5.1.2.
Udførelsessted
Hvor som helst
Yderligere oplysninger
:
Ladestandere skal placeres på de af kommunen anviste lokationer inden for Frederiksberg Kommune.
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato
:
01/01/2026
Varigheds slutdato
:
31/12/2035
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
480 000,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse
:
Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kilder til udvælgelseskriterier
:
Bekendtgørelse
Kriterium
:
Finansielt forhold
Beskrivelse
:
Tilbudsgiver skal i ESPD oplyse sin egenkapital for det seneste regnskabsår. Det er et minimumskrav, at tilbudsgiver har haft en egenkapital på min 5 mio. kr. i det senest afsluttede regnskabsår, eller hvis virksomheden endnu ikke har aflagt sit første årsregnskab, at tilbudsgiver på tidspunktet for tilbudsafgivelse har en egenkapital på 5 mio. kr. Tilbudsgiver skal kunne levere fornøden dokumentation for opfyldelse af mindstekravet i form af uddrag af tilbudsgivers årsregnskab eller tilsvarende dokumentation, der viser tilbudsgivers egenkapital for det seneste regnskabsår, eller så længe virksomheden har eksisteret.
Kriterium
:
Referencer på specificerede tjenester
Beskrivelse
:
Tilbudsgiver skal opliste de op til 5 betydeligste kontrakter om etablering og drift af offentligt tilgængelige ladestandere, tilbudsgiver har udført eller udfører inden for de seneste 3 år. Det er et minimumskrav, at tilbudsgiver kan dokumentere, at denne har opsat og på tidspunktet for tilbudsafgivelse opererer og drifter minimum 30 offentligt tilgængelige ladestandere. Tilbudsgiver skal som dokumentation for opfyldelse af mindstekravet levere liste med kontaktoplysninger – e-mailadresse og telefonnummer – til kontaktperson hos de kunder, der er oplyst som referencer i ESPD, i det omfang disse kontaktoplysninger ikke fremgår af ESPD.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium:
Type:
Pris
Navn
:
Årlig koncessionsafgift
Beskrivelse
:
Der lægges vægt på den tilbudte årlige koncessionsafgift, jf. Bilag 3 - Tilbudsliste. Der henvises i øvrigt til udbudsbetingelserne for yderligere beskrivelse af kriteriet.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
50,00
Kriterium:
Type:
Kvalitet
Navn
:
Design/æstetik
Beskrivelse
:
Der lægges vægt på de tilbudte ladestanderes design/æstetik. Der henvises i øvrigt til udbudsbetingelserne for yderligere beskrivelse af kriteriet.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
35,00
Kriterium:
Type:
Kvalitet
Navn
:
Grøn strøm
Beskrivelse
:
For delkriteriet ”Grøn strøm” vil det vægte positivt, at tilbudsgiver tilbyder og leverer så høj en andel af den årligt anvendte/solgte strøm fra tilbudsgiverens/operatørens ladestandere, som muligt.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
15,00
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Frist for anmodning om yderligere oplysninger
:
28/10/2025
11:00:00 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
:
Elektronisk indgivelse
:
Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på
:
dansk
Alternative tilbud
:
Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud
:
Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud
:
07/11/2025
11:00:00 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Vedståelsesfrist for tilbuddet
:
6
Måneder
Oplysninger, der kan suppleres efter indgivelsesfristen er udløbet
:
Køberen kan beslutte, at visse manglende tilbudsrelaterede dokumenter kan indsendes senere.
Yderligere oplysninger
:
Ordregiver forbeholder sig ret til at anvende de muligheder for at supplere, præcisere eller fuldstændiggøre et tilbud, der fremgår af udbudsloven § 159, stk. 5.
Betingelser for kontraktens udførelse
:
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse
:
Nej
Der kræves en fortrolighedsaftale
:
nej
Elektronisk fakturering
:
Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling
:
nej
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister
:
I henhold til LBK nr. 593 af 02.06.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud: Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på kr. 20.000 til Klagenævnet for Udbud.
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angånde skatter på det sted, hvor kontrakten skal udføres
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
Frederiksberg Kommune
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
:
Frederiksberg Kommune
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse
:
Frederiksberg Kommune
Organisation, der behandler tilbud
:
Frederiksberg Kommune
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Frederiksberg Kommune
Registreringsnummer
:
11259979
Postadresse
:
Frederiksberg Rådhus
By
:
Frederiksberg
Postnummer
:
2000
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Morten Weigand
Telefon
:
28982053
Denne organisations roller
:
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse
Organisation, der behandler tilbud
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Klagenævnet for Udbud
Telefon
:
+45 72405600
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Telefon
:
+45 41715000
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angånde skatter på det sted, hvor kontrakten skal udføres
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angående sikkerhed på arbejdspladsen og arbejdsvilkår på det sted, hvor kontrakten skal udføres
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
Mercell Holding ASA
Registreringsnummer
:
980921565
Postadresse
:
Askekroken 11
By
:
Oslo
Postnummer
:
0277
Landsdel (NUTS)
:
Oslo
(
NO081
)
Land
:
Norge
Enhed
:
eSender
Telefon
:
+47 21018800
Fax
:
+47 21018801
Denne organisations roller
:
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID
:
a5a2c7a8-8f03-42f8-9888-e81908c61623
-
01
Formulartype
:
Konkurrencevilkår
Bekendtgørelsestype
:
Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype
:
19
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
07/10/2025
13:58:06 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender)
:
07/10/2025
13:59:23 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
Bekendtgørelsesnummer
:
663181-2025
EUT-S-nummer
:
194/2025
Offentliggørelsesdato
:
09/10/2025