23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Electronic Supply

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
13.10.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Mariagerfjord kommune

Udbud af nødkaldsservice


Mariagerfjord kommune

672127-2025 - Konkurrencevilkår
Danmark – Sundhedsvæsen og sociale foranstaltninger – Udbud af nødkaldsservice
OJ S 196/2025 13/10/2025
Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Mariagerfjord kommune
Køberens retlige status Regional myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
1.1.
Køber
Officielt navn Rebild Kommune
Køberens retlige status Regional myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Udbud af nødkaldsservice
Beskrivelse Ordregiver ønsker med dette udbud at indgå Kontrakt om løsningen af behovet for Nødkaldsservice til borgerne inklusive it-understøttelse heraf. Ordregiver ønsker med den kommende Kontrakt, at gå fra en situation, hvor Ordregiver selv køber og ejer nødkaldsudstyr til en situation, hvor nødkald samlet leveres til Ordregiver som en service. Nødkaldsservice indebærer således, at den kommende leverandør har ejerskabet til udstyr, apparatur, infrastrukturelementer og it-systemet. Nødkaldsservice omfatter: Beboer Nødkald på de kommunale Plejecentre og Botilbud i Mariagerfjord og Rebild kommune Nødkald og Tryghedskald fra borger i eget hjem i Mariagerfjord og Rebild kommune Demenssikring på de kommunale Plejecentre og botilbud i Mariagerfjord og Rebild kommune med automatisk genererede alarmer, når beboer passerer bygningsafsnit, yderdøre og matrikelafgrænsning Personalesikring med overfaldsalarm og kollegahjælp for personale på de kommunale Plejecentre og botilbud i Mariagerfjord og Rebild kommune Positionering på Zone- og Etageniveau, passage af gates og demensring opdelt i segmenter Positionering på Bolig-niveau Modtagelse af alarmer på app på smartphone og tablet Vedligeholdelse og fejlafhjælpning af udstyr og it-system Nødkaldsservice omfatter således såvel relevant apparatur, udstyr og infrastrukturelementer samt aktiviteter forbundet med implementering, opsætning og vedligeholdelse af udstyr. Ordregiver varetager selv opsætning af flytbart udstyr, herunder nødkaldsudstyr i hjemmeplejen. Nødkaldsservice omfatter endvidere Ordregivers adgang til selvstændigt at administrere og konfigurere nødkaldsservicen via et passende it-system. Det er Ordregivers forventning, at Leverancen af ydelserne sker på en forsvarlig måde, set i forhold til, at det er en service, der leverer sikkerhed og tryghed for både berørte beboere, borgere i eget hjem og personale hos Ordregiver. Nødkald og personalesikring giver mange tryghed. Det er livlinen til hjælp, og demenssikring beskytter demente beboere, der ikke kan orientere sig, når de kommer udenfor plejecentre eller botilbud, og derfor er i risiko for at komme i livstruende situationer, hvis de upåagtet kan forlade bygningen. Ordregiver stiller krav til den kommende leverandørs serviceorganisation om adgang til supportorganisation, remote- og on-site fejlafhjælpning indenfor de i udbudsmaterialet definerede tidsfrister. Høj driftsstabilitet og høj tilgængelighed er særdeles vigtigt for Ordregiver, hvorfor der stilles krav om tilgængelighed (oppetid) af den leverede nødkaldeservice.
Identifikator for proceduren 244acb78-7bb3-437c-9ee5-65b773c0afc4
Intern ID 556822
Udbudsprocedure Udbud med forhandling/indkaldelse af tilbud med forudgående offentliggørelse
Proceduren er en hasteprocedure nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  85000000   Sundhedsvæsen og sociale foranstaltninger
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  32344100   Bærbare modtagere til personkalde- og personsøgeanlæg, 35100000   Nød- og sikkerhedsudstyr
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Nordjylland   ( DK050 )
Land Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 32 000 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger Ordregiver skal i medfør af Rådets Forordning (EU) 2022/576 af 8. april 2022 om restriktive foranstaltninger overfor Rusland, der er udstedt på baggrund af Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine, udelukke følgende typer af Ansøgere fra deltagelse i udbudsprocedure, idet Ordregiver ikke må tildele Kontrakten til disse: • Russiske statsborgere, virksomheder eller andre juridiske personer, som er etableret i Rusland • Ikke-russiske juridiske personer, som (direkte eller indirekte) ejes med mere end 50% af en russisk statsborger eller virksomhed • Ikke-russiske virksomheder, som handler på vegne af en russisk statsborger eller virksomhed. Ansøger skal afgive Tro- og love erklæring om, at Ansøger ikke er omfattet af de pågældende restriktive foranstaltninger. Udbudslovens § 134a finder anvendelse, hvorfor en ordregiver skal udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret i et land, der er optaget på EU-listen over ikkesamarbejdsvillige skattejurisdiktioner og ikke har tiltrådt WTO’s Government Procurement Agreement eller øvrige handelsaftaler, der forpligter Danmark til at åbne markedet for offentlige kontrakter for tilbudsgivere etableret i det pågældende land. Udbudslovens § 134a, stk. 2: § 135, stk. 6, finder tilsvarende anvendelse på situationer omfattet af stk. 1. Dokumentation: Ordregiver er berettiget til at indhente relevant dokumentation for hvorvidt ansøger eller tilbudsgiver befinder sig i en situation som kan medføre udelukkelse i medfør af nærværende udelukkelsesgrund.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
2.1.6.
Udelukkelsesgrunde
Kilder til grundlag for udelukkelse Bekendtgørelse
Alvorlige forsømmelser i forbindelse med udøvelsen af erhvervet En ordregiver skal udelukke en ansøger eller en tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, når ordregiveren kan påvise, at ansøgeren eller tilbudsgiveren i forbindelse med udøvelsen af sit erhverv har begået alvorlige forsømmelser, der sår tvivl om ansøgerens eller tilbudsgiverens integritet. Dokumentation: Ordregiver er berettiget til at indhente relevant dokumentation for hvorvidt ansøger eller tilbudsgiver befinder sig i en situation som kan medføre udelukkelse i medfør af nærværende udelukkelsesgrund.
Interessekonflikt som følge af deltagelse i udbudsproceduren En ordregiver skal udelukke en ansøger eller en tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, når ordregiveren kan påvise, at en interessekonflikt, jf. udbudslovens § 24, nr. 18, i forhold til det pågældende udbud ikke kan afhjælpes effektivt med mindre indgribende foranstaltninger. Dokumentation: Ordregiver er berettiget til at indhente relevant dokumentation for hvorvidt ansøger eller tilbudsgiver befinder sig i en situation som kan medføre udelukkelse i medfør af nærværende udelukkelsesgrund.
Direkte eller indirekte involvering i forberedelsen af denne udbudsprocedure En ordregiver skal udelukke en ansøger eller en tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, når ordregiveren kan påvise, at en konkurrencefordrejning som omhandlet i udbudslovens § 39 som følge af den forudgående inddragelse af de økonomiske aktører i forberedelsen af udbudsproceduren i forhold til det pågældende udbud ikke kan afhjælpes med mindre indgribende foranstaltninger. Dokumentation: Ordregiver er berettiget til at indhente relevant dokumentation for hvorvidt ansøger eller tilbudsgiver befinder sig i en situation som kan medføre udelukkelse i medfør af nærværende udelukkelsesgrund.
Har afgivet urigtige oplysninger eller tilbageholdt oplysninger, som ikke var i stand til at fremlægge de krævede dokumenter og indhentet fortrolige oplysninger i forbindelse med denne procedure En ordregiver skal udelukke en ansøger eller en tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, når ordregiveren kan påvise, at ansøgeren eller tilbudsgiveren i det pågældende udbud har givet groft urigtige oplysninger, har tilbageholdt oplysninger eller ikke er i stand til at fremsende supplerende dokumenter vedrørende udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 135, stk. 1 eller 3, og, hvis det er relevant, i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2 eller 6, de fastsatte minimumskrav til egnethed i udbudslovens §§ 140-144 eller udvælgelsen i § 145. Dokumentation: Ordregiver er berettiget til at indhente relevant dokumentation for hvorvidt ansøger eller tilbudsgiver befinder sig i en situation som kan medføre udelukkelse i medfør af nærværende udelukkelsesgrund.
Rent nationale udelukkelsesgrunde Udbudslovens § 134 a finder anvendelse, hvorfor en ordregiver skal udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret i et land, der er optaget på EU-listen over ikkesamarbejdsvillige skattejurisdiktioner og ikke har tiltrådt WTO’s Government Procurement Agreement eller øvrige handelsaftaler, der forpligter Danmark til at åbne markedet for offentlige kontrakter for tilbudsgivere etableret i det pågældende land. Udbudslovens § 134 a, Stk. 2: § 135, stk. 6, finder tilsvarende anvendelse på situationer omfattet af stk. 1. Dokumentation: Ordregiver er berettiget til at indhente relevant dokumentation for hvorvidt ansøger eller tilbudsgiver befinder sig i en situation som kan medføre udelukkelse i medfør af nærværende udelukkelsesgrund.
Terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet En ordregiver skal udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren ved endelig dom er dømt eller har vedtaget bødeforlæg for terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet som defineret i henholdsvis artikel 1, 3 og 4 i Rådets rammeafgørelse 2002/475/RIA af 13. juni 2002 om bekæmpelse af terrorisme (EU-Tidende 2002, nr. L 164, side 3) som ændret ved Rådets rammeafgørelse 2008/919/RIA af 28. november 2008 om ændring af rammeafgørelse 2002/475/RIA om bekæmpelse af terrorisme (EU-Tidende 2008, nr. L 330, side 21). Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153
Tilsidesættelse af forpligtelser vedrørende betaling af bidrag til sociale sikringsordninger Ordregiveren skal udelukke en ansøger eller en tilbudsgiver, der har ubetalt forfalden gæld på 100.000 kr. eller derover til offentlige myndigheder vedrørende skatter, afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til dansk lovgivning eller lovgivningen i det land, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret. Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
Tilsidesættelse af forpligtelser vedrørende betaling af skatter og afgifter Ordregiveren skal udelukke en ansøger eller en tilbudsgiver, der har ubetalt forfalden gæld på 100.000 kr. eller derover til offentlige myndigheder vedrørende skatter, afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til dansk lovgivning eller lovgivningen i det land, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret. Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
Deltagelse i en kriminel organisation En ordregiver skal udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren ved endelig dom er dømt eller har vedtaget bødeforlæg for handlinger begået som led i en kriminel organisation som defineret i artikel 2 i Rådets rammeafgørelse 2008/841/RIA af 24. oktober 2008 (EU-Tidende 2008, nr. L 300, side 42). Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
Hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme En ordregiver skal udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren ved endelig dom er dømt eller har vedtaget bødeforlæg for hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme som defineret i artikel 1 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2005/60/EF af 26. oktober 2005 om forebyggende foranstaltninger mod anvendelse af det finansielle system til hvidvaskning af penge og finansiering af terrorisme (EU-Tidende 2005, nr. L 309, side 15). Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
Svig En ordregiver skal udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren ved endelig dom er dømt eller har vedtaget bødeforlæg for svig som omhandlet i artikel 1 i konventionen om beskyttelse af De Europæiske Fællesskabers finansielle interesser. Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
Børnearbejde og andre former for menneskehandel En ordregiver skal udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren ved endelig dom er dømt eller har vedtaget bødeforlæg for overtrædelse af straffelovens § 262 a eller, for så vidt angår en dom fra et andet land angående børnearbejde og andre former for menneskehandel som defineret i artikel 2 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2011/36/EU af 5. april 2011 om forebyggelse og bekæmpelse af menneskehandel og beskyttelse af ofrene herfor, og om erstatning af Rådets rammeafgørelse 2002/629/RIA (EU-Tidende 2011, nr. L 101, side 1). Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
Korruption En ordregiver skal udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren ved endelig dom er dømt eller har vedtaget bødeforlæg for bestikkelse som defineret i artikel 3 i konventionen om bekæmpelse af bestikkelse, som involverer tjenestemænd ved De Europæiske Fællesskaber eller i Den Europæiske Unions medlemsstater, og artikel 2, stk. 1, i Rådets rammeafgørelse 2003/568/RIA af 22. juli 2003 om bekæmpelse af bestikkelse i den private sektor (EU-Tidende 2003, nr. L 192, side 54) og bestikkelse som defineret i den nationale ret i ansøgerens eller tilbudsgiverens medlemsstat eller hjemland eller i det land, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret. Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
Tilsidesættelse af forpligtelser på miljølovgivningsområdet En ansøger eller tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ordregiveren kan påvise, at ansøgeren eller tilbudsgiveren har tilsidesat gældende forpligtelser inden for det miljø-, social- eller arbejdsretlige område i henhold til EU-retten, national lovgivning, kollektive aftaler eller de miljø-, social- eller arbejdsretlige forpligtelser, der er afledt af konventionerne, der er nævnt i bilag X til Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2014/24/EU af 26. februar 2014 om offentlige udbud og om ophævelse af direktiv 2004/18/EF (EU-Tidende 2014, nr. L 94, side 65), eller er omfattet af retsakter, der vedtages af Europa-Kommissionen i medfør af direktivets artikel 57, stk. 4, jf. artikel 88. Dokumentation: Ordregiver er berettiget til at indhente relevant dokumentation for hvorvidt ansøger eller tilbudsgiver befinder sig i en situation som kan medføre udelukkelse i medfør af nærværende udelukkelsesgrund.
Konkurs En ansøger eller tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling, hvis dennes aktiver administreres af en kurator eller af retten, hvis denne er under tvangsakkord, hvis dennes erhvervsvirksomhed er blevet indstillet eller denne befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er hjemhørende. Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
Insolvens En ansøger eller tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling, hvis dennes aktiver administreres af en kurator eller af retten, hvis denne er under tvangsakkord, hvis dennes erhvervsvirksomhed er blevet indstillet eller denne befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er hjemhørende. Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
Tvangsakkord uden for konkurs En ansøger eller tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling, hvis dennes aktiver administreres af en kurator eller af retten, hvis denne er under tvangsakkord, hvis dennes erhvervsvirksomhed er blevet indstillet eller denne befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er hjemhørende. Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
En situation, der svarer til konkurs i henhold til national ret En ansøger eller tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling, hvis dennes aktiver administreres af en kurator eller af retten, hvis denne er under tvangsakkord, hvis dennes erhvervsvirksomhed er blevet indstillet eller denne befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er hjemhørende. Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
Aktiver, der administreres af en kurator En ansøger eller tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling, hvis dennes aktiver administreres af en kurator eller af retten, hvis denne er under tvangsakkord, hvis dennes erhvervsvirksomhed er blevet indstillet eller denne befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er hjemhørende. Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
Aftaler med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning En ansøger eller tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ordregiveren har tilstrækkelige plausible indikationer til at konkludere, at ansøgeren eller tilbudsgiveren har indgået en aftale med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning. Dokumentation: Ordregiver er berettiget til at indhente relevant dokumentation for hvorvidt ansøger eller tilbudsgiver befinder sig i en situation som kan medføre udelukkelse i medfør af nærværende udelukkelsesgrund.
Ophævelse eller en lignende sanktion En ansøger eller tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ordregiveren kan påvise, at ansøgeren eller tilbudsgiveren væsentligt har misligholdt en tidligere offentlig kontrakt, kontrakt med en forsyningsvirksomhed eller koncessionskontrakt og misligholdelsen har medført den pågældende kontrakts ophævelse eller en lignende sanktion. Dokumentation: Ordregiver er berettiget til at indhente relevant dokumentation for hvorvidt ansøger eller tilbudsgiver befinder sig i en situation som kan medføre udelukkelse i medfør af nærværende udelukkelsesgrund.
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel Udbud af nødkaldsservice
Beskrivelse Ordregiver ønsker med dette udbud at indgå Kontrakt om løsningen af behovet for Nødkaldsservice til borgerne inklusive it-understøttelse heraf. Ordregiver ønsker med den kommende Kontrakt, at gå fra en situation, hvor Ordregiver selv køber og ejer nødkaldsudstyr til en situation, hvor nødkald samlet leveres til Ordregiver som en service. Nødkaldsservice indebærer således, at den kommende leverandør har ejerskabet til udstyr, apparatur, infrastrukturelementer og it-systemet. Nødkaldsservice omfatter: - Beboer Nødkald på de kommunale Plejecentre og Botilbud i Mariagerfjord og Rebild kommune - Nødkald og Tryghedskald fra borger i eget hjem i Mariagerfjord og Rebild kommune - Demenssikring på de kommunale Plejecentre og botilbud i Mariagerfjord og Rebild kommune med automatisk genererede alarmer, når beboer passerer - bygningsafsnit, yderdøre og matrikelafgrænsning - Personalesikring med overfaldsalarm og kollegahjælp for personale på de kommunale Plejecentre og botilbud i Mariagerfjord og Rebild kommune - Positionering på Zone- og Etageniveau, passage af gates og demensring opdelt i segmenter - Positionering på Bolig-niveau - Modtagelse af alarmer på app på smartphone og tablet - Vedligeholdelse og fejlafhjælpning af udstyr og it-system Nødkaldsservice omfatter således såvel relevant apparatur, udstyr og infrastrukturelementer samt aktiviteter forbundet med implementering, opsætning og vedligeholdelse af udstyr. Ordregiver varetager selv opsætning af flytbart udstyr, herunder nødkaldsudstyr i hjemmeplejen. Nødkaldsservice omfatter endvidere Ordregivers adgang til selvstændigt at administrere og konfigurere nødkaldsservicen via et passende it-system. Det er Ordregivers forventning, at Leverancen af ydelserne sker på en forsvarlig måde, set i forhold til, at det er en service, der leverer sikkerhed og tryghed for både berørte beboere, borgere i eget hjem og personale hos Ordregiver. Nødkald og personalesikring giver mange tryghed. Det er livlinen til hjælp, og demenssikring beskytter demente beboere, der ikke kan orientere sig, når de kommer udenfor plejecentre eller botilbud, og derfor er i risiko for at komme i livstruende situationer, hvis de upåagtet kan forlade bygningen. Ordregiver stiller krav til den kommende leverandørs serviceorganisation om adgang til supportorganisation, remote- og on-site fejlafhjælpning indenfor de i udbudsmaterialet definerede tidsfrister. Høj driftsstabilitet og høj tilgængelighed er særdeles vigtigt for Ordregiver, hvorfor der stilles krav om tilgængelighed (oppetid) af den leverede nødkaldeservice.
Intern ID 556822
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  85000000   Sundhedsvæsen og sociale foranstaltninger
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  32344100   Bærbare modtagere til personkalde- og personsøgeanlæg, 35100000   Nød- og sikkerhedsudstyr
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Nordjylland  ( DK050 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 16/03/2026
Anden varighed Ubegrænset
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 32 000 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kilder til udvælgelseskriterier Bekendtgørelse
Kriterium Specifik årlig omsætning
Beskrivelse Ansøger skal oplyse ”Specifik årsomsætning” for hvert af de tre (3) seneste afsluttede regnskaber ved tidspunktet for ansøgningsfrist. o Den specifikke årsomsætning skal vedrøre implementering samt levering og drift af nødkald o Det er et mindstekrav, at årsomsætningen er på mindst 5.000.000 DKK for hvert af de anførte afsluttede regnskabsår.
Kriteriet vil blive anvendt til at udvælge de ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren
Højeste antal udvalgte tilbud 4

Kriterium Finansielt forhold
Beskrivelse Ansøger skal oplyse egenkapitalen som ”Finansielt nøgletal" for det seneste afsluttede regnskabsår, hvilket oplyses under ”Beskrivelse”. o Egenkapitalen skal beregnes og oplyses efter metoden angivet i Årsregnskabslovens § 25 (LBK nr. 838 af 08/08/2019). o Det er et mindstekrav, at egenkapitalen er positiv og på minimum 500.000 DKK for de seneste tre (3) afsluttede regnskabsår. Har Tilbudsgiver ikke afsluttet tre (3) regnskabsår, er det et mindstekrav, at Tilbudsgiver kan dokumentere ved balance fra Tilbudsgivers bogholderi, at Tilbudsgiver ved afslutningen af sidste kvartal havde en egenkapital på minimum 500.000 DKK. Balancen skal være revisorpåtegnet.
Kriteriet vil blive anvendt til at udvælge de ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren
Højeste antal udvalgte tilbud 4

Kriterium Referencer på specificerede tjenester
Beskrivelse Ansøger skal opfylde følgende minimumskrav til teknisk og faglig formåen, jf. udbudslovens § 143: Ansøger skal anføre de op til tre (3) referencer, som Tilbudsgiver finder mest sammenlignelige med nærværende udbud, jf. pkt.1.5. Se pkt.2.4.2 i forhold til, hvad Ordregiver forstår som en ”sammenlignelig” reference. o Såfremt der oplyses flere referencer, vurderer Ordregiver alene på de tre (3) nyeste referencer. Ved nyeste forstås uafsluttede referencer eller referencer med ophør nærmest tilbudsfristen. Hvis flere referencer er uafsluttede, vurderer Ordregiver (hvor relevant) på referencerne med nyeste startdato. o Referencerne skal være udført inden for de seneste tre (3) år regnet fra datoen for ansøgningsfristens udløb. o Ordregiver vil se bort fra referencer der er afsluttet mere end tre (3) år før ansøgningsfristen. o For referencer med startdato der er ældre, men hvor der er afsluttet ydelser (delopgaver) indenfor de seneste tre (3) år, vil Ordregiver alene vurdere på de ydelser (delopgaver), som Ansøger har løst inden for de seneste tre (3) år regnet fra ansøgningsfristens udløb. Det er Ansøgers ansvar at udspecificere indholdet af referencen, så det tydeligt fremgår, hvilke ydelser (delopgaver) det drejer sig om. • Referencerne beskrives i henhold til følgende: 1. Beskrivelse: Beskrivelse af opgaven/opgaverne med fokus på de elementer, som gør referencen sammenlignelig. Der kan desuden i beskrivelsen oplyses den/de periode(r), hvor opgaven har været udført (start- og slutdatoer). 2. Beløb: Opgavens/opgavernes værdi i DKK, dvs. det beløb som kunden har betalt for at få udført opgaven/opgaverne. 3. Dato: Dato for opstart (startdato) samt dato for færdiggørelsen (slutdato) af den seneste opgave, der er anført under ”Beskrivelse”. For referencer som endnu ikke er afsluttet efterlades feltet ”Slutdato” blankt/tomt. 4. Modtagere: Kundenavn inkl. kontaktperson og telefonnummer på denne. • Mindstekrav: o Det er et mindstekrav, at Ansøger kan dokumentere: Minimum én (1) reference fra en aftale udført indenfor de seneste tre (3) år, som omfatter Ansøgers levering af nødkald og personsikring til offentlig eller privat kunde til en værdi af minimum 1.000.000 DKK.
Kriteriet vil blive anvendt til at udvælge de ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren
Højeste antal udvalgte tilbud 4
Oplysninger om den anden fase i en procedure, der afvikles i to faser
Mindsteantallet af ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren 4
Det højeste antal ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren 4
Proceduren afvikles i successive faser. I hver fase kan nogle ansøgere blive
Køberen forbeholder sig retten til at tildele kontrakten på grundlag af de indledende tilbud uden yderligere forhandlinger
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Pris
Beskrivelse Underkriteriet ”Pris” vil blive evalueret på baggrund af Tilbudsgivers besvarelse af Underbilag 8A – Tilbudsliste og den i henhold hertil samlede beregnede kontraktsum. Således vil de af tilbudsgivers anførte priser ekskl. moms men inkl. alle øvrige omkostninger blive lagt til grund. Tilbudsgiver udfylder Underbilag 8A - Tilbudsliste i overensstemmelse med vejledningen hertil.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 25,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Kvalitet
Beskrivelse Tilbudsgiver udfylder kontraktbilag 3 – Tekniske kravspecifikation, afsnit 1-3 i overensstemmelse med vejledningen. Det fremgår i form af en instruks til Tilbudsgiver, hvad Ordregiver vil lægge vægt på i sin vurdering af Tilbudsgivers besvarelser.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 30,00
Kategori for tildelingskriteriet tærskelLaveste tærskel
Tildelingskriterium talværdi 5,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Service
Beskrivelse Tilbudsgiver udfylder nedenstående kontraktbilag, i overensstemmelse med vejledningen. Det fremgår i form af en instruks til Tilbudsgiver, hvad Ordregiver vil lægge vægt på i sin vurdering af Tilbudsgivers besvarelser. Kontraktbilag 6 – Vedligeholdelse og servicemål Kontraktbilag 3 – Tekniske kravspecifikation, afsnit 4
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 30,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Implementering
Beskrivelse Tilbudsgiver skal besvarer underbilag 1B – Overordnet tidsplan i overensstemmelse med vejledningen. Det fremgår i form af en instruks til Tilbudsgiver, hvad Ordregiver vil lægge vægt på i sin vurdering af Tilbudsgivers besvarelser.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 15,00
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Sprog, som udbudsdokumenterne er officielt tilgængelige på dansk
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
Elektronisk indgivelse Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Elektronisk katalog Tilladt
Alternative tilbud Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud Ikke tilladt
Frist for modtagelse af anmodninger om deltagelse 10/11/2025   10:00:00 (UTC+1) centraleuropæisk tid, vesteuropæisk sommertid
Betingelser for kontraktens udførelse
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling nej
Der vil blive anvendt elektronisk betaling ja
Oplysninger om finansiering og betaling 30 dage netto
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf.lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens §2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2. I andre situationer skal klage over udbud, jf.lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf.udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill - perioden, jf.lovens § 6, stk. 4.I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill - perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf.lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1). Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på: www.erhvervsstyrelsen.dk.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Mariagerfjord kommune
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline Mariagerfjord kommune
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Mariagerfjord kommune
Registreringsnummer 29189455
Postadresse Nordre Kajgade 1
By Hobro
Postnummer 9500
Landsdel (NUTS) Nordjylland  ( DK050 )
Land Danmark
Enhed Jacob Plougmand Kynde
Telefon +45 97113000
Internetadresse https://www.mariagerfjord.dk
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Rebild Kommune
Registreringsnummer 29189463
Postadresse Hobrovej 110
By Støvring
Postnummer 9530
Landsdel (NUTS) Nordjylland  ( DK050 )
Land Danmark
Enhed Jacob Plougmand Kynde
Telefon +45 97113000
Internetadresse https://www.rebild.dk
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-1000
Officielt navn Comdia ApS
Registreringsnummer 33501404
Postadresse Lindvedvej 73
By Odense S
Postnummer 5260
Landsdel (NUTS) Fyn  ( DK031 )
Land Danmark
E-mail support@comdia.com
Telefon +45 7199 3672
Internetadresse https://www.comdia.com/
Denne organisations roller
TED eSender
8.1.
ORG-1001
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Nævnenes Hus, Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland  ( DK041 )
Land Danmark
Telefon +45 7240 5600
Internetadresse http://www.klfu.dk
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-1002
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 4171 5000
Internetadresse https://www.kfst.dk/
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID 8c08d831-4c5c-469b-bba6-cc4694e7230d   -   01
Formulartype Konkurrencevilkår
Bekendtgørelsestype Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 16
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 09/10/2025   16:31:38 (UTC+2) østeuropæisk tid, centraleuropæisk sommertid
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 672127-2025
EUT-S-nummer 196/2025
Offentliggørelsesdato 13/10/2025
BREAKING
{{ article.headline }}
0.031|instance-web02