1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Aarhus Kommune
Køberens retlige status
:
Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Generelle offentlige tjenesteydelser
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Udbud af aftale vedrørende anskaffelse, vedligeholdelse og support af ESDH-løsning
Beskrivelse
:
Udbuddet gennemføres som udbud med forhandling efter udbudslovens §§ 61-66
Identifikator for proceduren
:
8d56c18b-d2c0-480c-b0ff-fc6cb0e4c4cd
Tidligere bekendtgørelse
:
76734-2025
Intern ID
:
419370
Udbudsprocedure
:
Udbud med forhandling/indkaldelse af tilbud med forudgående offentliggørelse
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
72000000
It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse
:
Rådhuspladsen 2
By
:
Aarhus
Postnummer
:
8000
Landsdel (NUTS)
:
Østjylland
(
DK042
)
Land
:
Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
70 000 000,00
DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0000
Titel
:
Udbud af aftale vedrørende anskaffelse, vedligeholdelse og support af ESDH-løsning
Beskrivelse
:
Kunden ønsker med dette udbud at anskaffe en Løsning, som kan danne rammen for Kundens administrative sagsbehandling. Løsningen skal virke på tværs af Kundens magistratsafdelinger, og skal understøtte bedre og mere effektive sagsgange. Kunden ønsker at anskaffe en standardløsning, men har også et ønske om, at Løsningen udgør et konfigurerbart standard/rammesystem, som kan understøtte Kundens krav og behov. Løsningen skal overordnet set understøtte Kundens fortsatte digitalisering og effektivisering af sagsgange, uanset hvor Brugeren fysisk eller organisatorisk er placeret hos Kunden. Kunden ønsker at indgå aftale med en Leverandør, der ønsker at indgå i et samarbejde med Kunden om bedst mulig udnyttelse af Løsningen. Det skal først og fremmest ske gennem et implementeringsforløb, hvor Løsningen konfigureres i et samspil med Kundens forretningsbehov og arbejdsprocesser for øje. Herudover skal Leverandøren medvirke til at levere en bedre oplevet kvalitet hos Brugerne i aftaleperioden. Kunden indgår Aftale med én leverandør om levering af Løsningen. Aftalen skal indgås på grundlag af det udkast til Aftale, der er vedlagt udbudsmaterialet. Den endelige Aftale vil blive tilrettet i overensstemmelse med det vindende tilbud.
Intern ID
:
419370
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
72000000
It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse
:
Rådhuspladsen 2
By
:
8000
Postnummer
:
Aarhus
Landsdel (NUTS)
:
Østjylland
(
DK042
)
Land
:
Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato
:
26/09/2025
Varighed
:
12
År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser
:
0
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
70 000 000,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium:
Type:
Kvalitet
Beskrivelse
:
Evalueringen af underkriteriet ”Kvalitet” er baseret på følgende delkriterier med den angivne indbyrdes vægtning. Nem og intuitiv journalisering: 35 %, Overblik 15%, Søgning 15%, Workflows 15 %, Aktindsigt 5 % og Integration 15%. Evaluering af hvert delkriterie er beskrevet i udbudsbetingelserne, afsnit 8.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
70,00
Kriterium:
Type:
Pris
Beskrivelse
:
Ved vurderingen af underkriteriet ”Pris” vil Kunden lægge vægt på: at tilbudsgivers evalueringsteknikskepris, som fremgår af tilbudslisten, er så lav som muligt Ved vurderingen af underkriteriet Pris vil der blive anvendt en pointskala fra 010, hvor 0 gives for det tilbud, som kun netop er økonomisk acceptabelt, mens 10 point gives for den bedst tænkelige Pris i forhold til den udbudte opgave. Det enkelte tilbud tildeles point ved en lineær interpolation mellem disse to yderpunkter (0 og 10) på baggrund af det enkelte tilbuds procentvise afvigelse af den laveste sats efter følgende formel: Point=max point - (tilbuddets pris - laveste pris)/((laveste pris x 40 %)) x (maksimumpoint minimumpoint). Den bedst tænkelige pris defineres som den lavest tilbudte konditionsmæssige Pris, mens det netop økonomisk acceptable tilbud, er et tilbud, der er 40 % dyrere end den laveste tilbudte konditionsmæssige Pris. Hvis der er en større spredning i Priserne i de modtagne tilbud, end spændet i den primære model ovenfor tillader – dvs. hvis Priserne i tilbuddet med højeste Pris er mere end 40 % højere end Prisen i tilbuddet med laveste Pris – tages der i stedet udgangspunkt i den procentmæssige forskel mellem den laveste tilbudte Pris og den højeste tilbudte Pris. Evalueringen af tildelingskriteriet "Pris" er beskrevet i udbudsbetingelsernes afsnit 8.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
30,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for mægling
:
Klagenævnet for Udbud
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister
:
Ved et udbud med prækvalifikation efter udbudsloven, forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens afsendelse af underretning om prækvalifikation. Andre klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til klagenævnet inden 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt. Angår klagen overtrædelser af tilbudsloven eller udbudslovens §§ 191 og 192, regnes klagefristen på 45 kalenderdage fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelings beslutningen. Klager over indgåelse af en rammeaftale efter udbudsloven (afsnit II, III og §§ 191 og 192), forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal være indgivet til klagenævnet inden 6 måneder regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. Klager over indgåelse af en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. Klager over en ordregivers beslutning om at videreføre en kontrakt (udbudslovens § 185, stk. 2) skal indgives til klagenævnet inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, at ordregiveren har offentliggjort sin beslutning (udbudslovens § 185, stk. 2, 3. pkt.). Har ordregiveren fulgt proceduren i lov om Klagenævnet for Udbud § 4, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse være indgivet til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
Aarhus Kommune
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der underskriver kontrakten
:
Aarhus Kommune
6.
Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse
:
59 226 280,00
DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
CBRAIN A/S
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
98639
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0000
Værdien af tilbuddet
:
59 226 280,00
DKK
Koncessionsværdi:
Underentreprise
:
Nej
Kontraktoplysninger:
Identifikator for kontrakten
:
98639
Titel
:
Udbud af aftale vedrørende anskaffelse, vedligeholdelse og support af ESDH-løsning / CBRAIN A/S
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud
:
16/09/2025
Dato for indgåelse af kontrakten
:
29/09/2025
Organisation, der underskriver kontrakten
:
Aarhus Kommune
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
1
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra mikrovirksomheder samt små eller mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
0
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i andre EØS-lande end købers land
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
0
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i lande uden for EØS
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
0
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud, der er indgivet ad elektronisk vej
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
1
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Aarhus Kommune
Registreringsnummer
:
55133018
Postadresse
:
Rådhuspladsen 2
By
:
Aarhus C
Postnummer
:
8000
Landsdel (NUTS)
:
Østjylland
(
DK042
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Lisbeth Lillelund
Telefon
:
+45 89402000
Denne organisations roller
:
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der underskriver kontrakten
8.1.
ORG-1000
Officielt navn
:
Comdia ApS
Registreringsnummer
:
33501404
Postadresse
:
Lindvedvej 73
By
:
Odense S
Postnummer
:
5260
Landsdel (NUTS)
:
Fyn
(
DK031
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 7199 3672
Denne organisations roller
:
TED eSender
8.1.
ORG-1001
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Nævnenes Hus, Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 7240 5600
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
Organisation med ansvar for mægling
8.1.
ORG-1002
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 4171 5000
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-1003
Officielt navn
:
CBRAIN A/S
Den økonomiske operatørs størrelse
:
Mikrovirksomhed, lille eller mellemstor virksomhed
Registreringsnummer
:
24233359
Postadresse
:
Kalkbrænderiløbskaj 2
By
:
København Ø
Postnummer
:
2100
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter
:
LOT-0000
Bekendtgørelsens ID
:
f75df5dd-465c-46e7-9abd-28f2ba770158
-
01
Formulartype
:
Resultater
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype
:
29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
10/10/2025
17:26:55 (UTC+2) østeuropæisk tid, centraleuropæisk sommertid
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
Bekendtgørelsesnummer
:
673011-2025
EUT-S-nummer
:
197/2025
Offentliggørelsesdato
:
14/10/2025