1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Landsbyggefonden
Køberens retlige status
:
Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Boliger og offentlige faciliteter
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Byggeskadefonden
Køberens retlige status
:
Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Boliger og offentlige faciliteter
1.1.
Køber
Officielt navn
:
BL - Danmarks Almene Boliger
Køberens retlige status
:
Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Boliger og offentlige faciliteter
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Udbud af IT-sikkerhed, overvågning og konsulentydelser
Beskrivelse
:
Ved nærværende udbud ønsker Landsbyggefonden, BL Danmarks Almene Boliger og Byggeskadefonden (samlet "Ordregiver"), at indhente tilbud på aftale om IT-sikkerhed, overvågning og konsulentydelser. Aftalen omfatter levering af serviceydelser indenfor IT-sikkerhed, herunder overvågning af Ordregivers IT-systemer med henblik på at identificere uregelmæssigheder i IT-sikkerheden. Aftalen indebærer tillige løbende rådgivning, samt efter Ordregivers behov, vedrørende alle aspekter af IT-sikkerhed.Tilbudsgiver skal endvidere levere konsulentydelser bestående af udførende arbejde, herunder konfigurationer, efter anmodning fra Kunden. Tilbudsgiveren skal stille syv navngivne senior konsulenter til rådighed for Ordregiver, og disse nøglepersoner skal løbende og ubegrænset overvåge Ordregivers IT-systemer, levere rådgivning vedrørende alle aspekter af IT-sikkerhed, levere udførende arbejde samt implementere, konfigurere, vedligeholde og anvende Qualys.
Identifikator for proceduren
:
2af08d35-2f83-4f93-858b-fd48b2e53da9
Intern ID
:
426455
Udbudsprocedure
:
Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure
:
nej
Hovedpunkterne i proceduren
:
Udbud af IT-sikkerhed, overvågning og konsulentydelser er et offentligt udbud i henhold til udbudslovens §§ 56-57.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
72000000
It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
72220000
Konsulentvirksomhed i forbindelse med systemer og teknik,
72222100
Strategisk gennemgang af informationssystemer eller -teknologi,
72222300
Tjenesteydelser i forbindelse med informationsteknologi,
72246000
Systemrådgivning,
72250000
System- og supporttjenester,
72261000
Programmelsupport,
72266000
Konsulentvirksomhed i forbindelse med programmel
2.1.2.
Udførelsessted
Land
:
Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
13 800 000,00
DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger
:
UDELUKKELSESGRUNDE: Tilbudsgivere, der befinder sig under omstændigheder som anført i udbudslovens §§ 135-136 og § 137, stk. 1, nr. 1 og 2 er udelukket fra at deltage i udbuddet. Ordregiver vil ligeledes udelukke tilbudsgivere, der er etableret i et land, der er optaget på EU-listen over ikkesamarbejdsvillige skattejurisdiktioner og ikke har tiltrådt WTO’s Government Procurement Agreement eller øvrige handelsaftaler, der forpligter Danmark til at åbne markedet for offentlige kontrakter for tilbudsgivere etableret i det pågældende land (svarende til den nuværende § 134a). FORELØBIG DOKUMENTATION: Som foreløbig dokumentation for, at tilbudsgiver ikke er udelukket efter udbudslovens §§ 135-136, og § 137, stk. 1, nr. 1 og 2, og for at tilbudsgiver opfylder de i udbudsbekendtgørelsen og ovenfor fastsatte minimumskrav til egnethed, skal tilbudsgiver med tilbuddet kun fremsende et korrekt udfyldt ESPD. Hvis tilbudsgiver er et konsortium, skal der for hver deltager i konsortiet som dokumentation for egnethed (og for, at konsortiedeltagerne ikke er omfattet af de nævnte udelukkelsesgrunde) fremlægges dokumentation i form af et korrekt udfyldt ESPD. Hvis tilbudsgiver i relation til egnethed baserer sig på andre økonomiske aktørers formåen (underleverandører, koncernforbundne selskaber mv.) skal der for hver af de pågældende økonomiske aktører sammen med tilbuddet som dokumentation for egnethed fremlægges et korrekt udfyldt ESPD. ENDELIG DOKUMENTATION: Forinden Ordregiver kan meddele tildelingsbeslutning, skal Ordregiver indhente dokumentation for rigtigheden af den vindende tilbudsgivers oplysninger i ESPD'et. Denne dokumentation vil for danske tilbudsgivere bestå af: i) Serviceattest (udstedt ikke tidligere end 6 måneder før fremlæggelsestidspunktet). ii) Tilbudsgivers tre seneste årsrapporter eller anden dokumentation hvoraf omsætningen fremgår, f. eks. revisorpåtegnet erklæring. iii) Underskrevet erklæring om overholdelse af artikel 5k i Rådets forordning (EU) 2025/395 af 25. februar 2025 om ændring af forordning (EU) nr. 833/2014 om restriktive foranstaltninger på baggrund af Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine.
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
2.1.6.
Udelukkelsesgrunde
Kilder til grundlag for udelukkelse
:
Bekendtgørelse
Korruption
:
Jf. Udbudslovens § 135, stk. 1, nr. 2.
Svig
:
Jf. Udbudslovens § 135, stk. 1, nr. 3.
Hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme
:
Jf. Udbudslovens § 135, stk. 1, nr. 5.
Deltagelse i en kriminel organisation
:
Jf. Udbudslovens § 135, stk. 1, nr. 1.
Terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet
:
Jf. Udbudslovens § 135, stk. 1, nr. 4.
Børnearbejde og andre former for menneskehandel
:
Jf. Udbudslovens § 135, stk. 1, nr. 6.
Tilsidesættelse af forpligtelser på miljølovgivningsområdet
:
Jf. Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1.
Tilsidesættelse af forpligtelser på det arbejdsretlige område
:
Jf. Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1.
Tilsidesættelse af forpligtelser på sociallovgivningsområdet
:
Jf. Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1.
Alvorlige forsømmelser i forbindelse med udøvelsen af erhvervet
:
Jf. Udbudslovens § 136, stk. 1, nr. 4.
Har afgivet urigtige oplysninger eller tilbageholdt oplysninger, som ikke var i stand til at fremlægge de krævede dokumenter og indhentet fortrolige oplysninger i forbindelse med denne procedure
:
Jf. Udbudslovens § 136, stk. 1, nr. 3.
Interessekonflikt som følge af deltagelse i udbudsproceduren
:
Jf. Udbudslovens § 136, stk. 1, nr. 1.
Direkte eller indirekte involvering i forberedelsen af denne udbudsprocedure
:
Jf. Udbudslovens § 136, stk. 1, nr. 2.
Tilsidesættelse af forpligtelser vedrørende betaling af bidrag til sociale sikringsordninger
:
Jf. Udbudslovens § 135, stk. 3.
Tilsidesættelse af forpligtelser vedrørende betaling af skatter og afgifter
:
Jf. Udbudslovens § 135, stk. 3.
Erhvervsvirksomheden er indstillet
:
Jf. Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2.
Konkurs
:
Jf. Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2.
Tvangsakkord uden for konkurs
:
Jf. Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2.
Insolvens
:
Jf. Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2.
Aktiver, der administreres af en kurator
:
Jf. Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2.
En situation, der svarer til konkurs i henhold til national ret
:
Jf. Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2.
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0000
Titel
:
Udbud af IT-sikkerhed, overvågning og konsulentydelser
Beskrivelse
:
Ved nærværende udbud ønsker Landsbyggefonden, BL Danmarks Almene Boliger og Byggeskadefonden (samlet "Ordregiver"), at indhente tilbud på aftale om IT-sikkerhed, overvågning og konsulentydelser. Aftalen omfatter levering af serviceydelser indenfor IT-sikkerhed, herunder overvågning af Ordregivers IT-systemer med henblik på at identificere uregelmæssigheder i IT-sikkerheden. Aftalen indebærer tillige løbende rådgivning, samt efter Ordregivers behov, vedrørende alle aspekter af IT-sikkerhed.Tilbudsgiver skal endvidere levere konsulentydelser bestående af udførende arbejde, herunder konfigurationer, efter anmodning fra Kunden. Tilbudsgiveren skal stille syv navngivne senior konsulenter til rådighed for Ordregiver, og disse nøglepersoner skal løbende og ubegrænset overvåge Ordregivers IT-systemer, levere rådgivning vedrørende alle aspekter af IT-sikkerhed, levere udførende arbejde samt implementere, konfigurere, vedligeholde og anvende Qualys.
Intern ID
:
426455
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
72000000
It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
72220000
Konsulentvirksomhed i forbindelse med systemer og teknik,
72222100
Strategisk gennemgang af informationssystemer eller -teknologi,
72222300
Tjenesteydelser i forbindelse med informationsteknologi,
72246000
Systemrådgivning,
72250000
System- og supporttjenester,
72261000
Programmelsupport,
72266000
Konsulentvirksomhed i forbindelse med programmel
5.1.2.
Udførelsessted
Land
:
Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed
:
6
År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser
:
2
Yderligere oplysninger om fornyelser
:
Aftalen er gældende fra underskrivelsestidspunktet og løber derefter i 4 år med mulighed for Kundens forlængelse 2 gange af 1 år. En forlængelse skal varsles med 3 måneders varsel inden udgangen af den 4-årige periode og derefter den 1-årige forlængelsesperiode.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
13 800 000,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse
:
Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
Yderligere oplysninger
:
UDELUKKELSESGRUNDE: Tilbudsgivere, der befinder sig under omstændigheder som anført i udbudslovens §§ 135-136 og § 137, stk. 1, nr. 1 og 2 er udelukket fra at deltage i udbuddet. Ordregiver vil ligeledes udelukke tilbudsgivere, der er etableret i et land, der er optaget på EU-listen over ikkesamarbejdsvillige skattejurisdiktioner og ikke har tiltrådt WTO’s Government Procurement Agreement eller øvrige handelsaftaler, der forpligter Danmark til at åbne markedet for offentlige kontrakter for tilbudsgivere etableret i det pågældende land (svarende til den nuværende § 134a). FORELØBIG DOKUMENTATION: Som foreløbig dokumentation for, at tilbudsgiver ikke er udelukket efter udbudslovens §§ 135-136, og § 137, stk. 1, nr. 1 og 2, og for at tilbudsgiver opfylder de i udbudsbekendtgørelsen og ovenfor fastsatte minimumskrav til egnethed, skal tilbudsgiver med tilbuddet kun fremsende et korrekt udfyldt ESPD. Hvis tilbudsgiver er et konsortium, skal der for hver deltager i konsortiet som dokumentation for egnethed (og for, at konsortiedeltagerne ikke er omfattet af de nævnte udelukkelsesgrunde) fremlægges dokumentation i form af et korrekt udfyldt ESPD. Hvis tilbudsgiver i relation til egnethed baserer sig på andre økonomiske aktørers formåen (underleverandører, koncernforbundne selskaber mv.) skal der for hver af de pågældende økonomiske aktører sammen med tilbuddet som dokumentation for egnethed fremlægges et korrekt udfyldt ESPD. ENDELIG DOKUMENTATION: Forinden Ordregiver kan meddele tildelingsbeslutning, skal Ordregiver indhente dokumentation for rigtigheden af den vindende tilbudsgivers oplysninger i ESPD'et. Denne dokumentation vil for danske tilbudsgivere bestå af: i) Serviceattest (udstedt ikke tidligere end 6 måneder før fremlæggelsestidspunktet). ii) Tilbudsgivers tre seneste årsrapporter eller anden dokumentation hvoraf omsætningen fremgår, f. eks. revisorpåtegnet erklæring. iii) Underskrevet erklæring om overholdelse af artikel 5k i Rådets forordning (EU) 2025/395 af 25. februar 2025 om ændring af forordning (EU) nr. 833/2014 om restriktive foranstaltninger på baggrund af Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine.
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kilder til udvælgelseskriterier
:
Bekendtgørelse
Kriterium
:
Gennemsnitlig årlig omsætning
Beskrivelse
:
Tilbudsgiveren skal opfylde følgende minimumskrav til økonomisk og finansiel formåen: •Gennemsnitlig nettoomsætning på minimum kr. 30 mio. i de seneste tre disponible regnskabsår. For konsortier gælder, at konsortiedeltagerne tilsammen skal opfylde minimumskravet. For tilbudsgivere, der baserer sig på andre økonomiske aktørers økonomiske formåen gælder, at tilbudsgiveren og den støttende enhed tilsammen skal opfylde minimumskravet. Støttende enheder, hvis støtte er nødvendig for tilbudsgiverens opfyldelse af minimumskrav til økonomisk og finansiel formåen, hæfter solidarisk med tilbudsgiveren for tilbuddet og opfyldelsen af en eventuel aftale.
Kriterium
:
Finansielt forhold
Beskrivelse
:
Tilbudsgiveren skal opfylde følgende minimumskrav til økonomisk og finansiel formåen: • Egenkapitalkrav: kr. 10 mio. i det seneste disponible regnskabsår. • Soliditetsgrad: Minimum 15 % i det seneste disponible regnskabsår. For konsortier gælder, at konsortiedeltagerne tilsammen skal opfylde minimumskravene. For tilbudsgivere, der baserer sig på andre økonomiske aktørers økonomiske formåen gælder, at tilbudsgiveren og den støttende enhed tilsammen skal opfylde minimumskravene. Støttende enheder, hvis støtte er nødvendig for tilbudsgiverens opfyldelse af minimumskrav til økonomisk og finansiel formåen, hæfter solidarisk med tilbudsgiveren for tilbuddet og opfyldelsen af en eventuel aftale.
Kriterium
:
Gennemsnitlig årlig arbejdsstyrke
Beskrivelse
:
Det er et minimumskrav, at tilbudsgiveren har minimum 100 ansatte med kompetencer inden for IT-sikkerhed. Det skal være ansatte i den tilbudsgivende virksomhed.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium:
Type:
Pris
Navn
:
Økonomi
Beskrivelse
:
Der henvises til udbudsbetingelsernes afsnit 5.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
30,00
Kriterium:
Type:
Kvalitet
Navn
:
Faglige kompetencer
Beskrivelse
:
Der henvises til udbudsbetingelsernes afsnit 5.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
70,00
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
:
Elektronisk indgivelse
:
Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på
:
dansk
Elektronisk katalog
:
Ikke tilladt
Alternative tilbud
:
Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud
:
Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud
:
11/11/2025
09:00:00 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Vedståelsesfrist for tilbuddet
:
4
Måneder
Oplysninger om offentlig iværksættelse
:
Åbningsdato
:
11/11/2025
09:05:00 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Sted
:
EU-Supply
Yderligere oplysninger
:
Tilbudsgiver har ikke ret til at overvære åbningen af tilbud.
Betingelser for kontraktens udførelse
:
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse
:
Nej
Elektronisk fakturering
:
Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling
:
ja
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
:
ja
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister
:
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende frist for indgivelse af klage: 1) 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. klagenævnslovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstillperioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. klagenævnslovens § 12, stk. 1.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse
:
Landsbyggefonden
Organisation, der behandler tilbud
:
Landsbyggefonden
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Landsbyggefonden
Registreringsnummer
:
62475412
Postadresse
:
Studiestræde 50
By
:
København V
Postnummer
:
1554
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Mikala Berg Dueholm
Telefon
:
+45 2129 8756
Denne organisations roller
:
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse
Organisation, der behandler tilbud
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Nævnenes Hus, Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 72405708
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 41715000
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
Byggeskadefonden
Registreringsnummer
:
12025971
Postadresse
:
Studiestræde 50
By
:
København V
Postnummer
:
1554
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Mikala Berg Dueholm
Telefon
:
+45 2129 8756
Denne organisations roller
:
Køber
8.1.
ORG-0005
Officielt navn
:
BL - Danmarks Almene Boliger
Registreringsnummer
:
31447410
Postadresse
:
Studiestræde 50
By
:
København V
Postnummer
:
1554
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Mikala Berg Dueholm
Telefon
:
+45 2129 8756
Denne organisations roller
:
Køber
8.1.
ORG-0006
Officielt navn
:
Mercell Holding ASA
Registreringsnummer
:
980921565
Postadresse
:
Askekroken 11
By
:
Oslo
Postnummer
:
0277
Landsdel (NUTS)
:
Oslo
(
NO081
)
Land
:
Norge
Enhed
:
eSender
Telefon
:
+47 21018800
Fax
:
+47 21018801
Denne organisations roller
:
TED eSender
Bekendtgørelsens ID
:
c59593bf-a546-4885-9315-c5a185ccb193
-
01
Formulartype
:
Konkurrencevilkår
Bekendtgørelsestype
:
Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype
:
16
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
10/10/2025
14:59:43 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender)
:
10/10/2025
15:30:42 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
Bekendtgørelsesnummer
:
673105-2025
EUT-S-nummer
:
197/2025
Offentliggørelsesdato
:
14/10/2025