23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Electronic Supply

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
14.10.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Landsbyggefonden

Udbud af IT-sikkerhed, overvågning og konsulentydelser


Landsbyggefonden

673105-2025 - Konkurrencevilkår
Danmark – It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support – Udbud af IT-sikkerhed, overvågning og konsulentydelser
OJ S 197/2025 14/10/2025
Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Landsbyggefonden
Køberens retlige status Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet Boliger og offentlige faciliteter
1.1.
Køber
Officielt navn Byggeskadefonden
Køberens retlige status Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet Boliger og offentlige faciliteter
1.1.
Køber
Officielt navn BL - Danmarks Almene Boliger
Køberens retlige status Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet Boliger og offentlige faciliteter
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Udbud af IT-sikkerhed, overvågning og konsulentydelser
Beskrivelse Ved nærværende udbud ønsker Landsbyggefonden, BL Danmarks Almene Boliger og Byggeskadefonden (samlet "Ordregiver"), at indhente tilbud på aftale om IT-sikkerhed, overvågning og konsulentydelser. Aftalen omfatter levering af serviceydelser indenfor IT-sikkerhed, herunder overvågning af Ordregivers IT-systemer med henblik på at identificere uregelmæssigheder i IT-sikkerheden. Aftalen indebærer tillige løbende rådgivning, samt efter Ordregivers behov, vedrørende alle aspekter af IT-sikkerhed.Tilbudsgiver skal endvidere levere konsulentydelser bestående af udførende arbejde, herunder konfigurationer, efter anmodning fra Kunden. Tilbudsgiveren skal stille syv navngivne senior konsulenter til rådighed for Ordregiver, og disse nøglepersoner skal løbende og ubegrænset overvåge Ordregivers IT-systemer, levere rådgivning vedrørende alle aspekter af IT-sikkerhed, levere udførende arbejde samt implementere, konfigurere, vedligeholde og anvende Qualys.
Identifikator for proceduren 2af08d35-2f83-4f93-858b-fd48b2e53da9
Intern ID 426455
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
Hovedpunkterne i proceduren Udbud af IT-sikkerhed, overvågning og konsulentydelser er et offentligt udbud i henhold til udbudslovens §§ 56-57.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  72000000   It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  72220000   Konsulentvirksomhed i forbindelse med systemer og teknik, 72222100   Strategisk gennemgang af informationssystemer eller -teknologi, 72222300   Tjenesteydelser i forbindelse med informationsteknologi, 72246000   Systemrådgivning, 72250000   System- og supporttjenester, 72261000   Programmelsupport, 72266000   Konsulentvirksomhed i forbindelse med programmel
2.1.2.
Udførelsessted
Land Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 13 800 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger UDELUKKELSESGRUNDE: Tilbudsgivere, der befinder sig under omstændigheder som anført i udbudslovens §§ 135-136 og § 137, stk. 1, nr. 1 og 2 er udelukket fra at deltage i udbuddet. Ordregiver vil ligeledes udelukke tilbudsgivere, der er etableret i et land, der er optaget på EU-listen over ikkesamarbejdsvillige skattejurisdiktioner og ikke har tiltrådt WTO’s Government Procurement Agreement eller øvrige handelsaftaler, der forpligter Danmark til at åbne markedet for offentlige kontrakter for tilbudsgivere etableret i det pågældende land (svarende til den nuværende § 134a). FORELØBIG DOKUMENTATION: Som foreløbig dokumentation for, at tilbudsgiver ikke er udelukket efter udbudslovens §§ 135-136, og § 137, stk. 1, nr. 1 og 2, og for at tilbudsgiver opfylder de i udbudsbekendtgørelsen og ovenfor fastsatte minimumskrav til egnethed, skal tilbudsgiver med tilbuddet kun fremsende et korrekt udfyldt ESPD. Hvis tilbudsgiver er et konsortium, skal der for hver deltager i konsortiet som dokumentation for egnethed (og for, at konsortiedeltagerne ikke er omfattet af de nævnte udelukkelsesgrunde) fremlægges dokumentation i form af et korrekt udfyldt ESPD. Hvis tilbudsgiver i relation til egnethed baserer sig på andre økonomiske aktørers formåen (underleverandører, koncernforbundne selskaber mv.) skal der for hver af de pågældende økonomiske aktører sammen med tilbuddet som dokumentation for egnethed fremlægges et korrekt udfyldt ESPD. ENDELIG DOKUMENTATION: Forinden Ordregiver kan meddele tildelingsbeslutning, skal Ordregiver indhente dokumentation for rigtigheden af den vindende tilbudsgivers oplysninger i ESPD'et. Denne dokumentation vil for danske tilbudsgivere bestå af: i) Serviceattest (udstedt ikke tidligere end 6 måneder før fremlæggelsestidspunktet). ii) Tilbudsgivers tre seneste årsrapporter eller anden dokumentation hvoraf omsætningen fremgår, f. eks. revisorpåtegnet erklæring. iii) Underskrevet erklæring om overholdelse af artikel 5k i Rådets forordning (EU) 2025/395 af 25. februar 2025 om ændring af forordning (EU) nr. 833/2014 om restriktive foranstaltninger på baggrund af Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
2.1.6.
Udelukkelsesgrunde
Kilder til grundlag for udelukkelse Bekendtgørelse
Korruption Jf. Udbudslovens § 135, stk. 1, nr. 2.
Svig Jf. Udbudslovens § 135, stk. 1, nr. 3.
Hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme Jf. Udbudslovens § 135, stk. 1, nr. 5.
Deltagelse i en kriminel organisation Jf. Udbudslovens § 135, stk. 1, nr. 1.
Terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet Jf. Udbudslovens § 135, stk. 1, nr. 4.
Børnearbejde og andre former for menneskehandel Jf. Udbudslovens § 135, stk. 1, nr. 6.
Tilsidesættelse af forpligtelser på miljølovgivningsområdet Jf. Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1.
Tilsidesættelse af forpligtelser på det arbejdsretlige område Jf. Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1.
Tilsidesættelse af forpligtelser på sociallovgivningsområdet Jf. Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1.
Alvorlige forsømmelser i forbindelse med udøvelsen af erhvervet Jf. Udbudslovens § 136, stk. 1, nr. 4.
Har afgivet urigtige oplysninger eller tilbageholdt oplysninger, som ikke var i stand til at fremlægge de krævede dokumenter og indhentet fortrolige oplysninger i forbindelse med denne procedure Jf. Udbudslovens § 136, stk. 1, nr. 3.
Interessekonflikt som følge af deltagelse i udbudsproceduren Jf. Udbudslovens § 136, stk. 1, nr. 1.
Direkte eller indirekte involvering i forberedelsen af denne udbudsprocedure Jf. Udbudslovens § 136, stk. 1, nr. 2.
Tilsidesættelse af forpligtelser vedrørende betaling af bidrag til sociale sikringsordninger Jf. Udbudslovens § 135, stk. 3.
Tilsidesættelse af forpligtelser vedrørende betaling af skatter og afgifter Jf. Udbudslovens § 135, stk. 3.
Erhvervsvirksomheden er indstillet Jf. Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2.
Konkurs Jf. Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2.
Tvangsakkord uden for konkurs Jf. Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2.
Insolvens Jf. Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2.
Aktiver, der administreres af en kurator Jf. Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2.
En situation, der svarer til konkurs i henhold til national ret Jf. Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2.
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel Udbud af IT-sikkerhed, overvågning og konsulentydelser
Beskrivelse Ved nærværende udbud ønsker Landsbyggefonden, BL Danmarks Almene Boliger og Byggeskadefonden (samlet "Ordregiver"), at indhente tilbud på aftale om IT-sikkerhed, overvågning og konsulentydelser. Aftalen omfatter levering af serviceydelser indenfor IT-sikkerhed, herunder overvågning af Ordregivers IT-systemer med henblik på at identificere uregelmæssigheder i IT-sikkerheden. Aftalen indebærer tillige løbende rådgivning, samt efter Ordregivers behov, vedrørende alle aspekter af IT-sikkerhed.Tilbudsgiver skal endvidere levere konsulentydelser bestående af udførende arbejde, herunder konfigurationer, efter anmodning fra Kunden. Tilbudsgiveren skal stille syv navngivne senior konsulenter til rådighed for Ordregiver, og disse nøglepersoner skal løbende og ubegrænset overvåge Ordregivers IT-systemer, levere rådgivning vedrørende alle aspekter af IT-sikkerhed, levere udførende arbejde samt implementere, konfigurere, vedligeholde og anvende Qualys.
Intern ID 426455
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  72000000   It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  72220000   Konsulentvirksomhed i forbindelse med systemer og teknik, 72222100   Strategisk gennemgang af informationssystemer eller -teknologi, 72222300   Tjenesteydelser i forbindelse med informationsteknologi, 72246000   Systemrådgivning, 72250000   System- og supporttjenester, 72261000   Programmelsupport, 72266000   Konsulentvirksomhed i forbindelse med programmel
5.1.2.
Udførelsessted
Land Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 6   År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 2
Yderligere oplysninger om fornyelser Aftalen er gældende fra underskrivelsestidspunktet og løber derefter i 4 år med mulighed for Kundens forlængelse 2 gange af 1 år. En forlængelse skal varsles med 3 måneders varsel inden udgangen af den 4-årige periode og derefter den 1-årige forlængelsesperiode.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 13 800 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Yderligere oplysninger UDELUKKELSESGRUNDE: Tilbudsgivere, der befinder sig under omstændigheder som anført i udbudslovens §§ 135-136 og § 137, stk. 1, nr. 1 og 2 er udelukket fra at deltage i udbuddet. Ordregiver vil ligeledes udelukke tilbudsgivere, der er etableret i et land, der er optaget på EU-listen over ikkesamarbejdsvillige skattejurisdiktioner og ikke har tiltrådt WTO’s Government Procurement Agreement eller øvrige handelsaftaler, der forpligter Danmark til at åbne markedet for offentlige kontrakter for tilbudsgivere etableret i det pågældende land (svarende til den nuværende § 134a). FORELØBIG DOKUMENTATION: Som foreløbig dokumentation for, at tilbudsgiver ikke er udelukket efter udbudslovens §§ 135-136, og § 137, stk. 1, nr. 1 og 2, og for at tilbudsgiver opfylder de i udbudsbekendtgørelsen og ovenfor fastsatte minimumskrav til egnethed, skal tilbudsgiver med tilbuddet kun fremsende et korrekt udfyldt ESPD. Hvis tilbudsgiver er et konsortium, skal der for hver deltager i konsortiet som dokumentation for egnethed (og for, at konsortiedeltagerne ikke er omfattet af de nævnte udelukkelsesgrunde) fremlægges dokumentation i form af et korrekt udfyldt ESPD. Hvis tilbudsgiver i relation til egnethed baserer sig på andre økonomiske aktørers formåen (underleverandører, koncernforbundne selskaber mv.) skal der for hver af de pågældende økonomiske aktører sammen med tilbuddet som dokumentation for egnethed fremlægges et korrekt udfyldt ESPD. ENDELIG DOKUMENTATION: Forinden Ordregiver kan meddele tildelingsbeslutning, skal Ordregiver indhente dokumentation for rigtigheden af den vindende tilbudsgivers oplysninger i ESPD'et. Denne dokumentation vil for danske tilbudsgivere bestå af: i) Serviceattest (udstedt ikke tidligere end 6 måneder før fremlæggelsestidspunktet). ii) Tilbudsgivers tre seneste årsrapporter eller anden dokumentation hvoraf omsætningen fremgår, f. eks. revisorpåtegnet erklæring. iii) Underskrevet erklæring om overholdelse af artikel 5k i Rådets forordning (EU) 2025/395 af 25. februar 2025 om ændring af forordning (EU) nr. 833/2014 om restriktive foranstaltninger på baggrund af Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine.
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kilder til udvælgelseskriterier Bekendtgørelse
Kriterium Gennemsnitlig årlig omsætning
Beskrivelse Tilbudsgiveren skal opfylde følgende minimumskrav til økonomisk og finansiel formåen: •Gennemsnitlig nettoomsætning på minimum kr. 30 mio. i de seneste tre disponible regnskabsår. For konsortier gælder, at konsortiedeltagerne tilsammen skal opfylde minimumskravet. For tilbudsgivere, der baserer sig på andre økonomiske aktørers økonomiske formåen gælder, at tilbudsgiveren og den støttende enhed tilsammen skal opfylde minimumskravet. Støttende enheder, hvis støtte er nødvendig for tilbudsgiverens opfyldelse af minimumskrav til økonomisk og finansiel formåen, hæfter solidarisk med tilbudsgiveren for tilbuddet og opfyldelsen af en eventuel aftale.

Kriterium Finansielt forhold
Beskrivelse Tilbudsgiveren skal opfylde følgende minimumskrav til økonomisk og finansiel formåen: • Egenkapitalkrav: kr. 10 mio. i det seneste disponible regnskabsår. • Soliditetsgrad: Minimum 15 % i det seneste disponible regnskabsår. For konsortier gælder, at konsortiedeltagerne tilsammen skal opfylde minimumskravene. For tilbudsgivere, der baserer sig på andre økonomiske aktørers økonomiske formåen gælder, at tilbudsgiveren og den støttende enhed tilsammen skal opfylde minimumskravene. Støttende enheder, hvis støtte er nødvendig for tilbudsgiverens opfyldelse af minimumskrav til økonomisk og finansiel formåen, hæfter solidarisk med tilbudsgiveren for tilbuddet og opfyldelsen af en eventuel aftale.

Kriterium Gennemsnitlig årlig arbejdsstyrke
Beskrivelse Det er et minimumskrav, at tilbudsgiveren har minimum 100 ansatte med kompetencer inden for IT-sikkerhed. Det skal være ansatte i den tilbudsgivende virksomhed.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Økonomi
Beskrivelse Der henvises til udbudsbetingelsernes afsnit 5.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 30,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Faglige kompetencer
Beskrivelse Der henvises til udbudsbetingelsernes afsnit 5.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 70,00
5.1.11.
Udbudsdokumenter
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
Elektronisk indgivelse Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Elektronisk katalog Ikke tilladt
Alternative tilbud Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud 11/11/2025   09:00:00 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Vedståelsesfrist for tilbuddet 4   Måneder
Oplysninger om offentlig iværksættelse
Åbningsdato 11/11/2025   09:05:00 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Sted EU-Supply
Yderligere oplysninger Tilbudsgiver har ikke ret til at overvære åbningen af tilbud.
Betingelser for kontraktens udførelse
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling ja
Der vil blive anvendt elektronisk betaling ja
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende frist for indgivelse af klage: 1) 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. klagenævnslovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstillperioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. klagenævnslovens § 12, stk. 1.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse Landsbyggefonden
Organisation, der behandler tilbud Landsbyggefonden
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Landsbyggefonden
Registreringsnummer 62475412
Postadresse Studiestræde 50
By København V
Postnummer 1554
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Mikala Berg Dueholm
Telefon +45 2129 8756
Internetadresse https://lbf.dk/
Denne organisations roller
Køber
Gruppeleder
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse
Organisation, der behandler tilbud
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Nævnenes Hus, Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland  ( DK041 )
Land Danmark
Telefon +45 72405708
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Internetadresse http://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Byggeskadefonden
Registreringsnummer 12025971
Postadresse Studiestræde 50
By København V
Postnummer 1554
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Mikala Berg Dueholm
Telefon +45 2129 8756
Internetadresse https://bsf.dk/
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0005
Officielt navn BL - Danmarks Almene Boliger
Registreringsnummer 31447410
Postadresse Studiestræde 50
By København V
Postnummer 1554
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Mikala Berg Dueholm
Telefon +45 2129 8756
Internetadresse https://bl.dk/
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0006
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo  ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID c59593bf-a546-4885-9315-c5a185ccb193   -   01
Formulartype Konkurrencevilkår
Bekendtgørelsestype Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 16
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 10/10/2025   14:59:43 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 10/10/2025   15:30:42 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 673105-2025
EUT-S-nummer 197/2025
Offentliggørelsesdato 14/10/2025
BREAKING
{{ article.headline }}
0.016|