23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Electronic Supply

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
16.10.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Danmarks Tekniske Universitet - DTU

Udbud af arbejdstøj og sikkerhbedssko


Danmarks Tekniske Universitet - DTU

681522-2025 - Resultater
Danmark – Erhvervsbeklædning, særlig arbejdsbeklædning og tilbehør – Udbud af arbejdstøj og sikkerhbedssko
OJ S 199/2025 16/10/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Varer
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Danmarks Tekniske Universitet - DTU
E-mail larha@adm.dtu.dk
Køberens retlige status Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet Uddannelse
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Udbud af arbejdstøj og sikkerhbedssko
Beskrivelse DTU ønsker gennem dette udbud at konkurrenceudsætte det samlede behov/indkøb af arbejdstøj og sikkerhedssko. Udbuddet skal favne alle grupper på DTU, herunder bl.a.: • Forskningspersonale (på landjorden) • Forskningspersonale (på vandet) • Håndværkere • Laboratoriepersonale • Servicepersonale • Grønt personale (park og vej)
Identifikator for proceduren 12d2d98c-ab35-4def-baeb-abaaa1abf800
Tidligere bekendtgørelse 3801304b-6a3a-48b9-b63b-ef21a4bcbc24-01
Intern ID 24/1015283
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
Hovedpunkterne i proceduren Dette offentlige udbud gennemføres efter reglerne i udbudsloven (lovbekendtgørelse. nr. 10 af 6. ja-nuar 2023). Ifølge udbudsloven er DTU forpligtet til at følge en række formelle regler og procedurer i forbindelse med udbuddet. Det indebærer bl.a., at DTU er berettiget til og kan være forpligtet til at se bort fra til-bud, der ikke lever op til kravene, der er fastsat for udbuddet. Tilbudsgiver bedes derfor være særligt opmærksom på kravene, der er fastsat for dette udbud.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  18100000   Erhvervsbeklædning, særlig arbejdsbeklædning og tilbehør
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  18200000   Ydertøj, 18210000   Frakker, 18220000   Vejrfast beklædning, 18310000   Underbeklædning, 18330000   T-shirts og skjorter, 18424000   Handsker, 18425000   Bælter, 18440000   Hætter, kasketter m.v., 18830000   Beskyttelsesfodtøj
2.1.2.
Udførelsessted
Land Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
Yderligere oplysninger Der skal leveres til følgende campus: Kgs. Lyngby Ballerup Risø Nykøbing Mors Silkeborg Hirtshals
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 4 500 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Indkaldelse af tilbud er afsluttet
Yderligere oplysninger Alle tilbudsgivere skal udfylde og aflevere det fælles europæiske udbudsdokument (ESPD) som en del af tilbuddet. ESPD’et til denne udbudsproces kan findes i EU-Supply. ESPD’et skal udfyldes i EU-Supply. Dokumentation for oplysninger angivet i ESPD: Hvis DTU beder om det, skal Tilbudsgiver sende dokumentation for, at Tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene, som Tilbudsgiver har angivet i ESPD’et. Hvis tilbuddet er afgivet af et konsortium, skal alle juridiske deltagere i konsortiet dokumentere, at de ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene. Hvis Tilbudsgiver udgør et konsortium omfattende flere juridiske personer, skal Tilbudsgiver også ud-fylde og aflevere Bilag A – Konsortieerklæring. Hvis Tilbudsgiver baserer sig på støtte fra én eller flere andre virksomheder, skal hver støttende virk-somhed dokumentere, at de ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene. Hvis Tilbudsgiver baserer sig på støtte fra en eller flere andre virksomheder, skal hver af de støttende virksomheder også udfylde og aflevere Bilag B – Støtteerklæring. For danske Tilbudsgivere kan dokumentationskravet opfyldes ved fremlæggelse af Serviceattest fra Erhvervsstyrelsen, der skal være udstedt ikke mere end 12 måneder før fremlæggelsestidspunktet. Udenlandske virksomheder skal fremlægge: - Et uddrag af relevant register eller tilsvarende dokument, udstedt af en kompetent myndig-hed, der viser, at ansøgeren ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 135, stk. 1 (deltagelse i kriminel organisation, bestikkelse, svig, terrorhandlinger eller strafbare handlinger i forbindelse med terroraktivitet, hvidvaskning af penge eller finansiering af terro-risme og børnearbejde og andre former for menneskehandel), og - Et certifikat udstedt af en kompetent myndighed, der viser, at ansøgeren ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 135, stk. 3 (betaling af skatter og afgifter og betaling af bidrag til sociale sikringsordninger) og § 137, stk. 1, nr. 2 (konkurs, insolvens, tvangsakkord uden for konkurs, en situation der svarer til konkurs i national ret, aktiver der administreres af en kurator og erhvervsvirksomheden er indstillet). Hvis DTU beder om det, skal Tilbudsgiver sende dokumentation for, at Tilbudsgiver – som oplyst i ESPD’et – opfylder minimumskravene til egnethed. Tilbudsgivere, der befinder sig i en obligatorisk udelukkelsesgrund vil blive udelukket fra deltagelse og vil ikke komme i betragtning til den udbudte kontrakt, medmindre tilbudsgiveren fremlægger tilstrækkelig dokumentation for at være pålidelig, jf. udbudslovens § 138. Tilsvarende vil tilbudsgivere, som befinder sig i en af de valgte frivillige udelukkelsesgrunde blive udelukket fra deltagelse og vil ikke komme i betragtning til den udbudte kontrakt, medmindre tilbudsgiveren fremlægger tilstrækkelig dokumentation for at være pålidelig, jf. udbudslovens § 138. Rusland Der gøres opmærksom på, at DTU er forpligtet til at afvise tilbudsgivere, der er omfattet af EU’s forordning mod Rusland, jf. RÅDETS FORORDNING (EU) 2022/576 af. 8. april 2022 om ændring af forordning (EU) nr. 833/2014.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel Udbud af arbejdstøj og sikkerhbedssko
Beskrivelse DTU ønsker gennem dette udbud at konkurrenceudsætte det samlede behov/indkøb af arbejdstøj og sikkerhedssko. Udbuddet skal favne alle grupper på DTU, herunder bl.a.: • Forskningspersonale (på landjorden) • Forskningspersonale (på vandet) • Håndværkere • Laboratoriepersonale • Servicepersonale • Grønt personale (park og vej)
Intern ID 24/1015283
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  18100000   Erhvervsbeklædning, særlig arbejdsbeklædning og tilbehør
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  18200000   Ydertøj, 18210000   Frakker, 18220000   Vejrfast beklædning, 18310000   Underbeklædning, 18330000   T-shirts og skjorter, 18424000   Handsker, 18425000   Bælter, 18440000   Hætter, kasketter m.v., 18830000   Beskyttelsesfodtøj
5.1.2.
Udførelsessted
Land Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
Yderligere oplysninger Der skal leveres til følgende campus: Kgs. Lyngby Ballerup Risø Nykøbing Mors Silkeborg Hirtshals
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 48   Måneder
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 1
Yderligere oplysninger om fornyelser Der er mulighed for at forlænge kontrakten yderligere 12 måneder, efter udløb af de første 36 måneder.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 4 500 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 5 400 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Yderligere oplysninger Alle tilbudsgivere skal udfylde og aflevere det fælles europæiske udbudsdokument (ESPD) som en del af tilbuddet. ESPD’et til denne udbudsproces kan findes i EU-Supply. ESPD’et skal udfyldes i EU-Supply. Dokumentation for oplysninger angivet i ESPD: Hvis DTU beder om det, skal Tilbudsgiver sende dokumentation for, at Tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene, som Tilbudsgiver har angivet i ESPD’et. Hvis tilbuddet er afgivet af et konsortium, skal alle juridiske deltagere i konsortiet dokumentere, at de ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene. Hvis Tilbudsgiver udgør et konsortium omfattende flere juridiske personer, skal Tilbudsgiver også ud-fylde og aflevere Bilag A – Konsortieerklæring. Hvis Tilbudsgiver baserer sig på støtte fra én eller flere andre virksomheder, skal hver støttende virk-somhed dokumentere, at de ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene. Hvis Tilbudsgiver baserer sig på støtte fra en eller flere andre virksomheder, skal hver af de støttende virksomheder også udfylde og aflevere Bilag B – Støtteerklæring. For danske Tilbudsgivere kan dokumentationskravet opfyldes ved fremlæggelse af Serviceattest fra Erhvervsstyrelsen, der skal være udstedt ikke mere end 12 måneder før fremlæggelsestidspunktet. Udenlandske virksomheder skal fremlægge: - Et uddrag af relevant register eller tilsvarende dokument, udstedt af en kompetent myndig-hed, der viser, at ansøgeren ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 135, stk. 1 (deltagelse i kriminel organisation, bestikkelse, svig, terrorhandlinger eller strafbare handlinger i forbindelse med terroraktivitet, hvidvaskning af penge eller finansiering af terro-risme og børnearbejde og andre former for menneskehandel), og - Et certifikat udstedt af en kompetent myndighed, der viser, at ansøgeren ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 135, stk. 3 (betaling af skatter og afgifter og betaling af bidrag til sociale sikringsordninger) og § 137, stk. 1, nr. 2 (konkurs, insolvens, tvangsakkord uden for konkurs, en situation der svarer til konkurs i national ret, aktiver der administreres af en kurator og erhvervsvirksomheden er indstillet). Hvis DTU beder om det, skal Tilbudsgiver sende dokumentation for, at Tilbudsgiver – som oplyst i ESPD’et – opfylder minimumskravene til egnethed. Tilbudsgivere, der befinder sig i en obligatorisk udelukkelsesgrund vil blive udelukket fra deltagelse og vil ikke komme i betragtning til den udbudte kontrakt, medmindre tilbudsgiveren fremlægger tilstrækkelig dokumentation for at være pålidelig, jf. udbudslovens § 138. Tilsvarende vil tilbudsgivere, som befinder sig i en af de valgte frivillige udelukkelsesgrunde blive udelukket fra deltagelse og vil ikke komme i betragtning til den udbudte kontrakt, medmindre tilbudsgiveren fremlægger tilstrækkelig dokumentation for at være pålidelig, jf. udbudslovens § 138. Rusland Der gøres opmærksom på, at DTU er forpligtet til at afvise tilbudsgivere, der er omfattet af EU’s forordning mod Rusland, jf. RÅDETS FORORDNING (EU) 2022/576 af. 8. april 2022 om ændring af forordning (EU) nr. 833/2014.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Pris
Beskrivelse Der henvises til udbudsbetingelserne afsnit 5.4 for nærmer beskrivelse af kriteriet pris.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 35,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Generelle krav
Beskrivelse Der henvises til udbudsbetingelserne afsnit 5.4 for nærmer beskrivelse af kriteriet generelle krav.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 5,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Begrænset punch-out til tilbudsgivers webshop
Beskrivelse Der henvises til udbudsbetingelserne afsnit 5.4 for nærmer beskrivelse af kriteriet begrænset punch-out til tilbudsgivers webshop
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 20,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Miljø
Beskrivelse Der henvises til udbudsbetingelserne afsnit 5.4 for nærmer beskrivelse af kriteriet miljø
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 10,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Levering, reklamation, showroom, svartider m.m
Beskrivelse Der henvises til udbudsbetingelserne afsnit 5.4 for nærmer beskrivelse af kriteriet levering, reklamation, showroom, svartider m.m
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 20,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Vareprøver/kvalitet
Beskrivelse Der henvises til udbudsbetingelserne afsnit 5.4 for nærmer beskrivelse af kriteriet vareprøver/kvalitet.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 10,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, som ikke er omfattet af § 7, stk. 1 i lov om Klagenævnet for Udbud, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. jf. lovens § 7, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på 20 000 DKK til Klagenævnet for Udbud.
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angånde skatter på det sted, hvor kontrakten skal udføres Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Danmarks Tekniske Universitet - DTU
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline Danmarks Tekniske Universitet - DTU
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten Danmarks Tekniske Universitet - DTU
Organisation, der udfører betalingen Danmarks Tekniske Universitet - DTU
Organisation, der underskriver kontrakten Danmarks Tekniske Universitet - DTU
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse 5 400 000,00   DKK
Rammeaftalernes maksimumværdi i denne bekendtgørelse 5 400 000,00   DKK
Rammeaftalernes anslåede værdi 260 000,00   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
Rammeaftale
Den maksimale værdi for rammeaftalen 5 400 000,00   DKK
Revurderet værdi af rammeaftalen 260 000,00   DKK
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn Carl Ras A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator Udbud af arbejdstøj og sikkerhedssko - Carl Ras A/S
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Værdien af tilbuddet 5 400 000,00   DKK
Tilbuddet blev rangordnet nej
Tilbuddet er et alternativt tilbud nej
Underentreprise Nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten 692591-2024
Dato for indgåelse af kontrakten 06/03/2025
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale ja
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter, der skabte rammeaftalen 692591-2024
Oplysninger om EU-midler
Organisation, der underskriver kontrakten Danmarks Tekniske Universitet - DTU
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 2
Udvalg af tilbud
Værdien af det antagelige tilbud med den laveste værdi 2 296 687,00   DKK
Værdien af det antagelige tilbud med den højeste værdi 2 596 145,00   DKK
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Danmarks Tekniske Universitet - DTU
Registreringsnummer 30060946
Postadresse Anker Engelunds Vej 1
By Kgs. Lyngby
Postnummer 2800
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
Enhed Lars Hansen
E-mail larha@adm.dtu.dk
Telefon +45 45257118
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation, der underskriver kontrakten
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
Organisation, der udfører betalingen
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Nævnenes hus, Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Østjylland  ( DK042 )
Land Danmark
E-mail klfu@erst.dk
Telefon +45 35291000
Internetadresse http://www.klfu.dk
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Internetadresse http://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angånde skatter på det sted, hvor kontrakten skal udføres
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Carl Ras A/S
Den økonomiske operatørs størrelse Stor virksomhed
Registreringsnummer 70587114
Postadresse Mileparken 31
By Herlev
Postnummer 2730
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
Telefon +45 44855511
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
8.1.
ORG-0005
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo  ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID 6e01d2ce-ad29-4e2b-9f65-c82c26c838a2   -   01
Formulartype Resultater
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 15/10/2025   10:00:39 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 15/10/2025   10:00:39 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 681522-2025
EUT-S-nummer 199/2025
Offentliggørelsesdato 16/10/2025
BREAKING
{{ article.headline }}
0.047|instance-web04