23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Electronic Supply

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
17.10.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Miljøstyrelsen

Kontrakttildelingsbekendtgørelse for drift og videreudvikling til IT-systemet GeoEnviron


Miljøstyrelsen

683841-2025 - Resultater
Danmark – It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support – Kontrakttildelingsbekendtgørelse for drift og videreudvikling til IT-systemet GeoEnviron
OJ S 200/2025 17/10/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Miljøstyrelsen
E-mail mojac@mst.dk
Køberens retlige status Central regeringsmyndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Miljøbeskyttelse
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Kontrakttildelingsbekendtgørelse for drift og videreudvikling til IT-systemet GeoEnviron
Beskrivelse Opgaverne vedrører drift og videreudvikling af IT-systemet GeoEnviron. På grund af systemets kompleksitet og leverandørens ophavsret til kildekoden har Miljøstyrelsen vurderet, at enerettighederne til systemet samt manglen på alternativer til varetagelse af opgaven umuliggør en reel konkurrence om opgaven både aktuelt og inden for en en 2-årig tidshorisont. En markedsundersøgelse fra en ekstern konsulent med inddragelse af relevante leverandører har understøttet denne vurdering.
Identifikator for proceduren feb90cf2-95da-495c-a7ed-5744e82bf04c
Tidligere bekendtgørelse 557498-2025
Intern ID 1
Udbudsprocedure Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse
Hovedpunkterne i proceduren Opgaverne vedr. drift og videreudvikling er indgået i henhold til udbudslovens § 80, stk. 3, nr. 3, dvs. ved udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  72000000   It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  48219300   Programpakke til administration, 48780000   Programpakke til systemadministration, datalagerstyring og indholdsforvaltning
2.1.2.
Udførelsessted
Land Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 4 000 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Indkaldelse af tilbud er afsluttet
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel Kontrakttildelingsbekendtgørelse for drift og videreudvikling til IT-systemet GeoEnviron
Beskrivelse Opgaverne vedrører drift og videreudvikling af IT-systemet GeoEnviron. På grund af systemets kompleksitet og leverandørens ophavsret til kildekoden har Miljøstyrelsen vurderet, at enerettighederne til systemet samt manglen på alternativer til varetagelse af opgaven umuliggør en reel konkurrence om opgaven både aktuelt og inden for en en 2-årig tidshorisont. En markedsundersøgelse fra en ekstern konsulent med inddragelse af relevante leverandører har understøttet denne vurdering.
Intern ID 1
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  72000000   It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  48219300   Programpakke til administration, 48780000   Programpakke til systemadministration, datalagerstyring og indholdsforvaltning
Valgmuligheder
Beskrivelse af optioner Der skal løses forskellige opgaver både for drift og videreudvikling.
5.1.2.
Udførelsessted
Land Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 4 000 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Opgaveløsning
Beskrivelse Det er vurderet at kun en tilbudsgiver er i stand til at løse opgaven.
Kategori for tildelingskriteriet vægtPrioriteret rækkefølge
Tildelingskriterium talværdi 1,00
Begrundelse for ikke at angive vægtningen af tildelingskriterierne Kontrakten indgås med hjemmel i udbudslovens § 80, stk. 3, vedrørende enerettigheder.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Oplysninger om klagefrister : I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer, gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II, som ikke er omfattet af lovens stk. 1, skal, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort; 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen; 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4; 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. Har en ordregiver fulgt proceduren i lovens § 4, for at sikre, at en kontrakt ikke erklæres for uden virkning, jf. lovens § 7, stk. 3, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren, jf. lovens § 6, stk. 4, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. lovens § 12, stk. 1.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten Miljøstyrelsen
Organisation, der udfører betalingen Miljøstyrelsen
Organisation, der underskriver kontrakten Miljøstyrelsen
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse 4 000 000,00   DKK
Direkte tildeling
Begrundelse for direkte tildeling Kontrakten kan kun tildeles af en bestemt økonomisk aktør på grund af beskyttelse af andre eksklusive rettigheder, herunder intellektuelle ejendomsrettigheder, end dem, som er defineret i artikel 5, stk. 10, i direktiv 2014/23/EU
Anden begrundelse På grund af systemets kompleksitet og leverandørens ophavsret til kildekoden har Miljøstyrelsen vurderet, at enerettighederne til systemet samt manglen på alternativer til varetagelse af opgaven umuliggør en reel konkurrence om opgaven både aktuelt og inden for en en 2-årig tidshorisont. En markedsundersøgelse fra en ekstern konsulent med inddragelse af relevante leverandører har understøttet denne vurdering. Miljøstyrelsen vurderer derfor, at der kan tildeles kontrakter på drift og videreudvikling i henhold til udbudslovens § 80, stk. 3, nr. 3, dvs. ved udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse.
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn Geokon A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator 1
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Værdien af tilbuddet 4 000 000,00   DKK
Tilbuddet blev rangordnet nej
Tilbuddet er et alternativt tilbud nej
Underentreprise Nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten 1
Titel Kontrakt vedr. drift og udvikling til IT-systemet GeoEnviron
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 23/06/2025
Dato for indgåelse af kontrakten 06/10/2025
Oplysninger om EU-midler
Organisation, der underskriver kontrakten Miljøstyrelsen
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud fra små virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 1
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Miljøstyrelsen
Registreringsnummer 25798376
Postadresse Lerchesgade 35
By Odense
Postnummer 5000
Landsdel (NUTS) Fyn  ( DK031 )
Land Danmark
Enhed Morten Jacobsen
E-mail mojac@mst.dk
Telefon +45 21390622
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der underskriver kontrakten
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
Organisation, der udfører betalingen
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland  ( DK041 )
Land Danmark
Telefon +45 72405600
Fax +45 33307799
Internetadresse http://www.naevneneshus.dk
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Fax +45 41715100
Internetadresse http://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Geokon A/S
Den økonomiske operatørs størrelse Lille virksomhed
Registreringsnummer 15959177
Postadresse Rødovrevej 11
By Rødovre
Postnummer 2610
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
8.1.
ORG-0005
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo  ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID 42cb93f1-759a-4dea-b381-e8604ce4a885   -   01
Formulartype Resultater
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 16/10/2025   09:02:54 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 16/10/2025   09:03:25 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 683841-2025
EUT-S-nummer 200/2025
Offentliggørelsesdato 17/10/2025
BREAKING
{{ article.headline }}
0.047|