23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2017/S 126-256755
Offentliggjort
05.07.2017
Udbudstype
Udbud efter forhandling

Bestilling af materiale

http://www.kl.dk/cmsudbud

Udbyder

KL

Vindere

Ny digital platform til KL

(01.12.2017)
Kruso A/S
Bremerholm 4
1069 København K

Ny digital platform til KL


KL

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
KL
62547413
Weidekampsgade 10
København S
2300
Danmark
Kontaktperson: Maria Svane
Telefon: +45 33703412
E-mail: mfs@kl.dk
NUTS-kode: DK011

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.kl.dk

I.2) Fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: http://www.kl.dk/cmsudbud
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Anden type: interesseorganisation
I.5) Hovedaktivitet
Anden aktivitet: interessevaretagelse

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Ny digital platform til KL.

II.1.2) Hoved-CPV-kode
72000000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Udbuddet omhandler et ny digital platform til KL. Med udgangspunkt i den eksisterende indholdsstrategi ønskes der nyt design og en revurdering af eksisterend IA, udvikling og implementering af nyt KL.dk og migrering af (noget af) det eksisterende indhold. Udbuddet omhandler også den efterfølgende vedligeholdelse samt optioner.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 5 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
72200000
72212517
72220000
72240000
72250000
72260000
72263000
72267000
72310000
72230000
72212224
72212220
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK011
Hovedudførelsessted:

København S.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

KL har brug for en ny digital platform til at afvikle KL's hovedsite www.kl.dk

www.kl.dk er KL's primære kommunikationskanal til kommunerne. KL's webkommunikation er styret af en indholdsstrategi, der er vedlagt som en del af udbudsmaterialet.

Kl' nuværende platform er forældet og en væsentlig begrundelse for at skifte platform er, at den nye løsning skal understøtte, at indholdsstrategien kan implementeres til fulde. I forbindelse med etableringen af den nye platform, ønsker vi et nyt responsivt design til KL.dk, og en revurdering af IA. Kl.dk er et indholdstungt site, hvor mange decentrale redaktører opretter, redigere og rydder op i indhold. KL har brug for et brugervenligt setup, der gør det nemt for vores redaktører at vedligeholde og kvalitetssikre KL.dk. Vores adviseringsmails og nyhedsbreve er en af KL.dk's primære trafikkilder og kritisk funktionalitet.

Nærværende udbud omfatter følgende overordnede ydelser:

Ny platform, nyt design og informationsarkitetktur til KL.dk, udvikling og implementering af nyt KL.dk, indholdsmigrering, dokumentation, vedligehold og support, undervisning af administrator, optioner.

KL ønsker primært et open source system. Såfremt dele af kravspecifikationen bedst løses med licens-baseret standardprogrammel, er KL imidlertid åbne over for dette.

KL opfordrer virksomheder, som ikke har erfaring og/eller kapacitet på alle områder dækket af kontrakten til at indgå samarbejde med 3. part.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 5 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 24
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

2 gange 1 års forlængelse.

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 3
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

Der henvises til udbudsbetingelserne.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Optioner omfatter 2 muligheder for forlængelse af vedligeholdelsesaftalen, undervisning af redaktører, implementering af site til KLK (klk.kl.dk), vedligeholdelse af klk.kl.dk, implementering af site til Danske kommuner (danskekommuner.dk), vedligeholdelse af danskekommuner.dk og vedligeholdelse af KL's Dialogportal (dialog.kl.dk).

For yderligere beskrivelse henvises til udbudsmaterialet.

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
Liste over og kort beskrivelse af betingelser:

Ansøger skal udfylde en ESPD, som kan findes på www.kl.dk/cmsudbud Hvis ansøger er et konsortium, skal hver deltager i konsortiet udfylde en ESPD. Der henvises i øvrigt til udbudsbetingelserne.

III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Udvælgelseskriterier som angivet i udbudsmaterialet
III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Udvælgelseskriterier som angivet i udbudsmaterialet
III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

Fremgår af udbudsmaterialet.

III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Udbud med forhandling
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.5) Oplysninger om forhandling
Den ordregivende myndighed forbeholder sig retten til at tildele kontrakten på grundlag af de første bud uden at indgå forhandlinger
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: nej
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 07/08/2017
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
Dato: 14/08/2017
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 4 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Elektronisk fakturering accepteres
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:

Udbudsbetingelserne indeholder retningslinjer for ansøgning om prækvalifikation samt udbuddet generelt. Udbudsmaterialet findes på www.kl.dk/cmsudbud

Værdien af kontrakten forventes af udgøre 5 000 000 DKK i aftalens løbetid inkl. optionsperiode (jf. II.2.6 »Anslået værdi«). KL har en forventning om at implementeringen af løsningen kan laves for 1 200 000 DKK. Til videreudvikling, drift og support (inkl. licenser) har KL på nuværende tidspunkt ca. 700 000 DKK om året.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8000
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk

Internetadresse:http://www.klfu.dk

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud (Lovbekendtgørelse nr. 593 af 2.6.2016 med senere ændringer) gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:

En klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være modtaget i Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har afsendt en underretning om, hvem der er blevet prækvalificeret.

Andre klager skal være modtaget i klagenævnet inden:

45 kalenderdage efter, at ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiver har indgået kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse:http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
30/06/2017

Send til en kollega

0.031