23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Electronic Supply

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
27.10.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Københavns Universitet

Indkøb af massespektrometre


Københavns Universitet

707065-2025 - Resultater
Danmark – Massespektrometer – Indkøb af massespektrometre
OJ S 206/2025 27/10/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Varer
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Københavns Universitet
Køberens retlige status Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet Uddannelse
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Indkøb af massespektrometre
Beskrivelse The Contract governs the Supplier’s supply of Orbitrap Astral Zoom
Identifikator for proceduren e7a9e08e-8cd9-486c-bdf5-4eb526e0ac11
Tidligere bekendtgørelse a99df0a2-2f56-4a01-af9a-95469204b603-01
Intern ID 043-1659/25-7000
Udbudsprocedure Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  38433100   Massespektrometer
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel Indkøb af massespektrometre
Beskrivelse The Contract governs the Supplier’s supply of Orbitrap Astral Zoom
Intern ID 043-1659/25-7000
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  38433100   Massespektrometer
Mængde 3
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypeKvalitet
Navn kun en leverandør mulig
Beskrivelse - Our service workflows require TMTpro 18-plex reagents for maximum throughput on all platforms in a single experiment. Therefore, the new instruments must have mass analyzers with high mass resolution (>50,000 at 131 m/z), quantitative performance, and dynamic range (>500,000:1 within one spectrum in at least one analyzer). They must also resolve the 6mDa mass difference between TMT18pro reporter ions in both Astral and Orbitrap Analyzers to increase throughput in a single-multiplexed experiment. At least one analyzer must deliver sufficient resolution (90,000 at 131 m/z) to enable the new TMTpro 35-plex reagents to be employed in a single experiment (defined as a single-pool of 18 or 35-plexed samples). - The instrument must operate in parallel and deliver true 270Hz MS/MS spectral acquisition rate without the need to sum microscans. It must have a high-resolution, accurate mass analyzer capable of delivering resolution up to 480,000 at m/z 200. - The instrument must provide a sensitivity increase over current technology platforms, maximizing signal-to-noise ratio with the FAIMS Pro Duo interface. Proven results demonstrate 6,500 protein groups from a single cell. - The instrument must perform narrow window DIA for selectivity and sensitivity in plasma proteomics, with published results for large-cohort studies. - The instrument must offer versatile workflows in glycoproteomics, cross-linking mass spectrometry, and cell/tissue proteomics, with sample input ranging from single cells to micrograms. - The instrument must deliver high-throughput DIA (up to 300SPD) while maintaining quantitative performance for fast, in-depth coverage of a whole-cell proteome digest. Thermo Fisher Scientific holds exclusive rights to the patented technologies underlying the Orbitrap Astral system. These include a range of international patents that prohibit other manufacturers from offering systems with equivalent architecture or performance characteristics. As such, Thermo Fisher Scientific is the sole supplier legally and technically capable of fulfilling the requirements of this procurement. In conclusion, the contract is awarded without a call for tenders in accordance with procurement regulations, as the technical uniqueness and patent protections surrounding the Orbitrap Astral system preclude the possibility of effective competition
Kategori for tildelingskriteriet vægtPrioriteret rækkefølge
Tildelingskriterium talværdi 1,00
Begrundelse for ikke at angive vægtningen af tildelingskriterierne Kun en leverandør mulig
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud26 gælder følgende frist for indgivelse af klage: » Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, eller klagenævnslovens § 2, stk. 1, nr. 1, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen. I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud in den: 1. 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2. 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3. seks måneder efter, at ordregiveren har indgået en rammeaftale, regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. klagenævns lovens § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4. 4. 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. ud budslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. klagenævnslovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. klagenævnslovens § 12, stk. 1.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der underskriver kontrakten Københavns Universitet
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse 5 736 568,00   DKK
Direkte tildeling
Begrundelse for direkte tildeling Kontrakten kan kun tildeles af en bestemt økonomisk aktør på grund af eksklusive rettigheder, herunder intellektuelle ejendomsrettigheder
Anden begrundelse Thermo Fisher Scientific holds exclusive rights to the patented technologies underlying the Orbitrap Astral system. These include a range of international patents that prohibit other manufacturers from offering systems with equivalent architecture or performance characteristics. As such, Thermo Fisher Scientific is the sole supplier legally and technically capable of fulfilling the requirements of this procurement. In conclusion, the contract is awarded without a call for tenders in accordance with procurement regulations, as the technical uniqueness and patent protections surrounding the Orbitrap Astral system preclude the possibility of effective competition.
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn THERMO ELECTRON A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator TF Quote CPQ-00801128
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Værdien af tilbuddet 5 736 568,00   DKK
Tilbuddet blev rangordnet nej
Underentreprise Nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten 043-1659/25-7000
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 10/09/2025
Oplysninger om EU-midler
Organisation, der underskriver kontrakten Københavns Universitet
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Københavns Universitet
Registreringsnummer 29979812
Postadresse Nørregade 10
By København K
Postnummer 1165
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Bettina Petersen
Telefon +45 35327223
Internetadresse http://www.ku.dk/
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der underskriver kontrakten
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Nævnenes Hus, Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland  ( DK041 )
Land Danmark
Telefon +45 72405600
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Internetadresse https://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn THERMO ELECTRON A/S
Den økonomiske operatørs størrelse Stor virksomhed
Registreringsnummer DK28314388
Postadresse Gydevang 33
By Allerød
Postnummer 3450
Landsdel (NUTS) Nordsjælland  ( DK013 )
Land Danmark
Telefon 70236260
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
8.1.
ORG-0005
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo  ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID d92b327f-644d-422e-bd20-1f36f3f23f76   -   01
Formulartype Resultater
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 24/10/2025   07:41:35 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 24/10/2025   08:00:57 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 707065-2025
EUT-S-nummer 206/2025
Offentliggørelsesdato 27/10/2025
BREAKING
{{ article.headline }}
0.047|