23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Electronic Supply

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
29.10.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Statens It

Udbud af rammeaftale vedrørende levering af kameraer samt relaterede produktkategorier til Statens It


Statens It

714311-2025 - Resultater
Danmark – Overvågnings- og sikringssystemer og -anordninger – Udbud af rammeaftale vedrørende levering af kameraer samt relaterede produktkategorier til Statens It
OJ S 208/2025 29/10/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Varer
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Statens It
Køberens retlige status Central regeringsmyndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Udbud af rammeaftale vedrørende levering af kameraer samt relaterede produktkategorier til Statens It
Beskrivelse Udbuddet omfatter indgåelse af en rammeaftale på levering af kameraer samt relaterede produktkategorier, primært til brug for overvågning af fx vejtrækninger og bygværker, hvor kameradækning i dag typisk finder sted. Kameraerne er sædvanligvis placeret på motorvejsstrækninger, hvor de sidder på høje gitter- eller kipbare master samt bygværker. Placeringen kan dog også være på installationer i åbent land, hvor der ikke findes netværksforbindelse, og hvor kameraernes kommunikation foregår via mobilforbindelser. Udbuddet omfatter følgende produktkategorier: - Kameraer - Ophæng - Strømforsyning - Visker Udbuddet gennemføres som et offentligt udbud efter udbudslovens afsnit II, hvorfor den vindende tilbudsgiver i hele aftaleperioden skal stille sit fulde sortiment inden for de omfattede produktkategorier til rådighed for Ordregiver, jf. udbudslovens § 45.
Identifikator for proceduren f5d36ee0-3632-40dc-9350-5c7815cf8f5e
Tidligere bekendtgørelse cc297d03-87dd-4e78-a9f6-808ca2f3b1c9-01
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  35120000   Overvågnings- og sikringssystemer og -anordninger
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  35125300   Sikkerhedskameraer
2.1.2.
Udførelsessted
Land Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 20 000 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel Udbud af rammeaftale vedrørende levering af kameraer samt relaterede produktkategorier til Statens It
Beskrivelse Udbuddet omfatter indgåelse af en rammeaftale på levering af kameraer samt relaterede produktkategorier, primært til brug for overvågning af fx vejtrækninger og bygværker, hvor kameradækning i dag typisk finder sted. Kameraerne er sædvanligvis placeret på motorvejsstrækninger, hvor de sidder på høje gitter- eller kipbare master samt bygværker. Placeringen kan dog også være på installationer i åbent land, hvor der ikke findes netværksforbindelse, og hvor kameraernes kommunikation foregår via mobilforbindelser. Udbuddet omfatter følgende produktkategorier: - Kameraer - Ophæng - Strømforsyning - Visker Udbuddet gennemføres som et offentligt udbud efter udbudslovens afsnit II, hvorfor den vindende tilbudsgiver i hele aftaleperioden skal stille sit fulde sortiment inden for de omfattede produktkategorier til rådighed for Ordregiver, jf. udbudslovens § 45.
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  35120000   Overvågnings- og sikringssystemer og -anordninger
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  35125300   Sikkerhedskameraer
Valgmuligheder
Beskrivelse af optioner Ordregiver kan yderligere forlænge Aftalen på uændrede vilkår i op til 2 x 12 måneder, med 12 måneder ad gangen.
5.1.2.
Udførelsessted
Land Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 24   Måneder
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 20 000 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 25 000 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Beskrivelse Den konditionsmæssige og egnede tilbudsgiver, der har tilbudt den laveste samlede evalueringspris, tildeles rammeaftalen.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 100,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer, gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II, som ikke er omfattet af lovens stk. 1, skal, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort; 2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen; 3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4; 4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. Har en ordregiver fulgt proceduren i lovens § 4, for at sikre, at en kontrakt ikke erklæres for uden virkning, jf. lovens § 7, stk. 3, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren, jf. lovens § 6, stk. 4, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på naevneneshus.dk.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
6. Resultater
Rammeaftalernes maksimumværdi i denne bekendtgørelse 25 000 000,00   DKK
Rammeaftalernes anslåede værdi 20 000 000,00   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
Rammeaftale
Den maksimale værdi for rammeaftalen 25 000 000,00   DKK
Revurderet værdi af rammeaftalen 20 000 000,00   DKK
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn Bravida Danmark A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator Bravida
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Underentreprise Nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten Udbud af rammeaftale vedrørende levering af kameraer samt relaterede produktkategorier til Statens It - j.nr. 2025-1713
Dato for indgåelse af kontrakten 22/10/2025
6.1.3.
Ikke-vindende tilbudsgivere
Ikke-vindende tilbudsgivere
Officielt navn Init Denmark A/S
Ikke-vindende tilbudsgivere
Officielt navn Northcom Danmark A/S
Ikke-vindende tilbudsgivere
Officielt navn Strøm Hansen A/S
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Resumé af de klager som køberen har modtaget
Antal klagere 1
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 4
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Statens It
Registreringsnummer 31786401
Postadresse Lautruphøj 2
By Ballerup
Postnummer 2750
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Morten Kure Ringgård
Telefon +45 26 25 76 79
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland  ( DK041 )
Land Danmark
Enhed Klagenævnet for Udbud
Telefon +45 72405600
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Internetadresse https://www.kfst.dk
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) https://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Bravida Danmark A/S
Den økonomiske operatørs størrelse Stor virksomhed
Registreringsnummer 14769005
By Brøndby
Postnummer 2605
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
8.1.
ORG-0005
Officielt navn Init Denmark A/S
Den økonomiske operatørs størrelse Stor virksomhed
Registreringsnummer 19256707
By Søborg
Postnummer 2860
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
8.1.
ORG-0006
Officielt navn Northcom Danmark A/S
Den økonomiske operatørs størrelse Stor virksomhed
Registreringsnummer 24227901
By Ishøj
Postnummer 2635
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
8.1.
ORG-0007
Officielt navn Strøm Hansen A/S
Den økonomiske operatørs størrelse Stor virksomhed
Registreringsnummer 10775345
By Nørresundby
Postnummer 9400
Landsdel (NUTS) Nordjylland  ( DK050 )
Land Danmark
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
8.1.
ORG-0008
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo  ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID 3638cda0-fdb7-4133-b82d-e07b5c7eb6b8   -   01
Formulartype Resultater
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 28/10/2025   10:35:42 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 28/10/2025   11:18:51 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 714311-2025
EUT-S-nummer 208/2025
Offentliggørelsesdato 29/10/2025
BREAKING
{{ article.headline }}
0.031|