23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Electronic Supply

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
29.10.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Københavns Kommune - Teknik- og Miljøforvaltningen

P-afgiftsapp til parkeringsvagterne


Københavns Kommune - Teknik- og Miljøforvaltningen

716209-2025 - Konkurrencevilkår
Danmark – It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support – P-afgiftsapp til parkeringsvagterne
OJ S 208/2025 29/10/2025
Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Københavns Kommune - Teknik- og Miljøforvaltningen
E-mail e909@kk.dk
Køberens retlige status Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel P-afgiftsapp til parkeringsvagterne
Beskrivelse Ved nærværende udbud ønsker Ordregiver at indhente tilbud på en appbaseret digital løsning til at udføre parkeringskontrol og behandling af parkeringsafgifter. App-løsningen skal kunne anvendes på kommunens kompatible, gængse smart mobiltelefoner. Løsningen skal muliggøre udskrivning af parkeringsafgifter på Ordregivers nuværende printere. Der ønskes tilbud på såvel app, som anvendes af parkeringsvagterne til afgiftspålæggelse, samt på webløsning til håndtering, lagring og overførsel af data til kommunens eksisterende relevante systemer.
Identifikator for proceduren 97e1131c-7bd9-460e-b38b-c6e5176ed5d5
Intern ID 268862312
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
Hovedpunkterne i proceduren Udbuddet gennemføres i overensstemmelse med afsnit II i lov nr. 1564 af 15. december 2015 (Udbudsloven).Udbuddet gennemføres som offentligt udbud, hvilket indebærer, at enhver økonomisk aktør kan afgive tilbud.Ordregiver gør opmærksom på, at der under offentligt udbud ikke gennemføres forhandlinger inden tildeling af en kontrakt, ligesom der heller ikke finder en kontraktforhandling sted efter tildeling af kontrakten.Ordregiver har valgt at anvende udbudssystemet Mercell Sourcing Service til gennemførsel af udbudsprocessen. Tilbudsgiver skal være licenshaver hos Mercell Danmark A/S for at kunne deltage i udbuddet, hvilket kan ske uden omkostninger. Efter oprettelse vil tilbudsgiver modtage login oplysninger og have gratis adgang til udbuddet.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  72000000   It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  48000000   Programpakker og informationssystemer
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 3 300 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger Tilbudsgiver skal overholde Ordregivers krav vedrørende samfundsansvar i henhold til ESG-bilag. Tilbudsgiver skal også overholde arbejdsklausulen i Kontrakten vedrørende sikring af arbejdstagerrettigheder i forbindelse med arbejde udført for Ordregiver. ifølge artikel 5k i Rådets forordning (EU) 2022/576 af 8. april 2022 om ændring af forordning (EU) nr. 833/2014 om restriktive foranstaltninger på baggrund af Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine gælder et forbud mod at tildele kontrakter til russiske selskaber og russisk kontrollerede selskaber mv. Tilbudsgiver skal underskrive tro- og loveerklæring herom.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
2.1.6.
Udelukkelsesgrunde
Kilder til grundlag for udelukkelse Fælles europæisk udbudsdokument (ESPD)
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel P-afgiftsapp til parkeringsvagterne
Beskrivelse Ved nærværende udbud ønsker Ordregiver at indhente tilbud på en appbaseret digital løsning til at udføre parkeringskontrol og behandling af parkeringsafgifter. App-løsningen skal kunne anvendes på kommunens kompatible, gængse smart mobiltelefoner. Løsningen skal muliggøre udskrivning af parkeringsafgifter på Ordregivers nuværende printere. Der ønskes tilbud på såvel app, som anvendes af parkeringsvagterne til afgiftspålæggelse, samt på webløsning til håndtering, lagring og overførsel af data til kommunens eksisterende relevante systemer.
Intern ID 268862312
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  72000000   It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  48000000   Programpakker og informationssystemer
Valgmuligheder
Beskrivelse af optioner Optioner på forlængelse af kontrakten.
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 96   Måneder
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 3 300 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse
Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) nej
Yderligere oplysninger Tilbudsgiver skal overholde Ordregivers krav vedrørende samfundsansvar i henhold til ESG-bilag. Tilbudsgiver skal også overholde arbejdsklausulen i Kontrakten vedrørende sikring af arbejdstagerrettigheder i forbindelse med arbejde udført for Ordregiver. ifølge artikel 5k i Rådets forordning (EU) 2022/576 af 8. april 2022 om ændring af forordning (EU) nr. 833/2014 om restriktive foranstaltninger på baggrund af Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine gælder et forbud mod at tildele kontrakter til russiske selskaber og russisk kontrollerede selskaber mv. Tilbudsgiver skal underskrive tro- og loveerklæring herom.
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kilder til udvælgelseskriterier Fælles europæisk udbudsdokument (ESPD)
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypeOmkostninger
Navn Evalueringstekniske totale kontraktsum
Beskrivelse De enkelte priselementer bedes udfyldt af Leverandøren i Bilag A.3 og Bilag B tilbudsliste. Ordregiver vil anvende en pointmodel, hvor pris bliver omregnet til point på en skala fra 0 til 8. Se udbudsbetingelsernes pkt. 6.4.1
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 40,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Den tilbudte løsning
Beskrivelse Tildelingskriteriet består af delkriterierne "Opfyldelse af forretningsmål", "Dokumentation og prøver" og Optioner. Se udbudsbetingelsernes pkt. 6.2.1.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 50,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Samarbejde
Beskrivelse Tildelingskriteriet består af delkriterierne "Tidsplan" og "Samarbejdsorganisation". Se udbudsbetingelsernes pkt. 6.2.2.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 10,00
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Sprog, som udbudsdokumenterne er officielt tilgængelige på dansk
Frist for anmodning om yderligere oplysninger 18/11/2025   11:00:00 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Adresse på udbudsdokumenterne https://permalink.mercell.com/268862312.aspx
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
Elektronisk indgivelse Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Elektronisk katalog Ikke tilladt
Alternative tilbud Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud 27/11/2025   11:00:00 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Vedståelsesfrist for tilbuddet 6   Måneder
Oplysninger om offentlig iværksættelse
Åbningsdato 27/11/2025   11:00:00 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Betingelser for kontraktens udførelse
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling ja
Der vil blive anvendt elektronisk betaling ja
Oplysninger om finansiering og betaling Leverandørens gennemsnitlige omsætning i de 3 seneste disponible regnskabsår skal udgøre minimum 1,5 mio. kr. (ekskl. moms).
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Oplysninger om klagefrister : I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer, gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II, som ikke er omfattet af lovens stk. 1, skal, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort; 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen; 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4; 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. Har en ordregiver fulgt proceduren i lovens § 4, for at sikre, at en kontrakt ikke erklæres for uden virkning, jf. lovens § 7, stk. 3, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren, jf. lovens § 6, stk. 4, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. lovens § 12, stk. 1.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Københavns Kommune - Teknik- og Miljøforvaltningen
Registreringsnummer 64942212
Afdeling Teknik- og Miljøforvaltningen
Postadresse Borups Allé 177
By København NV
Postnummer 2400
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Younes Stensen Farahnak
E-mail e909@kk.dk
Telefon +4521721978
Fax +45 51778722
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland  ( DK041 )
Land Danmark
Telefon +45 72405600
Fax +45 33307799
Internetadresse http://www.naevneneshus.dk
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Fax +45 41715100
Internetadresse http://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo  ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID 51433883-6d20-42dd-868d-3730257bcbef   -   01
Formulartype Konkurrencevilkår
Bekendtgørelsestype Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 16
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 27/10/2025   14:19:06 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 27/10/2025   14:19:37 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 716209-2025
EUT-S-nummer 208/2025
Offentliggørelsesdato 29/10/2025
BREAKING
{{ article.headline }}
0.048|