23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Electronic Supply

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
30.10.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Aarhus Kommune

Udbud af levering og drift af billetsystem


Aarhus Kommune

719914-2025 - Konkurrencevilkår
Danmark – It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support – Udbud af levering og drift af billetsystem
OJ S 209/2025 30/10/2025
Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Tjenesteydelser - Varer
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Aarhus Kommune
E-mail jullo@aarhus.dk
Køberens retlige status Regional myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Udbud af levering og drift af billetsystem
Beskrivelse Udbuddet omfatter kontrakt på levering og drift af billetsystem. Musikhuset Aarhus ønsker at anskaffe et system, som kan varetage billetsalget til alle forestillinger i Musikhuset. Musikhuset ønsker at anskaffe en standardløsning, men har også et ønske om, at systemet udgør et konfigurerbart standard-/rammesystem, som kan understøtte Musikhusets krav og behov. Systemet skal overordnet set understøtte Musikhuset fortsatte digitalisering, effektivisering og optimering af billetsalg. Musikhuset ønsker at indgå aftale med en tilbudsgiver, der ønsker at indgå i et samarbejde med Musikhuset om bedst mulig udnyttelse af systemet. Det skal først og fremmest ske gennem et implementeringsforløb, hvor systemet konfigureres i et samspil med Musikhusets forretningsbehov og arbejdsprocesser for øje. Herudover skal tilbudsgiveren medvirke til at levere en bedre oplevet kvalitet hos brugerne i aftaleperioden.
Identifikator for proceduren 50e59ba8-55a8-4d9f-a9d0-c4713b5fea78
Intern ID 590513
Udbudsprocedure Udbud med forhandling/indkaldelse af tilbud med forudgående offentliggørelse
Proceduren er en hasteprocedure nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Supplerende kontrakttype Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  72000000   It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  48000000   Programpakker og informationssystemer
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Thomas Jensens Allé    
By Aarhus C
Postnummer 8000
Landsdel (NUTS) Østjylland   ( DK042 )
Land Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 10 000 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
2.1.6.
Udelukkelsesgrunde
Kilder til grundlag for udelukkelse Bekendtgørelse
Tilsidesættelse af forpligtelser på miljølovgivningsområdet En ansøger eller tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ordregiveren kan påvise, at ansøgeren eller tilbudsgiveren har tilsidesat gældende forpligtelser inden for det miljø-, social- eller arbejdsretlige område i henhold til EU-retten, national lovgivning, kollektive aftaler eller de miljø-, social- eller arbejdsretlige forpligtelser, der er afledt af konventionerne, der er nævnt i bilag X til Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2014/24/EU af 26. februar 2014 om offentlige udbud og om ophævelse af direktiv 2004/18/EF (EU-Tidende 2014, nr. L 94, side 65), eller er omfattet af retsakter, der vedtages af Europa-Kommissionen i medfør af direktivets artikel 57, stk. 4, jf. artikel 88. Dokumentation: Ordregiver er berettiget til at indhente relevant dokumentation for hvorvidt ansøger eller tilbudsgiver befinder sig i en situation som kan medføre udelukkelse i medfør af nærværende udelukkelsesgrund.
Tilsidesættelse af forpligtelser på sociallovgivningsområdet En ansøger eller tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ordregiveren kan påvise, at ansøgeren eller tilbudsgiveren har tilsidesat gældende forpligtelser inden for det miljø-, social- eller arbejdsretlige område i henhold til EU-retten, national lovgivning, kollektive aftaler eller de miljø-, social- eller arbejdsretlige forpligtelser, der er afledt af konventionerne, der er nævnt i bilag X til Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2014/24/EU af 26. februar 2014 om offentlige udbud og om ophævelse af direktiv 2004/18/EF (EU-Tidende 2014, nr. L 94, side 65), eller er omfattet af retsakter, der vedtages af Europa-Kommissionen i medfør af direktivets artikel 57, stk. 4, jf. artikel 88. Dokumentation: Ordregiver er berettiget til at indhente relevant dokumentation for hvorvidt ansøger eller tilbudsgiver befinder sig i en situation som kan medføre udelukkelse i medfør af nærværende udelukkelsesgrund.
Tilsidesættelse af forpligtelser på det arbejdsretlige område En ansøger eller tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ordregiveren kan påvise, at ansøgeren eller tilbudsgiveren har tilsidesat gældende forpligtelser inden for det miljø-, social- eller arbejdsretlige område i henhold til EU-retten, national lovgivning, kollektive aftaler eller de miljø-, social- eller arbejdsretlige forpligtelser, der er afledt af konventionerne, der er nævnt i bilag X til Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2014/24/EU af 26. februar 2014 om offentlige udbud og om ophævelse af direktiv 2004/18/EF (EU-Tidende 2014, nr. L 94, side 65), eller er omfattet af retsakter, der vedtages af Europa-Kommissionen i medfør af direktivets artikel 57, stk. 4, jf. artikel 88. Dokumentation: Ordregiver er berettiget til at indhente relevant dokumentation for hvorvidt ansøger eller tilbudsgiver befinder sig i en situation som kan medføre udelukkelse i medfør af nærværende udelukkelsesgrund.
Konkurs En ansøger eller tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling, hvis dennes aktiver administreres af en kurator eller af retten, hvis denne er under tvangsakkord, hvis dennes erhvervsvirksomhed er blevet indstillet eller denne befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er hjemhørende. Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
Insolvens En ansøger eller tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling, hvis dennes aktiver administreres af en kurator eller af retten, hvis denne er under tvangsakkord, hvis dennes erhvervsvirksomhed er blevet indstillet eller denne befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er hjemhørende. Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
Tvangsakkord uden for konkurs En ansøger eller tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling, hvis dennes aktiver administreres af en kurator eller af retten, hvis denne er under tvangsakkord, hvis dennes erhvervsvirksomhed er blevet indstillet eller denne befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er hjemhørende. Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
En situation, der svarer til konkurs i henhold til national ret En ansøger eller tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling, hvis dennes aktiver administreres af en kurator eller af retten, hvis denne er under tvangsakkord, hvis dennes erhvervsvirksomhed er blevet indstillet eller denne befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er hjemhørende. Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
Aktiver, der administreres af en kurator En ansøger eller tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling, hvis dennes aktiver administreres af en kurator eller af retten, hvis denne er under tvangsakkord, hvis dennes erhvervsvirksomhed er blevet indstillet eller denne befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er hjemhørende. Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
Erhvervsvirksomheden er indstillet En ansøger eller tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling, hvis dennes aktiver administreres af en kurator eller af retten, hvis denne er under tvangsakkord, hvis dennes erhvervsvirksomhed er blevet indstillet eller denne befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er hjemhørende. Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
Alvorlige forsømmelser i forbindelse med udøvelsen af erhvervet En ordregiver skal udelukke en ansøger eller en tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, når ordregiveren kan påvise, at ansøgeren eller tilbudsgiveren i forbindelse med udøvelsen af sit erhverv har begået alvorlige forsømmelser, der sår tvivl om ansøgerens eller tilbudsgiverens integritet. Dokumentation: Ordregiver er berettiget til at indhente relevant dokumentation for hvorvidt ansøger eller tilbudsgiver befinder sig i en situation som kan medføre udelukkelse i medfør af nærværende udelukkelsesgrund.
Aftaler med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning En ansøger eller tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ordregiveren har tilstrækkelige plausible indikationer til at konkludere, at ansøgeren eller tilbudsgiveren har indgået en aftale med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning. Dokumentation: Ordregiver er berettiget til at indhente relevant dokumentation for hvorvidt ansøger eller tilbudsgiver befinder sig i en situation som kan medføre udelukkelse i medfør af nærværende udelukkelsesgrund.
Interessekonflikt som følge af deltagelse i udbudsproceduren En ordregiver skal udelukke en ansøger eller en tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, når ordregiveren kan påvise, at en interessekonflikt, jf. udbudslovens § 24, nr. 18, i forhold til det pågældende udbud ikke kan afhjælpes effektivt med mindre indgribende foranstaltninger. Dokumentation: Ordregiver er berettiget til at indhente relevant dokumentation for hvorvidt ansøger eller tilbudsgiver befinder sig i en situation som kan medføre udelukkelse i medfør af nærværende udelukkelsesgrund.
Direkte eller indirekte involvering i forberedelsen af denne udbudsprocedure En ordregiver skal udelukke en ansøger eller en tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, når ordregiveren kan påvise, at en konkurrencefordrejning som omhandlet i udbudslovens § 39 som følge af den forudgående inddragelse af de økonomiske aktører i forberedelsen af udbudsproceduren i forhold til det pågældende udbud ikke kan afhjælpes med mindre indgribende foranstaltninger. Dokumentation: Ordregiver er berettiget til at indhente relevant dokumentation for hvorvidt ansøger eller tilbudsgiver befinder sig i en situation som kan medføre udelukkelse i medfør af nærværende udelukkelsesgrund.
Ophævelse eller en lignende sanktion En ansøger eller tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ordregiveren kan påvise, at ansøgeren eller tilbudsgiveren væsentligt har misligholdt en tidligere offentlig kontrakt, kontrakt med en forsyningsvirksomhed eller koncessionskontrakt og misligholdelsen har medført den pågældende kontrakts ophævelse eller en lignende sanktion. Dokumentation: Ordregiver er berettiget til at indhente relevant dokumentation for hvorvidt ansøger eller tilbudsgiver befinder sig i en situation som kan medføre udelukkelse i medfør af nærværende udelukkelsesgrund.
Har afgivet urigtige oplysninger eller tilbageholdt oplysninger, som ikke var i stand til at fremlægge de krævede dokumenter og indhentet fortrolige oplysninger i forbindelse med denne procedure En ordregiver skal udelukke en ansøger eller en tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, når ordregiveren kan påvise, at ansøgeren eller tilbudsgiveren i det pågældende udbud har givet groft urigtige oplysninger, har tilbageholdt oplysninger eller ikke er i stand til at fremsende supplerende dokumenter vedrørende udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 135, stk. 1 eller 3, og, hvis det er relevant, i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2 eller 6, de fastsatte minimumskrav til egnethed i udbudslovens §§ 140-144 eller udvælgelsen i § 145. Dokumentation: Ordregiver er berettiget til at indhente relevant dokumentation for hvorvidt ansøger eller tilbudsgiver befinder sig i en situation som kan medføre udelukkelse i medfør af nærværende udelukkelsesgrund.
Rent nationale udelukkelsesgrunde Udbudslovens § 134 a finder anvendelse, hvorfor en ordregiver skal udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret i et land, der er optaget på EU-listen over ikkesamarbejdsvillige skattejurisdiktioner og ikke har tiltrådt WTO’s Government Procurement Agreement eller øvrige handelsaftaler, der forpligter Danmark til at åbne markedet for offentlige kontrakter for tilbudsgivere etableret i det pågældende land. Udbudslovens § 134 a, Stk. 2: § 135, stk. 6, finder tilsvarende anvendelse på situationer omfattet af stk. 1. Dokumentation: Ordregiver er berettiget til at indhente relevant dokumentation for hvorvidt ansøger eller tilbudsgiver befinder sig i en situation som kan medføre udelukkelse i medfør af nærværende udelukkelsesgrund.
Terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet En ordregiver skal udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren ved endelig dom er dømt eller har vedtaget bødeforlæg for terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet som defineret i henholdsvis artikel 1, 3 og 4 i Rådets rammeafgørelse 2002/475/RIA af 13. juni 2002 om bekæmpelse af terrorisme (EU-Tidende 2002, nr. L 164, side 3) som ændret ved Rådets rammeafgørelse 2008/919/RIA af 28. november 2008 om ændring af rammeafgørelse 2002/475/RIA om bekæmpelse af terrorisme (EU-Tidende 2008, nr. L 330, side 21). Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153
Tilsidesættelse af forpligtelser vedrørende betaling af bidrag til sociale sikringsordninger Ordregiveren skal udelukke en ansøger eller en tilbudsgiver, der har ubetalt forfalden gæld på 100.000 kr. eller derover til offentlige myndigheder vedrørende skatter, afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til dansk lovgivning eller lovgivningen i det land, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret. Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
Tilsidesættelse af forpligtelser vedrørende betaling af skatter og afgifter Ordregiveren skal udelukke en ansøger eller en tilbudsgiver, der har ubetalt forfalden gæld på 100.000 kr. eller derover til offentlige myndigheder vedrørende skatter, afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til dansk lovgivning eller lovgivningen i det land, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret. Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
Deltagelse i en kriminel organisation En ordregiver skal udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren ved endelig dom er dømt eller har vedtaget bødeforlæg for handlinger begået som led i en kriminel organisation som defineret i artikel 2 i Rådets rammeafgørelse 2008/841/RIA af 24. oktober 2008 (EU-Tidende 2008, nr. L 300, side 42). Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
Hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme En ordregiver skal udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren ved endelig dom er dømt eller har vedtaget bødeforlæg for hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme som defineret i artikel 1 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2005/60/EF af 26. oktober 2005 om forebyggende foranstaltninger mod anvendelse af det finansielle system til hvidvaskning af penge og finansiering af terrorisme (EU-Tidende 2005, nr. L 309, side 15). Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
Svig En ordregiver skal udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren ved endelig dom er dømt eller har vedtaget bødeforlæg for svig som omhandlet i artikel 1 i konventionen om beskyttelse af De Europæiske Fællesskabers finansielle interesser. Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
Børnearbejde og andre former for menneskehandel En ordregiver skal udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren ved endelig dom er dømt eller har vedtaget bødeforlæg for overtrædelse af straffelovens § 262 a eller, for så vidt angår en dom fra et andet land angående børnearbejde og andre former for menneskehandel som defineret i artikel 2 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2011/36/EU af 5. april 2011 om forebyggelse og bekæmpelse af menneskehandel og beskyttelse af ofrene herfor, og om erstatning af Rådets rammeafgørelse 2002/629/RIA (EU-Tidende 2011, nr. L 101, side 1). Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
Korruption En ordregiver skal udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren ved endelig dom er dømt eller har vedtaget bødeforlæg for bestikkelse som defineret i artikel 3 i konventionen om bekæmpelse af bestikkelse, som involverer tjenestemænd ved De Europæiske Fællesskaber eller i Den Europæiske Unions medlemsstater, og artikel 2, stk. 1, i Rådets rammeafgørelse 2003/568/RIA af 22. juli 2003 om bekæmpelse af bestikkelse i den private sektor (EU-Tidende 2003, nr. L 192, side 54) og bestikkelse som defineret i den nationale ret i ansøgerens eller tilbudsgiverens medlemsstat eller hjemland eller i det land, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret. Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel Udbud af levering og drift af billetsystem
Beskrivelse Udbuddet omfatter kontrakt på levering og drift af billetsystem. Musikhuset Aarhus ønsker at anskaffe et system, som kan varetage billetsalget til alle forestillinger i Musikhuset. Musikhuset ønsker at anskaffe en standardløsning, men har også et ønske om, at systemet udgør et konfigurerbart standard-/rammesystem, som kan understøtte Musikhusets krav og behov. Systemet skal overordnet set understøtte Musikhuset fortsatte digitalisering, effektivisering og optimering af billetsalg. Musikhuset ønsker at indgå aftale med en tilbudsgiver, der ønsker at indgå i et samarbejde med Musikhuset om bedst mulig udnyttelse af systemet. Det skal først og fremmest ske gennem et implementeringsforløb, hvor systemet konfigureres i et samspil med Musikhusets forretningsbehov og arbejdsprocesser for øje. Herudover skal tilbudsgiveren medvirke til at levere en bedre oplevet kvalitet hos brugerne i aftaleperioden.
Intern ID 590513
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Supplerende kontrakttype Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  72000000   It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  48000000   Programpakker og informationssystemer
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Thomas Jensens Allé    
By Aarhus C
Postnummer 8000
Landsdel (NUTS) Østjylland  ( DK042 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 31/05/2026
Varigheds slutdato 30/06/2034
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 3
Yderligere oplysninger om fornyelser Aftalen træder i kraft, når den er underskrevet af parterne. Aftalen løber indtil 1. juli 2031. Aftalen kan forlænges med op til 3 år med 1 år ad gangen.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 10 000 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse
Deltagelse uden forbehold.
Navnene på og de faglige kvalifikationer for det personale, der skal udføre kontrakten, skal angives Ikke påkrævet
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Yderligere oplysninger Shortlisting: Ordregiver vil ikke gøre brug af shortlisting i forhandlingsforløbet. Udelukkelse pga. russisk ejerskab eller etablering: Ordregiver skal udelukke økonomiske aktører, som er omfattet af EU’s sanktioner i henhold til EU-forordning nr. 833/2014 med senere ændringer, artikel 5k. Dokumentation ifbm. prækvalifikation: Ordregiver forventer, i forbindelse med prækvalifikation, at indhente dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD’et af de ansøgere, som ordregiver har til hensigt at prækvalificere. De ansøgere, som ordregiver forventer at prækvalificere, skal fremsende dokumentation inden for en passende frist, der meddeles af ordregiver. I det omfang dokumentationen omfatter en serviceattest, accepteres denne, såfremt den er udstedt maksimalt 6 måneder før ansøgningsfristen. Der gøres opmærksom på, at der kan forventes op til 2-3 ugers behandlingstid ved udstedelse af serviceattester. Serviceattesten kan kun indeholde oplysning om, hvorvidt virksomheder eller ledelsespersoner er dømt og/eller har vedtaget bødeforlæg for strafbare forhold, hvis de har givet samtykke til, at Erhvervsstyrelsen indhenter straffeattest. Vær derfor opmærksom på, at der aktivt skal gives dette samtykke i forbindelse med rekvirering af serviceattesten. Den straffeattest, som Erhvervsstyrelsen har beføjelser til at indhente (til offentligt brug), dækker dog kun de seneste to år, og ikke de foreskrevne fem år. Derfor skal ledelsespersonerne også på tro og love erklære, at de ikke er dømt og/eller har vedtaget bødeforlæg for forhold, som ikke er indeholdt i den indhentede straffeattest. I praksis kan ansøger indgive både samtykkeerklæring samt tro og love-erklæring ved at anvende den skabelon hertil, som findes på Erhvervsstyrelsens hjemmeside. Såfremt ansøgningen er afgivet fra virksomheder, der er udenlandske og hjemmehørende i EU, indhentes der dokumentation i henhold til E-Certis. Hvis ansøgers land ikke har angivet oplysninger om dokumentation i E-Certis, anvendes fremgangsmåden i udbudslovens § 153. Såfremt ansøgningen er afgivet fra virksomheder, der er udenlandske og ikke hjemmehørende i EU, anvendes fremgangsmåden i udbudslovens § 153. Ansøger skal være opmærksom på, at hvis dokumenter eller certifikater ikke udstedes af den pågældende medlemsstat eller land eller ikke er dækkende for udelukkelsesgrunden, kan de erstattes af en erklæring under ed. I lande, hvor edsaflæggelse ikke anvendes, kan en erklæring på tro og love accepteres. Den skal opfylde en af følgende betingelser: • Afgivet for en kompetent retslig eller administrativ myndighed • Afgivet for en notar • Afgivet for en kompetent faglig organisation i hjemlandet eller et senere opholdsland. Som dokumentation for, at virksomheden og dennes eventuelle underleverandører og støttende enheder ikke er omfattet af Rådets forordning (EU) nr. 833/2014, artikel 5k, litra a-c (indsat ved forordning nr. 2022/576 af 8. april 2022 og ændret ved forordning nr. 2023/427 af 25. februar 2023) som beskrevet i afsnit 3.1.1 Udelukkelse pga. russisk ejerskab eller etablering indhentes underskrevet Tro- og loveerklæring vedrørende russisk etablering og ejerskab, se Bilag B Ordregiver kan kræve yderligere dokumentation i form af koncerndiagrammer, ejerskabsfortegnelser mv. Referencelisten fra ESPD’et betragtes som endelig dokumentation. Der vil således ikke blive indhentet yderligere dokumentation for referencerne fra de ansøgere, som ordregiver forventer at prækvalificere. Ordregiver forbeholder sig ret til at kontakte de oplyste referencer. Med hensyn til dokumentation for økonomisk og finansiel formåen skal følgende fremlægges som endelig dokumentation, når ordregiver anmoder herom: Ansøgers årsregnskaber eller uddrag heraf, for de seneste 2 disponible årsregnskaber, hvis offentliggørelse af årsregnskaber er lovpligtigt i det land, hvor ansøger er etableret. Ansøger kan godtgøre sin økonomiske og finansielle formåen ved ethvert andet dokument, som ordregiver vurderer passende, hvis ansøgeren af en gyldig grund ikke er i stand til at fremlægge de dokumenter, som ordregiver forlanger. Kravene til dokumentation for pålidelighed af de oplysninger, der er afgivet i ESPD gælder ligeledes konsortiedeltagere samt enheder, hvis formåen ansøger baserer sig på.
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kilder til udvælgelseskriterier Bekendtgørelse
Kriterium Generel årlig omsætning
Beskrivelse Musikhuset accepterer kun tilbud fra ansøgere, som i hvert af de seneste 2 disponible årsregnskaber: • Har en samlet omsætning på minimum 10.000.000 danske kr. ekskl. moms. Ansøger angiver i ESPD'et, hvorledes minimumskravet opfyldes.
Kriteriet vil blive anvendt til at udvælge de ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren
Vægtning (procentdel, præcis) 0

Kriterium Referencer på specificerede tjenester
Beskrivelse Ansøger bedes angive de væsentligste referencer vedrørende drift og levering af et billetsystem. Referencerne kan angives i ESPD’et eller tilbudsgiver kan med fordel vælge at bruge Bilag A Skema til udfyldelse af referencer. Ordregiver opfordrer ansøger til, under alle omstændigheder, at bruge Bilag A Skema til udfyldelse af referencer som en tjekliste. Hvis ansøger vælger at benytte Bilag A, bedes ansøger i ESPD henvise til Bilag A med teksten ”Se vedlagt Bilag A” under felterne for teknisk/faglig formåen og behøver altså ikke udfylde de samme oplysninger både i ESPD og i Bilag A. Ansøger bedes angive minimum 1 og maksimum 3 referencer. Referencerne vil indgå i Musikhuset eventuelle udvælge af ansøgere, jf. udbudsbetingelsernes pkt. 3.3. For at opfylde mindstekravet skal ansøger inden for de seneste 3 år kunne dokumentere minimum én og maksimum tre referencer, der svarer til den udbudte Aftale. Referencerne skal angives på dansk, jf. udbudsbetingelsernes pkt. 2.4. Der må gerne oplyses referencer på leverancer, der er startet tidligere end de seneste 3 år, som ikke er afsluttet endnu, så længe de beskrevne dele af referencen ligger inden for de seneste 3 år forud for ansøgningsfristen. Hvis der er tale om en igangværende kontraktforhold, er det alene den del af ydelserne, der allerede er udført på ansøgningstidspunktet, som skal angives/beskrives og vil indgå i vurderingen af referencen. Ved reference forstås følgende: Ved referencer, der svarer til den udbudte Aftale, forstås tilsvarende leverancer til kommuner, regioner, andre offentlige kunder, eller private virksomheder, og som omfatter følgende: • Drift og levering af et billetsystem, der i omfang og karakter svarer til sådanne ydelser, som Aftalen vedrører, jf. Bilag 2 kravspecifikation. Ansøger bedes angive følgende oplysninger i ESPD eller Bilag A Skema til udfyldelse af referencer: • Drift og levering af billetsystem, herunder art og karakter jf. Bilag 2 Kravspecifikation. • Antal solgte billetter årligt • En beskrivelse af kompleksiteten i billetsystemet, herunder opsætning, venues, kunstnere, promotorer og kunder. • En kort beskrivelse af implementeringen, som giver en indsigt i, hvordan leveringen af systemet forløb inkl. integrationer. • En beskrivelse af abonnementssalg • Årlig omsætning for drift og levering af billetsystem. Hvis driften har været udført i mindre end ét år, angives omsætning for udførelsesperioden. • Tidsperiode for drift og levering af billetsystem. • Hvem driften er udført for, herunder kontaktperson og kontaktoplysninger. Udvælgelse af ansøgere: Såfremt der er flere ansøgere, end det antal der kan prækvalificeres, der ikke er omfattet af en eller flere af udelukkelsesgrundene samt opfylder kravene til egnethed, prækvalificeres ansøgere, der bedst muligt opfylder nedenstående udvælgelseskriterier. Ansøger vil blive udvalgt blandt de konditionsmæssige og egnede ansøgere. Udvælgelsen vil ske på baggrund af en vurdering af ansøgers referencer. Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere: Udvælgelse af de ansøgere, der vil blive inviteret til at afgive tilbud, vil ske på baggrund af en vurdering af ansøgerne med de mest relevante sammenlignelige referencer, jf. ovenstående. Ved denne vurdering vil det blive vægtet positivt, at ansøger demonstrerer sammenlignelig erfaring i form af: • Drift og levering af et billetsystem, der i omfang og karakter svarer til sådanne ydelser, som Aftalen vedrører, jf. Bilag 2 Kravspecifikation. Musikhuset gør opmærksom på, at uklarheder og manglende informationer i referencerne indsendt i overensstemmelse med udbudsbetingelserne pkt. 3.2.2. kan blive vurderet negativt i udvælgelsen af ansøger. Såfremt der angives mere end 3 referencer, vil der blive set bort fra referencer, der overstiger det efterspurgte antal, Dvs. at angives der 4 referencer, vil der blive set bort fra den fjerde og sidste reference.
Kriteriet vil blive anvendt til at udvælge de ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren
Vægtning (procentdel, præcis) 100
Oplysninger om den anden fase i en procedure, der afvikles i to faser
Mindsteantallet af ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren 3
Det højeste antal ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren 3
Proceduren afvikles i successive faser. I hver fase kan nogle ansøgere blive
Køberen forbeholder sig retten til at tildele kontrakten på grundlag af de indledende tilbud uden yderligere forhandlinger
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Pris
Beskrivelse Underkriteriet ”pris” vurderes på baggrund af den samlede tilbudssum, som fremkommer i Bilag 5 Tilbudsliste ved tilbudsgivers udfyldelse.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 30,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Funktionalitet
Beskrivelse Underkriteriet "funktionalitet" vurderes på baggrund af tilbudsgivers besvarelse af bilag 2.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 55,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Samarbejde
Beskrivelse Underkriteriet "samarbejde" vurderes på baggrund af tilbudsgivers besvarelse af bilag 2.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 10,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn IT og drift
Beskrivelse Underkriteriet "IT og drift" vurderes på baggrund af tilbudsgivers besvarelse af bilag 2.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 5,00
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Sprog, som udbudsdokumenterne er officielt tilgængelige på dansk
Frist for anmodning om yderligere oplysninger 10/11/2025
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
Elektronisk indgivelse Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Elektronisk katalog Ikke tilladt
Alternative tilbud Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud Ikke tilladt
Frist for modtagelse af anmodninger om deltagelse 28/11/2025   12:00:00 (UTC+01:00) centraleuropæisk tid, vesteuropæisk sommertid
Betingelser for kontraktens udførelse
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Vilkår relateret til kontraktens udførelse Der indgår arbejdsklausul, jf. aftalens bilag 4 Samfundsansvar (CSR). Leverandøren skal stille en anfordringsgaranti på 1 mio. kr. ved aftalens ikrafttræden, jf. aftalens pkt. 11.1.2.
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling nej
Der vil blive anvendt elektronisk betaling ja
Oplysninger om finansiering og betaling _DEFAULT_VALUE_CHANGE_ME_
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : Ved et udbud med prækvalifikation efter udbudsloven, forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens afsendelse af underretning om prækvalifikation. Andre klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til klagenævnet inden 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt. Angår klagen overtrædelser af tilbudsloven eller udbudslovens §§ 191 og 192, regnes klagefristen på 45 kalenderdage fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelings beslutningen. Klager over indgåelse af en rammeaftale efter udbudsloven (afsnit II, III og §§ 191 og 192), forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal være indgivet til klagenævnet inden 6 måneder regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. Klager over indgåelse af en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. Klager over en ordregivers beslutning om at videreføre en kontrakt (udbudslovens § 185, stk. 2) skal indgives til klagenævnet inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, at ordregiveren har offentliggjort sin beslutning (udbudslovens § 185, stk. 2, 3. pkt.). Har ordregiveren fulgt proceduren i lov om Klagenævnet for Udbud § 4, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse være indgivet til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Aarhus Kommune
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse Aarhus Kommune
Organisation, der behandler tilbud Aarhus Kommune
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Aarhus Kommune
Registreringsnummer 55133018
Postadresse Rådhuspladsen 2
By Aarhus C
Postnummer 8000
Landsdel (NUTS) Østjylland  ( DK042 )
Land Danmark
Enhed Julie Locht
E-mail jullo@aarhus.dk
Telefon 24902170
Internetadresse https://www.aarhus.dk
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse
Organisation, der behandler tilbud
8.1.
ORG-1000
Officielt navn Comdia ApS
Registreringsnummer 33501404
Postadresse Lindvedvej 73
By Odense S
Postnummer 5260
Landsdel (NUTS) Fyn  ( DK031 )
Land Danmark
E-mail support@comdia.com
Telefon +45 7199 3672
Internetadresse https://www.comdia.com/
Denne organisations roller
TED eSender
8.1.
ORG-1001
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Nævnenes Hus, Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland  ( DK041 )
Land Danmark
Telefon +45 7240 5600
Internetadresse http://www.klfu.dk
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-1002
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 4171 5000
Internetadresse https://www.kfst.dk/
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID 756d00bb-5dd1-40b9-96ea-3d6e3b9ce66e   -   01
Formulartype Konkurrencevilkår
Bekendtgørelsestype Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 16
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 28/10/2025   19:11:53 (UTC+01:00) centraleuropæisk tid, vesteuropæisk sommertid
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 719914-2025
EUT-S-nummer 209/2025
Offentliggørelsesdato 30/10/2025
BREAKING
{{ article.headline }}
0.047|instance-web01