23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2017/S 131-268535
Offentliggjort
12.07.2017
Udbudstype
Tildeling af kontrakt uden forudgående offentliggørelse

Udbyder

Udlændingestyrelsen

Vindere

(12.07.2017)
Broca IVS
2100 København Ø

Webbaseret tolkebookingssystem


Udlændingestyrelsen

Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed

Tjenesteydelser

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed/enhed

I.1) Navn og adresser
Udlændingestyrelsen
Ryesgade 53
København Ø
2100
Danmark
Kontaktperson: Louise Holst
E-mail: lou@us.dk
NUTS-kode: DK01

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.us.dk

I.4) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.5) Hovedaktivitet
Social beskyttelse

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Webbaseret tolkebookingssystem.

II.1.2) Hoved-CPV-kode
72230000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Udlændingestyrelsen (US) agter at indgå kontrakt om et webbaseret specialudviklet tolkebookingssystem i henhold til reglerne i Udbudslovens afsnit V om offentlige indkøb under tærskelværdierne uden klar grænseoverskridende interesse. Krav til systemet omfatter særligt: US kan finde og booke den bedst kvalificerede tolk til prisen, som er ledig på et bestemt tidspunkt. Systemet skal holde styr på bestillinger og aflysninger. Systemet skal sortere tolkene efter slutpris med billigste tolk først. Systemet skal tage højde for dialekter, sprog og kompetencer i forhold til uddannelse. Systemet skal sikre booking direkte mellem US og tolk, dvs. ikke gennem 3. mand. Systemet skal tilknytte alle tolke i Rigspolitiets tolkeliste. Systemet skal indeholde et kvitteringssystem, som anvendes til efterfølgende fakturering. Systemet skal sikre interation med US' »Asylkalender«, der er et centralt planlægningsværktøj for hele planlægningen af asylsamtaler. Se videre afsnit II.2.4) nedenfor.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 336 000.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK01
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Udlændingestyrelsen booker årligt mange tusinde tolke. Udlændingestyrelsen har derfor brug for et system, der gør det let og enkelt at finde og bestille den bedst kvalificerede tolk til prisen. Systemet skal også kunne holde styr på bestillinger, afbestillinger og aflysninger, samt oversigt til brug for skriftlige oversættelser. Det månedlige vederlag på 7 000 DKK (ekskl. moms) dækker de krævede funktioner, der er i systemet ved kontraktunderskrivelse, de driftsudgifter, der er ved systemet, samt løbende opdatering og videreudvikling af de funktioner, der findes i systemet. Aftalen kan opsiges med en måneds varsel. I tilknytning til aftalen indgås endvidere også en databehandleraftale.

II.2.5) Tildelingskriterier
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Tildeling af kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende i tilfældene anført nedenfor
  • Udbuddet er ikke omfattet af direktivet
Forklaring:

Henset til kontraktens værdi og karakter er det US' vurdering, at kontrakten kan indgås i henhold til Udbudslovens afsnit V om offentlige indkøb under tærskelværdierne uden klar grænseoverskridende interesse. US har derfor gennemført en markedsafdækning og indhentet et tilbud. Det er US' vurdering, at indkøbet foregår på markedsmæssige vilkår, idet der herved bl.a. er taget hensyn til de samlede krav til systemet, leverandørens vederlag og de kontraktuelle betingelser.

IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt

Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling

V.2) Kontrakt-/koncessionstildeling
V.2.1) Dato for beslutningen om kontrakttildeling:
07/07/2017
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens/Koncessionshavers navn og adresse
Broca IVS
København Ø
2100
Danmark
NUTS-kode: DK
Kontrahenten/koncessionshaveren bliver en SMV: ja
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens/koncessionens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens/koncessionens samlede værdi: 336 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk

Internetadresse:www.klfu.dk

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

US agter ikke at indgå kontrakten inden udløbet af 10 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor nærværende bekendtgørelsen er blevet offentliggjort, jf. bekendtgørelse af lov om Klagenævnet for Udbud (lbk nr. 593 af 2.6.2016), § 4, hvortil der henvises.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000

Internetadresse:www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
07/07/2017

Send til en kollega

0.047