23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Electronic Supply

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
04.11.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Københavns Kommune - Kultur- og Fritidsforvaltningen

Bekendtgørelse om indgået kontrakt vedr. levering af bogsorteringsanlæg til Københavns Kommune


Københavns Kommune - Kultur- og Fritidsforvaltningen

729390-2025 - Resultater
Danmark – Elektriske maskiner, apparatur, udstyr og forbrugsartikler; belysning – Bekendtgørelse om indgået kontrakt vedr. levering af bogsorteringsanlæg til Københavns Kommune
OJ S 212/2025 04/11/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Varer - Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Københavns Kommune - Kultur- og Fritidsforvaltningen
E-mail t63a@kk.dk
Køberens retlige status Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Fritid, kultur og religion
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Bekendtgørelse om indgået kontrakt vedr. levering af bogsorteringsanlæg til Københavns Kommune
Beskrivelse Kontrakten omhandler udskiftning, levering og drift af et nyt bogsorteringsanlæg til Københavns Bibliotekers centrale sorteringsanlæg, som er placeret i Albertslund. Anlægget servicerer alle 20 københavnske folkebiblioteker. Kontrakten omfatter tillige support, vedligehold og uddannelse.
Identifikator for proceduren 7a21ccc9-b2c4-4f32-8d59-2502373f611b
Intern ID 269357333
Udbudsprocedure Udbud med forhandling/indkaldelse af tilbud med forudgående offentliggørelse
Proceduren er en hasteprocedure nej
Hovedpunkterne i proceduren Udbuddet er gennemført efter proceduren udbud med forhandling jf. § 61 i Lov 2015-12-15, nr. 1564 [Udbudsloven].
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Supplerende kontrakttype Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  31000000   Elektriske maskiner, apparatur, udstyr og forbrugsartikler; belysning
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  72000000   It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Djursvang 7c    
By Albertslund
Postnummer 2620
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
2.1.4.
Generelle oplysninger
Indkaldelse af tilbud er afsluttet
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel Bekendtgørelse om indgået kontrakt vedr. levering af bogsorteringsanlæg til Københavns Kommune
Beskrivelse Kontrakten omhandler udskiftning, levering og drift af et nyt bogsorteringsanlæg til Københavns Bibliotekers centrale sorteringsanlæg, som er placeret i Albertslund. Anlægget servicerer alle 20 københavnske folkebiblioteker. Kontrakten omfatter tillige support, vedligehold og uddannelse.
Intern ID 269357333
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Supplerende kontrakttype Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  31000000   Elektriske maskiner, apparatur, udstyr og forbrugsartikler; belysning
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  72000000   It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
Valgmuligheder
Beskrivelse af optioner Kontrakten indeholder følgende optioner: 1) Udbygning af den tilbudte løsning med ekstra afkastmoduler eller transportelementer, jf. krav-id 15. 2) Udbygning af den tilbudte løsning, der sikrer at flere materialer kan afleveres/indkastes i Sorteringsanlægget samtidig, jf. krav-id 30. 3) Udbygning af den tilbudte løsning, der sikrer muligheden for at kasserne automatisk kobles til afkast ved kasseudskiftning, jf. krav-id 32. 4) Konsulentydelser til optimering
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Djursvang 7c    
By Albertslund
Postnummer 2620
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Anden varighed Ubegrænset
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 0
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Bedste forhold mellem pris og kvalitet
Beskrivelse Evalueringen af underkriteriet pris blev foretaget på baggrund af følgende delkriterier: 1) Anskaffelsespris for anlæg inkl. opsætning og afskaffelse af det gamle anlæg 2) Timepriser for service 3) Pris for optioner på nye moduler og integrationer
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 51,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Kvalitet
Beskrivelse Evalueringen af underkriteriet "kvalitet" foretoges på baggrund af følgende delkriterier: 1) Teknologi & kapacitet 2) Ergonomi og arbejdsmiljø 3) Hastighed i opsætning 4) Nonfunktionelle krav
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 49,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for mægling Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Oplysninger om klagefrister : I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer, gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II, som ikke er omfattet af lovens stk. 1, skal, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort; 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen; 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4; 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. Har en ordregiver fulgt proceduren i lovens § 4, for at sikre, at en kontrakt ikke erklæres for uden virkning, jf. lovens § 7, stk. 3, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren, jf. lovens § 6, stk. 4, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. lovens § 12, stk. 1.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Københavns Kommune - Kultur- og Fritidsforvaltningen
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline Københavns Kommune - Kultur- og Fritidsforvaltningen
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten Københavns Kommune - Kultur- og Fritidsforvaltningen
Organisation, der udfører betalingen Københavns Kommune - Kultur- og Fritidsforvaltningen
Organisation, der underskriver kontrakten Københavns Kommune - Kultur- og Fritidsforvaltningen
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse 3 686 141,50   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn Nexbib ApS
Tilbud
Tilbud – Identifikator 00118296-2025
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Værdien af tilbuddet 3 686 141,50   DKK
Tilbuddet blev rangordnet nej
Tilbuddet er et alternativt tilbud nej
Underentreprise Nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten C003480
Titel Dokument A - Kontrakt
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 12/09/2025
Dato for indgåelse af kontrakten 02/10/2025
Oplysninger om EU-midler
Organisation, der underskriver kontrakten Københavns Kommune - Kultur- og Fritidsforvaltningen
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Resumé af de klager som køberen har modtaget
Antal klagere 0
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 2
Udvalg af tilbud
Værdien af det antagelige tilbud med den laveste værdi 3 686 141,50   DKK
Værdien af det antagelige tilbud med den højeste værdi 3 922 474,85   DKK
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Københavns Kommune - Kultur- og Fritidsforvaltningen
Registreringsnummer 64942212
Afdeling Kultur- og Fritidsforvaltningen
Postadresse Borups Allé 177
By København NV
Postnummer 2400
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Cathrin Pirzadeh-Karrami
E-mail t63a@kk.dk
Telefon +45 51778722
Fax +45 51778722
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation, der underskriver kontrakten
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
Organisation, der udfører betalingen
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland  ( DK041 )
Land Danmark
Telefon +45 72405600
Fax +45 33307799
Internetadresse http://www.naevneneshus.dk
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
Organisation med ansvar for mægling
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Fax +45 41715100
Internetadresse http://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Nexbib ApS
Den økonomiske operatørs størrelse Mikrovirksomhed, lille eller mellemstor virksomhed
Registreringsnummer 41656506
By Hvidovre
Postnummer 2650
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
8.1.
ORG-0005
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo  ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
11. Information om klager
11.1.
Teknisk gennemgangsidentifikator REV-0001
Klage eller afgørelses-ID 00118296-2025
Titel på klage eller afgørelse Udbud af kontrakt om levering, drift, vedligehold og support af bogsorteringsanlæg til Københavns Kommunes centralsortering
Beskrivelse af klage eller afgørelse N/A Teknisk fejl.
Dato for klage eller afgørelse 22/10/2025
Emnet af uregelmæssighed der klages over eller afgørelsen omhandler Andet
Klage eller afgørelse Anmodning 
Type af klageorgan Køber
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID b102f96b-a267-4990-a117-a51ab5d8d08b   -   01
Formulartype Resultater
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 01/11/2025   21:19:01 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 01/11/2025   21:19:44 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 729390-2025
EUT-S-nummer 212/2025
Offentliggørelsesdato 04/11/2025
BREAKING
{{ article.headline }}
0.063|