1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Det Kongelige Teater Og Kapel
Køberens retlige status
:
Offentlig virksomhed
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Fritid, kultur og religion
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Kontrakt om udvikling, drift, vedligehold, support og videreudvikling af Websites
Beskrivelse
:
1) Baggrund for udbud: Det Kongelige Teater ønsker at etablere en ny webplatform til håndtering af teatrets hjemmesider. Kunden ønsker at indgå samarbejde med en leverandør om udvikling, implementering, drift, support og videreudvikling af løsningen. Løsningen består i nyudvikling af websites til hhv. Det Kongelige Teater og til et kommende børneunivers i Stærekassen. De to sites skal være i familie, men visuelt forskellige. Kunden lægger stor vægt på at tilbyde en ekstraordinær brugeroplevelse, og ønsker bl.a. at lægge fundamentet for at kunne udnytte data til at personalisere/målrette indhold. Kunden ønsker derfor at indgå samarbejde med en erfaren leverandør, der kan levere både design/UX og en teknisk løsning af høj kvalitet. Begge sites skal integrere med Kundens billetsystem og med Kundens integrationsplatform, som bl.a. indeholder data om produktioner, forestillinger og medvirkende. Kunden ønsker at indgå samarbejde med en leverandør, som kan levere professionel og stabil drift og hosting af de to websites og være koordinerede og overordnet ansvarlig for drift af det systemlandskab, som udgør den samlede brugeroplevelse. Det Kongelige Teater er Danmarks nationalteater, der leverer scenekunst i vores tre huse i København – Gamle Scene på Kongens Nytorv, Skuespilhuset og Operaen – samt turnéforestillinger på scener rundt omkring i hele landet. I 2024 solgte teatret 496.999 billetter til egne forestillinger ekskl. turné. Hvert år producerer teatret omkring 50 unikke produktioner, og derudover inviteres gæstespil op på vores scener, lige så vel som vores scener lejes ud til kommercielle aktiviteter. Det Kongelige Teater havde i 2024 knap 1.000 årsværk ansat. 2) Hovedydelser a) Design b)Implementering (herunder udvikling og nødvendige tilpasninger og konfigurationer af Løsningen samt projektledelse, test, dokumentation og installation mv. c)Drift og Vedligeholdelse af Løsningen d)Support
Identifikator for proceduren
:
58b3710e-c6ce-4e0e-befd-52f89d84d107
Tidligere bekendtgørelse
:
21906d84-21f9-440e-bdd8-66885b10a255-01
Udbudsprocedure
:
Udbud med forhandling/indkaldelse af tilbud med forudgående offentliggørelse
Proceduren er en hasteprocedure
:
nej
Hovedpunkterne i proceduren
:
Udbuddet gennemføres som et udbud med forhandling, jf. udbudslovens § 61, hvilket indebærer, at enhver økonomisk aktør kan ansøge om at blive prækvalificeret, men det er alene de prækvalificerede ansøgere, der kan afgive tilbud. Det samlede udbudsmateriale er tilgænge-ligt via det elektroniske udbudssystemog udbuddet gennemføres således elektronisk. udbud omfatter to kontrakter: - Udviklingskontrakten (baseret på en K03), der vedrører udvik-ling og implementering af løsningen. - Driftskontrakten (baseret på en K04), der vedrører den efter-følgende drift, support, vedligehold og videreudvikling. Tilbudsgiver skal afgive samlet tilbud på begge kontrakter og skal besvare alle krav og afgive oplysninger i samtlige relevante bilag, nærmere herom i Udbudsbetingelserne.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
72000000
It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse
:
August Bournonvilles Passage 8
By
:
København K
Postnummer
:
1055
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
11 000 000,00
DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Indkaldelse af tilbud er afsluttet
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0000
Titel
:
Kontrakt om udvikling, drift, vedligehold, support og videreudvikling af Websites
Beskrivelse
:
1) Baggrund for udbud: Det Kongelige Teater ønsker at etablere en ny webplatform til håndtering af teatrets hjemmesider. Kunden ønsker at indgå samarbejde med en leverandør om udvikling, implementering, drift, support og videreudvikling af løsningen. Løsningen består i nyudvikling af websites til hhv. Det Kongelige Teater og til et kommende børneunivers i Stærekassen. De to sites skal være i familie, men visuelt forskellige. Kunden lægger stor vægt på at tilbyde en ekstraordinær brugeroplevelse, og ønsker bl.a. at lægge fundamentet for at kunne udnytte data til at personalisere/målrette indhold. Kunden ønsker derfor at indgå samarbejde med en erfaren leverandør, der kan levere både design/UX og en teknisk løsning af høj kvalitet. Begge sites skal integrere med Kundens billetsystem og med Kundens integrationsplatform, som bl.a. indeholder data om produktioner, forestillinger og medvirkende. Kunden ønsker at indgå samarbejde med en leverandør, som kan levere professionel og stabil drift og hosting af de to websites og være koordinerede og overordnet ansvarlig for drift af det systemlandskab, som udgør den samlede brugeroplevelse. Det Kongelige Teater er Danmarks nationalteater, der leverer scenekunst i vores tre huse i København – Gamle Scene på Kongens Nytorv, Skuespilhuset og Operaen – samt turnéforestillinger på scener rundt omkring i hele landet. I 2024 solgte teatret 496.999 billetter til egne forestillinger ekskl. turné. Hvert år producerer teatret omkring 50 unikke produktioner, og derudover inviteres gæstespil op på vores scener, lige så vel som vores scener lejes ud til kommercielle aktiviteter. Det Kongelige Teater havde i 2024 knap 1.000 årsværk ansat. 2) Hovedydelser a) Design b)Implementering (herunder udvikling og nødvendige tilpasninger og konfigurationer af Løsningen samt projektledelse, test, dokumentation og installation mv. c)Drift og Vedligeholdelse af Løsningen d)Support
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
72000000
It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
Valgmuligheder
:
Beskrivelse af optioner
:
1) Datamigrering fra nuværende CMS til nyt CMS 2) Udvikling af funktionalitet, som gør det muligt for ledsagere at få samme informationer fra teatret som billetkøberen 3) Rådgivning om udvikling af native app 4) Løbende major opgraderinger af CMS
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse
:
August Bournonvilles Passage 8
By
:
København K
Postnummer
:
1055
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed
:
89
Måneder
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser
:
3
Yderligere oplysninger om fornyelser
:
Kontrakten kan forlænges med 3x12 måneder.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
11 000 000,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
5.1.7.
Strategiske udbud
Grønne udbudskriterier
:
Ingen kriterier for grønne offentlige udbud
5.1.8.
Tilgængelighedskriterier
Der er anvendt kriterier vedrørende adgangsmuligheder for personer med handicap
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
:
Type:
Pris
Navn
:
Evalueringsteknisk pris
Beskrivelse
:
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
40,00
Kriterium
:
Type:
Kvalitet
Navn
:
Kvalitet
Beskrivelse
:
Tidsplan Teknisk løsning (og drift) Tilgang til design Team kvalifikationer og erfaring
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
60,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister
:
Præcise oplysninger om klagefrist(er): Ved et udbud med prækvalifikation efter udbudsloven, forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens afsendelse af underretning om prækvalifikation. Andre klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til klagenævnet inden 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt. Klager over indgåelse af en rammeaftale efter udbudsloven (afsnit II, III og §§ 191 og 192), forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal være indgivet til klagenævnet inden 6 måneder regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. Klager over indgåelse af en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. Samtidig med klagens fremsendelse til Klagenævnet for Udbud skal klageren sende en kopi af klagen med bilag til Ordregiveren, gerne pr. e-mail. VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35 By: Valby Postnummer: 2500 Land: Danmark E-mail: kfst@kfst.dk Telefon: +45 41715000 Internetadresse: http://www.kfst.dk
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
Det Kongelige Teater Og Kapel
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
:
Det Kongelige Teater Og Kapel
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
:
Det Kongelige Teater Og Kapel
Organisation, der udfører betalingen
:
Det Kongelige Teater Og Kapel
Organisation, der underskriver kontrakten
:
Det Kongelige Teater Og Kapel
6.
Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse
:
9 177 472,00
DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
Eksponent
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
Tilbud 1
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0000
Værdien af tilbuddet
:
9 177 472,00
DKK
Tilbuddet blev rangordnet
:
nej
Tilbuddet er et alternativt tilbud
:
nej
Underentreprise
:
Ja
Underentrepriseværdien er kendt
:
nej
Underentrepriseprocentdelen er kendt
:
nej
Beskrivelse
:
Design og UX
Kontraktoplysninger
:
Identifikator for kontrakten
:
25-C0033
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud
:
17/10/2025
Dato for indgåelse af kontrakten
:
30/10/2025
Oplysninger om EU-midler
:
Organisation, der underskriver kontrakten
:
Det Kongelige Teater Og Kapel
6.1.3.
Ikke-vindende tilbudsgivere
Ikke-vindende tilbudsgivere
:
Officielt navn
:
DEPT Design and Technology ApS
Ikke-vindende tilbudsgivere
:
Officielt navn
:
Forte Advice ApS
Ikke-vindende tilbudsgivere
:
Officielt navn
:
Merkle Denmark A/S
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Resumé af de klager som køberen har modtaget
:
Antal klagere
:
0
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Ansøgning om deltagelse
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
17
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
4
Udvalg af tilbud
:
Værdien af det antagelige tilbud med den laveste værdi
:
8 441 032,00
DKK
Værdien af det antagelige tilbud med den højeste værdi
:
11 498 138,00
DKK
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Det Kongelige Teater Og Kapel
Registreringsnummer
:
10842255
Postadresse
:
August Bournonvilles Passage 8
By
:
København K
Postnummer
:
1055
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Rasmus Ingemann Møller
Telefon
:
29362472
Denne organisations roller
:
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation, der underskriver kontrakten
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
Organisation, der udfører betalingen
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Klagenævnet for Udbud
Telefon
:
+45 72405600
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Telefon
:
+45 41715000
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
Eksponent
Den økonomiske operatørs størrelse
:
Mikrovirksomhed, lille eller mellemstor virksomhed
Registreringsnummer
:
29215111
Postadresse
:
Sankt Knuds Vej 41
By
:
Frederiksberg C
Postnummer
:
1903
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Martin Kristensen
Telefon
:
25219796
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter
:
LOT-0000
8.1.
ORG-0005
Officielt navn
:
Forte Advice ApS
Den økonomiske operatørs størrelse
:
Mikrovirksomhed, lille eller mellemstor virksomhed
Registreringsnummer
:
43513893
Postadresse
:
Gammel Kongevej 3E
By
:
København V
Postnummer
:
1610
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
8.1.
ORG-0006
Officielt navn
:
DEPT Design and Technology ApS
Den økonomiske operatørs størrelse
:
Mikrovirksomhed, lille eller mellemstor virksomhed
Registreringsnummer
:
30530748
Postadresse
:
Langebrogade 6E, 1
By
:
København K
Postnummer
:
1411
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
8.1.
ORG-0007
Officielt navn
:
Merkle Denmark A/S
Den økonomiske operatørs størrelse
:
Stor virksomhed
Registreringsnummer
:
25533267
Postadresse
:
Meldahlsgade 5,5
By
:
København V
Postnummer
:
1613
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
8.1.
ORG-0008
Officielt navn
:
Mercell Holding ASA
Registreringsnummer
:
980921565
Postadresse
:
Askekroken 11
By
:
Oslo
Postnummer
:
0277
Landsdel (NUTS)
:
Oslo
(
NO081
)
Land
:
Norge
Enhed
:
eSender
Telefon
:
+47 21018800
Fax
:
+47 21018801
Denne organisations roller
:
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID
:
a0f6cd43-377c-4b8f-aee9-2f404e7a2c1f
-
01
Formulartype
:
Resultater
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype
:
29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
05/11/2025
15:08:33 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender)
:
05/11/2025
15:11:44 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
Bekendtgørelsesnummer
:
738568-2025
EUT-S-nummer
:
215/2025
Offentliggørelsesdato
:
07/11/2025