23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Electronic Supply

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
18.11.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Hørsholm Kommune

Drift og vedligeholdelse af vejbelysningsanlæg i Hørsholm Kommune 2026-2030


Hørsholm Kommune

762528-2025 - Konkurrencevilkår
Danmark – Vedligeholdelse af vejbelysning – Drift og vedligeholdelse af vejbelysningsanlæg i Hørsholm Kommune 2026-2030
OJ S 222/2025 18/11/2025
Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Hørsholm Kommune
E-mail pw@fredcon.dk
Køberens retlige status Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Drift og vedligeholdelse af vejbelysningsanlæg i Hørsholm Kommune 2026-2030
Beskrivelse Hørsholm Kommune søger entreprenør til den daglige drift og vedligeholdelse af de offentlige vejbelysningsanlæg. Herunder beredskab, udbedring af fejl og mangler, forebyggende vedligeholdelse, udførelse af eftersyn samt mindre serviceopgaver (delaftale 1).I årene 2026-2029 er der bevilliget 3 millioner kr. pr. år til renovering af vejbelysningen. Denne del er ligeledes indeholdt i dette udbud (delaftale 2). Igangsætning af de enkelte renoveringer er betinget af at kommunalbestyrelsen bevilliger penge i for enkelte år
Identifikator for proceduren ca20e27d-2dcf-4f05-aeb8-a2d6d6f3aa59
Intern ID P386
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
Hovedpunkterne i proceduren Udbuddet gennemføres som et offentligt udbud, jævnfør udbudslovens § 56 (Lov nr. 1564 af 15. december 2015), hvilket betyder, at enhver, der ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene, og opfylder eventuelle minimumskrav, kan afgive tilbud.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  50232100   Vedligeholdelse af vejbelysning
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  31527200   Udendørsbelysning, 34928520   Lygtepæle, 34928530   Gadelygter
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Slotsmarken 13    
By Hørsholm
Postnummer 2970
Landsdel (NUTS) Nordsjælland   ( DK013 )
Land Danmark
Yderligere oplysninger Drift og vedlgeholdelse af vejbelysningsanlæg i Hørsholm Kommune 2026-2030 samt renoveringer iver en 4 årig periode.
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 20 000 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
2.1.6.
Udelukkelsesgrunde
Kilder til grundlag for udelukkelse Fælles europæisk udbudsdokument (ESPD)
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel Drift og vedligeholdelse af vejbelysningsanlæg i Hørsholm Kommune 2026-2030
Beskrivelse Hørsholm Kommune søger entreprenør til den daglige drift og vedligeholdelse af de offentlige vejbelysningsanlæg. Herunder beredskab, udbedring af fejl og mangler, forebyggende vedligeholdelse, udførelse af eftersyn samt mindre serviceopgaver (delaftale 1).I årene 2026-2029 er der bevilliget 3 millioner kr. pr. år til renovering af vejbelysningen. Denne del er ligeledes indeholdt i dette udbud (delaftale 2). Igangsætning af de enkelte renoveringer er betinget af at kommunalbestyrelsen bevilliger penge i for enkelte år
Intern ID P386
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  50232100   Vedligeholdelse af vejbelysning
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  31527200   Udendørsbelysning, 34928520   Lygtepæle, 34928530   Gadelygter
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Slotsmarken 13    
By Hørsholm
Postnummer 2970
Landsdel (NUTS) Nordsjælland  ( DK013 )
Land Danmark
Yderligere oplysninger Drift og vedlgeholdelse af vejbelysningsanlæg i Hørsholm Kommune 2026-2030 samt renoveringer iver en 4 årig periode.
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 31/03/2026
Varigheds slutdato 31/03/2030
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 2
Yderligere oplysninger om fornyelser Mulighed for forlængelse 2x12 måneder
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 20 000 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse
Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) nej
Dette udbud er også egnet for små og mellemstore virksomheder (SMV'er)ja
5.1.7.
Strategiske udbud
Grønne udbudskriterier Ingen kriterier for grønne offentlige udbud
Socialt mål, som fremmes Adgangsmuligheder for alle
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kilder til udvælgelseskriterier Udbudsdokument
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn 100
Beskrivelse Laveste pris på tilbudslisten
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 100,00
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Sprog, som udbudsdokumenterne er officielt tilgængelige på dansk
Frist for anmodning om yderligere oplysninger 08/12/2025   21:55:00 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Adresse på udbudsdokumenterne https://permalink.mercell.com/270493664.aspx
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
Elektronisk indgivelse Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Elektronisk katalog Ikke tilladt
Alternative tilbud Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud 19/12/2025   10:00:00 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Vedståelsesfrist for tilbuddet 6   Måneder
Oplysninger, der kan suppleres efter indgivelsesfristen er udløbet
Manglende dokumenter vedrørende tilbudsgiver kan ikke indgives senere.
Oplysninger om offentlig iværksættelse
Åbningsdato 19/12/2025   10:00:00 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Betingelser for kontraktens udførelse
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Der kræves en fortrolighedsaftale nej
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling nej
Der vil blive anvendt elektronisk betaling ja
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for mægling Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Oplysninger om klagefrister : I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer, gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II, som ikke er omfattet af lovens stk. 1, skal, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort; 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen; 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4; 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. Har en ordregiver fulgt proceduren i lovens § 4, for at sikre, at en kontrakt ikke erklæres for uden virkning, jf. lovens § 7, stk. 3, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren, jf. lovens § 6, stk. 4, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. lovens § 12, stk. 1.
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angånde skatter på det sted, hvor kontrakten skal udføres Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Webadresse for skattelovgivning : https://skat.dk/kontakt
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angående miljøbeskyttelse på det sted, hvor kontrakten skal udføres Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Webadresse for miljølovgivning : https://mst.dk/erhverv
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angående sikkerhed på arbejdspladsen og arbejdsvilkår på det sted, hvor kontrakten skal udføres Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Webadresse for beskæftigelseslovgivning : https://at.dk/
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Hørsholm Kommune
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline Hørsholm Kommune
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse Hørsholm Kommune
Organisation, der behandler tilbud Hørsholm Kommune
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Hørsholm Kommune
Registreringsnummer 70960516
Postadresse Slotsmarken 13
By Hørsholm
Postnummer 2970
Landsdel (NUTS) Nordsjælland  ( DK013 )
Land Danmark
Enhed Pia Westergaard
E-mail pw@fredcon.dk
Telefon +45 48490000
Internetadresse http://www.horsholm.dk
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse
Organisation, der behandler tilbud
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland  ( DK041 )
Land Danmark
Telefon +45 72405600
Fax +45 33307799
Internetadresse http://www.naevneneshus.dk
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
Organisation med ansvar for mægling
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Fax +45 41715100
Internetadresse http://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angånde skatter på det sted, hvor kontrakten skal udføres
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angående miljøbeskyttelse på det sted, hvor kontrakten skal udføres
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angående sikkerhed på arbejdspladsen og arbejdsvilkår på det sted, hvor kontrakten skal udføres
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo  ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID 38eae86b-802a-4ae2-9957-1ded12752c3f   -   01
Formulartype Konkurrencevilkår
Bekendtgørelsestype Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 16
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 17/11/2025   12:09:44 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 17/11/2025   12:12:14 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 762528-2025
EUT-S-nummer 222/2025
Offentliggørelsesdato 18/11/2025
BREAKING
{{ article.headline }}
0.025|