1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Randers Kommune
Køberens retlige status
:
Regional myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Generelle offentlige tjenesteydelser
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Karnov Lovguide system
Beskrivelse
:
Randers Kommune har behov for at anskaffe et nyt lovguide-system, da den nuværende aftale udløber den 31. december 2026. Randers Kommune har derfor undersøgt, hvilke muligheder, der er for indkøb af nyt lovguide-system. Kommunens nuværende leverandør af lovguide-system er KARNOV Kommune, der har overtaget Schultz Kommunekoncept fra J H Schultz Information A/S, som Randers Kommune oprindeligt indgik kontrakt med. Derudover har flere afdelinger købt licenser til KARNOVS jurapakke. Randers Kommune har foretaget en markedsafdækning og i den forbindelse konstateret, at der med KARNOVS overtagelse af Schultz Kommunekoncept nu kun findes 1 leverandør af lovguide-systemer. Dermed er KARNOV Group nu den eneste leverandør af danske lovguide-systemer, som opfylder kommunens krav.
Identifikator for proceduren
:
ba2b4b4e-1564-432b-8c84-99b5d9530083
Intern ID
:
606532
Udbudsprocedure
:
Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Varer
Primær klassifikation
(
cpv
):
48000000
Programpakker og informationssystemer
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
72000000
It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Nordjylland
(
DK050
)
Land
:
Danmark
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0000
Titel
:
Karnov Lovguide system
Beskrivelse
:
Randers Kommune har behov for at anskaffe et nyt lovguide-system, da den nuværende aftale udløber den 31. december 2026. Randers Kommune har derfor undersøgt, hvilke muligheder, der er for indkøb af nyt lovguide-system. Kommunens nuværende leverandør af lovguide-system er KARNOV Kommune, der har overtaget Schultz Kommunekoncept fra J H Schultz Information A/S, som Randers Kommune oprindeligt indgik kontrakt med. Derudover har flere afdelinger købt licenser til KARNOVS jurapakke. Randers Kommune har foretaget en markedsafdækning og i den forbindelse konstateret, at der med KARNOVS overtagelse af Schultz Kommunekoncept nu kun findes 1 leverandør af lovguide-systemer. Dermed er KARNOV Group nu den eneste leverandør af danske lovguide-systemer, som opfylder kommunens krav. Offentliggørelsesdato: 18. november 2025 Ventetid: Randers Kommune vil vente mindst 10 kalenderdage fra offentliggørelsen af denne bekendtgørelse, før kontrakten indgås. ______________________________________ Krav til samlede lovguide system Systemet skal primært understøtte kommunens medarbejdere i arbejdet med og anvendelsen af love og regler inden for alle forvaltningsområder. Derudover skal systemet anvendes til håndtering af personaleforhold og inkludere Kommunernes Landsforenings (KL) kommentarer til overenskomster og aftaler. Endelig skal systemet inkludere budgetvejledningerne fra KL. 1. Idriftsættelse o Lovguide system skal være et færdigudviklet system, som er klar til idriftsættelse pr. 1. januar 2026. o Randers Kommune ønsker således ikke at deltage i udviklingen af et lovguide system. o Det leverede system skal være inklusiv alt hidtidig udviklet funktionalitet. 2. Brugergrænseflade o Systemet skal have en brugervenlig grænseflade, der er let at navigere i. o Grænsefladen skal være på dansk. 3. Integration og vejledning o Adgang til opdaterede love og vejledninger inden for beskæftigelse, socialområdet og serviceloven samt offentligretlig lovgivning generelt. o Integration af KL’s kommentarer og fortolkninger vedrørende overenskomster og aftaler samt budgetvejledninger. Kommentarer fra lovforarbejder m.m. 4. Skræddersyet indhold o Mulighed for at uploade og vedligeholde kommunens egne procedurer, regler, afgørelser og arbejdsgange og andet relevant information. o Indhold kan kategoriseres og tilpasses specifikke lovområder for nem adgang for medarbejderne. 5. Brugervenlighed og søgefunktion: o Avanceret søgefunktion til hurtig og effektiv adgang til love, regler og kommentarer. o Intuitivt interface, der gør det let for medarbejderne at anvende systemet i dagligdagen. o Anvendelse af AI 6. Opdateringer og vedligeholdelse: o Løbende opdateringer af lovgivning mv., så systemet altid indeholder de nyeste juridiske oplysninger. o Automatisk opdatering af KL’s kommentarer ved ændringer i overenskomster og aftaler. 7. Adgang og roller: o Systemet skal være tilgængeligt for alle relevante medarbejdere i kommunen, med mulighed for at differentiere adgangsrettigheder afhængigt af brugernes roller /Randers Kommune
Intern ID
:
606532
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Varer
Primær klassifikation
(
cpv
):
48000000
Programpakker og informationssystemer
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
72000000
It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Nordjylland
(
DK050
)
Land
:
Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato
:
01/01/2026
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser
:
0
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister
:
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf.lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens §2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2. I andre situationer skal klage over udbud, jf.lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf.udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill - perioden, jf.lovens § 6, stk. 4.I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill - perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf.lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1). Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på: www.erhvervsstyrelsen.dk.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
Randers Kommune
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
6.
Resultater
Direkte tildeling
:
Begrundelse for direkte tildeling
:
Kontrakten kan kun tildeles af en bestemt økonomisk aktør på grund af eksklusive rettigheder, herunder intellektuelle ejendomsrettigheder
Anden begrundelse
:
Der er kun en på markedet
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0000
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
KARNOV GROUP DENMARK A/S
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
105211
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0000
Kontraktoplysninger
:
Identifikator for kontrakten
:
105211
Titel
:
Karnov Lovguide system / KARNOV GROUP DENMARK A/S
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Randers Kommune
Registreringsnummer
:
29189668
Postadresse
:
Laksetorvet 1
By
:
Randers C
Postnummer
:
8900
Landsdel (NUTS)
:
Østjylland
(
DK042
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Lotte Thomas
Telefon
:
+45 89151515
Denne organisations roller
:
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
8.1.
ORG-1000
Officielt navn
:
Comdia ApS
Registreringsnummer
:
33501404
Postadresse
:
Lindvedvej 73
By
:
Odense S
Postnummer
:
5260
Landsdel (NUTS)
:
Fyn
(
DK031
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 7199 3672
Denne organisations roller
:
TED eSender
8.1.
ORG-1001
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Nævnenes Hus, Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 7240 5600
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-1002
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 4171 5000
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
KARNOV GROUP DENMARK A/S
Registreringsnummer
:
10361990
Postadresse
:
Sankt Petri Passage 5, st.
By
:
København K
Postnummer
:
1165
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
33740700
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter
:
LOT-0000
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID
:
c732181d-b1c9-4e67-a81c-df9ccf66b5de
-
01
Formulartype
:
Forudgående underretning om direkte tildeling
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Bekendtgørelsesundertype
:
25
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
18/11/2025
12:54:42 (UTC+01:00) centraleuropæisk tid, vesteuropæisk sommertid
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
Bekendtgørelsesnummer
:
765884-2025
EUT-S-nummer
:
223/2025
Offentliggørelsesdato
:
19/11/2025