23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Electronic Supply

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
21.11.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Syddansk Universitet

Vedligeholdelse og videreudvikling af SDU’s hjemmesidekompleks


Syddansk Universitet

774050-2025 - Resultater
Danmark – Tjenesteydelser i forbindelse med informationsteknologi – Vedligeholdelse og videreudvikling af SDU’s hjemmesidekompleks
OJ S 225/2025 21/11/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Syddansk Universitet
E-mail cap@sdu.dk
Køberens retlige status Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet Uddannelse
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Vedligeholdelse og videreudvikling af SDU’s hjemmesidekompleks
Beskrivelse Kære leverandører Ordregiver offentliggør hermed udbud af Rammeaftale om vedligeholdelse og videreudvikling af SDUs hjemmesidekompleks. Formålet med udbuddet er at konkurrenceudsætte opgaven og sikre, at Ordregivers portefølje af hjemmesider vedligeholdes og videreudvikles effektivt og professionelt. På denne baggrund skal Rammeaftalen hjælpe Ordregiver med at opnå en stabil, fremtidssikret og brugervenlig digital platform, som imødekommer universitetets behov for løbende tilpasning og udvikling. Det tilstræbes at prækvalificere 3 ansøgere til at afgive tilbud. Ansøgningerne evalueres indledningsvist på basis af en række minimumskrav til egnethed, som leverandøren skal opfylde for at være egnet til at blive prækvalificeret. Hvis flere end 3 antal ansøgere opfylder de fastsatte mindstekrav, vil Ordregiver udvælge og prækvalificere de 3 bedst egnede ansøgere, som herefter opfordres til at afgive tilbud. Det forventes, at der afholdes 1 forhandlingsrunde. Ordregiver forbeholder sig dog retten til at tildele på baggrund af de indledende tilbud uden gennemførelse af forhandlinger, ligesom Ordregiver forbeholder sig ret til at begrænse antallet af tilbudsgivere allerede efter indledende tilbudsrunde. Tilbudsgiver opfordres derfor til at sørge for, at det indledende tilbud opfylder samtlige krav i udbudsmaterialet. På samme måde forbeholder Ordregiver sig retten til at afholde en yderligere forhandlingsrunde end den ene forventede runde Vi håber, I vil deltage i udbuddet. Med venlig hilsen Syddansk Universitet
Identifikator for proceduren 91d92a1e-a923-405a-a01a-6e7a70956810
Tidligere bekendtgørelse 639012-2025
Intern ID 545554
Udbudsprocedure Udbud med forhandling/indkaldelse af tilbud med forudgående offentliggørelse
Proceduren er en hasteprocedure nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  72222300   Tjenesteydelser i forbindelse med informationsteknologi
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  72212100   Branchespecifik programmeludvikling, 72000000   It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support, 72261000   Programmelsupport, 72262000   Programmeludvikling
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Fyn   ( DK031 )
Land Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 8 000 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 10 800 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Hvis proceduren annulleres eller mislykkes, vil den blive genudbudt
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel Vedligeholdelse og videreudvikling af SDU’s hjemmesidekompleks
Beskrivelse Kære leverandører Ordregiver offentliggør hermed udbud af Rammeaftale om vedligeholdelse og videreudvikling af SDUs hjemmesidekompleks. Formålet med udbuddet er at konkurrenceudsætte opgaven og sikre, at Ordregivers portefølje af hjemmesider vedligeholdes og videreudvikles effektivt og professionelt. På denne baggrund skal Rammeaftalen hjælpe Ordregiver med at opnå en stabil, fremtidssikret og brugervenlig digital platform, som imødekommer universitetets behov for løbende tilpasning og udvikling. Det tilstræbes at prækvalificere 3 ansøgere til at afgive tilbud. Ansøgningerne evalueres indledningsvist på basis af en række minimumskrav til egnethed, som leverandøren skal opfylde for at være egnet til at blive prækvalificeret. Hvis flere end 3 antal ansøgere opfylder de fastsatte mindstekrav, vil Ordregiver udvælge og prækvalificere de 3 bedst egnede ansøgere, som herefter opfordres til at afgive tilbud. Det forventes, at der afholdes 1 forhandlingsrunde. Ordregiver forbeholder sig dog retten til at tildele på baggrund af de indledende tilbud uden gennemførelse af forhandlinger, ligesom Ordregiver forbeholder sig ret til at begrænse antallet af tilbudsgivere allerede efter indledende tilbudsrunde. Tilbudsgiver opfordres derfor til at sørge for, at det indledende tilbud opfylder samtlige krav i udbudsmaterialet. På samme måde forbeholder Ordregiver sig retten til at afholde en yderligere forhandlingsrunde end den ene forventede runde Vi håber, I vil deltage i udbuddet. Med venlig hilsen Syddansk Universitet
Intern ID 545554
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  72222300   Tjenesteydelser i forbindelse med informationsteknologi
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  72212100   Branchespecifik programmeludvikling, 72000000   It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support, 72261000   Programmelsupport, 72262000   Programmeludvikling
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Stockholms län  ( SE110 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 01/03/2026
Varigheds slutdato 28/02/2028
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 2
Yderligere oplysninger om fornyelser Ordregiver har mulighed for at forlænge aftalen med op til yderligere 2 x 12 måneder.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 8 000 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 10 800 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Yderligere oplysninger DOKUMENTATION FOR TEKNISK OG FAGLIG FORMÅEN Referencelisten fra ESPD’et betragtes som endelig dokumentation. DOKUMENTATION FOR UDELUKKELSESGRUNDE For danske ansøgere/Tilbudsgivere er dokumentationen indeholdt i "Serviceattesten", der kan rekvireres via Erhvervsstyrelsen. Tidshorisonten for indhentelse af en serviceattest fra anmodning til modtagelse er normalt to uger. Serviceattesten må maksimalt være udstedt 12 måneder før tilbudsfristen. For udenlandske ansøgere/Tilbudsgivere er det Ordregivers erfaring, at tidshorisonten for modtagelse af denne dokumentation er meget forskellige i de enkelte medlemslande. EU har lanceret e-CERTIS, en gratis, online-baseret tjeneste med oplysning til virksomheder og ordregivende myndigheder om forskellige former for dokumentation ved udbud af offentlige kontrakter. Oplysninger om relevante certifikater kan hentes via: https://ec.europa.eu/tools/ecertis/#/search Som følge heraf opfordrer Ordregiver kraftigt udenlandske ansøgere/Tilbudsgivere til at indhente denne dokumentation så tidligt som muligt. Dokumentationen må maksimalt være udstedt 12 måneder før tilbudsfristen. I muligt omfang skal dette dokumenteres med den i e-Certis anførte dokumentation, jf. udbudslovens § 152, stk. 3. Sådan dokumentation kan omfatte: • Et uddrag fra det relevante register eller et tilsvarende dokument udstedt af en kompetent retslig eller administrativ myndighed, der erklærer, at ansøgeren eller Tilbudsgiveren ikke er underlagt udelukkelsesgrundene. • Et certifikat udstedt af den kompetente myndighed i det pågældende land som bevis for, at ansøgeren ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene. • En erklæring afgivet under ed eller en erklæring på tro og love, der er afgivet for en kompetent retslig eller administrativ myndighed, for en notar eller for en kompetent faglig organisation i det land, hvor ansøgeren eller Tilbudsgiveren er etableret.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Beskrivelse Pris
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 25,00
Kriterium
TypeKvalitet
Beskrivelse Kvaliteten af det tilbudte team
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 25,00
Kriterium
TypeKvalitet
Beskrivelse Forslag til løsning af optimeringsopgaven
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 20,00
Kriterium
TypeKvalitet
Beskrivelse Erfaring med løsning af UX opgaver
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 5,00
Kriterium
TypeKvalitet
Beskrivelse Erfaring med udvikling af Sitecore XP løsninger til Sitecore Managed Cloud
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 10,00
Kriterium
TypeKvalitet
Beskrivelse Erfaring med drift og udvikling af Sitecore XP løsninger i uddannelsessektoren
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 10,00
Kriterium
TypeKvalitet
Beskrivelse Erfaring med opensource cms – f.eks. Umbraco, fra den offentlige sektor
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 5,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf.lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens §2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2. I andre situationer skal klage over udbud, jf.lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf.udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill - perioden, jf.lovens § 6, stk. 4.I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill - perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf.lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1). Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på: www.erhvervsstyrelsen.dk.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Syddansk Universitet
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
6. Resultater
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder Der er ikke udvalgt en vinder, og konkurrencen er afsluttet.
Årsagen til at der ikke udvælges en vinder Alle tilbud, ansøgninger om deltagelse eller projekter blev trukket tilbage eller eller ikke fundet antagelige
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Ansøgning om deltagelse
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 7
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Syddansk Universitet
Registreringsnummer 29283958
Postadresse Campusvej 55
By Odense M
Postnummer 5230
Landsdel (NUTS) Fyn  ( DK031 )
Land Danmark
Enhed Cindie Arendal Petersen
E-mail cap@sdu.dk
Telefon 65509297
Internetadresse https://www.sdu.dk/
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
8.1.
ORG-1000
Officielt navn Comdia ApS
Registreringsnummer 33501404
Postadresse Lindvedvej 73
By Odense S
Postnummer 5260
Landsdel (NUTS) Fyn  ( DK031 )
Land Danmark
E-mail support@comdia.com
Telefon +45 7199 3672
Internetadresse https://www.comdia.com/
Denne organisations roller
TED eSender
8.1.
ORG-1001
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Nævnenes Hus, Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland  ( DK041 )
Land Danmark
Telefon +45 7240 5600
Internetadresse http://www.klfu.dk
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-1002
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 4171 5000
Internetadresse https://www.kfst.dk/
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID df156c89-518f-48df-936f-ac4a3a5192fd   -   01
Formulartype Resultater
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 20/11/2025   13:27:17 (UTC+01:00) centraleuropæisk tid, vesteuropæisk sommertid
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 774050-2025
EUT-S-nummer 225/2025
Offentliggørelsesdato 21/11/2025
BREAKING
{{ article.headline }}
0.047|instance-web04