See the notice on TED website
1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Rigspolitiet
Køberen er en ordregivende enhed
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Udbud af support, drift, vedligeholdelse og videreudvikling af 112
Beskrivelse
:
INDLEDNING Beredskabsstyrelsens Center for Beredskabskommunikation (CFB) forbereder et udbud af en kontrakt om 112-løsningen. Kontrakten vil omfatte drift, vedligeholdelse, support og videreudvikling af den eksisterende 112-applikation. Den eksisterende 112-løsning er beskrevet i vedlagte baggrundsnotat bilag A På den baggrund gennemfører CFB en markedsdialog med potentielle Tilbudsgivere i to faser. I den første fase anmoder CFB tilbudsgivere om at besvare spørgsmålene der fremgår af bilag B. I den anden fase vil CFB invitere op til fem Tilbudsgivere til et opfølgende møde med henblik på uddybning af informationen. I første omgang beder vi derfor om, at Tilbudsgivere besvarer spørgsmålene i spørgeskemaet og uploader det i udbudssystemet ETHICS. TIDSPLAN FOR MARKEDSDIALOGEN Markedsdialogen er offentliggjort i EU-Tidende i en forhåndsmeddelelse, der er afsendt den 15. december 2025. Vi modtager besvarelser af spørgsmålene senest den 12. januar 2026 kl. 12:00, hvorefter vil udvælge Tilbudsgivere til opfølgende møder, som vi forventer at afholde den 27. og 28. januar 2026. Vi forventer, at møderne vil have en varighed på 1½-2 timer Såfremt Tilbudsgiver inviteres til markedsdialog, vil Tilbudsgiver få besked herom senest den 21. januar 2026. Dagsordenen for møderne udsendes sammen med invitationen, og dagsordenen vil tage afsæt i en uddybning af de spørgsmål, som Tilbudsgiver har besvaret. Vi vil udvælge Tilbudsgivere ud fra de indsendte besvarelser. Udvælgelsen sker bl.a. pba. en vurdering af Tilbudsgiveres relevante erfaring med lignende opgaver, Tilbudsgiveres relevante overvejelser om opgavens Leverancer, herunder Transition ind samt Tilbudsgivers besvarelser ift. forhold, som Tilbudsgiver vurderer som værende væsentligt for at byde på opgaven. UDBUDDET Udbuddet forventer vi at offentliggøre i andet kvartal 2026. Udbudsproceduren vil være udbud med forhandling efter bestemmelserne i forsvars- og sikkerhedsdirektivet. Udbudsmaterialet udarbejdes på dansk, og der stilles krav om besvarelser på dansk med undtagelse af systemdokumentation og lignende. BESVARELSE AF SPØRGSMÅLENE Spørgsmålene fremgår af bilag B, og besvarelsen skal udelukkende fremgå af skemaet, og ikke i særskilte bilag. Spørgsmålene kan besvares på dansk eller engelsk. Det udfyldte skema skal uploades via udbudssystemet ETHICS senest den 12. januar 2026 kl. 12:00. VILKÅR FOR DELTAGELSE Det er frivilligt for Tilbudsgivere at deltage i markedsdialogen, og det er uden betydning for det efterfølgende udbud, hvorvidt en Tilbudsgiver har deltaget. Vi vil behandle den modtagne information som fortrolig, dog med de begrænsninger der følger af retten til aktindsigt, jf. lov om offentlighed i forvaltningen. SPØRGSMÅL Spørgsmål om markedsdialogen kan stilles i udbudssystemet ETHICS.
Intern ID
:
65977877-5c28-48fd-87ca-b91622ac29f9
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
72000000
It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
2.1.2.
Udførelsessted
Land
:
Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
:
Direktiv 2009/81/EF
3.
Del
3.1.
Teknisk ID for delen
:
PAR-0000
Titel
:
Udbud af support, drift, vedligeholdelse og videreudvikling af 112
Beskrivelse
:
INDLEDNING Beredskabsstyrelsens Center for Beredskabskommunikation (CFB) forbereder et udbud af en kontrakt om 112-løsningen. Kontrakten vil omfatte drift, vedligeholdelse, support og videreudvikling af den eksisterende 112-applikation. Den eksisterende 112-løsning er beskrevet i vedlagte baggrundsnotat bilag A På den baggrund gennemfører CFB en markedsdialog med potentielle Tilbudsgivere i to faser. I den første fase anmoder CFB tilbudsgivere om at besvare spørgsmålene der fremgår af bilag B. I den anden fase vil CFB invitere op til fem Tilbudsgivere til et opfølgende møde med henblik på uddybning af informationen. I første omgang beder vi derfor om, at Tilbudsgivere besvarer spørgsmålene i spørgeskemaet og uploader det i udbudssystemet ETHICS. TIDSPLAN FOR MARKEDSDIALOGEN Markedsdialogen er offentliggjort i EU-Tidende i en forhåndsmeddelelse, der er afsendt den 15. december 2025. Vi modtager besvarelser af spørgsmålene senest den 12. januar 2026 kl. 12:00, hvorefter vil udvælge Tilbudsgivere til opfølgende møder, som vi forventer at afholde den 27. og 28. januar 2026. Vi forventer, at møderne vil have en varighed på 1½-2 timer Såfremt Tilbudsgiver inviteres til markedsdialog, vil Tilbudsgiver få besked herom senest den 21. januar 2026. Dagsordenen for møderne udsendes sammen med invitationen, og dagsordenen vil tage afsæt i en uddybning af de spørgsmål, som Tilbudsgiver har besvaret. Vi vil udvælge Tilbudsgivere ud fra de indsendte besvarelser. Udvælgelsen sker bl.a. pba. en vurdering af Tilbudsgiveres relevante erfaring med lignende opgaver, Tilbudsgiveres relevante overvejelser om opgavens Leverancer, herunder Transition ind samt Tilbudsgivers besvarelser ift. forhold, som Tilbudsgiver vurderer som værende væsentligt for at byde på opgaven. UDBUDDET Udbuddet forventer vi at offentliggøre i andet kvartal 2026. Udbudsproceduren vil være udbud med forhandling efter bestemmelserne i forsvars- og sikkerhedsdirektivet. Udbudsmaterialet udarbejdes på dansk, og der stilles krav om besvarelser på dansk med undtagelse af systemdokumentation og lignende. BESVARELSE AF SPØRGSMÅLENE Spørgsmålene fremgår af bilag B, og besvarelsen skal udelukkende fremgå af skemaet, og ikke i særskilte bilag. Spørgsmålene kan besvares på dansk eller engelsk. Det udfyldte skema skal uploades via udbudssystemet ETHICS senest den 12. januar 2026 kl. 12:00. VILKÅR FOR DELTAGELSE Det er frivilligt for Tilbudsgivere at deltage i markedsdialogen, og det er uden betydning for det efterfølgende udbud, hvorvidt en Tilbudsgiver har deltaget. Vi vil behandle den modtagne information som fortrolig, dog med de begrænsninger der følger af retten til aktindsigt, jf. lov om offentlighed i forvaltningen. SPØRGSMÅL Spørgsmål om markedsdialogen kan stilles i udbudssystemet ETHICS.
Intern ID
:
f64e05fa-6b1b-40b6-b8af-dd3d7347124f
3.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
72000000
It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
3.1.2.
Udførelsessted
Land
:
Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
3.1.6.
Udbudsdokumenter
Sprog, som udbudsdokumenterne er officielt tilgængelige på
:
dansk
3.1.8.
Teknikker
Rammeaftale
:
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
3.1.9.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angånde skatter på det sted, hvor kontrakten skal udføres
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angående sikkerhed på arbejdspladsen og arbejdsvilkår på det sted, hvor kontrakten skal udføres
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Rigspolitiet
Registreringsnummer
:
17143611
Afdeling
:
Center for Beredskabskommunikation
Postadresse
:
Nimbusparken 24, 4
By
:
Frederiksberg
Postnummer
:
2000
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Nick Ekelund-Arenander
Telefon
:
+4521645926
Denne organisations roller
:
Køber
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Klagenævnet for Udbud
Telefon
:
+45 72405600
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Telefon
:
+45 41715000
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angånde skatter på det sted, hvor kontrakten skal udføres
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angående sikkerhed på arbejdspladsen og arbejdsvilkår på det sted, hvor kontrakten skal udføres
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
Mercell Holding ASA
Registreringsnummer
:
980921565
Postadresse
:
Askekroken 11
By
:
Oslo
Postnummer
:
0277
Landsdel (NUTS)
:
Oslo
(
NO081
)
Land
:
Norge
Enhed
:
eSender
Telefon
:
+47 21018800
Fax
:
+47 21018801
Denne organisations roller
:
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID
:
466de35d-730e-40e9-b304-0c909b5643cd
-
01
Formulartype
:
Planlægning
Bekendtgørelsestype
:
Forhåndsmeddelelse eller vejledende periodisk bekendtgørelse, der kun er anvendt til informationsformål
Bekendtgørelsesundertype
:
6
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
12/12/2025
14:29:20 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender)
:
12/12/2025
14:35:09 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
Bekendtgørelsesnummer
:
834287-2025
EUT-S-nummer
:
242/2025
Offentliggørelsesdato
:
16/12/2025
Den påtænkte dato for offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse inden for denne procedure
:
15/12/2025