23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2017/S 157-325461
Offentliggjort
18.08.2017
Udbudstype
Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse

Udbyder

Medicoteknik, Region Syddanmark

Vindere

(18.08.2017)
Svanholm.Com
Marienbergvej 132, 1.
4760 Vordingborg

Kontrakt på levering af procesudstyr SCI-tive-QUAD Workstation analysesystem


Medicoteknik, Region Syddanmark

Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed

Varer

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed/enhed

I.1) Navn og adresser
Medicoteknik, Region Syddanmark
Skovvangen 2
Kolding
6000
Danmark
Telefon: +45 21157956
E-mail: steffan.stuhr.petersen@rsyd.dk
NUTS-kode: DK032

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.medicoteknik-rsd.dk

I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Sundhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Kontrakt på levering af procesudstyr SCI-tive-QUAD Workstation analysesystem.

Sagsnr.: 93477
II.1.2) Hoved-CPV-kode
38000000
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Indkøb af procesudstyr Nanostring SCI-tive-Quad Workstation system til Klinisk Biokemi og Farmakologi OUH, Odense Universitetshospital.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 3 434 533.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK031
Hovedudførelsessted:

Odense.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Indkøb af procesudstyr SCI-tive-Quad Workstation system til Klinisk Biokemi og Farmakologi OUH, Odense Universitetshospital.

Anskaffelse af et komplet system.

II.2.5) Tildelingskriterier
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse
  • Kun en bestemt økonomisk aktør kan levere de pågældende bygge- og anlægsarbejder, varer eller tjenesteydelser af følgende årsag:
    • manglende konkurrence af tekniske årsager
Forklaring:

Klinisk Biokemi og Farmakologi på Odense Universitets Hospital har til hensigt at indkøbe et lukket GMP-klassificeret system i klasse A, som kan anvendes til at dyrke celler og at bioengineere væv til klinisk brug hos mennesker. Det er et ufravigelig krav fra afdelingen at vi kan dyrke celler og væv under fysiologiske forhold og derfor skal det lukkede system tillade kontinuerlig gasforsyning ved at brugerdefinerede koncentrationer af O2 og CO2 indstilles i trin på 0,1 %, og der skal kunne reguleres på humiditet og temperatur i 0,1 ° C, hvorved celler og væv kan dyrkes direkte i systemet uden brug af tilkoblet incubator. Således vil brugen af afdelingens bioreaktor (uden egen gasforsyning og humiditet) kunne placeres i systemet og anvendes direkte. Desuden skal det være muligt sikkert at overføre ting mellem enhederne når disse er koblet sammen ved hjælp af O2-kontrollerede interlocks som hurtigt også kan bringe atmosfæren til det aktuelle forudindstillede setpunkt. For afdelingens fleksibilitet skal systemet kunne fungere med afdelingens øvrige udstyr og både fungere samlet (4 enheder), men hver enhed skal også kunne fungere for sig herunder slukning af fugt / gasregulering / varmelegeme etc. For at sikre GMP-forhold og afdelingens arbejdsgangstilrettelæggelse skal systemet kunne overvåges af GMP sikret software der samtidig skal kunne overvåges online og let tilpasses til den aktuelle opgave samt være i stand til at registrere offline værdier og automatisk dataindsamling fra fremtidige instrumenter / analysatorer i samme database. Det er desuden et ufravigelig krav fra afdelingen at systemet er fleksibelt med hensyn til størrelse og mobilitet så det kan skilles og flyttes til andre lokalisationer med D-rums klassifikation

og stadig fungere optimalt. Pga. patientsikkerhed er det krav til systemet at opbevaring af cellemateriale og væv let kan sikres på egnede

På basis af ovenstående mener afdelingen, at der kun findes en leverandør af dette Workstation system, nemlig Svanholm.com ApS.

IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: nej
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt

Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling

V.2) Kontrakt-/koncessionstildeling
V.2.1) Dato for beslutningen om kontrakttildeling:
13/07/2017
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens/Koncessionshavers navn og adresse
Svanholm.Com
Marienbergvej 132, 1.
Vordingborg
4760
Danmark
NUTS-kode: DK022
Kontrahenten/koncessionshaveren bliver en SMV: ja
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens/koncessionens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens/koncessionens samlede værdi: 3 434 533.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark

Internetadresse:www.klfu.dk

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Klagefrister fremgår af Håndhævelseslovens § 7:

Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret.

I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

(1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.

(2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystemer indgået.

(3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2.

Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvor vidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Se nærmere om indgivelse af klager på Klagenævnet for Udbuds hjemmeside: www.klfu.dk

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
16/08/2017

Send til en kollega

0.062