23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2017/S 157-326052
Offentliggjort
Udbudstype
Udbud efter forhandling

Udbyder

Fjernvarme Horsens A/S

Fjernvarme Horsens Bio Plant — udbud af installation — Entreprise 01


Fjernvarme Horsens A/S

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter – forsyningsvirksomhed

Resultat af udbudsproceduren

Bygge- og anlægsarbejder

Direktiv 2014/25/EU

Del I: Ordregivende enhed

I.1) Navn og adresser
Fjernvarme Horsens A/S
35520104
Endelavevej 7
Horsens
8700
Danmark
Kontaktperson: Bjarne Skyum
Telefon: +45 30851356
E-mail: bsk@fjho.dk
NUTS-kode: DK042

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.fjho.dk

I.2) Fælles udbud
I.6) Hovedaktivitet
Produktion, transport og distribution af gas og varme

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

 

Fjernvarme Horsens Bio Plant — udbud af installation — Entreprise 01.

 

II.1.2) Hoved-CPV-kode
45300000
II.1.3) Kontrakttype
Bygge- og anlægsarbejder
II.1.4) Kort beskrivelse:

 

Fjernvarme Horsens opfører et nyt træflisfyret fjernvarmekedelanlæg på samlet 30 MW indfyret effekt. Som led i anlægsbyggeriet planlægger Fjernvarme Horsens at udvide fjernvarmeproduktionen med op til 60 MW, fordelt på et projekt opdelt i 2 faser.

Nærværende udbud omfatter de bygge- og anlægsarbejder, Fjernvarme Horsens skal entrere som led i anlægsbyggeriet og angår projektets fase 1, der omfatter udførelse af el-, vvs-, og ventilationsarbejder for et 30 MW fjernvarme anlæg.

Ordregiver yder ikke vederlag for deltagelse i udbuddet.

 

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
45310000
45320000
45331000
45332000
31127000
31154000
71320000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK042
Hovedudførelsessted:

 

Horsens.

 

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Fjernvarme Horsens opfører et nyt træflisfyret fjernvarmekedelanlæg på samlet 30 MW indfyret effekt. Som led i anlægsbyggeriet planlægger Fjernvarme Horsens at udvide fjernvarmeproduktionen med op til 60 MW, fordelt på et projekt opdelt i 2 faser.

Nærværende udbud omfatter de bygge- og anlægsarbejder, Fjernvarme Horsens skal entrere som led i anlægsbyggeriet og angår projektets fase 1, der omfatter udførelse af el-, vvs-, og ventilationsarbejder for et 30 MW fjernvarme anlæg.

Udbuddet omhandler følgende bygge- og anlægsarbejder:

— El-arbejder inkl. tavler

— Levering, indbygning og installation af nødddieselgeneratoranlæg

— Levering, indbygning og installation af UPS-anlæg

— Teknisk isolering arbejder

— VVS-arbejder

— Ventilationsarbejder

— Sanitetsarbejder.

Udbuddet gennemføres som et udbud med forhandling med forudgående indkaldelse af tilbud: Entreprenører, der ønsker at deltage skal først ansøge om prækvalifikation. De prækvalificerede tilbudsgivere afgiver herefter første forhandlingstilbud, deltager i individuelle forhandlingsmøder, og afgiver herefter endeligt tilbud. Ordregiver forbeholder sig ret til at justere processen med yderligere forhandlingstilbud og/eller forhandlingsrunder, jf. udbudsbetingelserne.

Kontraktens varighed er på 24 måneder regnet fra tidspunktet for kontraktindgåelsen.

Ordregiver yder ikke vederlag for deltagelse i udbuddet.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Organisation og tidsplan / Vægtning: 30
Pris - Vægtning: 70
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

 

Under henvisning til pkt. II.2.7) kan kontrakten som option forlænges i 1 x 12 måneder.

 

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Forhandlingsprocedure med forudgående indkaldelse af tilbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2016/S 248-455236
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en vejledende periodisk bekendtgørelse

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 1
Betegnelse:

 

Fjernvarme Horsens Bio Plant — udbud af installation — Entreprise 01

 

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
31/07/2017
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Kemp & Lauritzen A/S
57471719
Roskildevej 12
Albertslund
2620
Danmark
Telefon: +45 61917763
NUTS-kode: DK01
Kontrahenten er en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
V.2.5) Oplysninger om underentreprise
V.2.6) Pris, der er betalt for lejlighedskøb

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

 

A) Fristen i pkt. IV.2.2) er fristen for modtagelse af anmodning om prækvalifikation. Fristen for modtagelse af tilbud fastsættes i udbudsmaterialet.

B) Hver ansøger kan alene indsende 1 anmodning om prækvalifikation.

C) Udbudsmaterialet er stillet frit, direkte og elektronisk til rådighed fra det link, der er angivet i udbudsbekendtgørelsens pkt. I.3). Til brug for download af materialet skal følgende login-oplysninger anvendes:

Username: Fjernvarme_Horsens_bio_INST-Entr_01_R

Password: A7ysBT66i

Anmodning om prækvalifikation skal sendes fysisk (pr. post) til den fysiske postadresse angivet i udbudsbekendtgørelsen pkt. I.3) i papirform (1 eksemplar), gerne vedlagt kopi på USB eller lignende elektronisk medie

D) Bemærk, at udbudsmaterialet indeholder en vejledning til udfyldelse af ESPD — dels en vejledning fra ordregiver, som er tilpasset hvad der konkret skal udfyldes i ESPD'et i dette udbud, dels en kopi af Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens vejledning fra december 2015.

E) Til udbudsbekendtgørelsens pkt. III.1.1): En ansøger vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, såfremt de obligatoriske udelukkelsesgrunde i Udbudsloven §§ 135-136 og/eller de frivillige udelukkelsesgrunde i Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2 og nr. 7, finder anvendelse, med mindre udbudsloven giver mulighed for at undlade at udelukke ansøgeren (jf. herunder lovens § 138)

F) Til udbudsbekendtgørelsens pkt. III.1): Ordregiver kan på ethvert tidspunkt i udbudsproceduren anmode ansøger om at fremlægge (endelig) dokumentation for de forhold, der er blevet erklæret i ESPD-dokumentet, jf. udbudslovens § 151, stk. 2. Dokumentation vedrørende udelukkelsesgrunde, der ved ordregivers anmodning, skal fremsendes til ordregiver, fremgår af udbudsbetingelserne. Ordregiver kan endvidere anmode ansøger om at supplere eller præcisere modtaget dokumentation. Den efterspurgte dokumentation skal fremsendes inden en kortere tidsfrist, der fastsættes af ordregiver. Ordregiver skal udelukke en ansøger, hvis ansøger afgiver groft urigtige oplysninger, har tilbageholdt oplysninger eller ikke er i stand til at fremsende supplerende dokumenter

G) Til udbudsbekendtgørelsens pkt. IV.2.4): Anmodning om prækvalifikation skal afleveres på dansk. Udbudsbetingelserne tillader, at de prækvalificerede tilbudsgivere kan aflevere dele af tilbuddet på dansk eller engelsk. Det bemærkes, at dele af udbudsmaterialet er udarbejdet på engelsk. Drøftelserne på forhandlingsmøderne vil foregå på dansk eller engelsk. Spørgsmål skal fremsættes skriftligt på dansk og vil blive besvaret på dansk.

H) Såfremt ansøgning indgives af en sammenslutning af økonomiske aktører (konsortium), skal konsortiet påtage sig solidarisk hæftelse og udpege en fælles befuldmægtiget blandt de solidarisk hæftende deltagere, som Fjernvarme Horsens A/S med bindende virkning for sammenslutningen kan indgå totalentrepriseaftale med.

 

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@erst.dk

Internetadresse:www.erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

 

Der gælder visse lovbestemte frister for indgivelse af klager til Klagenævnet for Udbud, jf. lov om Klagenævnet for Udbud.

Senest samtidigt med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden. I tilfælde hvor klagen er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen.

En virksomheds klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret.

Klage over udbud, der ikke vedrører prækvalifikationen, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.

 

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Fax: +45 41715100

Internetadresse:www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
15/08/2017

Send til en kollega

0.047