23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2017/S 160-330511
Offentliggjort
23.08.2017
Udbudstype
Begrænset udbud

Udbyder

ATP

Konsulenter 2017


ATP

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
ATP
43405810
Kongens Vænge 8
Hillerød
3400
Danmark
Kontaktperson: Torben Lyng Madsen
E-mail: tom@atp.dk
NUTS-kode: DK013

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/71332552.aspx

Internetadresse for køberprofilen: http://atp.dk/

I.2) Fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://permalink.mercell.com/71332552.aspx
Yderligere oplysninger fås på anden adresse:
Mercell Danmark A/S
Østre Stationsvej 33, Vestfløjen
Odense C
5000
Danmark
E-mail: support.dk@mercell.com
NUTS-kode: DK013

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/71332552.aspx

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://permalink.mercell.com/71332552.aspx
I.4) Type ordregivende myndighed
Offentligretligt organ
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Konsulenter 2017.

II.1.2) Hoved-CPV-kode
79400000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

ATP udbyder som et begrænset udbud en konsulentrammeaftale om konsulentbistand indenfor 5 delaftaler.

Delaftalerne er:

Delaftale 1 — BICC konsulenter

Delaftale 2 — SAP konsulenter

Delaftale 3 — Konsulenter til brugerinddragelse

Delaftale 4 — Konsulenter til servicedesign

Delaftale 5 — Konsulenter til implementering af læringskultur.

ATP ønsker at indgå aftaler med leverandører af disse konsulenter til at dække ATPs løbende behov.

Tryk her https://permalink.mercell.com/71332552.aspx

II.1.5) Anslået samlet værdi
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
Der kan afgives bud på samtlige delkontrakter
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delaftale 1 — BICC konsulenter

Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
72200000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK013
Hovedudførelsessted:

Hillerød / Allerød.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Se bilag 1 — Sortimentsbeskrivelse.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 24
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

ATP kan forlænge rammeaftalens varighed to (2) gange med op til 12 måneder pr. gang.

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

Ansøger skal oplyse om de mest relevante referencer for sammenlignelige udførte tjenesteydelser indenfor de seneste 3 år.

Ansøgere skal maximalt anføre 2 referencer (af maksimalt 5 000 tegn pr. reference. ATP ser bort fra alt yderligere materiale end de første 5 000 tegn pr. reference) pr. delaftale, som Ansøgere ønsker at blive prækvalificeret til at afgive tilbud på. Såfremt Ansøger anfører mere end 2 referencer pr. delaftale, vil ATP ved vurderingen af Ansøgers egnethed alene lægge vægt på de første 2 referencer pr. delaftale og bortse fra de øvrige.

Ordregiver ser gerne, at referencerne indeholder

i ) navn på referencen

ii) branche

iii) kontakt hos referencen

iv) tidspunkt for ydelsernes udførelse og

v) leverancens størrelse (i DKK).

Begrænsning af Ansøgere, der opfordres til at afgive tilbud, sker efter vurdering af, hvilke Ansøgere der har dokumenteret de mest relevante referencer inden for de seneste 3 år pr. delaftale, vedrørende levering af de af rammeaftalen omfattede konsulentydelser, jf. bilag 1 — Sortimentsbeskrivelser. Der lægges i den sammenhæng vægt på, at:

a) ansøger demonstrerer, at de af referencen omfattede konsulentydelser bidrog til værdiskabelse for Kunden,

b) ansøger demonstrerer, at de af referencen omfattede konsulentydelser anvendte metoder, modeller og værktøjer i forbindelse med opgaveløsningen, har været tilpasset kundens behov i relation til den konkrete opgave.

Referencer med en større mængde fakturerede timer tillægges en større vægt end mindre opgaver ved vurderingen.

Udvælgelsen sker på baggrund af de oplysninger om referencerne, som Ansøger angiver i ESPD'et. Ved udvælgelsen, vil ATP bortse fra eventuelle dele af referencerne, der er udført forud for de seneste 3 år.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delaftale 2 — SAP konsulenter

Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
72200000
72250000
72210000
48812000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
Hovedudførelsessted:

Hillerød / Allerød.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Se bilag 1 — Sortimentsbeskrivelse.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 24
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

ATP kan forlænge rammeaftalens varighed to (2) gange med op til 12 måneder pr. gang.

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

Ansøger skal oplyse om de mest relevante referencer for sammenlignelige udførte tjenesteydelser indenfor de seneste 3 år.

Ansøgere skal maksimalt anføre 2 referencer (af maksimalt 5 000 tegn pr. reference. ATP ser bort fra alt yderligere materiale end de første 5 000 tegn pr. reference) pr. delaftale, som Ansøgere ønsker at blive prækvalificeret til at afgive tilbud på. Såfremt Ansøger anfører mere end 2 referencer pr. delaftale, vil ATP ved vurderingen af Ansøgers egnethed alene lægge vægt på de første 2 referencer pr. delaftale og bortse fra de øvrige.

Ordregiver ser gerne, at referencerne indeholder

i ) navn på referencen

ii) branche

iii) kontakt hos referencen

iv) tidspunkt for ydelsernes udførelse og

v) leverancens størrelse (i DKK).

Begrænsning af Ansøgere, der opfordres til at afgive tilbud, sker efter vurdering af, hvilke Ansøgere der har dokumenteret de mest relevante referencer inden for de seneste 3 år pr. delaftale, vedrørende levering af de af rammeaftalen omfattede konsulentydelser, jf. bilag 1 — Sortimentsbeskrivelser. Der lægges i den sammenhæng vægt på, at:

a) ansøger demonstrerer, at de af referencen omfattede konsulentydelser bidrog til værdiskabelse for Kunden,

b) ansøger demonstrerer, at de af referencen omfattede konsulentydelser anvendte metoder, modeller og værktøjer i forbindelse med opgaveløsningen, har været tilpasset kundens behov i relation til den konkrete opgave.

Referencer med en større mængde fakturerede timer tillægges en større vægt end mindre opgaver ved vurderingen.

Udvælgelsen sker på baggrund af de oplysninger om referencerne, som Ansøger angiver i ESPD'et. Ved udvælgelsen, vil ATP bortse fra eventuelle dele af referencerne, der er udført forud for de seneste 3 år.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delaftale 3 — Konsulenter til brugerinddragelse

Delkontraktnr.: 3
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
72221000
79400000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
Hovedudførelsessted:

Hillerød / Allerød.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Se bilag 1 — Sortimentsbeskrivelse.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 24
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

ATP kan forlænge rammeaftalens varighed to (2) gange med op til 12 måneder pr. gang.

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

Ansøger skal oplyse om de mest relevante referencer for sammenlignelige udførte tjenesteydelser indenfor de seneste 3 år.

Ansøgere skal maksimalt anføre 2 referencer (af maksimalt 5 000 tegn pr. reference. ATP ser bort fra alt yderligere materiale end de første 5 000 tegn pr. reference) pr. delaftale, som Ansøgere ønsker at blive prækvalificeret til at afgive tilbud på. Såfremt Ansøger anfører mere end 2 referencer pr. delaftale, vil ATP ved vurderingen af Ansøgers egnethed alene lægge vægt på de første 2 referencer pr. delaftale og bortse fra de øvrige.

Ordregiver ser gerne, at referencerne indeholder

i ) navn på referencen

ii) branche

iii) kontakt hos referencen

iv) tidspunkt for ydelsernes udførelse og

v) leverancens størrelse (i DKK).

Begrænsning af Ansøgere, der opfordres til at afgive tilbud, sker efter vurdering af, hvilke Ansøgere der har dokumenteret de mest relevante referencer inden for de seneste 3 år pr. delaftale, vedrørende levering af de af rammeaftalen omfattede konsulentydelser, jf. bilag 1 — Sortimentsbeskrivelser. Der lægges i den sammenhæng vægt på, at:

a) ansøger demonstrerer, at de af referencen omfattede konsulentydelser bidrog til værdiskabelse for Kunden,

b) ansøger demonstrerer, at de af referencen omfattede konsulentydelser anvendte metoder, modeller og værktøjer i forbindelse med opgaveløsningen, har været tilpasset kundens behov i relation til den konkrete opgave.

Referencer med en større mængde fakturerede timer tillægges en større vægt end mindre opgaver ved vurderingen.

Udvælgelsen sker på baggrund af de oplysninger om referencerne, som Ansøger angiver i ESPD'et. Ved udvælgelsen, vil ATP bortse fra eventuelle dele af referencerne, der er udført forud for de seneste 3 år.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delaftale 4 — Konsulenter til service design

Delkontraktnr.: 4
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
72221000
79400000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
Hovedudførelsessted:

Hillerød / Allerød.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Se bilag 1 — Sortimentsbeskrivelse.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 24
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

ATP kan forlænge rammeaftalens varighed to (2) gange med op til 12 måneder pr. gang.

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

Ansøger skal oplyse om de mest relevante referencer for sammenlignelige udførte tjenesteydelser indenfor de seneste 3 år.

Ansøgere skal maksimalt anføre 2 referencer (af maksimalt 5 000 tegn pr. reference. ATP ser bort fra alt yderligere materiale end de første 5 000 tegn pr. reference) pr. delaftale, som Ansøgere ønsker at blive prækvalificeret til at afgive tilbud på. Såfremt Ansøger anfører mere end 2 referencer pr. delaftale, vil ATP ved vurderingen af Ansøgers egnethed alene lægge vægt på de første 2 referencer pr. delaftale og bortse fra de øvrige.

Ordregiver ser gerne, at referencerne indeholder

i ) navn på referencen

ii) branche

iii) kontakt hos referencen

iv) tidspunkt for ydelsernes udførelse og

v) leverancens størrelse (i DKK).

Begrænsning af Ansøgere, der opfordres til at afgive tilbud, sker efter vurdering af, hvilke Ansøgere der har dokumenteret de mest relevante referencer inden for de seneste 3 år pr. delaftale, vedrørende levering af de af Rammeaftalen omfattede konsulentydelser, jf. bilag 1 — Sortimentsbeskrivelser. Der lægges i den sammenhæng vægt på, at:

a) ansøger demonstrerer, at de af referencen omfattede konsulentydelser bidrog til værdiskabelse for Kunden,

b) ansøger demonstrerer, at de af referencen omfattede konsulentydelser anvendte metoder, modeller og værktøjer i forbindelse med opgaveløsningen, har været tilpasset kundens behov i relation til den konkrete opgave.

Referencer med en større mængde fakturerede timer tillægges en større vægt end mindre opgaver ved vurderingen.

Udvælgelsen sker på baggrund af de oplysninger om referencerne, som Ansøger angiver i ESPD'et. Ved udvælgelsen, vil ATP bortse fra eventuelle dele af referencerne, der er udført forud for de seneste 3 år.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delaftale 5 — Konsulenter til implementering af læringskultur

Delkontraktnr.: 5
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
72221000
79400000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
Hovedudførelsessted:

Hillerød / Allerød.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Se bilag 1 — Sortimentsbeskrivelse.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 24
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

ATP kan forlænge rammeaftalens varighed to (2) gange med op til 12 måneder pr. gang.

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

Ansøger skal oplyse om de mest relevante referencer for sammenlignelige udførte tjenesteydelser indenfor de seneste 3 år.

Ansøgere skal maksimalt anføre 2 referencer (af maksimalt 5 000 tegn pr. reference. ATP ser bort fra alt yderligere materiale end de første 5 000 tegn pr. reference) pr. delaftale, som Ansøgere ønsker at blive prækvalificeret til at afgive tilbud på. Såfremt Ansøger anfører mere end 2 referencer pr. delaftale, vil ATP ved vurderingen af Ansøgers egnethed alene lægge vægt på de første 2 referencer pr. delaftale og bortse fra de øvrige.

Ordregiver ser gerne, at referencerne indeholder

i ) navn på referencen

ii) branche

iii) kontakt hos referencen

iv) tidspunkt for ydelsernes udførelse og

v) leverancens størrelse (i DKK).

Begrænsning af Ansøgere, der opfordres til at afgive tilbud, sker efter vurdering af, hvilke Ansøgere der har dokumenteret de mest relevante referencer inden for de seneste 3 år pr. delaftale, vedrørende levering af de af rammeaftalen omfattede konsulentydelser, jf. bilag 1 — Sortimentsbeskrivelser. Der lægges i den sammenhæng vægt på, at:

a) ansøger demonstrerer, at de af referencen omfattede konsulentydelser bidrog til værdiskabelse for Kunden,

b) ansøger demonstrerer, at de af referencen omfattede konsulentydelser anvendte metoder, modeller og værktøjer i forbindelse med opgaveløsningen, har været tilpasset kundens behov i relation til den konkrete opgave.

Referencer med en større mængde fakturerede timer tillægges en større vægt end mindre opgaver ved vurderingen.

Udvælgelsen sker på baggrund af de oplysninger om referencerne, som Ansøger angiver i ESPD'et. Ved udvælgelsen, vil ATP bortse fra eventuelle dele af referencerne, der er udført forud for de seneste 3 år.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Udvælgelseskriterier som angivet i udbudsmaterialet
III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Udvælgelseskriterier som angivet i udbudsmaterialet
III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

I kontrakten er hensynet til samfundsansvar, som formuleret i de konventioner, der ligger til grund for principperne i FN's Global Compact, og som formuleret i OECD's retningslinjer for multinationale virksomheder, inddraget i relevant omfang. Der er desuden stillet kontraktmæssige krav i henhold til ILO-konvention 94 om arbejdsklausuler i offentlige kontrakter og cirkulære nr. 9471 af 30.6.2014.

Såfremt kontrakten tildeles en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium), skal deltagerne i sammenslutningen påtage sig solidarisk hæftelse og udpege en fælles befuldmægtiget.

III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Begrænset udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 18/09/2017
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: ja
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling
Elektronisk fakturering accepteres
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:

Deltagelse i udbuddet kan kun ske elektronisk via ordregivers anvendte elektroniske udbudssystem (Mercell), jf. adressen i punkt I.3).

Såfremt ansøgningen indeholder flere udgaver (versioner) af det samme dokument, vil den seneste uploadede udgave være den gældende.

Al kommunikation i forbindelse med udbudsproceduren, herunder spørgsmål og svar, skal ske via det elektroniske udbudssystem.

Ansøger skal udfylde og vedlægge det fælles europæiske udbudsdokument (ESPD) direkte i Mercell som et foreløbigt bevis for de i Udbudslovens § 148, stk. 1, nr. 1-3 nævnte forhold. Der er tale om foreløbigt bevis for:

1) at ansøgeren ikke er omfattet af udelukkelsesgrunde, jf. nærmere nedenfor, og

2) at ansøgeren opfylder de mindstekrav til egnethed økonomisk og finansiel kapacitet samt teknisk og faglig kapacitet, der er fastsat ovenfor i punkt III.1.2) og III.1.3).

Ordregiveren skal udelukke en ansøger fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøgeren er omfattet af de i udbudslovens §§ 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde. Ordregiver vil herudover udelukke ansøgere fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis de er omfattet af en udelukkelsesgrund i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2, nr. 4 eller nr. 6, medmindre ansøger har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138.

Før ordregivers beslutning om tildeling af kontrakten, skal den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten, fremlægge dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i det fælles europæiske udbudsdokument, jf. Udbudslovens § 159, stk. 2. For tilbudsgivere, der er hjemhørende i Danmark kan dokumentationen udgøres af en serviceattest, der udstedes af Erhvervsstyrelsen efter anmodning.

Såfremt Ansøger baserer sig på andre enheders økonomiske og finansielle og/eller tekniske og faglige formåen, uanset den juridiske karakter af forbindelserne mellem Ansøger og disse enheder, skal Ansøger godtgøre fuldt ud at kunne råde over de ressourcer, der er nødvendige til opfyldelse af kontrakten ved at vedlægge en udfyldt støtteerklæring for disse enheders tilsagn om at stille de nødvendige ressourcer til rådighed i kontraktperioden.

Støtteerklæringen skal godtgøre, at den pågældende enhed er juridisk forpligtet over for Ansøger, jf. udbudslovens § 144, stk. 2.

Eventuelle enheder, som Ansøger baserer sig på skal ligeledes udfylde ESPD elektronisk direkte i Mercell.

Vurderingen af ansøgningerne til delaftalerne vil foregå uafhængigt. En ansøger kan således prækvalificeres til den ene delkontrakt uden nødvendigvis også at blive prækvalificeret til de øvrige delkontrakter. Hver ansøger kan alene indgive 1 ansøgning om prækvalifikation pr. delkontrakt. De nærmere betingelser for tilbudsgivning fremgår af udbudsmaterialet.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Fax: +45 33307799

Internetadresse:http://www.klfu.dk

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til lbk nr. 593 af 2.6.2016 om håndhævelse af udbudsreglerne m.v. gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:

Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.

Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.

Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Fax: +45 41715100

Internetadresse:http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
18/08/2017

Send til en kollega

0.031