23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Electronic Supply

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
22.12.2025
Udbudstype
Forhåndsmeddelelse

Udbyder

Staten og Kommunernes Indkøbsservice A/S

50.10 Kopi og print (2027)


Staten og Kommunernes Indkøbsservice A/S

851079-2025 - Planlægning
Danmark – Kontor- og edb-maskiner, -udstyr og -artikler, herunder ikke møbler og softwarepakker – 50.10 Kopi og print (2027)
OJ S 246/2025 22/12/2025
Forhåndsmeddelelse eller vejledende periodisk bekendtgørelse, der er anvendt til at afkorte tidsfrister for modtagelse af tilbud
Varer
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Staten og Kommunernes Indkøbsservice A/S
E-mail kbk@ski.dk
Køberens retlige status Offentlig virksomhed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Økonomiske anliggender
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel 50.10 Kopi og print (2027)
Beskrivelse SKI planlægger at udbyde en rammeaftale angående levering af kopi- og printmaskiner. Rammeaftalens sortiment forventes at omfatte multifunktionsmaskiner (MFP) og printere til kontorbrug i sort/hvid og farve samt farve til printere, tilbehør (papirkassetter, efterbehandling, kortlæser, kryptering, tonere, m.m.), follow me-licenser og administrationssoftware og ydelser vedr. service, integration og installation. Rammeaftalen vil være forpligtende for de af SKI's kunder, som inden udbuddet har tilsluttet sig. Rammeaftalen vil endvidere være forpligtende for staten, idet det er en centralt koordineret aftale. Nærmere oplysninger om kundegruppen og udstrækningen af forpligtelsen vil fremgå af udbudsmaterialet, når rammeaftalen udbydes.
Intern ID a3382bd8-1d9c-486f-acf5-fbb7f0ad6667
Udbudsprocedure Offentligt udbud
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  30000000   Kontor- og edb-maskiner, -udstyr og -artikler, herunder ikke møbler og softwarepakker
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  30120000   Udstyr til fotokopiering og offsettryk, 30121000   Fotokopierings- og varmekopieringsmaskiner, 30125000   Dele og tilbehør til fotokopieringsmaskiner, 30125120   Toner til fotokopimaskiner, 48773000   Programpakke til udskriftsstyring, 50313100   Reparation af fotokopimaskiner, 50313200   Vedligeholdelse af fotokopimaskiner, 72000000   It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Københavns omegn   ( DK012 )
Land Danmark
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Nordsjælland   ( DK013 )
Land Danmark
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Bornholm   ( DK014 )
Land Danmark
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Østsjælland   ( DK021 )
Land Danmark
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Vest- og Sydsjælland   ( DK022 )
Land Danmark
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Fyn   ( DK031 )
Land Danmark
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Sydjylland   ( DK032 )
Land Danmark
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Vestjylland   ( DK041 )
Land Danmark
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Østjylland   ( DK042 )
Land Danmark
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Nordjylland   ( DK050 )
Land Danmark
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Extra-Regio NUTS 3   ( DKZZZ )
Land Danmark
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger Nærværende forhåndsmeddelelse har til formål dels at kunne forkorte fristen for modtagelse af bud, hvis dette vurderes nødvendigt, og dels at indkalde til teknisk dialog. Forhåndsmeddelelsen skal gøre potentielle tilbudsgivere og relevante markedsaktører opmærksomme på den tekniske dialog, der påbegyndes med offentliggørelsen af denne bekendtgørelse. Formålet med dialogen er at give potentielle tilbudsgivere og andre relevante aktører mulighed for at komme med input til det foreløbige udkast til udvalgte dele af udbudsmaterialet, herunder forventet bl.a. kravspecifikation samt tilbudsliste. SKI opfordrer relevante aktører til at deltage i den tekniske dialog, da der på dette tidspunkt er mulighed for at påvirke udbuddets indhold, så det bliver så markedskonformt som muligt. Dialogen finder sted via Ethics: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/258c3083-b274-4ef1-88f6-5e1097a80d97/publicMaterial, hvor materiale vil blive gjort tilgængeligt primo 2026, forventet fra d. 5/1 2026. Den første dialogrunde samt individuelle dialogmøder af to timers varighed afholdes i uge 4, 2026, enten kl. 10:00 - 12:00 eller 13:00 - 15:00, på SKI's adresse eller via Teams. Leverandørerne får løbende mulighed for at stille spørgsmål og komme med bemærkninger til materialet. I den første dialogrunde kan spørgsmål og bemærkninger fremsendes senest d. 18/1 2026. SKI forbeholder sig ret til at gennemføre yderligere dialogrunder. Markedsaktører, der deltager i første runde, vil blive kontaktet, hvis der planlægges flere runder. Ønsker du at deltage i den tekniske dialog, bedes du senest d. 15/1 2026 sende en mail til kbk@ski.dk med emnefeltet "Anmodning om deltagelse i teknisk dialog" og angive virksomhed, kontaktoplysninger og antal deltagere, og om der ønskes deltagelse i et af de individuelle dialogmøder. SKI forbeholder sig retten til kun at invitere udvalgte markedsaktører til at deltage i et af de individuelle dialogmøder. SKI forventer at gennemføre en eller flere yderligere dialoger i løbet af 2026. Forventet offentliggørelsestidspunkt for udbudsbekendtgørelsen: Q 4, 2026.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
2.1.6.
Udelukkelsesgrunde
Kilder til grundlag for udelukkelse Fælles europæisk udbudsdokument (ESPD)
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel 50.10 Kopi og print (2027)
Beskrivelse SKI planlægger at udbyde en rammeaftale angående levering af kopi- og printmaskiner. Rammeaftalens sortiment forventes at omfatte multifunktionsmaskiner (MFP) og printere til kontorbrug i sort/hvid og farve samt farve til printere, tilbehør (papirkassetter, efterbehandling, kortlæser, kryptering, tonere, m.m.), follow me-licenser og administrationssoftware og ydelser vedr. service, integration og installation. Rammeaftalen vil være forpligtende for de af SKI's kunder, som inden udbuddet har tilsluttet sig. Rammeaftalen vil endvidere være forpligtende for staten, idet det er en centralt koordineret aftale. Nærmere oplysninger om kundegruppen og udstrækningen af forpligtelsen vil fremgå af udbudsmaterialet, når rammeaftalen udbydes.
Intern ID 35c46b8a-5b03-4cc7-a16d-55dfe3582ac6
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  30000000   Kontor- og edb-maskiner, -udstyr og -artikler, herunder ikke møbler og softwarepakker
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  30120000   Udstyr til fotokopiering og offsettryk, 30121000   Fotokopierings- og varmekopieringsmaskiner, 30125000   Dele og tilbehør til fotokopieringsmaskiner, 30125120   Toner til fotokopimaskiner, 48773000   Programpakke til udskriftsstyring, 50313100   Reparation af fotokopimaskiner, 50313200   Vedligeholdelse af fotokopimaskiner, 72000000   It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Nordsjælland  ( DK013 )
Land Danmark
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Bornholm  ( DK014 )
Land Danmark
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Østsjælland  ( DK021 )
Land Danmark
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Vest- og Sydsjælland  ( DK022 )
Land Danmark
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Fyn  ( DK031 )
Land Danmark
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Sydjylland  ( DK032 )
Land Danmark
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Vestjylland  ( DK041 )
Land Danmark
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Østjylland  ( DK042 )
Land Danmark
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Nordjylland  ( DK050 )
Land Danmark
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Extra-Regio NUTS 3  ( DKZZZ )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 24   Måneder
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 2
Yderligere oplysninger om fornyelser Varigheden af rammeaftalen kan forlænges 2 gange med 12 måneder pr. forlængelse. Rammeaftalen har således en maksimal varighed på 48 måneder, inklusive forlængelser.
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse
Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Yderligere oplysninger Nærværende forhåndsmeddelelse har til formål dels at kunne forkorte fristen for modtagelse af bud, hvis dette vurderes nødvendigt, og dels at indkalde til teknisk dialog. Forhåndsmeddelelsen skal gøre potentielle tilbudsgivere og relevante markedsaktører opmærksomme på den tekniske dialog, der påbegyndes med offentliggørelsen af denne bekendtgørelse. Formålet med dialogen er at give potentielle tilbudsgivere og andre relevante aktører mulighed for at komme med input til det foreløbige udkast til udvalgte dele af udbudsmaterialet, herunder forventet bl.a. kravspecifikation samt tilbudsliste. SKI opfordrer relevante aktører til at deltage i den tekniske dialog, da der på dette tidspunkt er mulighed for at påvirke udbuddets indhold, så det bliver så markedskonformt som muligt. Dialogen finder sted via Ethics: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/258c3083-b274-4ef1-88f6-5e1097a80d97/publicMaterial, hvor materiale vil blive gjort tilgængeligt primo 2026, forventet fra d. 5/1 2026. Den første dialogrunde samt individuelle dialogmøder af to timers varighed afholdes i uge 4, 2026, enten kl. 10:00 - 12:00 eller 13:00 - 15:00, på SKI's adresse eller via Teams. Leverandørerne får løbende mulighed for at stille spørgsmål og komme med bemærkninger til materialet. I den første dialogrunde kan spørgsmål og bemærkninger fremsendes senest d. 18/1 2026. SKI forbeholder sig ret til at gennemføre yderligere dialogrunder. Markedsaktører, der deltager i første runde, vil blive kontaktet, hvis der planlægges flere runder. Ønsker du at deltage i den tekniske dialog, bedes du senest d. 15/1 2026 sende en mail til kbk@ski.dk med emnefeltet "Anmodning om deltagelse i teknisk dialog" og angive virksomhed, kontaktoplysninger og antal deltagere, og om der ønskes deltagelse i et af de individuelle dialogmøder. SKI forbeholder sig retten til kun at invitere udvalgte markedsaktører til at deltage i et af de individuelle dialogmøder. SKI forventer at gennemføre en eller flere yderligere dialoger i løbet af 2026. Forventet offentliggørelsestidspunkt for udbudsbekendtgørelsen: Q 4, 2026.
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kilder til udvælgelseskriterier Udbudsdokument
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Sprog, som udbudsdokumenterne er officielt tilgængelige på dansk
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
Elektronisk indgivelse Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Betingelser for kontraktens udførelse
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Elektronisk fakturering Påkrævet
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Det maksimale antal deltagere 3
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : Klage over udbuddet skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 6 måneder efter SKI har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor SKI har underrettet de berørte tilbudsgivere, jf. § 7, stk. 2, nr. 3 i Lov om Klagenævnet for Udbud (lov nr. 593 af 2. juni 2016 med senere ændringer). Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette SKI om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 6, stk. 4 i Lov om Klagenævnet for Udbud (lov nr. 593 af 2. juni 2016 med senere ændringer). I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. § 12, stk. 1, jf. § 6, stk. 4 i Lov om Klagenævnet for Udbud (lov nr. 593 af 2. juni 2016 med senere ændringer).
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Staten og Kommunernes Indkøbsservice A/S
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Staten og Kommunernes Indkøbsservice A/S
Registreringsnummer 17472437
Postadresse Pakkerivej 6
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Karen Brünnich Knudsen
E-mail kbk@ski.dk
Telefon 23445709
Internetadresse https://www.ski.dk
Denne organisations roller
Køber
Indkøbscentral, der tildeler offentlige kontrakter eller indgår rammeaftaler om bygge- og anlægsarbejder, vareindkøb eller tjenesteydelser tiltænkt andre købere
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland  ( DK041 )
Land Danmark
Enhed Klagenævnet for Udbud
Telefon +45 72405600
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Internetadresse https://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo  ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID 325a443d-1e5a-4914-8113-3aa87d43d06e   -   01
Formulartype Planlægning
Bekendtgørelsestype Forhåndsmeddelelse eller vejledende periodisk bekendtgørelse, der er anvendt til at afkorte tidsfrister for modtagelse af tilbud
Bekendtgørelsesundertype 7
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 19/12/2025   07:26:10 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 19/12/2025   07:26:10 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 851079-2025
EUT-S-nummer 246/2025
Offentliggørelsesdato 22/12/2025
BREAKING
{{ article.headline }}
0.047|instance-web04