1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Staten og Kommunernes Indkøbsservice A/S
Køberens retlige status
:
Offentlig virksomhed
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Økonomiske anliggender
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
50.10 Kopi og print (2027)
Beskrivelse
:
SKI planlægger at udbyde en rammeaftale angående levering af kopi- og printmaskiner. Rammeaftalens sortiment forventes at omfatte multifunktionsmaskiner (MFP) og printere til kontorbrug i sort/hvid og farve samt farve til printere, tilbehør (papirkassetter, efterbehandling, kortlæser, kryptering, tonere, m.m.), follow me-licenser og administrationssoftware og ydelser vedr. service, integration og installation. Rammeaftalen vil være forpligtende for de af SKI's kunder, som inden udbuddet har tilsluttet sig. Rammeaftalen vil endvidere være forpligtende for staten, idet det er en centralt koordineret aftale. Nærmere oplysninger om kundegruppen og udstrækningen af forpligtelsen vil fremgå af udbudsmaterialet, når rammeaftalen udbydes.
Intern ID
:
a3382bd8-1d9c-486f-acf5-fbb7f0ad6667
Udbudsprocedure
:
Offentligt udbud
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Varer
Primær klassifikation
(
cpv
):
30000000
Kontor- og edb-maskiner, -udstyr og -artikler, herunder ikke møbler og softwarepakker
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
30120000
Udstyr til fotokopiering og offsettryk,
30121000
Fotokopierings- og varmekopieringsmaskiner,
30125000
Dele og tilbehør til fotokopieringsmaskiner,
30125120
Toner til fotokopimaskiner,
48773000
Programpakke til udskriftsstyring,
50313100
Reparation af fotokopimaskiner,
50313200
Vedligeholdelse af fotokopimaskiner,
72000000
It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Nordsjælland
(
DK013
)
Land
:
Danmark
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Bornholm
(
DK014
)
Land
:
Danmark
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Østsjælland
(
DK021
)
Land
:
Danmark
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Vest- og Sydsjælland
(
DK022
)
Land
:
Danmark
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Fyn
(
DK031
)
Land
:
Danmark
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Sydjylland
(
DK032
)
Land
:
Danmark
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Østjylland
(
DK042
)
Land
:
Danmark
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Nordjylland
(
DK050
)
Land
:
Danmark
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Extra-Regio NUTS 3
(
DKZZZ
)
Land
:
Danmark
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger
:
Nærværende forhåndsmeddelelse har til formål dels at kunne forkorte fristen for modtagelse af bud, hvis dette vurderes nødvendigt, og dels at indkalde til teknisk dialog. Forhåndsmeddelelsen skal gøre potentielle tilbudsgivere og relevante markedsaktører opmærksomme på den tekniske dialog, der påbegyndes med offentliggørelsen af denne bekendtgørelse. Formålet med dialogen er at give potentielle tilbudsgivere og andre relevante aktører mulighed for at komme med input til det foreløbige udkast til udvalgte dele af udbudsmaterialet, herunder forventet bl.a. kravspecifikation samt tilbudsliste. SKI opfordrer relevante aktører til at deltage i den tekniske dialog, da der på dette tidspunkt er mulighed for at påvirke udbuddets indhold, så det bliver så markedskonformt som muligt. Dialogen finder sted via Ethics: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/258c3083-b274-4ef1-88f6-5e1097a80d97/publicMaterial, hvor materiale vil blive gjort tilgængeligt primo 2026, forventet fra d. 5/1 2026. Den første dialogrunde samt individuelle dialogmøder af to timers varighed afholdes i uge 4, 2026, enten kl. 10:00 - 12:00 eller 13:00 - 15:00, på SKI's adresse eller via Teams. Leverandørerne får løbende mulighed for at stille spørgsmål og komme med bemærkninger til materialet. I den første dialogrunde kan spørgsmål og bemærkninger fremsendes senest d. 18/1 2026. SKI forbeholder sig ret til at gennemføre yderligere dialogrunder. Markedsaktører, der deltager i første runde, vil blive kontaktet, hvis der planlægges flere runder. Ønsker du at deltage i den tekniske dialog, bedes du senest d. 15/1 2026 sende en mail til kbk@ski.dk med emnefeltet "Anmodning om deltagelse i teknisk dialog" og angive virksomhed, kontaktoplysninger og antal deltagere, og om der ønskes deltagelse i et af de individuelle dialogmøder. SKI forbeholder sig retten til kun at invitere udvalgte markedsaktører til at deltage i et af de individuelle dialogmøder. SKI forventer at gennemføre en eller flere yderligere dialoger i løbet af 2026. Forventet offentliggørelsestidspunkt for udbudsbekendtgørelsen: Q 4, 2026.
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
2.1.6.
Udelukkelsesgrunde
Kilder til grundlag for udelukkelse
:
Fælles europæisk udbudsdokument (ESPD)
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0000
Titel
:
50.10 Kopi og print (2027)
Beskrivelse
:
SKI planlægger at udbyde en rammeaftale angående levering af kopi- og printmaskiner. Rammeaftalens sortiment forventes at omfatte multifunktionsmaskiner (MFP) og printere til kontorbrug i sort/hvid og farve samt farve til printere, tilbehør (papirkassetter, efterbehandling, kortlæser, kryptering, tonere, m.m.), follow me-licenser og administrationssoftware og ydelser vedr. service, integration og installation. Rammeaftalen vil være forpligtende for de af SKI's kunder, som inden udbuddet har tilsluttet sig. Rammeaftalen vil endvidere være forpligtende for staten, idet det er en centralt koordineret aftale. Nærmere oplysninger om kundegruppen og udstrækningen af forpligtelsen vil fremgå af udbudsmaterialet, når rammeaftalen udbydes.
Intern ID
:
35c46b8a-5b03-4cc7-a16d-55dfe3582ac6
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Varer
Primær klassifikation
(
cpv
):
30000000
Kontor- og edb-maskiner, -udstyr og -artikler, herunder ikke møbler og softwarepakker
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
30120000
Udstyr til fotokopiering og offsettryk,
30121000
Fotokopierings- og varmekopieringsmaskiner,
30125000
Dele og tilbehør til fotokopieringsmaskiner,
30125120
Toner til fotokopimaskiner,
48773000
Programpakke til udskriftsstyring,
50313100
Reparation af fotokopimaskiner,
50313200
Vedligeholdelse af fotokopimaskiner,
72000000
It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Nordsjælland
(
DK013
)
Land
:
Danmark
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Bornholm
(
DK014
)
Land
:
Danmark
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Østsjælland
(
DK021
)
Land
:
Danmark
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Vest- og Sydsjælland
(
DK022
)
Land
:
Danmark
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Fyn
(
DK031
)
Land
:
Danmark
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Sydjylland
(
DK032
)
Land
:
Danmark
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Østjylland
(
DK042
)
Land
:
Danmark
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Nordjylland
(
DK050
)
Land
:
Danmark
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Extra-Regio NUTS 3
(
DKZZZ
)
Land
:
Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed
:
24
Måneder
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser
:
2
Yderligere oplysninger om fornyelser
:
Varigheden af rammeaftalen kan forlænges 2 gange med 12 måneder pr. forlængelse. Rammeaftalen har således en maksimal varighed på 48 måneder, inklusive forlængelser.
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse
:
Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
Yderligere oplysninger
:
Nærværende forhåndsmeddelelse har til formål dels at kunne forkorte fristen for modtagelse af bud, hvis dette vurderes nødvendigt, og dels at indkalde til teknisk dialog. Forhåndsmeddelelsen skal gøre potentielle tilbudsgivere og relevante markedsaktører opmærksomme på den tekniske dialog, der påbegyndes med offentliggørelsen af denne bekendtgørelse. Formålet med dialogen er at give potentielle tilbudsgivere og andre relevante aktører mulighed for at komme med input til det foreløbige udkast til udvalgte dele af udbudsmaterialet, herunder forventet bl.a. kravspecifikation samt tilbudsliste. SKI opfordrer relevante aktører til at deltage i den tekniske dialog, da der på dette tidspunkt er mulighed for at påvirke udbuddets indhold, så det bliver så markedskonformt som muligt. Dialogen finder sted via Ethics: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/258c3083-b274-4ef1-88f6-5e1097a80d97/publicMaterial, hvor materiale vil blive gjort tilgængeligt primo 2026, forventet fra d. 5/1 2026. Den første dialogrunde samt individuelle dialogmøder af to timers varighed afholdes i uge 4, 2026, enten kl. 10:00 - 12:00 eller 13:00 - 15:00, på SKI's adresse eller via Teams. Leverandørerne får løbende mulighed for at stille spørgsmål og komme med bemærkninger til materialet. I den første dialogrunde kan spørgsmål og bemærkninger fremsendes senest d. 18/1 2026. SKI forbeholder sig ret til at gennemføre yderligere dialogrunder. Markedsaktører, der deltager i første runde, vil blive kontaktet, hvis der planlægges flere runder. Ønsker du at deltage i den tekniske dialog, bedes du senest d. 15/1 2026 sende en mail til kbk@ski.dk med emnefeltet "Anmodning om deltagelse i teknisk dialog" og angive virksomhed, kontaktoplysninger og antal deltagere, og om der ønskes deltagelse i et af de individuelle dialogmøder. SKI forbeholder sig retten til kun at invitere udvalgte markedsaktører til at deltage i et af de individuelle dialogmøder. SKI forventer at gennemføre en eller flere yderligere dialoger i løbet af 2026. Forventet offentliggørelsestidspunkt for udbudsbekendtgørelsen: Q 4, 2026.
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kilder til udvælgelseskriterier
:
Udbudsdokument
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Sprog, som udbudsdokumenterne er officielt tilgængelige på
:
dansk
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
:
Elektronisk indgivelse
:
Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på
:
dansk
Betingelser for kontraktens udførelse
:
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse
:
Nej
Elektronisk fakturering
:
Påkrævet
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Det maksimale antal deltagere
:
3
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister
:
Klage over udbuddet skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 6 måneder efter SKI har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor SKI har underrettet de berørte tilbudsgivere, jf. § 7, stk. 2, nr. 3 i Lov om Klagenævnet for Udbud (lov nr. 593 af 2. juni 2016 med senere ændringer). Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette SKI om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 6, stk. 4 i Lov om Klagenævnet for Udbud (lov nr. 593 af 2. juni 2016 med senere ændringer). I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. § 12, stk. 1, jf. § 6, stk. 4 i Lov om Klagenævnet for Udbud (lov nr. 593 af 2. juni 2016 med senere ændringer).
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
Staten og Kommunernes Indkøbsservice A/S
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Staten og Kommunernes Indkøbsservice A/S
Registreringsnummer
:
17472437
Postadresse
:
Pakkerivej 6
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Karen Brünnich Knudsen
Telefon
:
23445709
Denne organisations roller
:
Køber
Indkøbscentral, der tildeler offentlige kontrakter eller indgår rammeaftaler om bygge- og anlægsarbejder, vareindkøb eller tjenesteydelser tiltænkt andre købere
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Klagenævnet for Udbud
Telefon
:
+45 72405600
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Telefon
:
+45 41715000
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
Mercell Holding ASA
Registreringsnummer
:
980921565
Postadresse
:
Askekroken 11
By
:
Oslo
Postnummer
:
0277
Landsdel (NUTS)
:
Oslo
(
NO081
)
Land
:
Norge
Enhed
:
eSender
Telefon
:
+47 21018800
Fax
:
+47 21018801
Denne organisations roller
:
TED eSender
Bekendtgørelsens ID
:
325a443d-1e5a-4914-8113-3aa87d43d06e
-
01
Formulartype
:
Planlægning
Bekendtgørelsestype
:
Forhåndsmeddelelse eller vejledende periodisk bekendtgørelse, der er anvendt til at afkorte tidsfrister for modtagelse af tilbud
Bekendtgørelsesundertype
:
7
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
19/12/2025
07:26:10 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender)
:
19/12/2025
07:26:10 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
Bekendtgørelsesnummer
:
851079-2025
EUT-S-nummer
:
246/2025
Offentliggørelsesdato
:
22/12/2025